jto
AMMATTILAINEN
aika saavutus lukea threadi läpi...
mä oon jättänyt leuat kokonaan pois. kiipeily sujuu paljon paremmin ja selkä ei mee tukkoon, vaikka kiipeen joskus parikin treeniä päivässä. viikossa semmosen 5-9 treeniä.
kiipeily kuitenkin kehittää sen verran selkää, että ei ihme, jos leuat ei tippuis lainkaan. tietenkin kiinni siitäkin, boulderoitko ja kuinka kovaa, usein jne. ei leuat jäykistä, mut kyl ne syö kiipeilystä tehoja. priorisointikysymys siis. vetelisin aika teräviä ja usein, jos kiipeilläkin haluaa.
määräkausilla en tekis kauheesti loppuun asti vedeltyjä sarjoja, mut kevyiden viikkojen testeissä tietenkin.
mä oon jättänyt leuat kokonaan pois. kiipeily sujuu paljon paremmin ja selkä ei mee tukkoon, vaikka kiipeen joskus parikin treeniä päivässä. viikossa semmosen 5-9 treeniä. kiipeily kuitenkin kehittää sen verran selkää, että ei ihme, jos leuat ei tippuis lainkaan. tietenkin kiinni siitäkin, boulderoitko ja kuinka kovaa, usein jne. ei leuat jäykistä, mut kyl ne syö kiipeilystä tehoja. priorisointikysymys siis. vetelisin aika teräviä ja usein, jos kiipeilläkin haluaa.
määräkausilla en tekis kauheesti loppuun asti vedeltyjä sarjoja, mut kevyiden viikkojen testeissä tietenkin.
Leuanveto on yksi henkilökohtaisia suosikkiliikkeitä, kuten kylläkin myös dippi, jotenki hienoa tehdä omalla painolla + lisäpainoilla.