Lenkkeily ja jalkatreeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cleiton
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitä mieltä olette lenkkeilyn vaikutus jalkatreeneihin? Onko teidän mielestänne huono idea käydä lenkillä päivä ennen jalkatreenit tai seuraavana päivänä?

Mun jalkatreenit näyttää tällaiselta joka neljäs tai viides päivä:

Jalkaprässi 2 sarjaa 10 toistoa
kyykky 2 sarjaa 10 toistoa
suorin jaloin maastaveto 1 sarjaa 10 toistoa
reidenkoukistus 2 sarjaa 10 toistoa

Onko liikaa rasitusta jaloille jos käyn tämän lisäksi lenkillä puolisen tuntia kolme kertaa vikossa?

Mulla itsellä ei kyllä juoksu onnistu 3-4 päivään jalkareenin jälkeen, en tiedä sitten kuinka loppuun jalat vedät, mutta ehdottaisin että jalkojen jälkeen seuraavana päivänä kävis reippaalla kävelyllä 45 min- 1h ns. vähän palauttelis ja sitten kevyttä venyttelyä sen päälle.
Juoksemassa vois käydä vaikka sitten pari päivää ennen seuraavaa jalkareeniä.
Tohon on vähän vaikea vastata, kumpi sulle on sitten tärkeämpää, toi juoksu vai sali? eli kumman kustannuksella mennään?

Itse huomasin että ainakin tulokset tippuivat jalkaliikkeissä kesällä, kun kesätöissä tuli oltua jlkojen päälle sen 7-11 tuntia kävellen ja kyykistyen ja rivakkaas kävellen. Illalla oli mehut poissa aina.

Itsellä tulee jalat vedettyä niin finaaliin aina että ei tuo juokseminen onnistu eikä edes hidas hölkkä meinaa onnistua. Tosin en juoksua harjoita johtuen säärien kohdalta kipeytymisistä ja painosta.

Sali on ehdottomasti tärkeämpi, mutta haluaisin silti tehdä jotain fyysistä välipäivilläkin, ja kävely on niin tylsää. :kuola:

Treenaan kyllä kovaa salissa mutta mulla ei oo koskaan paikat kipeinä jalkatreenin seuraavana päivänä, jotta fiilis on kyllä että menisin milelläni lenkille. Toisaalta, kun treenaan jalkoja joka neljäs päivä, ei jää paljon välipäiviä johon tuo lenkkeily mahtuisikaan. :(

Välipäivinä pitää kasvaa ja vaan syödä ;) Aika nopeella kierrolla reenaat jalkoja, jos et tee kahdessa osassa?

Voihan sitä välipäivinä ottaa jotain pientä kävelyä, lenkkiä tai nopeeta kävelyä, että jopa hengästyy. Mutta ennemmin käyttäisin lepopäivät lepäämiseen niin jaksaa taas painaa uudella innolla kuin että on joka päivä jossain vääntämässä...

ei nuo mun mielestä sulje mitenkään toisiaan pois.päinvastoin,saa edellisen päivän jalkatreenin "jumia" pois kun vähän käy hölkkäämässä.näin mulla ainakin

Itse huomasin että ainakin tulokset tippuivat jalkaliikkeissä kesällä, kun kesätöissä tuli oltua jlkojen päälle sen 7-11 tuntia kävellen ja kyykistyen ja rivakkaas kävellen. Illalla oli mehut poissa aina.

Itsellä tulee jalat vedettyä niin finaaliin aina että ei tuo juokseminen onnistu eikä edes hidas hölkkä meinaa onnistua. Tosin en juoksua harjoita johtuen säärien kohdalta kipeytymisistä ja painosta.

Minäkin kesätöissä ollessani jouduin paljon kävelemään ja kottikärryjä työntelemään ja tulokset tippuivat jalkaliikkeissä.Keväällä paljon lenkkeillessäni huomasin myös jalkojen voimien tippuvan.

Nyt se on sitten hoideltu, melkei pari viikkoa täytyi pitää taukoa salilla käynnistä ja hölkkäillä vaan ku menin kuukausi takaperin ilmoittautumaan puolimaratonille.. Maaliin pääsin ja pian pääsee taas treenin makuun.:rock:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ei nuo mun mielestä sulje mitenkään toisiaan pois.päinvastoin,saa edellisen päivän jalkatreenin "jumia" pois kun vähän käy hölkkäämässä.näin mulla ainakin

Totta. Kipeältähän ne jalat tuntuvat, mutta lenkin aikana alkaa sitten helpottaa jossain puolen tunnin kohdalla...

Itse käyn jalkareenien jälkeen illalla vähän pisemmällä kävelylenkillä illalla. Auttaa ehkäisemään suurimpia jumeja. Jos tekis kaikki fiksusti, niin jalkareenin jälkeen polkis kuntopyörää vähän aikaa ja sit venyttelis. Harvemmin kuitenkaan jaksaa. Tai sit reenin jälkeen joku pari tuntia, niin lämmittelis lihaksen ja venyttelis kunnolla. Venyttely vaan on ihan homojen hommaa...

Jalkatreenisi näyttää muuten aika takareisipainoitteisilta.

Itse käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja pyöräilen 120-250km (4-8h).
Jalkoja treenaan 1-3 kertaa viikossa. Täytyy vain pitää huolta, ettei tee kovia pyöräily- ja jalkatreenejä kovin lähekkäin.

mää en jalkoja pal treenaa tai lenkillä käy mut oon sit taas yli 20tuntii viikos kentäl niin en sit tie tarviiks siihen pääl hirveest jalkoja treenata

Suositut

Back
Ylös Bottom