Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Ministry oli yksi mun lempibändejä aikana kun kuuntelin industrialia enemmän. Tosi omaperäinen bändi, en ole löytänyt yhtäkään vastaavaa. Sekavaa meininkiä, hyvä soundi ja toimiva vokalisti. Tämä biisi ei vaan ole yksi omista suosikeistani. :3: ja puolikas päälle.

Vanhaa doomia Suomesta, tässä on tunnelmaa. Basso... :haart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tästä nyt osaa sanoa. Soolot kyllä irtos ja tuplabasari jytisi, mutta ei tässä biisissä oikein mitään ideaa ollut. Samaa mieltä kyllä siitä, että Owens on kova laulaja, mutta kyllä se melkein Halfordin soundia vaatii, että Judas Priest kuulostaa itseltään. Tällai tää ei oikein herätä mitään fiiliksiä, kun biisikin oli aika keskinkertainen. Ei tätä kuitenkaan hirveästi alle kolmosen viiti pudottaa, kun perus meininki ihan kohdallaan, joten :3: ja miinus tälle.

Uutta Moonspellia seuraavana.

muoks. vaihdoin biisiä.

Toimivaa kamaa, tekee hyvää kuunella vähän raskaampaa musaa välillä. Bändi mulle uus tuttavuus, mutta osasin odottaa minkä kaltaista musaa sieltä tulee eikä siltikään antanut negatiivista kuvaa biisistä. Biisin alusta plussaa, kivasti lähti käyntiin biisi. Ja uutena tuttavuutena antoin positiivisen kuvan. :4:

Biisi lähti liikkeelle niin ajattelin, että tässähän on jotain, mutta heti kun vokaalit alkoi laski pisteet melkoisesti. Kokonaisuudesta kuitenkin 3/5

Tänään facebookin uutisvirrassa tuli vastaan Wayne Staticin ruumiinavausraportti, joten siitä aasinsiltana:

Jaa'a, nää metalcore-tyyliset bändit ei ole kyllä yhtään mun juttuni. Joutuu oikein miettimällä miettimään, että osaako tästä sanoa jotain positiivistakin. Ehkä alle kolmen minuutin pituus biisissä pitää laskea tässä tapauksessa positiiviseksi jutuksi. Lisäksi tuo videon blondi mimmi muistutti vähän Jippua. En tiedä onko se hyvä juttu, mutta en keksi muutakaan. Mun korvaani tää on tämmöstä muovisen kuuloista kertakäyttömetallia. Sanotaan, että musiikissa pitäisi olla sielua. Näistä vedoista se kyllä puuttuu yleensä totaalisesti, vaikka näennäisen äkäistä menoa onkin. :2: ja miinus.

Täällä kun on melkein pelkkiä hevimörköjä, niin pistetään kiusalla Didoa seuraavaksi.

Tää ei ole Didon parhaita kappaleita alkuunkaan, olen kuitenkin aina tykännyt hänen äänestään joten :3:

Disturbedin parhaita biisejä, lähtee mukavalla temmolla käyntiin ja biisi rullaa alusta välillä lässähtämättä. :3: ja 1/2.

Sittenpä Eddie Vedderiä parhaimmillaan:

Ten on kanssa tätä vuoden 1991 satoa. Jännä, miten juuri tuona vuonna on julkaistu niin monta käsittämättömän kovaa levyä. Joskus 90-luvun loppupuolella, kun jengi alkoi saamaan ajokorttia, ajeltiin autolla aina iltaisin ympäriinsä, turistiin ja kuunneltiin musaa. Tää levy oli yksi eniten soitetuista.

Hyvin on kestänyt kulutusta tämäkin biisi, vaikka melkoisesti on soinut vuosien varrella joka paikassa. Oliko tää joku eri versio, kuin levyllä? Kuulosti meinaan jotenkin erilaiselta. :3: ja puolikas tälle. Vedderille pitää antaa kyllä propsit tosta omasta jutusta.

Jatketaan näillä 90-luvun hittilevyillä.

Nää leffa-soundtrackit on mulle aina semmoisia mitä ei irrallaan osaa kuunnella. Leffassa ehkä toimii mutta näin yksinään kuunneltuna ei. Kiva tunnelma tässä oli, ei oikein muuta... :2:

Black metallia taas, mutta tässä on ehkä paras riffi ikinä.

^
Hei! Tää oli todella hyvä!

Orkesteri humppaa ihan hyvin rytmissä, laulajan yrittää pysyä mukana. Biisin edetessä rumpali alkaisi olla jo aivan liekeissä, kunnes alkaa tapahtua; laulaja oksentaa suolistoaan ulos ja yrittää hirttää itseään omiin suoliinsa. Yritys epäonnistuu, mutta sen jälkeen torso kurlaa suussaan omaa ripuliaan, mistä tulee veikeä efekti tähän kappaleeseen. Keskivaiheilla biisiä muu orkesteri lähtee tupakkatauolle ja auto jää junnamaan paikalleen. Muun bändin palattua tauolta on solisti sillä välin saanut lopettettua kärsimyksensä itsemurhaamalla itsensä. Tälle saavutukselle pojot, sillä ei se aina kerrasta lähde, mm. 1990-luvun suuruuden, Neon 2:n Jussihan yritti itsemurhaa huonoin tuloksin kolme kertaa, mutta kaikkien harmiksi Neon 2 on edelleen pystyssä. No, kuitenkin, muu bändi jatkaa kunniakkaasti biisin loppuun, ja tästä myös tietenkin pojot. Musiikilliseen osaamiseensa tämä bändi on ilmiselvästi saanut vaikutteita Pertti Kurikan Nimipäivistä ja Mambasta, mutta ei toki yllä aivan esikuviensa tasolle.

Nyt vähän rankempaa matskua, tässä on beast, FUCKLIKEaBEAST
Tiedättekö miltä tuntuu kun aivot valuvat korvasta ulos? Kohta tiedätte!!!

https://www.youtube.com/watch?v=pjjz9xOcsz0

Antti Tuisku on käynyt meidän baarilla syömässä. Antin musiikkikin on varmasti ihan hyvää, jos on 12-vuotias tyttö. Ei tosta muuta kai tarvii sanoa. :1:

Jatketaan nyt edelleen kaupallisemmalla menolla.

Sää varmasti tiedät mitä mieltä mä oon Foo Fightersista :D Jenkkirock on jotain mitä mä en siedä ollenkaan ja tämä on just sitä... En osaa sanoa tästä mitään sen enempää. Annan kaksi tähteä ihan vaan sen takia että tämä biisi ei ollut ihan yhtä huono kun ne muut biisit mitä oon bändiltä kuullut. :2:

Kun black metallista taas älisitiin niin pistetään helppoa heviä seuraavaksi. Tässäkin on hieno basso :haart:

Sää varmasti tiedät mitä mieltä mä oon Foo Fightersista :D Jenkkirock on jotain mitä mä en siedä ollenkaan ja tämä on just sitä... En osaa sanoa tästä mitään sen enempää. Annan kaksi tähteä ihan vaan sen takia että tämä biisi ei ollut ihan yhtä huono kun ne muut biisit mitä oon bändiltä kuullut. :2:

Kun black metallista taas älisitiin niin pistetään helppoa heviä seuraavaksi. Tässäkin on hieno basso :haart:

Kyl tää vaan toimii :rock::4:
Sit "nykymetaliii" pikkase koneilla ruuditettuna.Mulle vaan kolisee masiinat sopivasti lisättynä biiseihin....:hyvä:

Tätä on aika vaikea sulattaa. Kuulostaa siltä kun Katatonia (uudempi) olisi sekoitettu metallin kanssa. Katatonia-fiiliksessä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Sellainen kliinisillä soundeilla tuotettu melankolia, jota tästäkin biisistä löytyi, toimii mulle kyllä. Mutta metallin kanssa se ei enää sitten toimikaan. Jos tästä biisistä olisi tiputtanut nuo metallin elementit pois niin olisin voinut tykätä. Tällaisena yhdistelmänä tökkii aika lailla... :2: ja puolikas.

Jotain ihan muuta tähän väliin, vähän progempaa. Alkuperäinen biisi on tunnin mittainen, joten parempi laittaa tämä editoitu versio vaikkei yhtä hyvä olekaan...

Green Carnation - Light of day, day of darkness :2:. Tänään ei mikään oikein kuulosta hyvältä. Ehkä pisteitä joskus muulloin olisin antanut enemmän.

En tiedä mitä seuraavasta sanois. Tää on tämmöstä todella helppoa sunnuntaiaamumusaa.

Vähän pitkä biisi tän sortin menoksi. Kyllä näissä trashi-repäisyissä pitäs kolmessa, neljässä minuutissa saada viesti perille. Tän sortin meininki toimii kyllä, mutta vähän olisi kaivannut jotain hittiriffiä, tiukempaa menoa tai jotain. Tää jäi vähän pliisuksi. Anthrax lisätään listaan bändejä, joihin pitäs tutustua paremmin. Jäänyt muutaman irtobiisin lisäksi aika vähälle kuuntelulle tämäkin. :3: ja miinus.

Tässä esimerkkiä, mitä tarkoitin tiukemmalla menolla.

Body Count :2: Laulu ärsytti aivan liikaa etenkin hitaissa osuuksissa.

Yritin löytää jotain kivaa uutta industrial metallia, mutta mikään sillä saralla ei nyt iskenyt. Vanhaa deathmetallia siis tällä kertaa :

Back
Ylös Bottom