Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

EatFetus sanoi:
Minä päivänä noita leukoja kannattaisi vedellä? Nyt on tullu tehtyä hauis/selkä/ojentajapäivänä loppuun 2*10 toistoa ja viiden kevyen toiston jälkeen alkaa väsymään. Olisiko viisasta vaihtaa nuo leuat jalkapäivälle?
Siis jos haluaa kasvattaa leuanvetotulosta kunnolla, niin eikös leukoja vedetä sillon paljon. (?) Ainakin mitä mä luulisin tän topicin selailun perusteella. Ite mä lisäisin leuat jalkapäivälle, ja vetäisin ne myöskin selkäpäivänä. Sitten viä vaikka joku päivä kotona vielä leukoja.

EatFetus sanoi:
Ei vaan oikein meinaa jaksaa tehä yli kymmentä toistoa hauistreenin päätteeksi...
Miksi ihmeessä leuat hauistreenin jälkeen?

Voihan nuo leuat tehdä samana päivänäkin hauistreenin kanssa, mutta minkä takia sen jälkeen? Eikö ensin kannattaisi tehdä leuat ensin ja jättää eristävämmät liikkeet viimeisiksi?

Vähänpä on tullu ajateltua tuotakin asiaa:rolleyes:
Tietysti nuo leuat voisi tehdä ensimmäisenäkin. On vaan tullut lisättyä ne jälkeenpäin tuohon ohjelmaan niin ne on jääneet sinne loppuun. Pitää varmaan alkaa tekemään 3 kertaa viikossa kolmena sarjana ilman lisäpainoja aina loppuun asti. Voihan tuosta tietysti sitten jättää sen keskimmäisen kerran välistä (hauispäivänä) jos tuntuu, ettei kerkeä palautua riittävästi:arvi:

ideana näissä kolme kertaa viikossa ohjelmissa on että ei vedetä loppuun asti vaan jätetään varaa...
Ja jto tais tuol sanoo että mitä enemmän toistoja sitä enemmän varaa. Eli jos teet kolme kertaa viikkoon niin ei loppuun asti!

Mniska sanoi:
tv:stä tuli fitness expo ja siinä oli leuanvetoa ja vanhempi mies joka veti 48, mutta tyyli oli kyllä aika heiluri eikä ollut kädet suorina ala-asennossa.

hiukan ihmetytti kun luin sääntöjä joista sai sellaisen kuvan että tyyli pitää olla todella puhdas ja heilua ei paljoa saa.

salilla näin kun yläasteikäinen alle 60kg jannu heilui samaan tahtiin reilu 30.

Juu tota ihmettelinkin,oli ihme nykytystä. Näyttää joka hommaa tulleen TEKNIIKKA mukaan. :wall:

Commando sanoi:
Juu tota ihmettelinkin,oli ihme nykytystä. Näyttää joka hommaa tulleen TEKNIIKKA mukaan. :wall:

Niinpä. Kauankohan kestää ennenkuin kehitellään ensimmäiset "leuanvetopaidat/-trikoot"?

Voin jo kuvitella, miten leuanvedon ammattilaiskisoissa täytyy kilpailijalla olla 2 avustajaa roikkumassa jaloista ennen suorituksen alkamista, ettei vieteripuku repäise äijää ylös ennen aikojaan :D

Lopputuloksena leuanvedossa tarvitaan enää kohtalaiset olkapäät, jotta jaksaa työntää itsensä aina takaisin alaspäin. "HyperSuperTuplaTriplaDenimPowerVetoSuit" hoitaa loput.

Mitä mieltä arvon jto on, sopisiko tällainen, alunperin voimanostoliikkeiden peruskuntokaudeksi tarkoitettu viikoprogressio lisäpainoleuanvedon kehittämiseen:

1. 3x4x75
2. 5x5x70
3. 3x3x80
4. 4x5x75
5. 6x6x70
6. 4x4x80
7. 5x6x75
8. 3x4x85
9. 5x5x80
10. 3x3x90
11. 4x5x85
12. 6x6x80

Luvut siis prosentteja ja laskettaisiin lisäpainoleuanvedon ykkösmaksimista. Mitä mieltä leuanvetoon soveltamiseen? Jos tuon tekisi kerran viikkoon, olisiko leuanvetoharjoittelua syytä täydentää jollain toisella treenillä viikossa, tai useammalla?

