Lihakset epätasapainossa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Olen koittanut treenata aina tasapuolisesti kaikkia lihaksia, mutta niin vaan on että jotkut lihakset on vahvoja, toiset taas hyvin heikkoja.

epäkkäät erinomaisessa kunnossa: olankohautuksia 15x120 kg
alaselkä, pakarat hyvässä kunnossa, rinta ok.

mutta... :itku:
pohkeet: esim. etukyykkypainot on isompia kuin pohkeet seisten.
takareidet: sivuprofiili peilissä vituttaa kun takareisiä ei yksinkertaisesti ole
takaolkapäät: viparit taakse, treenipainot ~6kg, kun viparit sivulle 15kg
forkut: voimaa on kohtuullisesti mutta kokoa ei

nykyään "pääliikkeenä" teen päiville: 1. penkki 2. etukyykky 3. maastaveto. kehitys on ollut hyvää näiden osalta.

millä tavoin ootte vahvistanut heikkoja osia? mikä olisi hyvä tehotreeni takareisille?
pohkeille löysinkin hyviä treeniohjeita pakkikselta.

pitäskö ottaa perusliikkeiksi mave suorin jaloin, pohkeet seisten/istuen ja rannekäännöt ja rakentaa muu treeni niitten ympärille?

Tee mavea suorin jaloin ja ihan tavallista reidenkoukistajaa. Tieedän kuinka turhauttavaa kehitys voi olla, itsellani romut liikkuu aika hyvin, mutta pohkeet ovat kuin biljardikepit...

-Asten-

Takaolille tehdään yleensä tuntumalla, jolloin painoilla ei todellakaan ole väliä. Jos tekisit samoin sivuolat, painot tippuis tuosta 15kg varmasti. Pohkeiden koko on paljolti kiinni geeneistä, mutta ensin on otettava itse selvää tekemällä sekä istuen että seisten. Takareisille voisit antaa välillä kyytiä supereilla: ensin sjmv ja perään koukistus koneessa. Kyllä se siitä.

ei kai siinä muu auta... perinteisestä mavesta kapeella otteella oon vaan tykännyt kun siinä saa kunnon romut käyttöön ja kehitystä tulee :)

olisko ideaa esim näin?

ma:
-sjmv 3x8
-reidenkoukistus maaten ja istuen 4x8
-etukyykky 3x8
-prässi 3x8
-vatsat 6x15
(rankkaa tehä sjmv, etukyykky ja prässi samana päivänä)

ke:
-pohkeet seisten 3x15
-pohkeet istuen 3x15
-rintaa
-olkapäitä

pe:
-alatalja 3x8
-kulmasoutu makuultaan sellasen hienon penkin päällä 3x8
-leuanveto 3x8
-eri hauiskääntöjä 6x8
-vatsoja 6x8

toki sitten vedän pohkeita ja takareiskoja heti lisää kun tuntuu että hyvin on palautunut ts. ei päiviin sidotut treenit.

Helvetin narupohjegeenit :curs:

Mitä jos laittaisit SJMV:n ja reisikoukistukset perjantaille ja treenaisit vaikka hauikset maanantaina etureisien kanssa? Sais keskityttyä kunnolla noihin omina päivinään. Kannattaa just tehdä ensimmäisinä noi liikkeet niin jaksaa panostaa täysillä. Maven voi pitää mun mielestä vuoroviikoin SJMV:n kanssa, ottaa sekin aika paljon takareisiin.

Ite en kyllä tekisi enää ylimääräisiä pohje/takareisitreenejä - lihas kasvaa levossa.

EDIT: kannattaa sitten laajentaa toistoaluetta noissa liikkeissä. Tollaset 3 x 15, 3 x 8 jne. on vähän liian suppeita. Pohkeitakin voi kiusata välillä alle kympin sarjoilla ja välillä pumppailla vaikka 20.

Suositut

Back
Ylös Bottom