Levytanko vs. käsipainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Useampia harjoitusliikkeitä kannattaa varmaan tehdä sekä levytangolla että käsipainoilla, mutta tuleeko mieleen liikkeitä joissa toinen on selkeästi parempi kuin toinen.

Eikös ainakin olankohautuksissa ole käsipainot paljon paremmat ja puolestaan rannekäännöissä (sekä vasta- että myötäotteella) tanko.

Eikös ainakin olankohautuksissa ole käsipainot paljon paremmat[/B]

:confused:

No en menis kyllä näin väittämään. Makunsa tietty kullakin, mut jos tekee kohautuksia levytangolla (tai smith:ssä) selän takaa, niin johan tuntuu. Käsipainoilla ei millään saa samanlaista tuntumaa epäkkäissä. En ymmärrä kyllä sitäkään, että tätä liikettä näkee tehtävän joskus edestä levytangolla. Aika hullu yhtälö kun ajattelee, että treenattavat lihakset ovat ihmisen takana.

Aiheessa pysyen, niin varmaan rintapunnerrusliikkeissä käsipainot menee edelle. Itse tosin joudun käymään salilla, jossa ei riitä käsipainot. Pakko turvautua levytankoihin:(

Mut vaihteluhan se on parasta lääkettä.

Olen tähän asti tehnyt kohautusta vuoroviikoin nimenomaan levytangolla edessä ja vuoroviikoin käsipainoilla.

Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla tangolla takana.

En ymmärrä kyllä sitäkään, että tätä liikettä näkee tehtävän joskus edestä levytangolla. Aika hullu yhtälö kun ajattelee, että treenattavat lihakset ovat ihmisen takana.

Huono perustelu! Ajattele takareisiä, joita trenaat SJMV:lla, jossa tanko on edessä. Suurimmaksi osaksi treenaat selkälihaksiakin varmaan liikkeillä, joissa tanko on vartalon etupuolella esim. soudut, leuat ja taljat.

Epäkkäät eivät pelkästään nosta hartioita täysin vertikaalisesti ylöspäin. Ne myös vetävät olkapäitä hieman taaksepäin korvien taakse. Siksi niitä voi tehdä aivan vallan mainiosti esim. pienessä etukenossa (vaikka 10-20 astetta pystysuoraan nähden) ja vetää käsipainoilla tai tangolla vartalon edestä.

Jep. Aika tyhmästi esitin väitteeni, mut jokainen voi kokeilla ihan itse miltä kohautukset tuntuu tehtäessä edestä tai takaa. Itse oon koittanut olla hieman takakenossa, jotta epäkkäät sais ainoastaan täyden rasituksen. Käsipainoilla ja edestä tehtynä ei yksinkertaisesti saa vaan sitä tuntumaa. Smithissä on vielä se hyvä puoli, että tanko liikkuu kiskoja pitkin, ja ei tarvi tasapainotella sen kans.:)

Smith on ehdoton kohautuksiin, täytyykin seuraavassa reenissä tehdä sarjat takaa, vaihtelun vuoksi...katsoa sitten että mikä jää pysyväksi tavaksi. Vai onko tässäkin parempi kun vaihtelee?? eli välillä edestä ja välillä takaa...no joo hyvä lause tuli...:D

Mutta käsipainoilla en kohautuksissa oikeen saa hyvää tuntumaa, että tanko siinä parempi.

Ei nyt äkkiseltään tuu mieleen mitään ehdotonta jakoa kummalla pitäs tehä, muuta kun noi kyykyt mitä joku jo mainitsi ja sitten maastavedot...tuntuu pelleilyltä tehdä ne käsipainoilla!! Muissa ehkä molempi parempi!!

Originally posted by Force
Kyykky on parempi tehdä tangolla.
Sanoisin saman maastavedosta, ellei salilta löydy 100kg+ hantteleita. Sen sijaan käsipainopenkki jo jytää aika hyvin.

Jenkeissä PT:t teetti aloittelijoilla kyykyn joko käsipainoilla tai smithissä. Ei hyvää päivää.

Originally posted by Dopey

...
Jenkeissä PT:t teetti aloittelijoilla kyykyn joko käsipainoilla tai smithissä. Ei hyvää päivää.

Ja mikäs vika smith-kyykyssä on? Kyllä itsekin voisin suositella aloittelijalle kyykkyä smithissä aluksi, vaikka toki se tangolla tehtynä varmaan onkin parempi liike niin massaa kuin voimaakin hankittaessa.

Originally posted by kattila
Ja mikäs vika smith-kyykyssä on? Kyllä itsekin voisin suositella aloittelijalle kyykkyä smithissä aluksi, vaikka toki se tangolla tehtynä varmaan onkin parempi liike niin massaa kuin voimaakin hankittaessa.
Tää nyt on tosi :wanha:, mutta here goes nothing:

Aivan n00bielle smith on myrkkyä, koska harva osaa laittaa kintut oikeaan paikkaan suhteessa tankoon. Seurauksena on takakenokyykkyä, etukenokyykkyä ja korkkiruuvikyykkyä.

Sitten kun päästään harrastuksessa niin pitkälle, että kyykky biomekaanisena harjoitteena alkaa sujua, jää enää jäljelle liikkeen perusongelmat eli onneton stimulaatio tasapainottaville lihaksille ja mahdottomuus kyykätä syvään selkä suorassa ilman älyttömiä vääntövoimia alaselkään, polviin tai molempiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by kattila

Ai mitä vikaa? Smith-kyykky on varmaan huonoin ja vaarallisin liike kautta aikojen.

Ai mitä vikaa? Smith-kyykky on varmaan huonoin ja vaarallisin liike kautta aikojen.

Ja mitenköhän se on vaarallisempi, kuin tavallinen kyykky? Ja vielä huono, yeah right!

Originally posted by Tohveli
Ja mitenköhän se on vaarallisempi, kuin tavallinen kyykky? Ja vielä huono, yeah right!

Kamalat vääntövoimat ja nolla stimulaatio tasapainottaville lihaksille. Yksinkertaisesti ihan paska liike. Koko Smith-koneen olisi voinut jättää keksimättä IMHO.

Kamalat vääntövoimat ja nolla stimulaatio tasapainottaville lihaksille. Yksinkertaisesti ihan paska liike. Koko Smith-koneen olisi voinut jättää keksimättä IMHO.

No, jokaisella on mielipiteensä. Ite oon kuitenkin just vähän aikaa sitten lisännyt smithkyykyn ohjelmaan ja pidän sitä aivan loistavana liikkeenä, niinkuin varmasti moni muukin. Harmittaa, etten ole aiemmin tajunnu smithkyykkyä tehä.

Rinnalle käsipainot on aivan ehdottomat, loistava tuntuma.

Kun penkkipunerrus on edelleen OJENTAJAliike.

Tuota olankohautusta pitääkin rueta tekemään takaa. :piis:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by fasti

Tuota olankohautusta pitääkin rueta tekemään takaa.
--------------------------------------------------------------------------------

Ja välilevyt lentelee pitkin seiniä.

Buahahahaa! Repesin.. Mun mielestä hauska!? Joo en kyllä itekkään saa käsipainoilla tuntumaa. Tuntuu samalta tekeekö kakskymppisillä tai viiskymppisillä.

Originally posted by fasti

Tuota olankohautusta pitääkin rueta tekemään takaa. :piis:

Kokeilin tänään ja vaikka miten sääti niin ei tuntunut sopivan mun olkapäille, väänsi ja sattui ikävästi. Eli edestä oli tehtävä kuten ennenkin...

Originally posted by timba79
Kokeilin tänään ja vaikka miten sääti niin ei tuntunut sopivan mun olkapäille, väänsi ja sattui ikävästi. Eli edestä oli tehtävä kuten ennenkin...
Mua ainaki vituttaa tehdä kohautuksia edestä koska se tanko hinkkaa munia jatkuvasti. Noh, pienimunasille toi ei kaiketi muodostu ongelmaksi...:D

Suositut

Back
Ylös Bottom