Leuanveto

Carpal tunnel on se hermo ku menee siellä sisäkyynärän sisällä. Oireilee leuanvetäjillä ja kiipeilijöillä golf kyynärpää nimellä. Oac on one arm chinup eli yhden käden leuka. Kylhän noi sun käsi suorana lasketaan. Leporoikottamiset venyttää turhaan kudoksia joten pieni puristus siellä on syytä aina pitää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ipadilla ei näemmä editoiminen onnistu kun vetää tekstin yhden kirjaimen sarakkeeksi?

Kyllä mullakin leuat kärsii kun tekee myös penaa, mavea, kyykkyä ja ylöspunnerrusta. Melkeen paras tehdä leuat eri päivinä niin ei tehot tipu. Pena ja mave pahin yhdistelmä mulla. Molemmat menee tukkosesti vuorotellen. Penassa ja leuoissa aika lailla samoissa maksimeissa mutta leuat taitaa mennä tänä vuonna ohi. Jalat on jälessä mutta kuhan eivät ihan putoa kelkasta niin ei haittaa

carpal tunnel syndrome on kyllä rannekanavan vaiva. golfarin/ kiipeilijän kyynärpää on virallisemmin mediaali epikondyliitti.

Taisin muistaa väärin. Pikkurilli ja nimetön välillä tunnottomia ja ehkä sieltä tarttunu toi carpal tunnel. Onko se kuitenkin carpal hermo joka kulkee kyynärän sisälläkin?

ei oo mulla carpal tunneliin koskenu, aijemmin koski vetkuilut kyynärpäähän, ei enää siihenkään. nykyään jää vetelyjen jälkeen vähän hauikseen koskemaan, varsinkin jos syystä tai toisesta jää lämmittelyt tekemättä, ilmeisesti hauis nostaa tuossa aika paljon,

murffipussi: jos pikkusormi ja nimetön pikkusormen puolelta puutuu, ulnaris-hermo on pinteessä ja voi johtua rannekanavasta(kin). useimmin kyseessä medianus-hermo kuitenkin. carpal tunnel on ranteessa= rannekanava. https://en.wikipedia.org/wiki/Carpal_tunnel_syndrome

jymy: leuanvedoissa hauis on isoimmassa roolissa noston alussa.

Mulla on olemattomat habat ja silti vedot nousee suoraan kulmaan johon maksmit jää. Pitäis jaksaa hinkata sitä loppuosaa enemmän vaikka se ei maistukkaan.

ojentajat ja rinta tekee aika paljon töitä lopussa. iso moka on myös päästää tanko kauas kropasta tai unohtaa vetää kyynärpäitä taakse.

miksi on iso moka päästää tanko kauas kropasta?

mä oon olosuhteitten pakosta joutunut sen niin tekemään kotireenissä. tanko on suht matalassa ovi aukossa ja seinät on paksut. tangon ja karmin yläreunan väliin ei tietenkään pää oo mahtunu, niin mun leuka on sit aina tullu vedettyä karmissa olevaan listaan joka on n.10-15cm tangon yllä/ sivussa. tai no noin tuli pari vuotta kiskottua, tähän kämppään ei saanu tankoo ollenkaan, niin pistin renkaat katosta roikkumaan:) huomaa kyllä että lähtö asento ei ole tangon alla suoraan, vaan sivussa

Mitä tarkoitat murffipussi että veto nousee suoraan kulmaan? Mulla oli aijemmin niin että alhaalta sain vedettyä että kyynärpää oli noin 90 asteen kulmassa, tai jos lähdin vetämään vasta siitä, sain vedettyä ylösasti. päättelin sen niin että tuo alaosa on se heikkous joka syö voiman ettei jaksa vetää ylös asti. treenasin sitten sitä pelkkää alaosaa enemmän, se toimi;)

Kyllä tua terävä alakuveto auttaa loppuosahan, enää ei onneksi tarvitte varoa jotta pää kopsahtaa kattohon ku kunto niin surkia, mutta jos jotaki hyvää niin sain eileen vuaren ekan lisäpainoreenin tehtyä, jotenki olokapää vaivannu vanhaa ja YKL ei onnistu, mutta 60 kiloonen vyä näin alakuhun ja kolome viikkua aikaa SJoelle, ei tarvitte hirveitä orotella :)

jymy: no onhan se nyt paljon vaikeempaa vetää ylös asti, jos tanko on kaukana olkalinjasta.

Mulla jää maksimi lisäpainovedot siihen kyynärän 90kulmaan tai ainakin siitä alkaa tuskanen vaihe. Joskus jää viimeinen pari senttiä vetämättä. Oon nyt tapellu 50 kilon kanssa muutaman kuukauden ja viimeksi jäi leuka menemättä yli. Katotaan jos viikonlopun lepo ylikaloreilla auttais. Toi nyt vaan oli ensimmäinen lähitavoite tälle vuodelle ja kun kalorivajeella mennään niin olis hyvä,se saada ennenku voimat lähtee painon tippuessa?

Mulla se alku on kyllä,semmonen kaukaa kiertävä? Mulla on takana jäätyneet olkapäät jotka voi olla vielä paranemisvaiheessa. Ainakaan niiden liikkuvuus ei ole vielä kunnossa.

no jos se oma paino vähenee kyllä se lisäpaino suhteessa nousee suht loogisesti. ei ne voimat noin vaan katoa. lähes jokasella se leukojen yläosa on hankalin. jossain ne rajat vaan menee.

Tänään jo mukavasti 10 ykköstä +70 kilua vyällä, ja vähä muuta sälää kans näpiille, sormia ei oo reenattu muavin halausta lukuhun ottamatta koko tammikuus, ja ei näköjänsä haittaa yhtää :)

View: https://www.youtube.com/watch?v=ee7zoHSIYoI

Tua oman painon leuka 28 millin tangosta on jo aika raaka, enny viälä mikää Laamasen Markku mutta lähes kaliju ja vähä näköjänsä lihavaki :)

Hei! 25.2 on pelastusopiston kuntotestit ja tavotteena on vetää 14 leukaa vastaotteella. Tällä hetkellä kunto on siellä 12-14 välissä vähän päivästä riippuen, mielellään saisi testeihin sellaisen kunnon jolla varmasti tulisi se 15 leukaa niin ei jää jossiteltavaa. Reenit ovat olleet perus 4-jakoisella ohjelmalla, jossa tulee 2krt viikkoon tehtyä leukoja. Maanantaisin raskaampia esim. viime maanantaina 3x30kg 6x20kg 8x10kg ja perjantaisin pitempiä sarjoja esim. 12,10,8 niin että joka sarjaan jää se yksi toisto varastoon. Löytyisikö joku fiksumpi tapa lähestyä testejä kun aikaa on hyvin vähän jäljellä? kentien maanantaisin jättää isot painot pois ja esim. 10kg lisäpainolla kaseja ja loppuviikosta kaseja räjähtävästi? Ennen testejä varmaan saa pitää ainakin 5päivän kevennyksen ettei paikat ole jumissa.. Lisänä vielä että leukoja on tullut vedettyä paljon aikasemmin, mutta aina ns. bodaustyylillä eli alhaalta pari senttiä vajaaksi ja ylhäältä sama. yllä olevat tulokset ovat kuitenkin vedetty ns hyväksytysti. Op. 100kg

tee toinen treeni lisäpainoilla intervallina eli esim 6-10×5-7×10kg/ 30-10s. eli etene vasemman puolen luvusta kohti oikeen puolen lukua jakson edetessä.

toinen treeni vois olla tikapuutreeni. eli sun tapauksessa 2-3 toiston välein nousut 2, 4, 6... niin ylös ku pääset ja feilun jälkeen alotat alusta. 2-3 kierrosta. lepo sama ku sarjaan menny aika. viikko ennen testiä vedät kolme toistomaksimisarjaa 10min pausseilla. 2-3 päivää ennen kisaa herättelyksi 5x5xop.

Ei sujunut lisäpainovedot levonkaan jälkeen vaikka kaloritkin karkas viikonloppuna käsistä. Pari senttiä jäi edelleen vajaaksi. Pitänee palata alemmilla painoilla vetelyyn taas vaihteeksi. Penkki tosin sujui yllättävän hyvin. Sivusin 100kg:n toistomaksimia mikä oli yllättävää eli siinä lepo/ylikalorit selkeästi auttoi.

Suositut

Back
Ylös Bottom