Lihas symmetria?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Tästä on varmaa jauhettu aika paljon tai en tiiä. Ehkä :wanha: mutta esiintyykö täällä porukalla erilaista lihas symmetriaa? Itelläni on oikea rintalihas pikkasen pienempi kuin vasen vaikka lihaa on tullut eniten rintalihaksiin. Ei tuo kyllä haittaa hirveästi kun ei sitä helpolla huomaa. Onko vinkkejä voiko korjata mitenkää? Vaikka tekemällä yhen lisäsarjan oikealle puolelle mutta miten kun on kyse rinnan treenaamisesta? :( vähän vaikea tehä käsipaino penaa yhellä kädellä :hyper:

Luonnossa on harvoin mitään symmetrista, kuten ei tässäkään. Se on paljolti ihmisestä kiinni.

Eli ei kannata tehdään mitään ylimääräisiä sarjoja sen takia. Jatkat vaan ihan normaalisti.

kaikki on erilaisia :)
mulla on vatsalihakset ainakin iha sikisokisekasi, mut eipä haittaa kun eivät ole näkyvissä :D

Jukelius sanoi:
Tästä on varmaa jauhettu aika paljon tai en tiiä. Ehkä :wanha: mutta esiintyykö täällä porukalla erilaista lihas symmetriaa? Itelläni on oikea rintalihas pikkasen pienempi kuin vasen vaikka lihaa on tullut eniten rintalihaksiin. Ei tuo kyllä haittaa hirveästi kun ei sitä helpolla huomaa. Onko vinkkejä voiko korjata mitenkää? Vaikka tekemällä yhen lisäsarjan oikealle puolelle mutta miten kun on kyse rinnan treenaamisesta? :( vähän vaikea tehä käsipaino penaa yhellä kädellä :hyper:

Mulla on sama juttu. Olen miettinyt mistä voisi johtua. Voiskohan vasenkätisellä olla sitten vastaavasti oikea rinuli suurempi ... toisaalta vasemmassa nännissa kasvaa enemmän karvoja kuin oikeassa hmm ...
:eek:

Mursu^ sanoi:
kaikki on erilaisia :)
mulla on vatsalihakset ainakin iha sikisokisekasi, mut eipä haittaa kun eivät ole näkyvissä :D

Eli sixpack on tynnyrin takana piilossa ;)

Itsellä on toinen puoli selästä joku 2x isompi kuin toinen, jopa niin paljon on eroa että taviksetkin huomauttelee. Oikea tissi taasen on isompi kuin vasen, oikea käsi taas on (normaalistikin) isompi kuin vasen jos oot oikeakätinen, itselläni lisäksi vasen olkapää on isompi kuin oikea.. Lihassymmetria - ketä kiinnostaa. Suurin osa kuitenkin semmosia ettei niitä huomaa ellei toisen kroppaa ala tosissaan tutkia. Sitten jos (kun) on tarpeeks iso ei kukaan huomaa eroja vaan tuijottavat vaan monttu auki kauheeta kehoa ;)

Tämä nyt ei suorastaan taida lihassymetriajuttu olla, mutta oikea olkapää on jonkinverran vasenta alempana. Senverran että sen huomaa jos on ilman paitaa.

-Vasen hauis isompi kuin oikea.
-Oikea ojentaja isompi kuin vasen.
-Oikea latsi isompi kuin vasen.
-Vasen pohje isompi kuin oikea.
-Oikea forkku isompi kuin vasen.
-Toinen jalka varmaan joku 2cm pitempi.

Olikohan siinä kaikki.... :D

Jooh no tässä tulee.

-Vasemman olan ryhti vääristynyt
-Vasen olkapää noin 40% pienempi kuin oikea ja täysin erimuotoinen (olkapääleikkaus) :wall: (VIP-galleriassa todentava kuva :itku: )
-Oikea ojentaja isompi kuin vasen
-Oikea rintalihas 30% pienempi kuin vasen,
-Oikean rintalihaksen alla rintalastassa 3 senttiä syvä painauma josta johtuu kaksi edellä mainittua "vikaa"
-vatsalihakset eri tasoissa, tosin ei ihan pahimmasta päästä.

- oikea hauis pidempi, vasemmassa parempi huippu
- oikea rintalihas vasenta hieman suurempi
- oikea latsi alkaa hieman alempaa

lieköhän syynä oikeakätisyys?

erot melko pieniä mutta silti huomattavissa....haittaa noista ei juurikaan ole

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En tiiä meneekö vähä aiheen ulkopuolelle, mutta sanonpa kuitenki :nolo: . Selässä ei oo filettä läheskään niin paljo ku rinnassa. Kuitenki selkä huomattavasti rintaa vahvempi, jos vertaillaan perusliikkeissä (penkki vs. maastaveto). Oon kuitenki tehny useita eri liikkeitä niin selkää kuin myös rintaa reenatessa.

Ludvig sanoi:
En tiiä meneekö vähä aiheen ulkopuolelle, mutta sanonpa kuitenki :nolo: . Selässä ei oo filettä läheskään niin paljo ku rinnassa. Kuitenki selkä huomattavasti rintaa vahvempi, jos vertaillaan perusliikkeissä (penkki vs. maastaveto). Oon kuitenki tehny useita eri liikkeitä niin selkää kuin myös rintaa reenatessa.

:offtopic: Jos tarkoitit "fileellä" latseja niin ei oikein mave tuloksella voi verrata kun mavessa alaselällä vedetään.

Minulla on todella suuri ero kylkien välillä. Vasen on selvästi oikeaa pienempi ja heikompi. Rinnat ovat jonkun verran erimuotoiset. Muuten kai tämä tästä.

Kride sanoi:
Minulla on todella suuri ero kylkien välillä. Vasen on selvästi oikeaa pienempi ja heikompi. Rinnat ovat jonkun verran erimuotoiset. Muuten kai tämä tästä.
Rintojesi koko saattaa vielä tasaantua murrosiän loppumisen myötä... :jahas:

gasvi sanoi:
:offtopic: Jos tarkoitit "fileellä" latseja niin ei oikein mave tuloksella voi verrata kun mavessa alaselällä vedetään.

Mave vaatii kyllä muutaki ku pelkästään alaselkää. Koko selkä siinä on mukana niinku on koko kroppaki.

Kannattaa kopettaa runkaaminen... Siinä tulee liikaa aerobista oikealle kädelle, ellei ole vasenkätinen! ;)

Mutta ihminenhän on epäsymmetrinen johtuen juuri siitä että oikealla tekee kaiken näköistä mitä ei vasemmalla tee. Esim. juuri vetää tumppuun, nojaa pöytään, kirjoittaa, nostaa kauppakassia, vetää handuun, jne. jne. jne. Joten eiköhän se ole ihan normaalia.

Kun kattoo noita ammattilais bodareita tarkkaan, niin huomaa niilläkin, että on eri kokoisia lihaksia eri puolella kroppaa. Joten itse en ole ainakaan vetäny itteeni jojoon sen takia, että vasen nännini on n.1cm korkeammalla kuin oikea!

Mun vasen kives on hiukan suurempi kuin oikea. :joulu3:

Itsellänikin on vasen hartia leveempi/alempana. Sen huomaa varsinki joitakin liikkeitä tehdessä esim. tangolla tehdessä hauista. Jos joilla muilla on sama ongelma niin kannattaa tarkistaa onko selkäranka suorassa. Muuten se on vain kosmeettinen haitta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom