Light limut myrkkyä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixsu
  • Aloitettu Aloitettu
KTM:n asetus elintarvikkeissa ja alkoholijuomissa käytettävistä makeutusaineista 117/2005 löytyy mm. finlexin sivuilta.

Sen perusteella Suomessa ei saa käyttää pienten lasten ravinnossa lisänä, esim äidinmaidonkorvikkeessa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihinkään mitenkään liittymättömästi, ihmettelen parissa mainoksessa ollutta lausetta: "tuotteesta on POISTETTU LISÄTTY sokeri" wtf? eli ensin on lisätty sokeria, ja sit otettu se pois? Näin siis huijataan ihmisiä luulemaan että tuote on jotenkin vähäsokerista? Voi venäjän vaalivoitto sentään...

tiedä sitten onko tämä mikään mullistava homma, mutta huomasin että S-marketeissa ja Prismoissa ainakin myytävät VIP Solo Cola sisältää vain 13kcal/dl, eli vain 30% siitä mitä esim Pepsi. Myös saman valmistajan Orange sisältää saman 13kcal/dl. Eli jos kohtuudella litkii niin tästä saa ilman aspartaamia, mutta ei turhaa energiaa.. Puoli pulloa vain 100kcal, ei hetkauta suuntaan tai toisee...

tiedä sitten onko tämä mikään mullistava homma, mutta huomasin että S-marketeissa ja Prismoissa ainakin myytävät VIP Solo Cola sisältää vain 13kcal/dl, eli vain 30% siitä mitä esim Pepsi.

En nyt ole ihan 100% varma mutta muistaakseniin niissä oli sokerin lisäksi jotain makeutusainettakin.

En nyt ole ihan 100% varma mutta muistaakseniin niissä oli sokerin lisäksi jotain makeutusainettakin.

Hmm, koitin kyllä selosteesta lukea. Tiedä häntä, kurkatkaa pulloa uudelleen, te massaryntäyksen uhrit.. :)

Mun mielestä se sukraloosikola maistuu aika surkeelta.

]
no pointti olikin että jos aspartaami jotain luulotautista pelottaa niin silloin on vaihtoehtona tuo sukraloosi coke.

Minä ainakin olisin mieluummin juomatta, kuin joisin jotain light-kuraa... Sama pätee kyllä muihinkin light-tuotteisiin. Tietty jos pyrkii johonkin lavalle, niin asia on eri.

Mun mielestä se sukraloosikola maistuu aika surkeelta.

Ja muute: www.killercoke.org

Tossa suklaroosilla makeutetussa (ja muissakin light-juomissa) on sellainen jännä juttu et niitten makuun tottuu melko nopeasti. Muistan et tuo suklaroosi-kokis ei maistunu mitenkään erityisen hyvältä ekoilla kerroilla, mutta nykyään sitä juo ihan yhtä mielellään kuin perinteistä kokistakin. Ja huippua on se et tuo suklaroosi ei aiheuta mulla päänsärkyä kuten muut keinotekoiset makeutusaineet!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom