Ei noin vähäisillä tiedoilla kukaan täysjärkinen voi sitoutua mihinkään, tuohan nyt on päivänselvä asia. Pakkohan sijoittajan on tutustua itse tuotteeseen ja liiketoimintasuunnitelmaan tarkemmin, en minä ainakaan uskoisi "keksijää" joka sanoo tuotteen katteen olevan sitä tai tätä, varsinkaan jos ei ole mitään hajua alan markkinatilanteesta tai potentiaalista.
Tai jos yleensäkään keksijällä ei oo mitään käsitystä yrityksistä, liiketoiminnasta, markkinoinnista, markkinoista, katetuottoanalyysistä tai yleensäkään mistään, vaan tiedot on täysin kansakoulu/merkanttitasoa. Ei näin, ei todellakaan näin! Ei nyt tartte tosiaankaan olla kauppatieteitten tohtori sekä rahotuksesta että markkinoinnista, ja vielä lisensiaatit laskentatoimesta päälle, mutta kyl jotaa peruskäsitystä pitäis olla jostain ees. Ei tietenkään tarkota sitä et pitäis olla mitään koulupohjaa, mutta kyl nyt pitäis sen verta jotain tietää, et tietää edes mistä puhutaan, vähän tul orpo olo siit sen yhen jakson lapin jostaa kuusimehusamppanjatehtailijasta. Eihä se tajunnu siin yhtää mitää mitä silt kysyttii
Ei voi oikein alkaa yrittäjäksi jos ei oo niin minkäänlaisia tietoja mistään, eikä mitään käsitystä, joku yrittäjäkurssi pitäis varmasti käydä, ja itekki meen jos joskus päätän ruveta firmaa pistää ylös. Mikä sinäsä on niin hankala juttu, jolla saa tyhmät ihmiset hassattua kaikki rahat, ja vielä velkaa loppuelämäksi päälle, että en mä usko että musta yrittäjäksi on, se on aika varma konkurssi, pitää osata, jos haluaa menestyä.
Kyl pitäis osata hinnotella se oma tuotantoprosessi, ja arvioida yrityksesä arvo aika tarkkaan enneku tonne menee.
Mut mun mielestä tosiaan jos on niin tyhmä että puolilmasiksi luopuu 20 vuoden työstään, ni saa kyllä vaa syyttää itseään, ei se oo tyhmä joka pyytää.. Oma vika, ei tuu sympatioita.