Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Jytää kamaa, kovat riffit löytyy metallicasta varmaan kaukana mut joltain kohdin tuli metallica mieleen. 4/5 ihan kiva yllätys, odotinkin vähän tuon kaltaista :)

Uusi tuttavuus minulle, yllättävän hyvin toimii tollanen teknojumputus ja kuorolaulu ja vieläpä saksaksi. 3+/5

1978 ja Powerage, mielestäni AC/DC:n kovimmalta lätyltä:

[video=dailymotion;x1andfq]http://www.dailymotion.com/video/x1andfq_ac-dc-down-payment-blues_music[/video]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa mun viesti poistettiin. No arvostellaan sitten tämä AC/DC. Ei ole koskaan uponnut mulle. Eniten häiritsee nuo vokaalit. Ihan menevää rokkia mutta jotenkin aivan liian tylsää mulle. Voisin kuvitella tämän Guitar Heron soundtrackille, tätä jaksaisi ehkä pelata mutta ei muuten. :2:

Tuohon aikaisempaan E-Nomineen viitaten, toinen bändi jossa sellainen kirkkomeininki toimii.

Jaa mun viesti poistettiin. No arvostellaan sitten tämä AC/DC. Ei ole koskaan uponnut mulle. Eniten häiritsee nuo vokaalit. Ihan menevää rokkia mutta jotenkin aivan liian tylsää mulle. Voisin kuvitella tämän Guitar Heron soundtrackille, tätä jaksaisi ehkä pelata mutta ei muuten. :2:

Tuohon aikaisempaan E-Nomineen viitaten, toinen bändi jossa sellainen kirkkomeininki toimii.

JOO...toimii :D --> :3:
Sit tällast ilosta Suamivetoista metalliveisuu. Jos ei ala "malmi" nousta salil tämän tahtiin,niin täytyynee sit vissiin miettiä uusia treenimusavinkkejä :rock:

Asphyx - The Krusher

Pakko arvostella ennen kun tietämätön ja ymmärtämätön dumaa. Juu ihan huippua wanhan liiton dödsiä, mun suosikkeja. Tää on vielä loistopiisi. :4: ja ½.

Mietin just samaa, et vois Steelfestiin lähteä. Vaikka on tämä jo pari kertaa tullut livenä todistettua.

Sitten ihan tällänen 70's henkinen actionrokkipiisi länsinaapurista (ne osaa nää hommat siellä).

Sitten ihan tällänen 70's henkinen actionrokkipiisi länsinaapurista (ne osaa nää hommat siellä).

Ihan perusrapsakka veto. Sinkun verran toimii, koko levyllistä ei jaksaisi, eikä kestä useaa kuuntelukertaa. Skittasaundi harmillisen seitinohut hapankorppu. Vihainen akka, en hyppäsi kyytiin. :3:

Swengiä kehiin:

Komia äänihän mimmillä oli. Joko tota torvisektion soittamaa riffiä on ryöstänyt moni muukin artisti jollain tapaa, tai sitten oon kuullut tän biisin jossain aikaisemminkin. Sen verran tutulta kuulosti. Tää tulee varmaan lokeroitua jonkin sortin leffamusaksi, ja tää varmaan toimii sopivan 70-lukuaiheisen leffan taustalla oivasti, mutta tokkopa omaan soittimeen tulisi laitettua. Noiden laulajamimmien äänien takia tällaista tulee kuunneltua, jos kuuntelee. Pitäs varmaan laajentaa tätä arvosanaskaalaa vähän, mutta ei tää niin huono ollut, että alle kolmosen viittis tiputtaa, eikä toisaalta niin hyväkään, että enempää raaskis antaa, joten :3:

Mennään nyt hivenen samassa hengessä, mutta reippaan kymmenen vuotta tuoreemmalla kappaleella.

Ei jotenkin itselle iskenyt juudas priisti, vaikka kaikki raskaampi musiikki yleensä toimii. Jotenkin tuntui, että jotain jäi puuttumaan kun vertaa vähän uudempiin tuotoksiin, ehkä vähän liian kevyen oloista menoa omaan makuuni?. Annetaan hyvästä yrityksestä :2:

Pistetään lisää saman aikakauden tuotoksia. Ja tältäkään levyltä ei juuri huonoja biisejä löydy :rock:

^ Erittäin mielevää musaa, tosin ehkä nykyiseen ajankuvaan karvan verran liian yksinkertainen pläjäys. Hyvää parhautta! :4:-

Mitenkäs tällainen hempeämpi, laulullisesti harmoninen, kuitenkin osin rytistelevä ja kitaralla luritteleva:

Aika progressiivista, tuli välillä Dream Theater mieleen. Yleensä en välitä liian progressiivisesta musiikista mutta tässä ne proge-kohdat oli jopa parempia kun ne rauhallisemmat hetket. Hyvin meni taustamusiikkina mutta aktiiviseen kuunteluun ei ihan yllä. :3:

Oon kuunnellut vanhoja suosikkeja viime aikoina, tässä yksi niistä. Aika hempeilyä mun asteikolla.

Oon kuunnellut vanhoja suosikkeja viime aikoina, tässä yksi niistä. Aika hempeilyä mun asteikolla.

Me feel your bloody scale:)

Tarjoamassasi musassa oli hempeilyt kohdallaan, jopa hienokseltaan psykedeeslisesti Määm Kiddoun suunnalta tarjottuna.;) Losautan röyhkeästi :3:+

Edit: Miten toikin tunnelmaltaan Sentencedin mieleen?

Seuraavaksi pykälän rapsakkampaaa - joskin monotonisempaa - jytämusisointia:

Kappas, Napalm Death taitaa olla ainoa grindcore-vaikutteinen bändi josta tykkään. Tämäkin biisi on mun mielestä enemmän death metallia kuin grindcorea niin toimii vielä paremmin. Hyvä biisi :4:

Kun Sentencedin mainitsit niin tässä vähän vähemmän tunnettua Sentencediä.

Kun Sentencedin mainitsit niin tässä vähän vähemmän tunnettua Sentencediä.

Parasta kuulemaani Sentencediä (en ole kummemmin tutustunut pumppuun, kun ei ole ollut tyyliltään maistuva). Laulun liiallisesta kärinästä (joskin tämä on ehkä parempi tyyli kuin se syvä hoilottelu:)) heikennystä, mutta hyvästä rytinästä silti :3:1/2.

Perään nykivää kevytpolkkaa:

Tjaa, tää osuu jonnekin meikäläisen varhaisaikuisuuden tienoille. Muistan kyllä, kun tää tuli. Olin tutustumassa bändiin innoissani, kun Grohl oli vielä rummuissa, mutta ei tää sitten ihan sitä ollut, mitä odotin. Jännä fiilis kyllä tässä biisissä. Toi kitarasoundi, -riffi ja toi rumpukomppi tekee paljon säkeistössä. Kertsi taas jotenkin vähän latistaa. Mutta nostalgian vuoksi tämäkin työnnetään kolmosen nurkille :3: ja miinus.

Seuraavaksi oodi isoille pyllyille.

Seuraavaksi oodi isoille pyllyille.

Mii laiki!

Toi on outo kipale, putsia rokken rollia, mutta löysällä ranteella. Ei ihan taiturimaisinta Queenia. Annan musiikista 2,5, mutta korotan lopullisen tuomion arvosanaan :3:+, koska herkullinen fat bottom -naisräystäs ansaitsee ja on oikeutettu pistekorotuksiin.

Laitetaanpas hivenen mutkikkaampaa ja jäykemmällä ranteella vatkattua nykimishumppaa arvioitavaksi:

Biisi jonka olin täysin unohtanut.Mukavan kesäinen biisi & palauttaa aina hyvän fiiliksen sillon ku meinaa arjen haasteet vituttaa liikaa.

Erinomaisen positiivinen yllätys. En ole "ilomusan" ystävä, ja tarjolla on harvoin oikeasti mieluisiä virsiä, mutta tästä viisusta tosissaan on hyvyyttä tuputtavaa fiilinkiä, vaikka itse musiikki on varsin valjua. :4:

Pahoittelen, että tarjoan seuraavaksi valtavirtaa, mutta teen sen poikkeuksellisesti enimmin osin lyriikan takia. Toki musisoinnissakin on mukavaa ja melodista pontta.

Mutta niistä lyriikoista:
Hamlet arpoi: "To be on not to be - that is the question." Jumantzuiggelis, kerrassaan nössö kysäri. Tässä virressä kalkkuna utelee: "Would you mind if I killed you?" That is the question!

Siit vähä huumoria kehiin XD. Lopun irvailu on 10/10 shittii. Singer sounds like a wounded duck Kjeh kjeh.

Huumormjuuzak on vaikea laji. Toi toimii vain kuvamateriaalin kanssa. Joka tapauksessa vitsailumusakin pitäisi tehdä riittävän tosissaan, jotta sillä olisi botnea toiselle kuuntelukerralle. Tuossa biisissä oli kannujen osalta aivan kammottavan huonot saundit ja miksaus. Tosin keppiosasto oli riittävän tyylikäs, jotta voi antaa :2:+. :)

Pannaanpas sitten täysin toisenlaista humööriä:

Tästä on nauhoitettu toinenkin, nopeampi versio. Toimii paljon paremmin. Tästä jää puuttumaan hirveä määrä energiaa tällaisenaan. Kannattaa katsoa livevetona tää, näillä on kova meininki. Musassahan on noita varsin erikoisia elementtejä, kuten jodlausta, scat-laulua (scat singing, mitä lie suomeksi) jne., mutta en mä osaa tätä nykyään huumorimusana ajatella. Hauskaa, että kaikki ei vedä niin tiukalla muotilla. Annetaan tälle omaperäisyydestä yksi tähti lisää ja :4:

On tehty todella monta loistavaa kitaraballadia, jotka pyörii näiden kolmen soinnun (G, C ja D) ympärillä (more than words, every rose has it's thorn, you say it best (when you say nothing at all), good riddance, i remember you jne jne.). Tässä yksi esimerkki lisää.

On tehty todella monta loistavaa kitaraballadia, jotka pyörii näiden kolmen soinnun (G, C ja D) ympärillä

Ja monta menevämpääkin biisiä. Meinasin nukahtaa.:) Mutta musateorian puolesta I-IV-IV (perus-lepo-huippusointu) on _aina_ toimiva kokonaisuus. :3:

Mollipuolella täysin vastaavat aina ja missä tahansa järjestyksessä soitetut soinnut ovat I - VI - VII (duurin kautta ajatellen aiempaan neloseen ja viitoseen lisätään kuutonen), jota esim. Maiden on käyttänyt kai sata kertaa. Tässä siitä esimerkki (sitten yritän pitää spämmäämisestä muutaman välipäivän;)):

Ja monta menevämpääkin biisiä. Meinasin nukahtaa.:) Mutta musateorian puolesta I-IV-IV (perus-lepo-huippusointu) on _aina_ toimiva kokonaisuus. :3:

Mollipuolella täysin vastaavat aina ja missä tahansa järjestyksessä soitetut soinnut ovat I - VI - VII (duurin kautta ajatellen aiempaan neloseen ja viitoseen lisätään kuutonen), jota esim. Maiden on käyttänyt kai sata kertaa. Tässä siitä esimerkki (sitten yritän pitää spämmäämisestä muutaman välipäivän;)):

Loistokas klassikko :5:

Rauhallisella melodisella jatketaan....

Loistokas klassikko :5:

Rauhallisella melodisella jatketaan....

Ihan taitavasti soitettua melodista rokkia. Itse en vaan siedä ollenkaan tuon tyyppistä soitantaa ja varsinkaan laulua niin ei voi muuta antaa kuin :2:

Sitten paluu groovaavanpaan metallisaundin:

Back
Ylös Bottom