Levytangon suoristus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HTV
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

HTV

Onko kellään kokemusta mutkalle menneen levytangon suoristamisesta? Taloyhtiön salilla on ilmeisesti joltakulta kyykätessä seläntaa ja penkin päälle tippunut tanko. Tangossa on useamman kymmenen asteen mutka. Saisikohan tuosta millään opilla suht suoraa ja turvallista käyttää? Korvaava tanko on hankittu jo vuosia sitten, joten tuosta treenaaminen ei ole kiinni. Lisätangolle olisi kuitenkin toisinaan käyttöä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko kellään kokemusta mutkalle menneen levytangon suoristamisesta? Taloyhtiön salilla on ilmeisesti joltakulta kyykätessä seläntaa ja penkin päälle tippunut tanko. Tangossa on useamman kymmenen asteen mutka. Saisikohan tuosta millään opilla suht suoraa ja turvallista käyttää? Korvaava tanko on hankittu jo vuosia sitten, joten tuosta treenaaminen ei ole kiinni. Lisätangolle olisi kuitenkin toisinaan käyttöä.

Olen saannut useasta paikasta porttikieltoa kun teen mavea niin perkeleen isoilla painoilla että tangot menee mutkalle :)

Ei vaa, ei minun neiti painoilla moisia tehdä. Itse olen sitä mieltä että tango helvettiin. Vaikka sen suoristaisi niin rauta on vääntyneestä kohdasta haurastunut jonkun verran.

Mutta voisihan sitä vääntää takaisin vipuvarren avulla + lämmöllä. Mieluusti kun löytäisit hydraulisen putkenpokkaus koneen 1"-2" putkelle + lämpöä tangolle kaasulla pokattavaan kohtaan niin kyllähän sen suoraksi saa. Ainoa haittapuoli on vain että se on haurastunut ko. paikasta.

saahan tuota suoristettua jos saat sen kunnolla kiinni toisesta päästä, ja toisesta päästä jollain "apuraudalla" väännät, turvallisuudesta en tiiä mutta kyllähän nuo suoraksi saa

Yleensä se tanko ei ole tippunut ja vääntynyt, vaan se menee kieroksi sen takia, että porukka jättää painot tankoihin ja tangot penkkiin tai kyykkytelineeseen. Rauta väsyy ja vääntyy.

Kyllä sen prässissä saat käytettyä ja oikaistua niin suoraksi, ettet silmällä erota sen koskaan olleenkaan väärä. Uuden suoruista siitä ei kuitenkaan koskaan tule. Kysy joltain metallipajalta, missä on prässi.

Zone-sarja -42%
Ainoa haittapuoli on vain että se on haurastunut ko. paikasta.

Joo tämähän siinä on ongelma. Kyykätessä se on sitten kokoajan mielessä jos tanko pettää selästä...

Anyway, ota tunkki mukaan salilla ja iske tanko aivan täyteen rautaa, niin paljon kun saat. Sitten nostat siitä kohdasta mistä tanko on vääntynyt, tunkilla ylös. Tanko joustaa melkoisesti mutta jos levyjä on tarpeeksi niin sen saanee "pysyvästi" väännettyä. Tukee hyvin ja kakkosnelosta tunkin ja tangon väliin jottei hyppää silmille.

Joku insinööri voisi vaikka laskea kuinka paljon painoa tulee olla jotta tollanen perustanko vääntyy pysyvästi eikä enää palaudu suoraksi. Jotkut voimanostajien tangot nyt kestää aivan perkeleesti taipumatta mutta perus salitangot taipuu jo paaaljon aikaisemmin. :)

Toki jos tankoa käyttäisi vaan maastavetoon, niin kyllä sillä sitten uskaltaisi vedellä vaikka vaarana olisikin mennä poikki. Eihän se toki kivaa ole jos lentää selälleen kun tanko katkeaa, mutta kyllä sillä hätätapauksessa pystyisi sitten vedellä. Itse en sitä tankoa penkkiin käyttäisi, kiinnostus ois aika lujassa jos tangossa rautaa 150-180kg ja tanko napsahtaakin poikki. Siitä on vaikea huumoria repiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom