Light limut myrkkyä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixsu
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä on niin paljon pepsi maxin juojia että on nyt pakko kysyä muiden mielipidettä. Juon siis normaalisti noin litran pepsi maxia päivässä, ja nyt yhtäkkiä, samalla kun niiden etiketit on muuttunut, niin niin on myös makukin! Maistuu vähän tavalliselle pepsille... Oon ihan raivostunut, koska addiktioni on kehittynyt juuri pepsi maxiin.. Onkohan reseptiä muutettu, vai onko muut edes huomannut samaa makumuutosta?

Vastauksena siihen, että limut aiheuttaa jotain syöpää tms., what does not these days???
Ei hetkauta pätkääkään. Juon silti. kun on niin hyvää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin Cokis vaihto makeutusaineensa aspartaami->sukraloosi.
Oliskohan pepsi tehny saman, kun on viime aikona ollu näitä juttuja aspartaamin vaarallisuudesta.

Uusi laittikokis maistuu ihan nivusille. Ei se vanhakaan Pepsi Maxia parempaa ollut mutta ei sentään maistunut ihan akkuhapolle.

Bree sanoi:
Täällä on niin paljon pepsi maxin juojia että on nyt pakko kysyä muiden mielipidettä. Juon siis normaalisti noin litran pepsi maxia päivässä, ja nyt yhtäkkiä, samalla kun niiden etiketit on muuttunut, niin niin on myös makukin! Maistuu vähän tavalliselle pepsille... Oon ihan raivostunut, koska addiktioni on kehittynyt juuri pepsi maxiin.. Onkohan reseptiä muutettu, vai onko muut edes huomannut samaa makumuutosta?

Vastauksena siihen, että limut aiheuttaa jotain syöpää tms., what does not these days???
Ei hetkauta pätkääkään. Juon silti. kun on niin hyvää.

mitä enemmä maxin maku lähenee normi pepsii sen parempi, koska maxii joutuu juomaa vaikka normi parempaa:rolleyes:

Edgar sanoi:
Enkä tajua miksi porukka juo Pepsi Maxia tai mitään Pepsiä ylipäätään, kun COCA COLAkin on keksitty.
Mä juon laittikokista lähes päivittäin.

coca cola light:urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo:

Mun mielestä Pepsi on parempaa ku Cocis. Yleensä ite kyllä juon noita laittiversioita, vaikka ne ei ookkaan yhtä hyviä. Aluksi itekkin väitin, että ei niissä oo mitään eroa alkuperäiseen, mutta onhan nissä paljonkin. Laitit ei maistu läheskään yhtä virkistäviltä ja maut on vain varjoja alkuperäisistä...Mutta eipähän tuu kiloja, kun juo kevyitä.

Nor sanoi:
Mun mielestä Pepsi on parempaa ku Cocis.

Samoin. Ja mä tykkään enemmän laittiversioista, kun "normaaleista." Ostin tänään Prismasta halvalla nelipäkin laitti cocista ja kun ne pullot on juotu, niin enää en mtn limppareita osta. Ihan sama mitä ostaa, niin toisesta tulee tyhmäksi ja toisesta saa syövän. :rolleyes:
Niin ja taidan lopettaa syömisenkin.. :rolleyes: Vettä voin korkeintaan juoda.

hanaa sanoi:
minä en noita lighti limuja juo,sokeria se olla pitää jos limua juo.

Joo, mut tosta tulee vitusti turhia kaloreita, kun pelkkää sokerilitkua juot. Light-limuihin tottuu nopeesti, ja kun niitä oppii juomaan niin maistuu jopa paremmalta kun alkuperänen.

Huuhaa lehdet tekee sensaatio-hakuisia juttujaan, mutta on niissä joskus jotain faktaakin taustalla.

Elintarvikkeissa on nykyään todella paljon kemikaaleja, joiden vaikutusta elimistöön ei kunnolla tunneta.
Kemikaaliyhdistelmien tutkimus on aloitettu vasta viimevuosina, eli tutkimustuloksia ei pahemmin ole. Viime talvena oli julkisuudessa juttua, miten c-vitamiinin ja jonkin kemikaalin reagointi keskenään aiheuttaa vähän turhan suuria myrkkypitoisuuksia virvoitusjuomissa, jos niitä säilytetään pitkään lämpimässä.

Mä en voi käyttää ollenkaan light-tuotteita. Suun limakalvot ei vaan kestä.
Sama vaikutus on kyllä kahvilla ja sitrus-hedelmilläkin.
Voin kuitenkin käyttää kohtuudella tavallista limua, eli pelkästä happamuudesta ei ole kyse.

Minusta light-limut maistuvat paremmalle, sillä sokeri limut vain lisäävät janoa ja eihän esim. uusimmassa coca-cola lightissa käytetä aspartaamia?

Onko mitään tiettyjen limujen virallista mustaa listaa virallistettu: missä pahimmat bentseeni pitoisuudet? Veikkaan pahimpia halpiksia Lidliä ym.

Tää uus kokislight on paskaa! Mieluummin tuota entistä "myrkkyäkin" kuin tuota uutta kokista :curs:

Huppe sanoi:
Tää uus kokislight on paskaa! Mieluummin tuota entistä "myrkkyäkin" kuin tuota uutta kokista :curs:

Vähän samat aatokset...

Pohjoisvirta sanoi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fenyylialaniini

"Veren korkea fenyylialaniinipitoisuus vahingoittaa aivojen kehitystä lapsilla, mikä johtaa kehitysvammaisuuteen. Aspartaamin hajotessa elimistössä vapautuu fenyylialaniinia, minkä takia sillä makeutetuissa juomissa on varoitus ”sisältää fenyylialaniinin lähteen” "

Sanoisin että varoitus ei ole tuon takia vaan sen takia että joillain henkilöillä on sellainen sairaus jossa elimistö ei tykkää fenylalaniinista... sille oli hieno nimikin jota en suoraan muista ... jotain fenylalaniiniketourea :jahas:

Sairaus on fenyyliketonuria, jossa tyypiltä puuttuu entsyymi, joka pilkkoo fenyylialaniinia. Tällöin tuota fenyylialaniinia ja sen metaboliatuotteita sitten kertyy elimistöön, mikä johtaa älylliseen kehitysvammaisuuteen. Suomessa harvinainen, muualla yleinen.

Täällä todetaan, että "aspartaami ei kestä kuumentamista", mutta valion sivuilla suositellaan esim. aspartaamilla makeutettu kevyt mehukeitto nauttimaan "sellaisenaan tai lämmitettynä". Onko ne Valiolla täysiä urpoja vai ei?

..

Ja tämän perusteella sitten suuri osa muistakin kevyt tuotteista pitäisi jättää kaupan hyllyyn. Eli näitä kaikkia jugurtteja, rahkoja ynnä muita syöneenä tässä on sitten ilmeisesti lähtölaskenta käynnissä. NOh toivottavasti tässä juhannuksen yli selviää edes :kippis1:

Sukraloosi - cokis lighti on todella hyvää ja raikasta :kuola:
Ja nyt kun ei ole sitä aspartaamia, niin eiköhän sitä huoletta voi juoda sen pari kolme litraa viikkoon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom