Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvää Drudkhia, ei siinä mitään! Jostain syystä (ja tämä saattaa johtua siitä, että olen sen vanhemman kautta musaan tutustunut ja sen jälkeen aika vähän kuunnellut) ei ihan niin ensikuulemalta iske. Perusvahvaa kamaa, mutta varmasti tulee tutustuttua tarkemmin jahka levy ilmestyy. Varovainen 3/5.

Sitten jotain vähän erilaista. "With GG you don't get what you expect, you get what you deserve."

8+

Kiistelty hahmo, joka sai lopulta mitä halusi: Vaikkakin väärällä tavalla. Riisuttua ja yksinkertaista, kuten esiintyjäkin. Ainakin sellaisena halusi tulla muistetuksi sekoilujensa lomassa. Kappale kylläkin hyvä.

Sitten kiitoksia Radio Rockille ja viikon DJ-vieraalla Hynyselle. Tämä biisi oli itseltä totaalisesti unohtunut. Levyllä, kun tuppaa olemaan useampi kova raita. Eipä voi muuta sanoa, kuin PARHAUTTA ja tuo intron kitarointi :kuola:!!! Varmaan tekisin ite, jos osaisin... Kiitos Eput..Muistoja ja kylmiä väreitä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten kiitoksia Radio Rockille ja viikon DJ-vieraalla Hynyselle. Tämä biisi oli itseltä totaalisesti unohtunut. Levyllä, kun tuppaa olemaan useampi kova raita. Eipä voi muuta sanoa, kuin PARHAUTTA ja tuo intron kitarointi :kuola:!!! Varmaan tekisin ite, jos osaisin... Kiitos Eput..Muistoja ja kylmiä väreitä!

Ääsh. Eppjen musassa on kuolemanvietti niin pinnassa, että pistää nyyhkyttämään. Ja totisessa musiikissa pitää mun mielestä osata laulaa, pelkät sanoitukselliset kikat eivät riitä. :2:

Ja Hynystä en voi sietää. :0: :)

Sitten lisää suomalaista:

En muistanutkaan, että kitarointi oli näin epävireistä.;)

jatketaan kotimaisel Pidän suomalaista musaa hyvin pienessä arvossa, mut kyl jotkut osaa(tai lähinnä osas) kiinnostaa. Diggaan täst trademark soundist mistä kotiteollisuus joskus oli tunnettu. Eli basso tulee stereoist läpi ja taustal joku erittäin raskas riffi ja vokaalit silkkaa vihaa. Erittäin minimalistista soittoa, mut silti onnistuu jotenkin kuulostaan todella brutaalilta.

Ei uppoa meikäläiselle, minulle tuo on pelkkää huutoa.

1/5

Halestorm - Innocense
Aika mitäänsanomaton kappale, ei toki ärsytä milläänlailla mutta en muista kappaleesta kuuntelun jälkeen kuin nätit naisvokaalit. Aika poppia kamaa 1,5/5

Sektemtum - Aut Caesar Aut Nihil
Mielenkiintoisilla taustoilla olevaa "haistavittukaikillenihilisti"-rokkia tarjolla.

Sektemtum - Aut Caesar Aut Nihil
Mielenkiintoisilla taustoilla olevaa "haistavittukaikillenihilisti"-rokkia tarjolla.

Laulu ja video täyttä spedeilyä, mutta itse rokki niin hyvää, että arvosanaksi :3:1/2

Pelkkää ja putsia soitantaa:

Tänä yön iski joku rap into, ja fiilistelin sit niitä harvoja räppi bändejä, joista diggaan. En tiiä räpistä mitään, mut cypress hill on must VITUN kova. Jotenkin vaan niin erilaista ku mikään muu räppäily.

Genre ei edusta ykköspyssykamaa mulle. Turhan monotoninen yleisjytke, mutta postiiivisena puolena täytyy sanoa, että tuossa oli rehdin ja korostetun jytkeen kyljessä kyllä jonkin verran dynaamista vaihtelua. Kohuuhyvälle yksittäiselle räpäytykselle :3: (Aiemmilla sivuillahan oli joku jäätävän kova räp, liekö sekin ollut sun laittama. Sitä taisin oikein hehkuttaa.)

Kitarointia ja fiilistelevää laulua:

Oon pitänyt aina enemmän siitä Stevie Rayn rokimmasta ja teknisemmästä matskusta. Tää itkublues on tyylilajina vähän puuduttavaa. Siitä huolimatta onhan näissä fiilistä, ja Stevie Rayn ääni on kuin tehty tällaiseen musaan. Soitannollisesti myös tosi maukkaita juttuja tässäkin biisissä. Kyllä Stevie Raylle pitää nelosta antaa jo ihan silkasta arvostuksesta, vaikka tää kyseinen kipale ei ehkä siltä eniten kolahdakaan :4:

Oonkohan postannut tän jo kertaalleen... Tuli vaan mieleen tuosta, kun puhetta oli rapista. Tän biisin jengi tunnistaa varmaan helpommin siitä 2Pacin versiosta, kun tästä alkuperäisestä.

Bruce hornsby & the range - The way it is :1: En oikein tykkää tommosesta. Joku vanhempi jazzi menee kyllä ajoittain seurassa, mutta en kotona kuuntele mitään ton tyyppistä oikeastaan koskaan. Joskus jotain kevyttä konemusaa tai sitten hevin korvilla olevaa progerokkia.
Tätä pitäisi kuunnella kyllä kliseisesti hautausmaalla täyskuulla keskiyöllä, eikä tälleen päivällä auringon paahtamassa asunnossa vaan väliäkös sillä :

Juu, tätä lättyä tuli joskus vuonna kivi ja keppi kauan, kauan sitten kuunneltua naama punaisena. Ei ehkä mun suosikkipiisi k.o. lätyltä. :4:

Ja sitten samanmoista meininkiä samalta aikakaudelta, kun en nyt muuta keksinyt. Uskallan väittää, että tämä bändi on vaikuttanut döds ja bläkkis genreihin vielä Slayeriä enemmän.

https://open.spotify.com/track/7KVwdkiUtG28OVcqS0y0Rd

Kappaleen nimi näköjään väärin tossa. Se on Inner Sanctum.

Kova bändi. Aloitin aikanaan näiden uudemmalla tuotannolla ja vasta myöhemmin tutustuin tähän vanhempaan. Molemmat tyylit toimii, vaikka jäinkin enemmän jumiin siihen uudempaan materiaaliin. Tom on mahtava vokalisti. :3: ja puoli koska tämä ei kuulu mun suosikkibiiseihin kuitenkaan.

Lisää Tomia, toimii tässäkin.

Triptykon - Tree Of Suffocating Souls :4:- Jokin alussa häiritsi enkä itsekään tiedä mikä. Loppukappale kehittyikin aaltoillen nostaen pisteet pääni sisällä yllättävän korkealle häiritsevästä elementistä huolimatta ja tuntui ettei siitä puuttunut oikeastaan mitään. Melkein jo liian teknistä?
------------------
Sitten hieman oudosti viimeviikkojen lemppari bändi vaikka normaalisti en pidä siitä ettei laulusta ymmärrä mitään kielisyydestä johtuen niin tässä se ei nyt ole haitannut itseäni pätkääkään.

Odraza - Niech się dzieje
Mukavan itäblokkilaista mustaa metallia. Tuttuja elementtejä on tunnistettavissa esim. vokaaleissa. Mukavaa rock-saundia hyvässä tasapainossa, ainoastaan rummut jää vähän "koneellisen" ja ponnettoman tuntuiseksi. 4/5

Skitlivin materiaali todella vaihtelevaa mutta tässä kappaleessa selviä True Black Dawn viboja.
Skitliv - Densetsu

Tuota noin... Oliko tää joku liveveto? Sen verran paljon soitettiin ihan mitä sattuu. Muutenkaan tämmöinen sottainen kohkauspunkki ei ole kyllä yhtään mun juttuni. Jos plussaa pitää jostain antaa, niin se on ehdottomasti biisin lyhyestä kestosta. :1: ja puolikas.

Jatkan tällä purkkalinjalla, kun 90% ketjun kamasta tuppaa olemaan tota örinäosastoa :)

Ihan asiallinen veto. Riffi tosin sellainen, jota on ryöstänyt kaikki vähänkään tän tyylisuunnan bändit :) Mutta noin kokonaisuutena yksinkertaista ja toimivaa. Salille vois joskus ottaa soimaan, niin tulis tutustuttua tähän enemmän kuin parin irtobiisin kautta. :3: ja puolikas.

Seuraavassa mustat miehet soittaa vähän rokkia malliksi.

Tää ei ollut ihan parasta RATM:ia, jota oon kuullut. Tästä puuttui sitä kiukkua, jota noilta on tottunut kuulemaan, ja biisi jäi vähän pliisuksi. Säkeistössä oli tuttua, tiukkaa riffittelyä ja meininkiä, mutta se lounge-tyylinen kertsi tai mikä osa nyt olikaan sotki vähän fiilistä. Morellolta kyllä ihan tyylikästä soittoa, vaikka ei minusta jotenkin näiden musaan kuulukaan. Kai tää silti siihen perinteiseen kolmoseen tipahtaa, vaikka ei näiden parhaille vedoilla pärjääkään. :3:

Tuosta vähän popahtavaa progeilua.

Tuosta vähän popahtavaa progeilua.

Kyllä tuosta vissiin karvan yli :3: voi antaa. Rush-vivahdetta musisoinnissa. Kiitettävästi variointia, toki mittaakin parin nortin verran.

Laitetaan toinen kepeähkö tunnelmointi (vappuna on kuitenkin riittämiin sitä riehakkuutta:)):

Star One - Starchild :2:. Progeileva musa olisi saanut soundeiltaan olla rankempaa makuuni ja laulu oli mielestäni liian korkealta vedetty tai en muuten vain pitänyt solistin äänestä.

Tool ei voi mun mielestä tulla koskaan liian tutuks joten :

Star One - Starchild :2:. Progeileva musa olisi saanut soundeiltaan olla rankempaa makuuni ja laulu oli mielestäni liian korkealta vedetty tai en muuten vain pitänyt solistin äänestä.

Tool ei voi mun mielestä tulla koskaan liian tutuks joten :

Ei nyt meikäläisen suosikkeihin päässyt, mutta kyllähän tuotakin kuunnella voi ihan mielellään.

2½/5

Taiteellisuus ja kamahippeys ovat hankalia musiikkiastelmia. Kohtalaisesti virsi kuitenkin kasvoi. Asennettahan tossa kyllä oli, joten siitä :2:+

Mutta otetaanpas tosissaan vähän rapeampaa musisointia välillä:

Jytää kamaa, kovat riffit löytyy metallicasta varmaan kaukana mut joltain kohdin tuli metallica mieleen. 4/5 ihan kiva yllätys, odotinkin vähän tuon kaltaista :)

Back
Ylös Bottom