Treenaa myös lisäpainojen kera vaikka toistot jäisivätkin alussa vähäisiksi. Kun totuttaa itsensä lisäpainoihin, niin alkaa leuanveto oman kehon painolla tuntumaan pikkuhiljaa helpommalta. Itsellä ainakin käy oman kehon painolla treenaamalla niin että kun vetää yhden maksimaalisen (reilut 20 toistoa) sarjan, niin sen jälkeen ei enää jaksa muissa sarjoissa tehdä kuin n. 12 toistoa. Sen sijaan lyhyempiä toistomääriä jaksaa tehdä lähelle maksimiaan useita kertoja peräkkäin. Voin esim tehdä ensin kolme kuuden toiston sarjaa 40kg:n lisäpainoilla ja vasta lopuksi vetää pitkän sarjan kehon omalla painolla. Selkälihakset saavat siten paljon tehokkaamman treenin. Pitkä maksimaalinen sarja jo pelkästään pumppaa hauiksen niin väsyksiin, ettei sen jälkeen jaksa enää treenata maksimi tehoilla. Yleensäkin itse tykkään lihasryhmästä riippumatta tehdä treenin alussa lyhyempiä toistoja ja vasta treenin loppupuolella pumpata lihakseen kunnolla verta pidemmin toistoin. Uskon itse treenin lopussa tehtyjen pitkien toistojen auttavan palautumista, kun lihakseen jää hyvä verenkierto ja siten ravinteidenkin voisi olettaa kulkeutuvan lihakseen paremmin. Se on kyllä ihan vaan mun omaa teoriaa ilman mitään tieteellistä pohjaa.