Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
The Brian Setzer Orchestra - Rock this town :1:
Soitossa ei mitään vikaa, mutta ei vaan mulle mieleistä musaa. Kyllä sen loppuun kuitenkin pystyi kuuntelemaan vaikka harkitsin sulkemista kerran.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melko pitkäveteinen, mutta toisaalta olisi voinut toimia jos olisi pidetty perinteisella bläkkis linjalla. Nuo "goottimetalli" vaikutukset, mm melodiset kitarat harmonian luomisessa, syö pisteitä roimasti. Jonkinlaista vaihteluakin olisi kaivannut tuon pituiseen biisiin. :2:

Seuraavaksi biisi, joka sisältää bläkkismetallin parhaimmat riffit

Riffittely ajoittain tosiaan ihan murakkaa, mutta eipä juuri muuta. Bläkkisvokaalit ei edelleenkään putoa. :2:

No eipähän tästä ole montaakaan kuukautta aikaa kun Mynnin kanssa tuoppia(tuoppeja) nosteltiin.Ei bändin paras biisi joten sen takia vain :4:

Muistelisin että joskus ole Korpiklaania tänne laittanut.Toivottavasti en juuri tätä biisiä.Huikea bändi ja huikeita kundeja.(Vitun kovia miehia ryyppäämään :D )

Korpiklaani - Uniaika :3:- Joskus diggasin enemmänkin, mutta nykyään tuntuu jotenkin lattealta, koska ihannoi vanhanaikaista maailmaa ja mä pidän kehityksestä. Genressään hieman latteaa.
Jatketaan mainstream metallilla.

Kierrätysriffien kuningas ratsastaa jälleen! Ainakin Kiss, Danzig ja Kotiteollisuus ovat käyttäneet tuota samaa ja mikä ettei: toimiihan se. :3:+

Tylsästi otan seuraavan tuosta em. listasta. Et ottanut sinappia!

Ihan kelpo ralli 3/5, vähän ehkä yksinkertainen rakenne mutta eipä siinä

tässäpä vähän vastapainoksi "puhtaampaa" sointia britti thrash metalli kvartetilta

[video=youtube_share;dPssHLp-StY]http://youtu.be/dPssHLp-StY[/video]

tässäpä vähän vastapainoksi "puhtaampaa" sointia britti thrash metalli kvartetilta

Sylosis

Biisi rakentui ihan mukavasti pitkän kestonsa ajan ja ainoastaan nuo rääkynävokaalit vähän särähti korvaan, mutta eipä sellainen laulanta oikein uppoa minulle yleensäkään. Muuten biisi kulki mukavasti ja 9 minuuttia vierähti kohtuu äkkiä. :3: ½

Sitten mahtavuutta:

Muoks. tulikin jo väliin uutta biisiä. Uno momento.

---

Pitää arvostella tässä kuunnellessa, niin ei mene editointiaika umpeen. Mä oon kuunnellut Zeppeliniä häpeällisen vähän. Esim. tätä kipaletta en ole tainnut edes kuulla aikaisemmin. Kuulosti alkuun tylsähköltä, perus blueskaavalla tehdyltä kipaleelta, mutta tulihan tähän eloa. Pagella on hienoja juttuja, näitä jaksaa kuunnella jo pelkästään sen takia. Planttiakin siedän nykyään jo ihan hyvin, aikanaan tuotti vähän vaikeuksia. Vahva kolmonen ja puolikas päälle :3: ja puoli.

Vaihdetaan nyt tota uutta biisiäkin. Pagesta kun oli puhetta, niin seuraavaksi vähän modernimpaa kitarailoittelua.

Vaihdetaan nyt tota uutta biisiäkin. Pagesta kun oli puhetta, niin seuraavaksi vähän modernimpaa kitarailoittelua.
RacerX-Superheroes

Kova se Gilbert on soittamaan, ihan huikeita juoksuja pystyy vetää. Kitaraa tulee itsekin näppäiltyä, joten pieni bias tässä on tekniikka painoitteisen soiton puolelle
4/5

Laitetaas vähän simppelimpää kitarointia seuraavaksi

[video=youtube_share;HbmbuSeKxVQ]http://youtu.be/HbmbuSeKxVQ[/video]

Kyllä kai tuosta on sanottava, että omanlaistaan taidetta se on.:) Kunkun kiekuminen on hivenen ohutta piipitystä, mutta lajissaan kyllä täysin uniikkia. Musapuolella viehättää myöskin oma tyyli, josta löytyy melkoisen monimutkaisia ja epämääräisesti vaihtuvia osia ja tahdinpätkiä. Ei tätä montaa kertaa peräkkäin jaksa kuunnella, mutta uniikissa taiteellisuudessaan niin hyvä, että :4:

Slööriltä uudempaa veivausta. Vähän tanakampaa vaihteeksi, kun ei ole ihan pelkkää yltiöpähkähullua alusta-loppuun-kaahausta.

No joo, menossa ei mitään vikaa, mutta toi riffi- ja soittopuoli nyt oli mun korvaani semmoista korkeintaan vähän parempaa keskitasoa. Ihan makea filli tuo mainittu ja muutenkin biisin tuli vähän eloa siinä keskivaiheilla, mutta muuten ei kyllä erotu massasta tämä kipale. Laulaja kuulosti alussa ihan jännältä Anselmon ja Hetfieldin sekoitukselta. Mutta :3: ja miinus tälle.

Jos riffipuolta ja rumpaleita nostaa esille, niin tästä vaikka. Cazaresilla on aina ollut riffien sävellys hanskassa, vaikka tää biisi ei nyt ihan paras esimerkki siitä ole, mutta Gene Hoglan rummuissa paikkaa.

Fear Factory - Powershifter :4:- Ehkä. En oikein osaa sanoa, toisaalta :3:½ voisi myös olla sopiva tai onko sellaista kuin :3:½+ ? No nyt saa olla. Jotenkin pidin Fear Factorystä aiemmin enemmän, mutta kai mun maku on vaan sitten muuttunut liikaa tosin ei se lemppareita koskaan ole ollutkaan. Parempiakin kappaleita sillä on IMO.

Semmosta.

Kyllä kiitos! Oon tykännyt Septicfleshistä jo vuosia. Yksi harvoista bändeistä joilla siedän tuon sinfoniameiningin, yleensä kierrän sinfoniametallin kaukaa. Septicflesh käyttää sitä kuitenkin sen verran hillitysti että sopii niiden tyyliin. Bändi on parhaimmillaan livenä, voi luoja sitä rytinää... Loistava biisi mutta ei mun suosikki kyseiseltä levyltä. :4:

Vähän eksoottisempaa.

Yllättävän asiallinen veto. Tiukka toi pääriffi ja ihan lopussakin vielä jotain maukasta soittoa. Laulu oli miksattu aika taakse, mikä oli tällä kertaa jopa positiivinen asia. Jos laulu olis ollu kovin pinnassa, niin olis varmaan ärsyttänyt, mutta nyt tuolta tavallaan vähän enemmän musan seasta toimi jopa kohtuu hyvin. Kai tässä jostain faaraoista laulettiin, mutta en vaivautunut ottamaan sen enempää selvää. :3: ja puolikas päälle positiivisesta yllätyksestä.

Toivottavasti en oo joskus jo postannut tätä biisiä...

Control Denied 3.5/5 ajoittain hyvin mutta kokonaisuus ei nappaa pappaa.

Populaarimusiikia sen pitää olla, tämä on kaunista ja toimii salilla

Niin ylituotettua & geneeristä metallia ku vaan voi olla. Täydellinen esimerkki siitä mikä nyky musiikissa mättää. Kaikki osaa soittaa, mut ei erotu massasta millään tavalla ja puuttuu ''se jokin''. Musiikkia ilman sielua. :1: ja puolikas koska oikeet soittimet sentään.

Slipknottikin oli joskus nu-metallin kulta aikana näin hyvän kuulosta 90-luvun lopulta 2000-luvun alkuun. Mun korvaan suht originaalia ja erilaista musiikkia, mut sit valitettavasti muuttui ihan liian tyypilliseks trendi metalliks. 2 ekas levys on potentiaalia.

Ei yhtään hullumpaa, virveli :D, parit nyhväykset vähän särähti korvaan niin söi puol pistettä.
3,5/5

sitten jousimattoa ja combobreaker tähä metalliputkeen taas, kitaralla tullut tätä tapailtua jonkin verran, ihan hauska soittaa.

[video=youtube_share;u5vsCY1RB08]http://youtu.be/u5vsCY1RB08[/video]

Kyllä nyt liikutaan niillä vesillä missä tämä herra ei osaa uida :) En vaan saa näistä mitään irti.Ehkä olen juntti.Tai siis olen juntti.:2:

Danin örinä kirkumista ei ole tullut pitkään aikaan kuunneltua.Nyt taas on jonkin tovin vanhemmat levyt soineet kotona ja yhtä hyväähän se on kuin ennenkin.Oli joskus ihan ykkös bändejä meikäläiselle.

Cradle Of Filth - The Rape And Ruin Of Angels :3:

En löytänyt rytmiä korviini sopivaa.

Tässä uudenpaa ja hyvää kuntopyöräily musaa ..rytmiikka toimii allekirjoittaneelle paremmin.
ps älkää antako alku videon hämätä.

Cradle Of Filth - The Rape And Ruin Of Angels :3:

En löytänyt rytmiä korviini sopivaa.

Tässä uudenpaa ja hyvää kuntopyöräily musaa ..rytmiikka toimii allekirjoittaneelle paremmin.
ps älkää antako alku videon hämätä.

6

Ei toiminut, niin ei toiminut. Laulajan ääni aivan eri planeetalta soiton kanssa. En tykkää, kuin Angelasta...

Sitten ihan jotakin muuta. Ei varsinaisesti mitään hyvänolon viikonloppumusiikkia...Jos ei edellinen video hämännyt, niin tässä videossa on sitten jo hämärää settiä...(Director's Cut, NSFW)

Back
Ylös Bottom