Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan hyvää kamaa, mutta soundit oli niin paskat, että häiritsi melkoisesti kuuntelua. Olisin jättänyt nuo tuplabasarit veks, ja keskittynyt vaan runttaamiseen. Hyvä groove kyllä silloin, kun sitä ei sotketa jollain turhalla. Kai tää :3: arvoinen kuitenkin oli.

Tää oli kova veto.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Von Hertzen Brothers - New Day Rising [/video]

Ihan menevä kipale Von Hertzen Brothersilta. Voisi kuvitella että menestyisi ulkomailla todella hyvin. Japani, Keski-Eurooppa ja Yhdysvalalt voisi olla helposti tällaisen "mitä lie"- rokkia nyt ikinä onkaan. Bändille 4/5, biisille 3/5.

Goatmoon - Way of the Holocaust Winds

Vähän junnaavampaa vuohikuuta tällä kertaa. Voi yllättää monen Goatmoonia vihaavankin tyypin.

Sua on kaivattu tässä ketjussa :D Goatmoon on yksi mun kotimaisista suosikeista, tarpeeksi raakaa ja hienosti toimii ne folk-elementit joita nuo käyttää paljon. Tämä biisi tosiaan on yllättävän junnaava niin kuin jo mainitsit, normaalisti näiden biisit on paljon reippaampia. Mutta toimii tällainen fiilistelykin oikein hyvin. :4:

En keksi muuta nyt niin taas tulee jotain vaikeasti sulateltavaa psykedeelisempää kaamaa, vihatkaa vaan :D

Sua on kaivattu tässä ketjussa :D Goatmoon on yksi mun kotimaisista suosikeista, tarpeeksi raakaa ja hienosti toimii ne folk-elementit joita nuo käyttää paljon. Tämä biisi tosiaan on yllättävän junnaava niin kuin jo mainitsit, normaalisti näiden biisit on paljon reippaampia. Mutta toimii tällainen fiilistelykin oikein hyvin. :4:

En keksi muuta nyt niin taas tulee jotain vaikeasti sulateltavaa psykedeelisempää kaamaa, vihatkaa vaan :D

Puolalaista bläkkistä, voiko parempaa ollakaan :hyvä:, painostava, piinaava tunnelma läpi kappaleen. Tykkäsin :4:

Seuraavaksi vanhempaa Stam1naa:

Puolalaista bläkkistä, voiko parempaa ollakaan :hyvä:, painostava, piinaava tunnelma läpi kappaleen. Tykkäsin :4:

Seuraavaksi vanhempaa Stam1naa:

9

Päästit aivan liian helpolla. Tykkään kovasti. Sitten lisää helppoutta, toisella kotimaisella ja kivoilla koukuilla...

Faith No More - The Gentle Art Of Making Enemies :2: Raskasta jokapaikan musaa eli keskivertoa, mutta ilman vahvaa koukkua.
Vähän pitkä ja hieman samaa linjaa edellisen kanssa.

Melko puuduttavan pitkäveteistä ja laulajan sisääntulossa pelkäsin että Nickelbackin vokaalistiko tähän orkesteriin on pestattu. Paikoin ihan ok jyystöä ja onhan biisinrakenteessa jonkinlaista ideaa, mutta kaatuu pitkälti pitkäveteisyyteen ja vokaaleihin. Ei taida vain doom metalli iskeä meikään. :2:

Ja seuraavaksi... crusthrashiä(?)

Raskaan musiikin ystävä kyllä olen mutta tämän kaltaisesta soosista en ole ikinä oikeen tykännyt.:2:

Laitetaas erinomaista Suomalaista röhinää kehiin.
[video]https://youtu.be/B6vwEXi4tOs[/video]
Thy Serpent - Flowers Of Witchery Abloom

Mitäs vittua?!Ei nyt suostu laittamaan suoraan videota tähän.

Upattu video tähän...
-pyssy

Raskaan musiikin ystävä kyllä olen mutta tämän kaltaisesta soosista en ole ikinä oikeen tykännyt.:2:

Laitetaas erinomaista Suomalaista röhinää kehiin.
[video]https://youtu.be/B6vwEXi4tOs[/video]
Thy Serpent - Flowers Of Witchery Abloom

Mitäs vittua?!Ei nyt suostu laittamaan suoraan videota tähän.

Upattu video tähän...
-pyssy

Kaunista niin kaunista, haikea fiilis jäi kappaleesta, vähemmän tullut kuunneltua jostain syystä Thy Serpentiä ja tämänkin kappaleen kuulin ekaa kertaa. Diggailen kyllä tälläisestä melodisemmasta kamasta.

8,5

Jatketaan tällä keveän musiikin linjalla:

Medeia - Abandon All . :2:½ ihan hyvää mättöä, mutta ei anna oiikein mitään uutta ja on jollain selittämättömällä tavalla latteahkoa.

:3: Iha jees ambient kolistelua. Puoles välis alko tapahtuu jtn vihdoin.
Kyl se lombardo vaan osaa. Energisin soitto tyyli päällä maan. Noi fillit on vaan jtn niin tunnistettavaa kaaosta. Soittaa ne muutki ihan hyvi, laulaja kans kova.

Ihan ok..mut en kuitenkaan ihan liekeis oo :fuckyeah: :2:
Sit vanhaa stylee länsi-naapurista eli on lainattu vähän Saxonii,Acceptii..jne Toimii :rock:

Sit vanhaa stylee länsi-naapurista eli on lainattu vähän Saxonii,Acceptii..jne Toimii :rock:

7
Soitosta tuli mieleen myös 80-luvun Judas Priest ja äänestä Rob Halford, ihan hyvää perussettiä, ei kuitenkaan iskeny ihan mahdottomasti.

Sitten brittien saarelta:

Mä oon aina pitänyt tällaista kamaa semmoisena hyväntuulisena kaljanjuontimusana. Siksipä paremmin toimii, jos a) biisi menee duurissa ja b) laulut on puhtaampia. Muutenhan tässäkin oli ihan hauska meininki, mutta nuo kaksi asiaa vähän häiritsi. Omimmillaan tämmöinen kama on varmasti livetilanteessa. Pitäs meininkiä riittää :3: tälle.

Mennääs taas kotimaisella.

Olin viikon syvissä vesissä, joten vetäistäänpäs kappale kaukaista historiaa:
Black Sabbath - Die Young
Koskaan en mikään kauhea Ronnie-fani ole ollut, mutta biisissä on paljon hienoja ja aitoja elementtejä. 3,5 / 5 arvosana.

Sua on kaivattu tässä ketjussa...[/video]
Pitää välillä sääliä kanssakuulijoita ja pitää radiohiljaisuutta, ettei tule yliannostusta mustasta metallista.

No mutta laitetaan pääsiäisen menevin kipale: Drowning the Light - In A Time Of Honour

Onhan tuo legendaarinen bändi jne. Mulla ei oikein ole mielipidettä, ei haittaa jos joku pistää soimaan mutta itse en sitä tekisi. Tämäkin biisi oli helppo kuunnella, ei vaan herättänyt mitään fiiliksiä. :3:

Meinasin jo laittaa kunnon lo-fi -kirkumista mutta muutin mieleni ja yritän päästää "helpommalla". Tuntuu luissa ja ytimissä tämä :rock:

Hyvä tuo säkeistön riffi, mutta siihen tuon biisin tarttuvuus melkein jää. Nää tämmöiset yhtään Halfordin tyyliset laulajat on meikäläiselle vähän vaikeita. Tässä onneksi pahin kirkuminen oli jätetty aika vähälle. Tulee annettua kolmosta melkein kaikille biiseille, mutta tääkin on niin keskivertokamaa, ettei muuta voi. Tyylilaji toimii, biisi ei itsessään sen suuremmin säväyttänyt :3:

Oon varmaan laittanut parikin kertaa jo samaa pumppua, mutta kun toimii, niin minkäs teet. Tässä ekalta levyltä avausraita.

Genressään taitaa olla parhaimmistoa tämä bändi mutta kun en genrestä ylipäänsä välitä niin vaikea tästäkään on sen enempää tykätä... Nuo vokaalit häiritsee eniten, en vaan siedä. Muuten ihan menevä biisi. Mutta ei silti :D :2:

Uutta Drudkhia, tämä soi mulla nyt non-stop :rock:

Hyvää Drudkhia, ei siinä mitään! Jostain syystä (ja tämä saattaa johtua siitä, että olen sen vanhemman kautta musaan tutustunut ja sen jälkeen aika vähän kuunnellut) ei ihan niin ensikuulemalta iske. Perusvahvaa kamaa, mutta varmasti tulee tutustuttua tarkemmin jahka levy ilmestyy. Varovainen 3/5.

Sitten jotain vähän erilaista. "With GG you don't get what you expect, you get what you deserve."

Back
Ylös Bottom