Ketjun "Kylän vanhimmille" pari kysymystä yhden käden leukaan liittyen.
Kyrööläinen: Olisi kiva kuulla miten olet aikoinaan treeannut OAC:tä varten ja mikä oli lopulta ratkaiseva juttu vai oliko edes sellaista. Olen lukenut ketjun joskus ihan kokonaan läpi, mutta siitä on aikaa enkä muista jos olet kertonut. Sen olen ymmärtänyt, että ainakin suosit kahden käden lisäpainovetoa
ja jossain mainitsit, että negatiivisia/eksentrisiä et miellä toimiviksi. Myös isometrisiä eri kohdissa olen nähnyt sinun tekevän. Teetkö joka treeniin isometrisia, teetko joskus pelkästään niitä jne.
Jto: Tarvitsisin neuvoa negatiivisten käyttöön harjoittelussa. Omalla kohdalla tilanne on se, että negatiiviset tuntuu ja toimii hyvin ja niiden avulla olen päässyt tasanteelta seuraavalle. Mutta ongelmana on se, että välillä ne vetää kädet ja latsit ihan loppuun seuraaviksi 6-7 päiväksi ja pari seuraavaa vetotreeniä ei suju. Treenaan 3 kertaa viikossa yhden käden leukaa ja yleensä 2 treeniä on band/rengas/sormi -avustettua variaatiota ja 1 negatiivinen/lukotus-treeni, jossa en tee muuta vetotreeniä. Joku aika sitten keksein, että että lisäämällä painoa negatiivisiin ja lyhentämällä liikkeen kestoa lihakset ei "pala" ihan loppuun niin helposti ja muut treenit sujuvat normaalisti. Tämä auttoi jonkun aikaa, kunnes taas seuraavissa vetotreeneissä voimat aivan hukassa. Negatiivisia teen max 3 sarjaa ja max 3 toistoa peräjälkeen ja nykyään olen yrittänyt pitää ne sopivan "nopeina". Muuten treenaan 3 viikkoa ja sen jälkeen 4-5 päivään en treenaa.
Koko treenijakoni näyttää tältä:
1. HS, Kyykky, joku rengaskokeilu (fwd roll etc.)
2. FL, PL, HBP, OAC, IC
3. Side Lever
4. FL, PL, HBP, OAC, IC, Maastaveto
5. HS
6. FL, PL, HBP, OAC, IC