Leveyttä selkään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fobba
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moro!

Kävin tuossa eilen hierojalla ja alkoi valittamaan, että näytän kohta Notre Damen kellonsoittajalta ellei tule muutosta treeniin:wall: Eli ongelma on seuraava:

Olen treenannut punteilla kymmenisen vuotta enemmän ja vähemmän. Jostain syystä liha tarttuu huonommin leveän selkälihakseen sivuosiin. Eli kainalosta alaspäin lantioon saakka olen pelkkää pötköä. Keskelle selkää tulee kuitenkin massaa ja voimaa, mutta tällöin tulee tämä pahkaselkätauti.

Treenaan mielestäni selkää monipuolisesti, mutta taidan olla väärässä (tai sitten on huonot geenit). Liikkeisiin kuuluu ylä- ja alataljaa, kulmasoutua istuen, front pull downia sun muuta. En ole kuitenkaan tehnyt maastavetoa, kulmasoutua seisten tangolla sun muita raskaita perusliikkeitä, koska selässä todettiin pari vuotta sitten välilevyn rappeuma ja pitää vähän säästellä selkää:wanha:

Eli kertokaapa minulle liikkeitä, joita minun pitäisi vähentää keskiselkää kasvattavista liikkeistä ja liikkeitä, jotka kehittävät erityisesti siipien sivuja?:whip:

Kiitos etukäteen:worship:

Fobba:hyper:

Latseihin saa parhaimman iskun mielestäni leuoilla ja eritoten penkkileuoilla, jossa pystyy keskittymään kunnolla eksentriseen vaiheeseen.

Ylhäältä vedettävät selkäliikkeet ottavat oikein tehtyinä latseihin. Leuat, ylätalja, penkkileuat ja näiden eri variaatiot.

toolate sanoi:
Latseihin saa parhaimman iskun mielestäni leuoilla ja eritoten penkkileuoilla, jossa pystyy keskittymään kunnolla eksentriseen vaiheeseen.

Mitäs nämä ovat? Löytyisikö kuvia tai peräti videota?

mikä ihmeen penkkileuka..:eek:
edit:puusilmä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vätys sanoi:
Ylätalja leuan alle vai niskan taakse? Kumpi on tehokkaampi? (Oma käsitys = selän taakse)

niskan taa vedettynä ottaa enemmän trapseihin vissiinki. eikä oo olkapäille hyvä. selän taakse jos vedät ni liity sirkuksee :O

Vätys sanoi:
Ylätalja leuan alle vai niskan taakse? Kumpi on tehokkaampi? (Oma käsitys = selän taakse)
Tehokkuudesta en tiedä, mutta eteen tehtynä se on olkapäille turvallisempi.
edit.kaNi- ehti ensin

Jahka taas tässä päästään vauhtiin loukkaantumisten takia, niin selkään haetaan lisää leveyttä. Leuanvetoja ei pysty enää tekemään (vituttaa), mutta seuraanvanlaisia aseita on käytössä:

Maastaveto, kulmasoutu tangolla vastaotteella, alataljasoutu leveällä otteella, pullover käsipainolla, ylätalja eteen leveällä, penkkileuat myotä- ja vastaotteella..sekä "oma versio" leuanvedosta: leuanveto penkkileuat-tyyliin, mut kantapäät maassa ja ukko 45 asteen kulmassa -tarttee pitkät toistomäärät.

Leuanvetoja, pudotuksia siinä sun muuta erikoistekniikkaa aika-ajoin. TOIMII :)
edit: oikein suoritettuna :D

Suositut

Back
Ylös Bottom