Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

ihme ukkoja tänne essolle eksyy. ku tarjoo kahvit, ne inuu saatanat pullaa lisäksi. jos sä tolla asenteella olet liikkeellä, saat kyllä olla ilman sitä kahviakin. helevetti tollasille viitti edes maitoo sekaan antaa.

mä kyllä teen sulle tarkan ohjelman, jossa sun ei tarvi ajatella yhtään mitään, mutta en todellakaan ala sellasta ilmaseksi vääntään. ei sellanen ihan hetkessä synny, vaikka jotkut tuntuu niin ajattelevankin...

el burrolle: ihan ekalta sivulta löytyy jo ihan hyvä jto:n ohjelma. lukaseppas ihan antaumuksella ja kysy sitten jos jotain kysyttävää.

hohhoijaa

eipä siellä paljon muista liikkeistä mitään ollut. siis kannattaako leuvanvetopäivinä muuta tehä ku leukoja? (ilmeisesti pitäisi osata tietynlainen etiketti kuin jossain hovissa että saisi jotain palvelua. ilmeisesti kieleni ei oikein muotoutunut sillä kysymyksiini ei vastata valaisevasti. ilmeisesti minun ei kannata kysyä suoraan itse asiasta mikä minua kiinnostaa - eli leuvanvedosta - vaan vaikka muista liikkeistä). jos vedän leukoja kolmena päivänä viikossa, aina vähän eri systeemillä (eri otteet, oma paino/lisäpainot, eri tekniikat jne.) minkälaisia muita liikkeitä kannattaa tehdä ja miten?

El Burro sanoi:
eipä siellä paljon muista liikkeistä mitään ollut. siis kannattaako leuvanvetopäivinä muuta tehä ku leukoja? (ilmeisesti pitäisi osata tietynlainen etiketti kuin jossain hovissa että saisi jotain palvelua. ilmeisesti kieleni ei oikein muotoutunut sillä kysymyksiini ei vastata valaisevasti. ilmeisesti minun ei kannata kysyä suoraan itse asiasta mikä minua kiinnostaa - eli leuvanvedosta - vaan vaikka muista liikkeistä). jos vedän leukoja kolmena päivänä viikossa, aina vähän eri systeemillä (eri otteet, oma paino/lisäpainot, eri tekniikat jne.) minkälaisia muita liikkeitä kannattaa tehdä ja miten?

Joko olet syntynyt kultalusikka suussa ja aina kannettu kaikki eteen tai sitten jostain syystä on tuo lukemisen ymmärtäminen jäänyt vähän vähemmälle. Kaikkiin löytyy vastaus tästä threadistä..Ei tarvitse kuin pari postausta yhdistää ja se on siinä.. Mutta ilmeisesti sekin on liian hankalaa.
Sun asenteella en yhtään ihmettele, että kukaan ei jaksa sulle mitään ohjelmaa tehdä.
Miten jaksat ite treenata? Vai treenako joku sun puolesta ja sä katot? ;)

asenteesta

mitä tuohon asenteeseen tulee, niin tulin tänne sillä asenteella että kysyn suoraan koska luulin että täällä saisi suoraan kysymykseen suoria neuvoja. asenteeni on siis suora. mutta näköjään suoraan asenteeseen ei täällä suhtauduta suorasti. mitä lukutaitoon tulee, voisi keskusteluamme verrata pikku-pekan kouluun menoon: kun pekka menee kouluun ensimmäisenä päivänä kysyy Opettaja pekalta onko aapinen luettu ja läksyt tehty. - tämä koulu on siis ilmeisesti sellainen koulu, että tänne tullessa tämä aapinen pitäisi osata ulkoa ja kaikki leuvanvetoläksyt pitäisi olla tehtynä eikä saisi kysellä mitään tyhmiä suoria kysymyksiä.
en ole kypsynyt, ajattelin vain pyyhkiä pöytää ja odottaa josko kohta Opettaja neuvoisi minua - jos ei nyt itse leuvanvedossa niin vaikka niiden muiden liikkeiden teossa.

mä ainakin vastasin SUORAAN. uskosin, että vastaukseni oli kysymyksen arvoinen. pikku-pekka tai ei. viittaukset mihinkään etiketteihin tai hoveihin kannattaa unohtaa, ne on pelkkää höpöttelyä. naurettavaa tollaset ajatuksetkin.

MUTTA: jos sulle vastataan, että "etsi tietoa, jonka löydät jo valmiiksi pureskeltuna ja kommentoitunakin tästä vierestä" ja se ei kelpaa, vaan se pitäisi sulle ojentaa uudelleen ja vielä oikein nätisti viipaloituna ja hyvällä kastikkeella, mä hieman ihmettelen. etkö muka ollenkaan ite ihmettelis???

mä autan mielelläni, kuten aika moni täällä on huomannut, mutta harmittaa isolla V:llä ihmiset, jotka käyttäytyy arrogantisti ja olettaa, että laiskuus on hyve. hauskaahan se on itseään laiskaksi nimittää, mutta luulisi olevan yhtä hauskaa myös saada mokomaan ominaisuuteen sopivia kommentteja.

tuleepas mieleen hieman samanlainen juttu omasta elämästä (ei edes ollenkaan ainoa):
- sähän voit äkkiä piirtää sellasen julisteen, ku sä oot niin hyvä.
- aijaa. mihin se tulis?
- no meillä on tällanen bisnesjuttu ja sun julisteella me saatas myytyä meidän konseptia. saatas hyvin fyffee.
- vai niin. paljonkos tollasesta teidän firma ois valmis maksamaan?
- ai pitääkö siitä muka maksaakin?
- yleensä ammattilaiselle tavataan kyllä korvaus työstä antaa. koska sen pitäs olla valmis?
- ei sillä kiire ole, mutta jos tohon iltapäiväksi, niin saadaan ne painoon...

:eek: :eek: :eek: :eek:

ilmaisia neuvoja:
- vedä leukoja 2-3krt/vko
- runsaasti sarjoja
- älä vedä loppuun asti
- käytä lisäpainoja, vaikka haluisit toistomaksimiakin ylös
- syklitä perus- ja maksimikauteen tai tee parin viikon välein kovalla raudalla, että pysyy tuntuma.

ja: tyhmä kysymys on eri kuin laiskuus. ihan perhanan eri.

ja nyt helevettihin meirän essolta :D

minä en lähde minnekään

niin. en lähtenyt. istun edelleen teidän essolla ja kysyn vielä niistä muista liikkeistä kun täällä satun olemaan. kahvi tuntuu ihmeen kuumalta mutta en minä tänne kylmää kahvia ole kaunistuakseni tullut juomaankaan.
jos leuvanvedon lisäksi kannattaa tehä penkkiä, punnerruksia ja tippiä, niin minkälaisella systeemillä niitä kannattaa sitten tehdä että vastapainottaisi hyvin leuvanvetopainotteista reenaamista. tällä ihan peruskysymyksellä tarkoitan sitä että minkälaisilla painoilla (%/max.), minkälaisia toistoja, kuinka paljon sarjoja?
toinen kysymys. mitä mieltä vatsojen tekemisestä leuvanvetopainotteisessa harjoittelussa. mitä itse olen tehnyt, leuvanvedolla saa vatsatkin kipeeksi, mutta jos kuitenkin tykkää niitä tehdä kannattaako vatsat tehdä ennemmin pitkinä sarjoina, vai lyhyinä lisäpainojen kanssa vai parhaalla mahdollisella eli voimapyörällä seisten?

Ei taida mennä jakeluun ei sitten millään. Käsitätkö että nyt on kyse joko sinun ajasta tai jonkun muun. Ei kukaan viitsi käyttää aikaa sinun auttamiseen jos et itse näytä siltä että haluisit käyttää aikaa asioiden oppimiseen. Lue näitä voimapuolen threadeja niin saat vastaukset noihin kysymyksiisi. Näin olen itsekin tehnyt ja oppinut.

No niin, antaapas nyt junnun selvittää asiat ihan itse.

maneater sanoi:
No niin, antaapas nyt junnun selvittää asiat ihan itse.

Miks ihmeessä ei sais auttaa? ihan selkeitä kysymyksiä esitti ja jos niihin tietää vastauksen , niin ei pitäisi olla vaikeaa tähän niitä kirjoittaa.

jto laittoi viimeisimmässään tätä keskustelua jo vähän sille polulle joka olisi käsittääkseni kaikkein hyödyllisin.
sitten tämä joku taas halusi kammeta sitä sinne toiselle polulle jonka käymisestä ei ole paljon hyötyä.
tämä kolmas sitten taas esitti kysymyksen jota olen tässä pyöritellyt mielessäni.
"en ymmärrä miksei edelliseen kysymykseeni voisi vastata?"
"ehkä siksi, että joku haluaa vain ottaa osaa keskusteluun ja vaikuttaa siltä että tietää jotain vaikkei oikeasti tiedä mistään mitään."
"paljon mahdollista."
toiseksi en ymmärrä sitä miksi tämä keskustelu on olemassa jos kysymyksiin ei voi vastata. (aikaisempaan kysymykseeni vastaisi noin 3-4 rivillä). tämä vaikuttaa siltä kuin pimeyteen huutelisi kysymyksiä... (ei vastausta).
Aasi (El Burro) ei ole tyhmimpiä eläimiä, eikä ainakaan laiska; ehkä hieman hiedasälyinen ja itsepäinen, mutta vauhtiin päästessään helevetin kova raataja. kysyn siis itsepäisyyttäni edelleen:
jos reenaan leukoja 3 kolmena päivänä viikossa ja haluaisin tehdä reenin päätteeksi esimerkiksi penkkiä, pystypunnerruksia, dippiä, vatsoja, niin miten näitä liikkeitä kannattaisi tehdä eli %/max., toistot, sarjat yms.
(olisin erittäin tyytyväinen jos joku osaisi tähän vastata, vaikka 3-4 rivillä)

El Burro sanoi:
jos reenaan leukoja 3 kolmena päivänä viikossa ja haluaisin tehdä reenin päätteeksi esimerkiksi penkkiä, pystypunnerruksia, dippiä, vatsoja, niin miten näitä liikkeitä kannattaisi tehdä eli %/max., toistot, sarjat yms.
(olisin erittäin tyytyväinen jos joku osaisi tähän vastata, vaikka 3-4 rivillä)
No, ei kai tossa kummempia. Leuat tehdään vaan ekana liikkeenä, jos niitä haluat painottaa. Noita punnerrusliikkeitä ei varmaan kannata kahta enempää tehdä per treeni. Joku 4-6*4-6*x on aika sopiva voimanhankintaan ja sarjat 1-3 toistoa vajaina. Muista kevyet viikot ja jonkunlainen perus- maksimikausi olis hyvä ehkä suunnitella. Niihin täältä löytyy valmiita prosenttiohjelmia jotka toimii liikkeessä kuin liikkeessä. Yleensäkin jonkinlainen kausijako on se, millä vältellään niitä tasanteita kehityksessä.

kiitoksia jarze; pitänee tuolla systeemillä (4-6*4-6*x. sarjat 1-3 toistoa vajaina) joulun jälkeen tehdä:
olisin varmasti ilman neuvoa tehnyt ("omaa viisauttani") paljon enemmän eli liikaa, ja olisin taas huomannut olevani ylikunnossa josta parhaillaan olen palautumassa.

jossain neuvossa oli että leuat kannattaa vetää vaikka kunnon stopista räväkästi ylös; päteekö tämä neuvo myös vastapainoliikkeisiin (penkkiin, dippiin, punnerruksiin) mutta tietysti kääntäen: tarkoituksena ei siis ole vain tehdä nuo toiset liikkeet tekemisen ilosta vaan keskittyen tehokkaaseen työntämiseen/punnerrukseen vastapainona kunnon vedolle leuoissa?

voit vaikka vuorotella dippiä ja penkkiä eri kerroilla. vatsaan se voimarulla on ihan hyvä, mutten erikseen nimeäisi mitään "parasta" liikettä.

esim.
1
eritasoleuat 6*3*10kg -20cm
dippi 3*8*15kg
jalkojen nosto riipunnassa, stop ylh. 1"

2
vastaoteleuat 4*6*20kg
penkki 2*6*80kg, 2*4*90kg
voimarulla 4*tiukka

3
myötäoteleuat 3*8*15kg
pystypunnerrus 4*6*60kg
vatsa kiertäen 4*12*20kg

peruskausi progressio esim. 3*5*75% --> 6*6*80-85% tai 5*8*75-80%. kesto 2-3kk.

laita fati kupin alle, nottei tuu pöytähän jäläkiä.
:)

leukoja kannattaa vedellä vaihdellen stopista ja pikku pompulla. kehittää nopeutta sellanen pomppoilu, joten ei liian puhtaita kannata vedellä. lisäksi se dead hang siellä alhaalla on aika rankkaa kiertäjäkalvosimille, joten jännitykset ainakin pitää pitää. toki liika pomppoilukin niitä rasittaa. muihin liikkeisiin stoppeja voi soveltaa silloin tällöin. hyvä apu esim. penkin heikkoon rinnaltalähtöön.

no niin.

suurkiitokset jto: aloitan tuon reenin viikon päästä; viimeksi kun kokeilin jotain valmista ohjelmaa, tulokset olivat sen verran lupaavia että siksi nyt niin valmiiksi katettuun pöytään halusin; itse räätälöimäni ohjelmat ovat aina olleet käytännössä mahdottomia toteuttaa: liialla innolla liikaa liian lyhyessä ajassa liian vähällä palautumisella

fati löytyy, ja olen tänään vähentänyt kahvinjuontia koska se tekee oloni liian hermostuneeksi. (tänään olen laimentanut jopa kermalla; ei tule vatsanpuruja).

eritasoleuat kiinnostaisi mutta en haluaisi sen takia salia vaihtaa koska muuten olen nykyiseen täysin tyytyväinen. olisiko siis mitään köyhän pojan vippaskonstia siihen miten tavalliseen luotisuoraan tangoon viritellään eritasoleukoja vastaava kapistus?

ei ylimääräsiä tankoja tai tangoja.

eritasojuttuihin ite käytän narua, jossa on putkenpätkä tai kiipeilykarabiini kahvana. helppo ja nopea säätää esim. siansorkkasolmulla: http://www.chockstone.org/TechTips/CloveHitch.htm
pyyhe on myös hyvä ja aika kiva grippitreeni myös.

muista vetää aina korkeampaan käteen (no... lause se tuokin). jos ei jaksa, sarja loppuu siihen.

Sanos jto miten kannattaa rueta treenaamaan leukoja jos ei saa yhtään leukaa? Kuntopiiriä teen 1-3 kertaa viikossa, sählyharkat 3 kertaa viikkoon ja lenkki 2-3kertaa viikkoon. Leuat pitäisi tehdä kuntopiirien mukana.

El Burro sanoi:
... kannattaako vatsat tehdä ennemmin pitkinä sarjoina, vai lyhyinä lisäpainojen kanssa vai parhaalla mahdollisella eli voimapyörällä seisten?

:offtopic:
Mutta mikä on voimapyörä seisten???:eek:

Back
Ylös Bottom