Progressio on siis Harjoittelija_69:n käsialaa,
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27840&highlight=peruskausi

ihan hyvin sopii, niinkuin mikä tahansa volyymin nostoon perustuva systeemi. alunperinhän olen ehdotellut tollasta 3*4 --> 6*6/8*5 -progressiota vähän joka paikassa sellasena peruskasaamisena. se, miten ne treenit sitten erikseen toteuttaa, voidaan tehdä esim. mainitulla tavalla. parempi ois, ettei pysytä liian monotonisessa menossa, esim. liikaa samalla prosentilla viikkotolkulla, vaan vaihtelua voi olla myös treenin sisällä. ihan hyvin treenit vois mennä näinkin:
1. 3*4*75
2. 2*5*75, 2*3*80
3. 5*5*75
4. 5*75, 4*80, 5*75, 4*80, 5*75
jne...
kerran kuukaudessa voi mennä ykkösmaksimiin tai lähelle.

kepakko sanoi:
Niinpä. Kauankohan kestää ennenkuin kehitellään ensimmäiset "leuanvetopaidat/-trikoot"?

Voin jo kuvitella, miten leuanvedon ammattilaiskisoissa täytyy kilpailijalla olla 2 avustajaa roikkumassa jaloista ennen suorituksen alkamista, ettei vieteripuku repäise äijää ylös ennen aikojaan :D

Lopputuloksena leuanvedossa tarvitaan enää kohtalaiset olkapäät, jotta jaksaa työntää itsensä aina takaisin alaspäin. "HyperSuperTuplaTriplaDenimPowerVetoSuit" hoitaa loput.

:hyper: :lol2: :D

Jto ym., kuinka saada toistoja lisää?

ennätykseni on parin vuoden takaa 28 vastaotteella,
noin 3-4v sitten 18kgn lisäpainoilla (kiekot vyötäisillä) sain 18 toistoa, tuolloin parani pääasiassa lisäpainoilla suoritetut toistot. ei niinkään omalla painolla tehdyt
vedän nykysin 1-7kertaa kuussa yleensä 4x15 sarjoja tai maximi 5sec levähdys maximi 5 sec levähdys maximi joka päättyy 1-2 toistoon

myötäotteella niskan taakse meni viime kesänä 24 vastaotteella leukaan suunnilleen sama

nyt ois tavoitteena päästä tohon vuosien takaiseen kuntoon mtien harjoittelen?

teen aika monipuolista painoharjoittelua sekä omalla kropalla tehtäviä punnerruksia

t:170/70

tosi pitkät sarjat omalla painolla tarvitsee tuekseen spesiaalitreeniä voimakestävyyspuolella. lisäpainoilla tehdään perusvoimapohja ja sitten sen päälle em. jakso.

suosittelisin tekeen lisäpainoilla aika lyhyttä (2-6) sarjaa ja kehittään sen maksimin mahd. korkeelle. tällöin ois suurempi reservi sitten rakentaa sitä voimakestävyyttä.

yks, minkä vois kuvitella auttavan, on ns. paikalliskestävyyden lisääminen, eli aerobinen treeni kohdelihaksille. siihen vois käydä esim. soutu. 20-30 minuutin hapottomia jaksoja. nää ei varsinaisesti paranna suoraan suoritusta, sillä verisuonethan on tukossa, kun lihas jännittyy, eikä aerobinen työ pääse käyntiin. tän etu vois tulla siinä, kun lepää alhaalla sen pari sekkaa. lisäksi tietenkin hyvä peruskestävyys antaa mahdollisuuden treenata enemmän.

voimakestävyydestä tuun kinrjottamaan artikkelin saken sivuille lähitulevaisuudessa ja voinhan sen tännekin kopioida sitten. lähinnä tuun paneutuun noihin kilpailtuihin juttuihin, eli solttupenkkiin ja leukoihin, mutta toimii ne kyykyssäkin, jos joku haluaa esim. tehdä 100*100kg syvältä :)

voimakestävyydessä erottelisin kaks jaksoa: submaksimaalinen ja maksimaalinen. jälkimmäistä tehdään tosi vähän ja se lähinnä on käytössä piikkaillessa. hyvin yksilöllinen juttu.

voimakestävyys reagoi hyvin määrään, eli ois hyvä saada tehtyä kohtuudella sarjoja, ettei jää yhten tai kahteen (paitsi tossa piikkailussa). hyviä malleja on ns. pilkotut sarjat esim. 6-10*5*X kg/30". näissä se viimenen on hyvin tiukka ja saattaa jäädä kesken. painoa/toistoja lisätään tai taukoa lyhennetään pikkuhiljaa, kun edellinen on vakautettu. se, tekeekö pidempää sarjaa kevyemmällä vai lyhyempää raskaammalla ohjaa vaan vaikutusta enemmän joko kestävyyssuuntaan tai voimasuuntaan.

jos tehdään tolla sun mallilla max/5" + max/5" jne... ollaan mun mielestä sillä piikkausalueella, eli en usko, etä tolla systeemillä voitais jatkaa kauheen pitkään, vaikka sinänsä ihan toimiva juttu onkin nimenomaan jakson loppuvaiheessa, ikun haetaan tehot esiin. tosin oon samankaltaista systeemiä käyttänyt menestyksellä grippitreeneissä, mutta luonteeltaan ne muistuttavat enemmän noita pilkottuja.

joululahjaksi leuvanveto-ohejelma, kiitos!

en tiedä meneekö tämä nyt minnekään kun urpona tätä ensimmäisen kerran käytän. kysyn nyt joutessani kuitenkin että olisiko kellään kokeneemmalla antaa leuvanveto-ohejelmaa minulle. tarkoitus on saada voimaa tuonne selkään. tarkoitus on aloittaa joulun jälkeen (jolloin luulen olevani palautunut ylikunnosta josta olen itseäni tässä lepuutellut). tarkoitus olisi vetää leukoja 3 kertaa "viikossa".
en tiedä miten neljän viikon täyslepo tuntuu mutta loka-marraskuussa vedin leukoja noin 2 kertaa viikossa, aina vastaotteella (koska myötäote ei minulle toimi). yhtenä päivänä 5x10 omalla painolla, toisena kevyesti sen mukaan miltä tuntui.
tikapuuta olen kokeillut, se toimii, esim viime keväänä ja alkukesästä vedin viikossa keskimäärin 300 leukaa omalla painolla. se oli minun mitättömälle selälleni aika paljon.
käytettävissäni ei ole mitään erikoistankoja eikä muita systeemeitä vaan pelkkä suora tanko ja lisäpainoja aina neljään tuhanteen kiloon asti.

El Burro

no jos nyt ihan alkutekijöiksi lukisit tän threadin läpi... vaikee on uskoa, ettei sieltä mitään muka löydy :jahas: sen verran omanarvontuntoo mullakin jo on...

olen laiska poimimaan

kyllä minä sen luin, ja selailin pari kertaa uudestaan läpi. mutta olen laiska poimimaan. jos en ihan väärin käsittänyt, kysyi joku joskus muinoin jotain jostain mahdollisesta leuvanveto-ohjelmasta, ja koko redpligfogh vai mikä sen nimi on (kun ei suomalaista nimeä sille ole) on rakentunut vastausten vastauksille. ei siksi, ettenkö arvostaisi noita vastauksia, vaan haluaisin jonkun valmiin leuvanveto-ohjelman apuliikkeineen yms. olen harrastanut viime ajat ohjelmieni tekemistä poimimalla sieltä täältä. ajattelin vain kysäistä suoraan että olisiko kellään antaa valmista ohjelmaa. ei katsos tarvitsisi käyttää tällä kertaa omaa päätään sillä uskon että kokeneemmilla on paremmat tiedot kuin omat ennakkoluuloni siitä mikä toimii ja mikä. - siksi minä täältä suoraan kysyn koska tätä satun arvostamaan. piste.

Back
Ylös Bottom