Light limut myrkkyä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixsu
  • Aloitettu Aloitettu
Odotellaan marttaliiton suosituksia ja siihen asti juodaan, mitä eteen kannetaan. Noita Hullu hullu maailman ja Seiskan lääkäripalstojen "tutkielmia" saa lukea ja ihmetellä jatkuvasti. Viimeksi taisi tupakointikin auttaa välttämään parkinssonin tautia :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ToughGrip sanoi:
Odotellaan marttaliiton suosituksia ja siihen asti juodaan, mitä eteen kannetaan. Noita Hullu hullu maailman ja Seiskan lääkäripalstojen "tutkielmia" saa lukea ja ihmetellä jatkuvasti. Viimeksi taisi tupakointikin auttaa välttämään parkinssonin tautia :david:
usko tai älä mutta on tauteja johon tuo paskakin auttaa/vähentää oireilua, mutta ei sitä mikään taho suosittele aloittamaan jos on tupakoimaton ihminen. seiskan lääkäri jutut on suurimmaksi osaksi ihan täyttä faktaa nehän on kopioituja juttuja mm the lancet lehdistä yms.....

mxm sanoi:
Eikö ihan tarpeeksi todista se perinteinen testi, että laitetaan cokislasiin rautanaula vuorokaudeksi -> naula on ruosteessa. Limpparilla on myös tehokasta pestä viemäreitä, koska se syövyttää sen paskan pois. (aika muistinvaraisia juttuja, en muista tarkasti miten nuo testit meni)
Oletko itse testannut? Eiköhän nuo jutut ole ihan urbaania legendaa, ainakin minua peloteltiin noilla jo pikkuskidinä.
Itse olen Pepsi Max - ja kahvinarkomaani, ikävä kyllä. En juo tai polta joten pitää kai sitä jotain epäterveellistä edes harrastaa :D

"Minä olen" -lehti ja verkkokauppa ovat saaneet Skepsis ry:n huuhaa-palkinnonkin. Sieltä löytyi ties mitä magneettikristalleja ja alkuvoimavirtamuuntajia

”Minä olen” -lehdelle ja etenkin sen verkkokaupalle uskomattomasta innovatiivisuudesta, kekseliäisyydestä ja tarmosta tuoda markkinoille mitä ihmeellisimpiä ja tarpeettomimpia tuotteita, joiden toimivuutta ei ole tieteellisesti todennettu.

Jansku sanoi:
Oletko itse testannut? Eiköhän nuo jutut ole ihan urbaania legendaa, ainakin minua peloteltiin noilla jo pikkuskidinä.
Itse olen Pepsi Max - ja kahvinarkomaani, ikävä kyllä. En juo tai polta joten pitää kai sitä jotain epäterveellistä edes harrastaa :D

Mä ainakin joskus skidinä testailin noita. En muista miten rautanaulalle kävi, mutta kokislasissa yön yli ollut hammas meni kyllä semmoiseen kuntoon, ettei limpparia enää pahemmin mieli tehnyt.

http://koti.mbnet.fi/antonr/topseli.jpg

Hampaat kyllä syöpyy light-juomillakin, mutta syy on tosiaan se, että ne ovat happamia. Aspartaamilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ja se, että jollain menee pakki sekaisin light-juomista ei tarkoita sitä, että sen voi yleistää merkitsemään sitä, että ne ovat myrkyllisiä. Mulla turpoaa kasvot vehnäjauhosta, pakko niissä on jotain vikaa on olla. Älkää syökö, myrkkyä!

Ennemin juon aspatraamilla makeutettuja juomia, kuin sokerilla makeutettuja. Varmaan kaikessa on tietysti olemassa, joka raja, että millainen määrä ei enää ole terveellistä.

Sen verran tiedemies olen, että en usko ennen kuin luotettavasta lähteestä luen noita väitteitä. Ja silloinkin niitä olisi hyvä olla useampi.

Lej jo kirjoittikin sen mitä itse ajattelen noista laitti juomista, eli vaara vyöhykkeessä on pääasiassa IMO hampaat happamuuden takia, aspartaamilla en usko olevan paskan latingin vertaa haittavaikutuksia... nuo metanoli hässäkät on ihan huuhaata.. joku kirjoitti että hedelmistä saa samat tai suuremmat määrät metanolia kuin laittilimujen tuloksena on ja tämä tyhjään vatsaan otettuna laittilimujen kohdalla. Jos pötsissä on yhtään mitään safkaa (ehkä suolessakin oleva..) niin ne muutama kymmenen - sata milligramma kahta aminohappoa menee ihan tausta hälinäksi -> 0 vaikutus.

Mieluumin aspartaamia kuin syklamaatteja tai sokeria juomista...

Onko joku yrittänyt uittaa samaista rautanaulaa tavallisessa appelsiinimehussa yön yli?

Maalaisjärki on ihan jees juttu mutta joka paikkaan se ei vaan toimi. Hyvänä esimerkkinä toi esille nostettu Parkinson ja tupakointi. Tai vaikka diabetes ja kahvi. Olisi tosi hauska ajatella että kaikki "paheet" on epäterveitä ja ylistää omaa titaaniselkärankaa kun pysyy niistä erossa, mutta kun se ei aina ole noin mustavalkeaa :) Vähän offtopic-avautuminen, sori. Pointti on siinä että monesti ihmiset tuntuvat tekevän asioista liiankin hankalia ja hifistelemällä jutuissa joilla välttämättä ei ole kauheasti merkitystä...kai siitäkin jotain askeettista mielihyvää saa kun uskottelee itsellensä että just ne omat mieltymykset on terveellisiä. Hyvänä esimerkkinä toi maito, webistä ja muualta löytyy vastaavasti sivuja joissa maito leimataan about myrkyksi. (Ei ollut kannanotto CocaCola companyn tai aspartaamin puolesta tai maitoa vastaan, ilmankin aspartaamia allekirjoittanut selviäisi mutta silti colaa menee välillä liikaakin jos ei muun niin rahan puolesta)

Luin muuten kerran tuota Minä Olen -lehteä. Voi jessus, ihan kauheaa paskaa, ihan raunileenaluukkonen-tasoa. Noi artikkelit aiheuttaa uhmakkaan halun mennä lähikauppaan ja ostaa twinpackin aspartaamilientä :) Miksi noita vastakulttuurin mielipiteitä ei voi koskaan esittää uskottavasti vaan siellä aina on dosentti Joku kommentoimassa ja linkeissä on jossain peräyliopistoissa tehtyjä tutkimuksia?

http://www.snopes.com/cokelore/tooth.asp

Tuolla on juttua urbaaneista kokis + rautanaula/hammas/kärpänen myyteistä.

Vahvasti epäilen, että vuorokauden aikana ehtisi tapahtua mitään kokikseen upotetulle hampaalle. Rautanaulaa kokeilin kerran, eikä sille tapahtunut mitään yön aikana.

Tartsan sanoi:
Mä ainakin joskus skidinä testailin noita. En muista miten rautanaulalle kävi, mutta kokislasissa yön yli ollut hammas meni kyllä semmoiseen kuntoon, ettei limpparia enää pahemmin mieli tehnyt.

Discovery-kanavalta tulee Mythbusters niminen ohjelma, jossa he pistivät hampaan cokis mukiin päiväksi ja sille hampaalle ei käynyt yhtään mitään.

Nixsu sanoi:
http://www.minaolen.com/lehti/art3_102.html

Kaippa se on kohta juotava pelkkää vettä.

Meidän salin nurkassa on sellainen treeni- ja ravinto-ohjekansio, jossa on myös monisteita noista aspartaamijutuista. Varmaan samalta amerikkalaiselta tyypiltä, kun kovin samanlaiselta kuulostivat nuo jutut. Tyyppi selittää mm. että ns. Persianlahden syndrooma ei johdu uraanipintaisten kranaattien ampumisesta vaan Irakin helteessä lämmenneen light cokiksen juomisesta :hyper:

edit: typo

Harim sanoi:
Meidän salin nurkassa on sellainen treeni- ja ravinto-ohjekansio, jossa on myös monisteita noista aspartaamijutuista. Varmaan samalta amerikkalaiselta tyypiltä, kun kovin samanlaiselta kuulostivat nuo jutut. Tyyppi selittää mm. että ns. Persianlahden syndrooma ei johdu uraanipinnoitteisten kranaattien ampumisesta vaan Irakin helteessä lämmenneen light cokiksen juomisesta :hyper:

:D Se vielä ku joku menee ja uskoo tommosta soopaa.

radial sanoi:
Aspartaami hajoaa muistaakseni 31 C:ssä metanoliksi ja kaikkihan tietävät mitä siitä seuraa ku metanolia nauttii. :evil:
oksennat luultavasti ennen kun näkö lähtee? Jatkuvasti myös elimistö tuottaa ruuansultatuksessa pieniä määriä metanoli. Ehtiikö tuo sitten ennen kun vereen menee hapettumaan formaldehydiksi? ei kai vereen mene metanolina?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fenyylialaniini

"Veren korkea fenyylialaniinipitoisuus vahingoittaa aivojen kehitystä lapsilla, mikä johtaa kehitysvammaisuuteen. Aspartaamin hajotessa elimistössä vapautuu fenyylialaniinia, minkä takia sillä makeutetuissa juomissa on varoitus ”sisältää fenyylialaniinin lähteen” "

Voisi kuvitella, että juomalla fenyyalaniinia runsaasti sisältävää limua, ei saavuteta kovin suuria terveysvaikutuksia.

Limut on yleensäkin myrkkyä. En viitsi turhaan arvailla onko Light tai tavalliset pahempia, vähän kuin vertailisi 98 ja 95 bensan myrkyllisyyttä

kalmukki sanoi:
Nyt opetan kuinka tunnistetaan huuhaa noin 20 sekunnissa.

Tekstistä löytyy:
-bombastisia sanoja ("hermomyrkky", "kuolettava")
-huutomerkkejä
-isolla kirjoittamista

Teksti ilmestynyt lehdessä, jossa "käsitellään mm. uskontoja, taiteita, filosofiaa, uuden ajan tiedettä, erilaisia maailmankuvia sekä kehittyvää elämänymmärrystä."

Enempää ei tarvitsekaan enää lukea, tämän voi huoletta sivuuttaa.

todella hyvii pointtei, ku luin postaukses ni ei tarvinukkaa lopettaa laittilimujen juontii :kippis1:

Eihän tossa kaikista kevytlimuista edes puhuttu, vaan aspartaamista.

Enkä tajua miksi porukka juo Pepsi Maxia tai mitään Pepsiä ylipäätään, kun COCA COLAkin on keksitty.
Mä juon laittikokista lähes päivittäin.

"jos tuotteessa lukee SOKERITON, älä osta sitä!", tms. Joo, juoma joka ei sisällä sokeria, tappaa. :jahas:

Edgar sanoi:
Enkä tajua miksi porukka juo Pepsi Maxia tai mitään Pepsiä ylipäätään, kun COCA COLAkin on keksitty.
No ei ainakaan sen takia, että jotkut saattaa tykätä pepsin mausta enemmän.

Ps. Cokis maistuu perseelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom