Leusiinijauhe

Tossa toisiks edellisessä K&F lehdessä,sen mitä monilta saleilta ilmaiseks saa,oli mielenkiintoinen artikkeli siitä kuinka Leusiinilla terästetty palkkari olis huomattavasti tehokkaampi.Pidän ite ton nyt ainakin toistaiseks koko ajan käytössä.Otan ennen treeniä ja jälkeen palautusjuomassa.Hemmetti ku joskus oon vaan heittäny lusikalla suuhun niin se on niin pölymäistä että keuhkoihin se perkele meni.Sit yskitti koko treenin ajan.No,ongelmansa kullakin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä otan leusiinin palkkariin sekoitettuna. Palkkarin maku on suklaa, ja ilman leusiinia maistuu jotenkin....litkulta. Leusiini antaa siihen mun makuuni mielenkiintosen vivahteen, positiivisessa mielessä. Tai sit mun makuaisti on päin peetä :D

Otan siis 5g päivässä, ohjeen mukaan ei suositella edes enempää (100% leusiinia).

Mä otan leusiinin palkkariin sekoitettuna. Palkkarin maku on suklaa, ja ilman leusiinia maistuu jotenkin....litkulta. Leusiini antaa siihen mun makuuni mielenkiintosen vivahteen, positiivisessa mielessä. Tai sit mun makuaisti on päin peetä :D

Otan siis 5g päivässä, ohjeen mukaan ei suositella edes enempää (100% leusiinia).

Joo, sun makuaisti on hanurista :) Noi kaupallisten aminohappotuotteiden annostelutohjeet voit huoletta ignoroida. Tiettyyn rajaan asti aminoissa pätee sääntö "Mitä enemmän sen parempi". MD-lehteen kirjoittavien ammattilaisten aminomäärät liikkuvat kymmenissä grammoissa per amino per pv.

PS. Kuinkahan hyvin toi leusiinijauhe säilyy? Meinaan että meni tosta mun leusiinipussista toi grippijutska rikki ja se on nyt vaan rullattuna kiinni..

Jos sinulla on hyvän aminohappoprofiilin omaava protsku käytössä palautusjuomassa, ja proteiinin päivittäinen saanti kunnossa, et saa luultavasti mitään lisähyötyä ylimääräistä leusiinilisästä. Ihan yhtä hyvin voit laittaa hiukan ennemmän sitä heraa tai mitä nyt sitten käytätkin.

Tässä tutkimuksessa jo suht pieni päiväannos leusiinia jelppi..

Eur J Appl Physiol. 2006 Aug;97(6):664-72. Epub 2005 Oct 29. Links
Effects of dietary leucine supplementation on exercise performance.Crowe MJ, Weatherson JN, Bowden BF.
Institute of Sport and Exercise Science, James Cook University, Townsville, QLD 4811, Australia. Melissa.Crowe@jcu.edu.au

Branched chain amino acids (BCAA), particularly leucine, have been suggested to be ergogenic for both endurance and strength/power performance. This study investigated the effects of dietary leucine supplementation on the exercise performance of outrigger canoeists. Thirteen (ten female, three male) competitive outrigger canoeists [aged 31.6 (2.2) year, VO(2max) 47.1 (2.0) ml kg(-1) min(-1)] underwent testing before and after 6-week supplementation with either capsulated L: -leucine (45 mg kg(-1) d(-1); n = 6) or placebo (cornflour; n = 7). Testing included anthropometry, 10 s upper body power and work and a row to exhaustion at 70-75% maximal aerobic power where perceived exertion (RPE), heart rate (HR) and plasma BCAA and tryptophan concentrations were assessed. Leucine supplementation resulted in significant increases in plasma leucine and total BCAA concentrations. Upper body power and work significantly increased in both groups after supplementation but power was significantly greater after leucine supplementation compared to the placebo [6.7 (0.7) v. 6.0 (0.7) W kg(-1)]. Rowing time significantly increased [77.6 (6.3)-88.3 (7.3) min] and average RPE significantly decreased [14.5 (1.5)-12.9 (1.4)] with leucine supplementation while these variables were unchanged with the placebo. Leucine supplementation had no effect on the plasma tryptophan to BCAA ratio, HR or anthropometric variables. Six weeks' dietary leucine supplementation significantly improved endurance performance and upper body power in outrigger canoeists without significant change in the plasma ratio of tryptophan to BCAA.

PMID: 16265600 [PubMed - indexed for MEDLINE]

.. mutta nämä tyypit tuskin vetää prodea samalla tavalla ku salirotat..

Ostin eilen CytoSportin heraa minttusuklaan makuisena (http://www.cytosport.com/Product.aspx?ProductID=19) ja se peittää alleen melkein kaiken; just vetäisin 1 1/2 mitallista prodea plus leusiini, glutamiini & kreatiini treenin päälle ja maistu ihan OK:lle

Ostin eilen CytoSportin heraa minttusuklaan makuisena (http://www.cytosport.com/Product.aspx?ProductID=19) ja se peittää alleen melkein kaiken; just vetäisin 1 1/2 mitallista prodea plus leusiini, glutamiini & kreatiini treenin päälle ja maistu ihan OK:lle

Mulla ajaa saman asian Dymatizen Elite whey minttusuklaalla ja juuri samat lisähärpäkkeet laitan joukkoon. Hyvin peittää leusiinin ja glutamiinin maut tuo minttusuklaa.

Taitaapi minttusuklaassa olla taikaa,just itekkin vedin ekan minttusuklaa palkkarin samoilla lisukkeilla,paitsi dekstroosia myös ja hyvälle maistui

Edit:Paitsi eipä ollu glutamiinia..

Jep, minttusuklaa on hyvä peittämään noita kitkeriä aineksia.. ja helvetin hyvää jos laittaa pelkkää maitoa! :kuola:

Maistuu jo ihan minttusuklaa oboylle tuollasenaan :kuola:

Jerska,
Jos Dymatizea saat evukkaasti niin koita sitä niiden herahydroisolaattia. Sillä on keskikorkea hydroaste (jotain 20 %); just siinä rajoilla, että voi vielä myydä puhtaana maustettuna jauheena (tunnen häiskän jenkkitehtaalta, joka 99 % varmuudella valm. raaka-aineen tohon ja siihen Cribb et al. herahydro vs. kaseiini -tutkimukseen). Itsekkin kokeilen sitä heti kun kaveri saa Dymatize-kuorman Suomeen. Hän aloitti just tuomaan Suomeen myös noita CytoSport-kamoja..

Mitäpä asiantuntija Manninen sanoo tästä tuotteesta ?, ainakin maallikon silmään sisältö vaikuttaa asialliselta.

Growth Matrix :

Ravintosisältö per annos/105g:
Kaloreita 393
Proteiinia 36g
Hiilihydraatteja 55g
Rasvaa 3,2g
Natrium 450mg
Kalium 830mg
L-leusiini 7000mg
Beta-alaniini 1600mg
CREAPURE kreatiini 2500mg
B6-vitamiini 1,2mg

Hydrolysis Data
Degree of Hydrolysis - High/30%
>10k Daltons 3.16%
5-10k Daltons 1.12%
2-5k Daltons 3.2%
1-2k Daltons 10.28%
0.5k-1k Daltons 20.37%
<0.5k Daltons 61.87%

Hyvin suuretkaan määrät leusiinia eivät valitettavasti juurikaan tuo lisähyötyä. Ainoassa punttaajille soveltuvassa proteiinisynteesitutkimuksessa (Koopman ym 2006) hiilari/proteiinihydrolysaattiin (CHO+PRO) lisätyllä leusiinilla (CHO+PRO+Leu) saavutetaan oheisessa kuvassa näkyvä ”ero”. Kannattaa kiinnittää huomiota net balance kuvaajaan.
zh10040520350005.gif

Oheinen ”ero” saavutetaan 0.1g/kg/h leusiinilisällä, kuuden tunnin aikana (puolen tunnin välein nautittuna). Fättiksellä tämä tarkoittaa 6.8 gramman leusiinilisää tunnissa, eli suurinpiirtein 40g naminamileusiinia :). Ja kannattaa miettiä mikä tuo ”ero” olisi jos leusiinin lisäämisen sijasta heraprotskua laittaa palautusjuomaan hiukan enemmän. Yleensä niissä kun on korkea leusiinipitoisuus itsessään. Dieetillä sen sijaan yksittäisten aminohappojen ottaminen saattaa olla perusteltua.

Eli loppujen lopuksi tämäkin tuote on höpöhöpöä ? ;)

No joka tapauksessa mulla on leusiini tuonut jonkinmoista apua treeniin, joten uskon ainakin siihen. Vaikutus saattaa olla placeboa tai mun aminopooli oli mitä sattuu.

Eli loppujen lopuksi tämäkin tuote on höpöhöpöä ? ;)

No joka tapauksessa mulla on leusiini tuonut jonkinmoista apua treeniin, joten uskon ainakin siihen. Vaikutus saattaa olla placeboa tai mun aminopooli oli mitä sattuu.

Se on yksi tärkeä aminohappo muiden joukossa, mutta kannattaa hiukan käyttää maalaisjärkeä. Jos siitä tuntuu olevan apua niin sehän on hyvä vaan.

Fättiksellä tämä tarkoittaa 6.8 gramman leusiinilisää tunnissa, eli suurinpiirtein 40g naminamileusiinia :). Ja kannattaa miettiä mikä tuo ”ero” olisi jos leusiinin lisäämisen sijasta heraprotskua laittaa palautusjuomaan hiukan enemmän. Yleensä niissä kun on korkea leusiinipitoisuus itsessään. Dieetillä sen sijaan yksittäisten aminohappojen ottaminen saattaa olla perusteltua.

Otan palkkarina Evolutionin Phase3 60g ja siihen 5g leusiinia,oon myöskin dietillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom