Lievä vihlonta ojentajan ja olkapään valissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lhw
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Lhw

Ikä
40
Tein tossa vkloppuna aika rankkaa treeniä ojentajia ja tota olkapään seutua ajatellen, niin maanantaina huomasin että kutakuinkin tossa oikean ojentajan ja olkapään väliseuduilla tuntuu pientä vihlontaa kun teen tietyn liikekaaren.

Kohta on siis se kun pistää käden suoraksi niin tuo ojentaja menee pikkasen vinosti ja olkapään ja ojentajan väliin jaa tommonen matalampi alue. Siitä se siis TUNTUISI se kipu olevan lähtösin.

Kipu tuntuu esimerkiksi kun pistän käden nyrkkiin ja suoraksi eteenpäin jonka jälkeen taivutan sitä suoraan oikealle. Eli periaatteessa sama jos nostais kädet sivuille ja kävelis ovenkarmejen läpi. Mitään hajua mikä tuo voisi olla? Ojentajan osa jopa?

Ärtynyt kiertäjäkalvosin? Jos kyseessä on todella kiertäjäkalvosin, ei parin viikon lepo olkapäätä rasittavista liikkeistä ole liioiteltua. Vaiva saattaa muuttua todella ikäväksi, ellei sen anna parantua kunnolla.

Kiertäjänkalvosin mulla ensimmäisenä tuli mieleen, mutta jostain jäänyt semmonen mielikuva että se olis ylempänä joten päätin jättää viisaampien arvioitavaks.

Tuo onkin sitten sen alueen vaivoja, että saa käydä kymmenellä eri lääkärillä. Myös itsellä ollut mystisiä oireita noilla kulmilla.

Pääsääntöisesti (kun on kuulostellut) tuosta syyttävät monet treenaajat liikettä, jossa laskee tangon niskan taa ja punnertaa ylös. Sen poisjättäminen on monilla lopettanut nuo vihlomiset.

Mutta.. en ole lääkäri, kuten selvää onkin. Tuo em. liike on kuitenkin itse perkeleestä ja paikanrikkoja.

Itselläni oli viime talvena sama vaiva. Jätin pull-overit kokonaan pois ja olen tehnyt vipunostoja sivuille kohtuullisilla painoilla. Nyt ei ole aikoihin vaivannut. Oli yli viikon niin kipeä, että oli vaikeuksia pyöritellä auton rattiakin.

Itselläni kipeytymisen saattoi aiheuttaa myös se, että yritin heittää koripallon omasta päädystä pussiin. :david: Sillein samaan tyyliin kuin pesäpalloa heitetään...ja heitin niin monta kertaa, että upposi. Varmaan joku revähdys tuli.

Annoin sitte 4 päivää lepoa ja tänää salilla. Ei tullu missään ogelmia. Huomenna tosin selkä, saa nähä mitä tykkää taljoista.

Lhw sanoi:
Annoin sitte 4 päivää lepoa ja tänää salilla. Ei tullu missään ogelmia. Huomenna tosin selkä, saa nähä mitä tykkää taljoista.

Kyllä salitreenistä aina paikat tulevat kipeäksi, ei sille vaan voi mitään. Itsellänikin vähän väliä joku paikka sattuu vähän ikävästi. Silloin kannattaa vaan yrittää valita pieneksi hetkeksi sellaisia liikkeitä, joissa kipua ei tunnu ja vaikka kokeilla kipua aiheuttanutta liikettä jonkin ajan, esim. muutaman viikon kuluttua uudelleen. Jos ei auta, kannattaa pitää pidempi tauko ko. liikkeestä tai bannata se kokonaan ja etsiä vaihtoehtoja. Mutta salitreeni todellakin on aika raskasta paikoille, ainakin itselläni menee näin.

Itse vaivasta mulla ei ole mitään hajua, mutta kiertäjäkalvosin se ei ole. Kiertäjäkalvosinhan on enemmän etuolkapään ja haukkarin yläkohdan välimaastossa. Ainakin näin minä olen käsittänyt.

Edit: niinkuin tossa mun avatarissa oikeassa yläkulmassa....

alumiini sanoi:
Itse vaivasta mulla ei ole mitään hajua, mutta kiertäjäkalvosin se ei ole. Kiertäjäkalvosinhan on enemmän etuolkapään ja haukkarin yläkohdan välimaastossa. Ainakin näin minä olen käsittänyt.

Edit: niinkuin tossa mun avatarissa oikeassa yläkulmassa....

Juu, näin mä oon itsekin sen käsittänyt.

Mutta mutta, vedin tänään ihan uhmalla normaalin ja vähän pidemmän reenin ku tuntu luistavan eikä käsi enää haitannut. Otin sillon kun kipeeks tuli niin pari uutta liikettä mukaan, toivottavasti oli vaan "alkujäykkyyttä". Hyvältä tuntuu nyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom