Lepo ja palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Bull-
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikuttaako palautumiseen jos yöunet jäävät vajaaksi?Onko jotain tuntimäärää joka pitäis nukkua jolloin palautuis täysin?Pehkosen sivuilla sanottiin että pitäis mennä nukkumaan viimeistään klo22,pitääkö tuo paikkaansa?Tossa on nyt paljon kysymyksiä ,mutta vastatkaa edes yhteen. :)

Tottakai vaikuttaa palautumiseen jos ne jäävät vajaaksi, se mikä on taas "vajaaksi" jäämistä on aivan yksilöllistä. Joku pärjää 5tunnin unilla ja joku tarvii 10tuntia. Jos 5tunnin nukkuja nukkuu 3tuntia ja vastaavasti 10tunnin nukkuja 7tuntia niin tottakai se pidemmällä aikavälillä vaikuttaa palautumiseen, siis jos nuita vajaita öitä tulee useita peräkkäin.

neutraali sanoi:
Tottakai vaikuttaa palautumiseen jos ne jäävät vajaaksi, se mikä on taas "vajaaksi" jäämistä on aivan yksilöllistä. Joku pärjää 5tunnin unilla ja joku tarvii 10tuntia. Jos 5tunnin nukkuja nukkuu 3tuntia ja vastaavasti 10tunnin nukkuja 7tuntia niin tottakai se pidemmällä aikavälillä vaikuttaa palautumiseen, siis jos nuita vajaita öitä tulee useita peräkkäin.

Näin juuri itsekin sanoisin. Moni varmasti nukkuu 8-10tuntia ja tarvitsee sen.
Itse menen yleensä aina nukkumaan 01-04 aikoihin ja herään 07.
Hyvin olen pärjännyt noilla unilla ja ei väsytä.

Raven sanoi:

"Early bird catches the worm".........Hyvää ruokahalua vaan....T: Kade, 8-10h nukkuja. :D.

Raven sanoi:

kohtalotoveri :) , päivärutiini oikeastaan 1.30-2.00 petiin ja puol kasi herätys, viikonloppuna saa molempia lukuja pistää pari tuntia eteenpäin. Ei vain "jaksa" nukkua.

Vaikka kävisin nukkumaan klo 20 olen silti kuin krapulassa konsanaan kun herään seitsemältä kouluun... :jahas:

Mutta kaipa tuo johtuu kasvuiästä... :rolleyes:

Täällä kans yks joka tarttee ainaki sen 8-10h yöunet ,muuten on hankalaa päästä aamulla sängystä ylös. Sitten vk:n loppuna kun ois aikaa nukkua niin sillonhan ei tietenkään nukuta :/

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
ite oon näitä 12h nukkujia aina ko mahollista.. ikinä ei illalla/yöllä väsytä, mutta sitte ko nukahtaa niin sitte kyllä nukutaan niin pitkään että joku väkisin herättää.

Jep nukahtaminen on vaikeeta ja niin myös herääminenkin 6-12 tuntia nukun yleensä - Pyrin kuitenkin nukkumaan yli 8tuntia muuten en jaksa reenata ja on heikko olo - Paras unimäärä on se 9tuntia

Minulla oli n. vuosi sitten jonkun verran uni(=nukahtamis-)vaikeuksia. Ongelmat loppui kun siirtyi säännöllisempään rytmiin, eli vaikka olisi työt tai opiskelut alkanut vasta 12:sta niin heräsin silti aina 7:ltä, ja nukkumaan pyrin menemään viikonloppuisinkin siinä 11-12 aikaan, arkisin taas siinä 10-11 välillä. Ja nopeutupa muuten palautuminen treeneistäkin melkoisesti sekä yleisestikin on paljon virkumpi kun ennen saatto olla 10 tunnin unienkin jälkeen kuolemanväsynyt.

njamnamie sanoi:
kohtalotoveri :) , päivärutiini oikeastaan 1.30-2.00 petiin ja puol kasi herätys, viikonloppuna saa molempia lukuja pistää pari tuntia eteenpäin. Ei vain "jaksa" nukkua.

Aika sama tarina, tosin itellä herätys hieman myöhemmin. Ei tosiaan "jaksa" nukkua. Kyllä olis hienoa kun ihminen tarviis vaan tunnin unta vuorokaudessa. Ehtisi tehdä aivan eri tavalla. Perseestä tämmönen, että joutuu tuhlaamaan about 1/3 lyhyestä elämästään tajuttomana olemiseen.

6-8h tulee yleensä nukuttua ja päivänokoset tarpeen mukaan. yli 8h unet on arseesta ainakin mulla, on niin vitun väsynyt herätessä.

TomBombadil sanoi:
Vaikka kävisin nukkumaan klo 20 olen silti kuin krapulassa konsanaan kun herään seitsemältä kouluun... :jahas:

Mutta kaipa tuo johtuu kasvuiästä... :rolleyes:

SAMA VIKA!! :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom