Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juu jutut on juttuja ja nättejä tasalukuja aina kummasti. salitulokset on mitä on ja monesti liikelaajuuskin tuppaa olemaan tarkemmin kateltuna hyvä jos puolet täysmittasesta. nää ei silti merkkaa mitään, jutut on hauskoja. kunhan ei niihin perusta omia kantojaan tai absoluuttisina totuuksina pidä. mietohan olis voittanu wasbergin monella sekunnilla, ellei olis ollu partaa. tämäki on polilla tutkittu kuulemma :)

Tein tommosen aika basic hybridipiikkauksen leuanvedolle ekaa kertaa, tähän asti se on ollu aikalailla apuliikkeen roolissa. Vanha maksimi kasvoi vaan 5kg:lla eikä sekään ollu helppo veto (helppo = ilman räpiköintiä), vaikka olikin tosi freesi olo ja lämmittelyvedot tuntu paremmalta kuin ikinä. Oli siis kevennyskin välissä.

Videon alussa leuanvetosetit: 0kg, 10kg, 20kg, 30kg (vahinko, piti olla 35kg), 45kg ja 50kg. Kommentteja tekniikasta? Videon perusteella hajua sopivista apuliikkeistä? Noissa lämmittelyvedoissa näkyy aika pitkälti tekniikka jolla on perusvoima tehty.
Ja saa tietty vittuilla kaikesta muustaki ku leuanvedosta. :ruoska:

View: https://youtu.be/5xou_p0gIgo

Tekisin myötäote leukoja lisäks(ehkä teetkin). Ei perustu mihkään suureen tieteelliseen läpimurtoon, vaan aika simppeliin oletukseen & omakohtaseen kokemukseen. 50kg failaa tossa just ennen tangon ylittämistä, ja myötäote leuoissa korkeelle vetäminen on vastaotettaki vaikeempaa. Tosin ei mulle enää, koska oon niin pitkään tehny myötäote painotteisesti, ja tosta on kehittynyt vahvempi ote. Toki osatoistot ajais asiansa paremmin, mut eri otteet tuo hyvää vaihtelua. Hyvä musa btw :D

En ole ihan hirveesti tehny myötäotteella. Varmaan just siks että siinä loppuu ruuti yläosassa :D Mutta siis joo kyllä mä erilaisia otteita oon käyttäny, mutta en niin vakavissani. Nyt piikatessa oli kakkostreenissä vaan nopeutta vastaotteella.

Myötäote, neutraali ote, osatoistot, kuminauhat... maksimileuanvedosta on yllättävän vähän mitään (bro)sciencee netissä.

Tää ketju on aika hyvä ensyklopedia aiheesta. Löytyy kyllä vinkkejä tekemiseen ja nuo muutamat asiasta "jotain" tietävät vastaileekin aktiivisesti. :)

''Mirraan'' näit sun soutujas kyl :D. Mites, kumpi on sulle raskaampaa, normi kulmasoutu Vs pendlay? Pendlayssa säästyy alaselkä, mut toisaalta toistojen kuolletus tekee siitä raskaan, vaikkei negatiivista hidastellakkaan. Takareidet myös itellä suht kovilla, ton asennon pelkästä pitämisestä. Normi kulmasoudussa sit taas alaselkä ottaa enemmän hittiä ja negatiivinen hitaampi yleensä, muttei sisällä kuolletusta.

Kiitos kiitos

En kyllä tuosta normi kulmasoudusta osaa sanoa yhtään, kun en sitä tee. Nykyinen soututyyli leveällä ja rintaan mielestäni sopii yhteen leuanvedon kanssa todella hyvin, missä taas tulee paljon olkavarren ojennusta. Muutenkin pidän paljon siitä ajattelusta, että pitäisi treenata eri liike suuntia. Usein pendlay row ja penkki samana päivänä ja leuanveto + pään päälle punnerrus. (Horisontaali vs vertikaali)

Aina olen treenannut selän lähes pelkästään vapailla painoilla, mutta viimeisen vuoden taas oikeasti keskittynyt vain ja ainoastaan pendlay row:n ja leuanvedon kehitykseen. En siis ole mitään muita liikkeitä selälle tehnyt. Selän ulkonäkö on muuttunut viime vuoden aikana melkein enemmän kuin ekana treenivuotena.

Niin ja siis en tosiaan treenaa selän kokoa vaan suorituskykyä yleisesti, mutta tällaisen huomion olen tehnyt.

View: https://www.youtube.com/watch?v=VDb9DtW3YyI&feature=youtu.be

Ei ehkä suoranaisesti leuanvetoon kuulu, mutta tulipa tuo muscle up vihdoin tehtyä @ 122kg, anteeksi huutojen mutta noin kello 02:00 yöllä ei salilla muita ollut..

A/O pistehet katehis mutta eiko siita ymmarra. Voimaa kylla sulla nayttaa olevan ja onko se ruaka se salaasuus vai? :) Kuinkas sulla keskimaarin kalorit? Iliman 4 kilon pitsoja meinaan.
Jotenki tuntuu etta oma heikkous johtuu siita kun ruaka ei oikeen maistu. Oon paassy viimeen yli 5000 kalorin paivas syyskuus kun fillaroon mummiksella +130km ja ostelin ruakaa matkalta (JTO tiataa tuasta reissusta :D). Sitte ku soffalla maates yritan samaa niin ei vaan onnistu +4000 kaloria sain toki tanaan ku oli reilu tunnin reenit ja aavistus kulutusta.
Onko sulla vaan kova aineenvaihrunta? vai joku kyky tarvittaes tiputella isoja annoksia?

A/O? Vai oliko kritiikkiä Myworin ÄO pisteistä, mut älypuhelimessa ei riittäny äät, eikä ööt :D?
No mulla antaa alypuhelin joskus pistehet ja joskus ei. Sain toki muista kirjautuminen asetuksen paalle kun viala oli ne pistehet jotta eres paasen kommentoomahan :) Sita yritin selittaa ja se jotta oot ekana vastaamas mun kysymahan Myworin ruakaaluhun liittyvahan kysymyksehen tukoo mun aikaasemmin ilimoottamaa faktaa siita jotta sulla on liikaa aikaa :D

A/O pistehet katehis mutta eiko siita ymmarra. Voimaa kylla sulla nayttaa olevan ja onko se ruaka se salaasuus vai? :) Kuinkas sulla keskimaarin kalorit? Iliman 4 kilon pitsoja meinaan.
Jotenki tuntuu etta oma heikkous johtuu siita kun ruaka ei oikeen maistu. Oon paassy viimeen yli 5000 kalorin paivas syyskuus kun fillaroon mummiksella +130km ja ostelin ruakaa matkalta (JTO tiataa tuasta reissusta :D). Sitte ku soffalla maates yritan samaa niin ei vaan onnistu +4000 kaloria sain toki tanaan ku oli reilu tunnin reenit ja aavistus kulutusta.
Onko sulla vaan kova aineenvaihrunta? vai joku kyky tarvittaes tiputella isoja annoksia?

En tiedä onko normaalia kovempi aineenvaihdunta, mutta kulutus on todella korkea jatkuvasti kun päivittäin tulee sellaiset 20km käveltyä ja muutenkin aina hyvin aktiivinen ollut. Kyllä sitä siis aika helvetisti on aina tullut syötyä ja varmaan siitä osittain kyky syödä paljon on kehittynyt.

Sykemittarin mukaan kulutus n. 6 000 päivässä. Helposti sitä tuon verran syö päivässä, mutta nyt on tullut tiputtaa vähän painoa. En usko, että olisi ongelmia 10 000 kaloria syödä joka päivä syödä, jos opiskelijabudjetilla siihen pystyisi. Varmasti iso ruokahalu on toiminut vain edukseen urheilussa.

En tiedä onko normaalia kovempi aineenvaihdunta, mutta kulutus on todella korkea jatkuvasti kun päivittäin tulee sellaiset 20km käveltyä ja muutenkin aina hyvin aktiivinen ollut. Kyllä sitä siis aika helvetisti on aina tullut syötyä ja varmaan siitä osittain kyky syödä paljon on kehittynyt.

Sykemittarin mukaan kulutus n. 6 000 päivässä. Helposti sitä tuon verran syö päivässä, mutta nyt on tullut tiputtaa vähän painoa. En usko, että olisi ongelmia 10 000 kaloria syödä joka päivä syödä, jos opiskelijabudjetilla siihen pystyisi. Varmasti iso ruokahalu on toiminut vain edukseen urheilussa.
Joo, on sulla kova aineenvaihrunta. 6000 kaloria on isoo kuppi sapuskaa. Ja jollaki lailla oot erilaanen yksilo kun pystyt sita viala kymppihin nostamahan jos rahat piisaa.

Voi olla toki jotta oon itte kans poikkeus 3000 kaloria ja kroppa huutaa sapuskaa ja paleltaa ja huano olo sitte kun saan sen 4500 kaloria niin hikoolen, koko aijan taysi olo ja joutuu hypata paskalla monta kertaa paivas. Ja paino ei sitte nouse niin nopiasti kun luulis.

Toisaalta kropan pitaas kylla varastoora rasvaa jos sille plussaa antaa. No, ei kait auta muutaku menna kaapille :)

Ja vanha totuus taitaa olla aika oikias siita jotta isoot ja vaffat on aina syany hyvin.

Voi olla toki jotta oon itte kans poikkeus 3000 kaloria ja kroppa huutaa sapuskaa ja paleltaa ja huano olo sitte kun saan sen 4500 kaloria niin hikoolen, koko aijan taysi olo ja joutuu hypata paskalla monta kertaa paivas. Ja paino ei sitte nouse niin nopiasti kun luulis.

Se on toisaalta hyvä että kroppa vastaa kalorien nostoon suht nopeasti. Toisilla on vähän eri juttu ja syömisten kanssa saa olla tosi tarkkana, lisäillä pikkuhiljaa ettei tule pelkkää läskiä liikaa. Että oo vaan ihan tyytyväinen :)

Sen jo myönsin viimeks, mut olen myös sairaalloisen utelias ;D.
Jotenki liitin ton A/O tohon Myworin videoon ja ihmettelin, että jäikö mult jtn huomaamatta. Mut ois pitäny kyl tajuta jo tosta.

Nyt löytyy pistehet taas ehkä menöö överiksi näitten käyttö kun taas saatavilla. No, eipähän tuu väärinkäsityksiä kun selevää suamia käytös :D

Mitenkä muilla lisäpainojen kanssa kun vertaa vastaote vs myötäote leuat?
Itellä mennee ihan millon vaan vastaotteella 15kg 5x5 kevyesti, mutta myötäotteella joku 2,5kg on jo semmosta rimpuilua että itkettää :D
Miten tuossa voi olla nuin iso ero :D Pitäsköhän tuota alkaa tekemään esim pyramidilla?

se kehittyy mitä treenaat. toisin päinkin monilla. lopeta samantien yhenlaisella treenisisällöllä tekeminen. 5*5 ei oo mikään ohjelma, vaan sisältö samoin ku pyramidit jne. selkee määrällinen progressivisuus mukaan myös ja näät hyviä tuloksia. myötäotteella teet nyt vaan hieman enemmän, jos se edes on pakko samoihin vastaotteen kanssa saada.

se kehittyy mitä treenaat. toisin päinkin monilla. lopeta samantien yhenlaisella treenisisällöllä tekeminen. 5*5 ei oo mikään ohjelma, vaan sisältö samoin ku pyramidit jne. selkee määrällinen progressivisuus mukaan myös ja näät hyviä tuloksia. myötäotteella teet nyt vaan hieman enemmän, jos se edes on pakko samoihin vastaotteen kanssa saada.

Ei ole niinkään pakko saada samoihin mutta säikähin kun on niin iso ero että ajattelin vähän kuroa eroa umpeen :D Tietenkin vois molempia vähän vuorotella.
Ajattelin tuolla 5x5 vähän palautella voimatasoja kun oli salihommista niin pitkä tauko, onko esim parempi että teke yhdessä treenissä 5 sarjaa eri painoilla vai 5 sarjaa samalla
ja nostaa aina seuraavaan treeniin painoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom