Leuanveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeke
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Leukoja minulla menee 20 putkeen, mutta ongelma on siinä että se tulos ei tuosta tahdo millään parantua! Harjoittelen niitä niin, että teen 5 kertaa viikossa 3* niin paljon kun menee. Tällä tyylillä pääsin nopeasti kahteenkymmeneen. Ennen kuin aloitin leukoja vetelemään oli maksimini 7. muutama vinkki olisi kova sana :)

The gymnast's extended-set back routine) This routine has gained a lot of popularity since it was originally published in my "Poliquin Principles" book back in 1997. Many athletes and bodybuilders who claim that they can never really "feel" their lats will be "feeling" them for several days after this program.

I must warn you that this is an advanced routine. You need to be able to perform at least 12 shoulder-width supinated chins in strict form before you tackle this bad boy:

1) Wide-grip pull-ups, as many reps as possible
2) Rest for ten seconds (counting chatting, sipping water, and ogling thong goddess on the Butt Blaster!)
3) Medium-grip pull-ups, as many reps as possible
4) Rest for ten seconds
5) Medium-grip chin-ups, as many reps as possible
6) Rest for ten seconds
7) Narrow-grip chin-ups, as many reps as possible
8) Rest for three minutes
9) Repeat steps 1-8 twice

En ole itse kokeillut, ehkä tulevaisuudessa. Pull-up = vastaote, chin-up = vastaote, wide=leveä ote, medium = "normaali" ~ hartioiden levyinen ote, narrow = kapea ote

10toistoa tai yli kun menee, niin helpoin tapa kehittää leukoja on käyttää lisäpainoja IMO. 5kilon harppauksilla aina ylöspäin. omalla painolla vedellessä tietyssä vaiheessa tulee raja vastaan, jolloin sitä on vaikea kehittää. lyhyemmillä sarjoilla lisäpainon kera se toisto kunto paranee helpostikin.

J-2 sanoi:
Täältä löytyy pitkä tredi leuanvedosta
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26468

Itse olen tehnyt jonkin aikaa tätä systeemiä:
http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

Periaate suomeksi:
1. Tee yksi leuka, lepää niin kauan kuin toiston tekemiseen kuluu aikaa.
2. Tee 2 leukaa ja lepää taas toistoon kuluneen ajan verran
3. Jatka eteenpäin, kunnes tulet 1-2 toistonpäähän maksimistasi -> Yksi sarja on tehty.
Onko tullu tuloksia? Kuin monta lähtee nyt

oon samoilla linjoilla neutraalin kanssa. 20 alkaa olla energiantuotollisesti ja ajallisesti jo niin spesiaalikamaa, että niistä palautuminen vie aikansa. jos 5krt vkossa tekee tollasen satsin kolme loppuun asti sarjaa -tyylillä, en epäile,etteikö ois mennyt hieman yli. ainakin treenin monotonisuus on aiheuttanut tasanteen.

jatka lisäpainoilla. älä vedä sarjoja ihan loppuun asti. varaa semmonen 2-3 toistoa. vetele päivässä semmonen 6-10 sarjaa. vaihtele painoa per päivä. joskus omalla painolla. nykytasoasi ajatellen vko vois mennä alkuun näin:
1. 10*4*25kg
2. 10*15*op
3. 10*8*15kg
4. 10*15*op
5. 10*10*10kg
6. -
7. -

tietenkin painot on aika suuntaa-antavat vain. sitten, kun alkaa tuntumaan kevyemmältä, lisää rautaa. omalla painolla et vedä yli 15 sarjoja, etkä siis yhtäkään tiukkaa sarjaa pariin kuukauteen. veikkaan, että seuraavan kerran, kun kokeilet, menee 27-28 ;)

toistomaksimilajeista: jos paino, mitä nostetaan on enemmän kuin 40% maksimista on ratkaiseva tekijä voima. jos taas vähemmän, tarvitaan enemmän kestävyystreeniä.
esim. jos
1max = op (70 kg) + 50kg = 120 kg
40% = 48 kg
omapaino 70 kg = 58%.
tässä tapauksessa omalla painolla vetämisen kehittämiseen saa siis potkua parhaiten kehittämällä voimaominaisuuksia. sama pätee esim. sotilaspenkkiin.

tietenkin voimakestävyyden treenaamisella saadaan tuloksia, mutta semmosen jakson kannattaa lykätä vasta voimajakson perään. eli sillon menis sitten 35 joskus elokuussa :)

Since 1988 sanoi:
Onko tullu tuloksia? Kuin monta lähtee nyt
Toistomaksimia en ole koittanut, mutta ainakin sarjat ovat pidentyneet. Kun aloitin tuon niin huomasin, että se olikin raskaampaa kuin olin kuvitellut. Aluksi sain tehtyä tuollaisen sarjan kolmeen toistoon asti (uskoisin että toistomaksimi olisi ollut välillä 7-10 tuolloin). Eilen vedin kaksi sarjaa seitsemään asti joten kehitystä on tullut :)

Kiitoksia jto:lle neuvoista ko. ohjelmasta!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite en o saanu yhtään leukaa varmaan sitten lukion. Miten vois alottaa treenaan kun ei saa yhtään? Uskoisin että syynä ei ole heikot lihakset vaan oma armoton elopainoni joka on noin 120kg ja sisältää paljon tuota läskin puolta. Joskus kun kävin vähän kalliimmalla salilla niin siellä oli semmonen avustava laite joka työnsi hieman jalkojen alta kun teki leukoja ja dippejä ja sitä sai säädettyä, mutta nyt ei ole tuollaseen mahkuja niin taitaa ainoo keino olla painon pudotus?

Usva sanoi:
Ite en o saanu yhtään leukaa varmaan sitten lukion. Miten vois alottaa treenaan kun ei saa yhtään? Uskoisin että syynä ei ole heikot lihakset vaan oma armoton elopainoni joka on noin 120kg ja sisältää paljon tuota läskin puolta. Joskus kun kävin vähän kalliimmalla salilla niin siellä oli semmonen avustava laite joka työnsi hieman jalkojen alta kun teki leukoja ja dippejä ja sitä sai säädettyä, mutta nyt ei ole tuollaseen mahkuja niin taitaa ainoo keino olla painon pudotus?
Alottaa ylätaljalla ja vetää siinä leuan veto tyylillä. Viimestään sitten kun vedät siinä omalla painolla niin oot valmis leukomaan tangolla

Usva sanoi:
Negatiivisten toistojen tekeminen voisi auttaa (eli siis pomppaat ylös ja teet hallitusti sen laskuvaiheen). Jos kaverin kanssa treenaat niin voihan kaverikin yrittää keventää sua niin, että saat tehtyä toistoja. Ylätaljankin tekemisestäkin olisi varmasti hyötyä. Helpompi toki olisi vetää vähemmällä massalla mutta ehkäpä näistäkin vinkeistä jotain apua on

juu kiitoksia vinkeistä, tuota ylätaljaa oon tehny lähinnä sillä niskan taakse tyylillä ja nyt otin käyttöön tuon v kahva palikan eli aikas kapeella otteella eteen. Mut varmaankin kapee vastaote vois sitten auttaa enemmän. Negatiivinenkin kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, pitänee ruveta harjotteleen :)

Mun ehdotus on, että yrität aina välistä vetää niitä leukoja.. Heti kun saat yhden niin alat sitten säännöllisesti työstämään niistä sarjoja esim. 3x1.. Ei mee aikaakaan kun vedät jo monta leukaa..

Juu välillä aina oonkin testannut, lähinnä jossain puistossa jos sellanen tanko on löytynyt kun ei salilla kehtaa oikein ruvetä ähiseen ja epäonnistuun moisessa ;) Mut tosiaan varmaan jos tästä toi paino vähä putoo niin alkaa helpottuun ja sit pikkuhiljaa vaan tekeen vaikka noita yhen toistoja aluks.

Mikäs on oikee tekniikka, vai onko sillä niin väliä. Siis vasta vai myötä otteella? Joskus mulle neuvottiin leveellä myötäotteella tekeen sillä avustavalla laitteella ja sanottiin että se on se miten tehään esim leuanveto kisoissa. vastaotteella kapeena voi olla kyl vähä helpompaa?

Mulla meni aikoinaan 30 leukaakin, nykyään menis vähän vähemmän, koska paino on kuitenkin noussut vähän treenatessa. Itse harjoittelin leukoja vaan niin, että joka ilta yksi tiukka sarja. Siis niin monta ku meni silleen suht helposti. Sillä tulokset nousi aika hyvin. Nykyään vedän leukoja aika harvoin, mutta silloinkin 10-20kg lisäpainojen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom