Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Hmm..

Olen tässä miettinyt, että jos vaihtaisi tuota harjoitus metodia sillä nykyinen aiheuttaa sen verta ongelmia, että ei viitsi sillä tavalla jatkaa.

Eli olen vedellyt pitkin päivää 10"10 op joka on siinä puolessa huono, että pitää olla jatkuvasti leukatangon orjana ja tuosta tulee myös niskakipuja, joten en ajatellut jatkaa ko. tavalla.

Nyt kaipaisin apua, että millä tavalla voisin jatkaa leukojenveto harjoittelua, siten ettei tarvitsisi jatkuvasti olla kotona ja käydä vetämässä leukoja, vaan siten, että voisin olla päivän ulkona ja sitten illasta 2h keskittyä leukoihin.

Eli mikä on hyvä tapa alkaa kehittää totaalista maksimitoisto tulosta op. ??

no vedät sen määrän illalla. ei sen tarvi olla mikään 10*10*op. tee vaikka vuoropäivinä 6-10 toiston progressiota ja sitten toisena päivänä 3-6 toiston settiä. sarjoja 2-6 ja varaa sarjoihin 1-3 toistoa. 3 kovaa ja 1 rest & test -viikko.

öö..

En nyt oo ihan perillä näistä asioista, eli mitä tuo kaikki nyt käytännössä tarkoittaa, kun tuossa lopussa lukee että sarjoja 2-6 ja toistoha 1-3, kun tuossa ylempänä sanotaan, että 6-10 toiston progressiota ja 3-6 toiston settiä.

Eli tarvitsisin suomennosta mitä tuo tarkoittaa.

öö..

En nyt oo ihan perillä näistä asioista, eli mitä tuo kaikki nyt käytännössä tarkoittaa, kun tuossa lopussa lukee että sarjoja 2-6 ja toistoha 1-3, kun tuossa ylempänä sanotaan, että 6-10 toiston progressiota ja 3-6 toiston settiä.

Eli tarvitsisin suomennosta mitä tuo tarkoittaa.

Sä luit hiukan liian nopeasti.
Toisena päivänä 6-10 toiston progressio, toisena päivänä 3-6 toistoa. Sarjoja 2-6, varaa 1-3 toistoa per sarja. :thumbs:

Joo nyt näyttää hyvältä.

Jos vielä kerrotte mitä tuo varaa 1-3 toistoa per sarja tarkoiottaa?

Sulla ei taida enää olla kaikki inkkarit kanootissa tähän aikaan vuorokaudesta?
Tuo varaa 1-3 toistoa tarkoittaa, että sarja ei ole tiukka, vaan jaksaisit tehdä vielä 1-3 toistoa.

Mä ja kaveri päätettiin alkaa treenaa leukoi. Alkutilanne on aika toivoton :D Noh, alotetaan avustetuilla ja sitten ku saadan eka leuka vedettyy, ni on pirskeet. On kiva, että on jonkun kaa yhteinen proggis. Oon tosi kauan haaveillut leuanvedoista, mutta nyt sitä alkaa vasta tekeen jotain, että saavuttais tuon :) Mut onneks ees nyt!

Eilen pääsin kokeilemaan ihan vaan v*ttuillakseni max. ykköstä niin 35kg meni. Ihan yllättynyt olen, olisi mennyt varmaan 5 kiloa lisää koska olin jo tehnyt leukoja sinä päivänä 17kg:lla noin 40.
Missä toisto ja painomäärässä kannattaa alkaa käydä kisaamassa?

Kummin kannattaisi tehdä leukoja:
Tehdä 3xmax
vai 1,2,3,4,5,1,2,3,4,5 tavalla?
Ja kuinka monta settiä noita myöhemmin mainittuja kannattaisi tehdä?

E: Niin ja nykyään menee 7,6,5

Lisää toistoja...

Tarkoitus olis saada leuanvedossa toistomäärä yli 30;een.
Eli oisko ehdotuksia treeneihin.
Nyt paino reilusti yli 100kg ja max toistomäärä on 20.
Siirryin myötäotteeseen vasta ja se syö hieman tulosta,näin aluksi ainakin.
Tavoite olis saada omaa painoa pienemmäksi ja samalla nostaa toistomäärää.
Nyt treenaan leukoja selkäpäivänä ylätaljaa pitkiä sarjoja 2 kpl ja käsipäivänä leukoja 2 pitkää sarjaa.
Voimaa tuntuis olevan eli enemmän taitaa olla puute kestävyydestä.
Eli vinkkejä,aikaa olis n.7 kuukautta tuloksen parantamisen.

Ite oon vedelly leukoja kohta viiko 10 viiden toiston sarjaa joka ilta. Kui nopee kannattais lisäillä toistomäärii, ja onko tää reeni muutenkaa järkevä? Toistomaksimi on 17 leukaa. Lisäpainoilla en oo hirveemmin käyttäny. Sitä vois sit tehä vaik salilla selkäpäivinä? Vai? Tarkotuksena saada Toistomaksimi korkeelle : )

Ite oon vedelly leukoja kohta viiko 10 viiden toiston sarjaa joka ilta. Kui nopee kannattais lisäillä toistomäärii, ja onko tää reeni muutenkaa järkevä? Toistomaksimi on 17 leukaa. Lisäpainoilla en oo hirveemmin käyttäny. Sitä vois sit tehä vaik salilla selkäpäivinä? Vai? Tarkotuksena saada Toistomaksimi korkeelle : )

No mikään asiantuntija en ole, mut IMO sul on aika vähän toistoja (5??) suhtees tohon toistomaksimiis. Ite lähtisin lisäämään toistomäärää sarjoissa tai sitte painoja reppuun ja reppu selkään. Ja sit tietysti ku sarjat kovenee ni vähennät niitä sopivasti.

mats: vaihda pelkkiin leukoihin ja pidä voimatasoista huolta. millä raudalla tulee 10 toistoa? tee sillä raudalla yhessä treenissä vitosia 30" levoilla 5-10 kpl. pyri vähentään lepoa viikosta toiseen pikkusen. toinen treeni voimaa 4-6*4-6. kolmas tikapuita eli 2,4,6,8,10... pidä tauot alussa tuplapitusina kuin sarjapituudet. kolme kovaa ja yks kevyt viikko, missä ei juuri treenejä paitsi loppuviikosta testi.

bacfa: lisäpainot käyttöön. ehdottomasti. kun menee 10*5*20kg, menee aika komeesti jo leukoja. tee vaikka vuorotreenein noin ja vuorotreenein 10*5*5kg/30" pausseilla lyhentäen taukoja, kun menee hyvin.

Ok. Otin tosiaan itelleen noin helpon reenin ku aattelin et sitä sit pystyy varmasti tekemää joka ilta. Kiitti neuvoista, Näin rupeen tekemään : )

Moro.

Oon nyt tehnyt 2,5 kk salilla leuanvetoa (muitakin kuten penkki, hauiskääntö, pystypunnerrus jne) ja toi lisäpainollinen leuanveto on aika adiktoivaa hommaa. Pääasiassa on tullut tehtyä vastaotteella, joilla lähtötasot olivat:
maximitoisto, en koittanut mutta varmaan jotain 14
12kg lisäpainoa 8x
22kg lisäpainoa 4x

Nyt menee
12kg lisäpainoa 13x
22kg lisäpainoa 8x
42kg lisäpainoa 1x (44,5 oli tosi lähellä viimeksi)

Maximitoistomäärää en ole koittanut mutta eiköhän niitä mee yli se 14, mikä oli lähtötaso. Painoa on nyt 81kg, mutta kunhan 2kk menee, niin jotain 78-79kg.

Kun ei 20 vuoteen systemaattisesti oo salilla käynyt, niin ihan hauskaa on ollut. Penkki on varmaan kehittynyt eniten.

Jto, ajattelin jatkaa tätä leuanvetohommaa kerran viikossa, kun ulkokausi alkaa. Laji on sama kuin sulla. Eli onko tuosta haittaa kiipeilyyn ja jäykistääkö se paikkoja? Lähinnä olisi tavoitteena saada tuota lisäpainoykköstä ylös ja ehkä joskus haaveilla yhden käden leuasta. Jos tuohon nyt saisi sen kympin huhtikuun loppuun mennessä lisää, eli 1x52kg.

Olen muuten lukenut koko threadin läpi :D ja semmoista piti vielä kysyä, että kannattaako aina jättää se viimeinen veto vetämättä kun tekee sarjoja? Eli lähinnä että palautuu helpommin seuraavaa sarjaa varten. Maximeja sitten koittaa harvemmin?

Back
Ylös Bottom