Leijonan Kita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Wiki:
"Lehti on valtiotieteiden maisteri, kauppaneuvos ja kauppatieteiden kunniatohtori. Hän omistaa Taloustutkimus Oy:n ja Suomen Lehtiyhtymä Oy:n, joiden hallitusten puheenjohtaja
hän myös on. Hän on ollut vuodesta 2002 Suomen Yrittäjien puheenjohtaja."

Eli sikäli ei kaiffarin tarvitse enempää kauppiksen kirjoja selailla. Olisiko kirjoittanutkin pari niistä opuksista? Paska jätkä silti, ei siinä mitään. Tai no mulkkuja ne kaikki ovat. Varsinkin se lihava "taiteentuntija". Vaikka eipä kai sitä muuten miljonääriksi pääsisikään. No eipä siinä mitään jos tykkää kuolla rikkaana ja yksin. Tuskin noilla asenteilla montaakaan tosiystävää kerätään ympärille.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse käsitin tuon heitin pienenä v*ttuiluna kaavoihinsa ja yksioikoisiin tapoihinsa kangistuneelle "sedälle", joka sitten suhtautui nuoreen naiseen kuten tuollaiset vanhat miehet suhtautuu yleensäkin.
Joo niin minäkin käsitin että yritys oli näpäyttää, mutta tätsä vaan onnistui antamaan mahdollisimman stereotypisen kuvan ylivarustetulla pätemisen tarpeella varustetusta nuoresta wanna-be-pisnisnaisesta, joka on kovastikin ollakseen kun on kauppakorkean kirjat luettuna ja kaikkea. Näpsähti omille nilkoille kyllä, imho.

Minusta se kaavoihinsa kangistunut setä ja se vanhempi kangistuneille kaavoille kankaita myyvä täti v*ttuili ihan ansioituneesti tämän pisnisnaisen neuvottelutaidoille. En tiedä oliko epätoivoisinta se "Piste!!! Piste!!!" - tyylinen kiukkupotkuttelu vaiko niistä helkkarin kirjoista jauhaminen vielä senkin jälkeen kun neuvottelu oli päättynyt. Ei aina ihan kaikki mene niinkuin proffa luennoilla neuvoi.
 
Ihan hieno, ja erilainen tv-formaatti pitkästä aikaa. Hajosin tuossa ekassa jaksossa siihe, joka ei osannu kertoa, mitä hän möi. Se "nuori" bisnisnainenkin oli kohtuullisen ärsyttävä kun se rupes egoilemaan.

Wiki:
"Lehti on valtiotieteiden maisteri, kauppaneuvos ja kauppatieteiden kunniatohtori. Hän omistaa Taloustutkimus Oy:n ja Suomen Lehtiyhtymä Oy:n, joiden hallitusten puheenjohtaja
hän myös on. Hän on ollut vuodesta 2002 Suomen Yrittäjien puheenjohtaja."

Näin niin kuin seuraavalle kerralle. Voisitko laittaa linkin lähteeseen, niin muutkin kiinnostuneet voisivat selata. :piis:
 
Mutta tuossahan ei ole ideana myydä firmaa, vaan hakea rahoitusta firmalle. Yrittäjä kertoo laskemansa rahoitustarpeen, ja sitten tingitään siitä kuinka suuren osuuden firmasta tuollaisella sijoituksella saa.

Edit: korjattu quote...

Jep, mä en ole koskaan koko sääntöjä lukenut, enkä siis nähnyt ekaa jaksoa, enkä tätäkään alusta asti, joten jäi iso aukko sivistykseen noiden sääntöjen osalta.

Typerä tyyppi tuo kaikenkaikkiaan oli, kun 40% kaavailuistaa jousti jopa 80% asti! Ihmettelen, että miten kyseinen henkilö itsekseen bisnesmaailmassa pärjäisi? Epäilen ettei kovin hyvin, jossain kohtaa joku ihan oikeasti kusettaisi, tässä vaan sijoittajat haistoi rahaa...helppoa sellaista (edellyttäen tietysti että idea toimii oikeasti).

Katsoin eilen ensimmäistä kertaa, ja aivan uskomattoman loistavaa viihdettä tarjosti tämä tumma tätönen joka kimitti jotain kauppakorkeakoulun oppikirjoista. "Minä olen lukenut kauppakorkeakoulun uusimpia oppikirjoja! Minulla panoksenani on osaamista! Kannattaisi teidänkin lukea kauppakorkeakoulun oppikirjoja!!11

Sitä en voi käsittää minkä vuoksi täällä kovasti säälitellään sitä laatikkokaveria. Mies menee vapaaehtoisesti viihdeohjelmaan, jossa ideana on muutamassa hassussa minuutissa kertoa liikeidea, ja vastaavasti muutama hassu minuutti miettiä ratkaisua. Tuleeko se muka jotenkin yllärinä, ettei luvassa ole tasaveroisia neuvotteluja ja harkittua päätöstä? Kuka sen pakotti suostumaan siihen tarjoukseen, tai ylipäätään menemään koko ohjelmaan? Kuka kielsi etukäteen miettimästä, mikä on viimeinen tiukka hinta? Jos se on parikymmentä vuotta niitä boksejaan kikerrellyt ilman läpimurtoa, ehkä sitä ei olisi tosiaan ilman ulkopuolista apua koskaan tullutkaan. Pankkeja, starttirahoja, yritysavustuksia sun muita on kyllä ollut olemassa jo pitkään.

Enemmän säälitti se soppamies, sille ei isossa jaossa oltu tosiaan annettu mitään paprikoita kummempia eväitä. Oi voi. Mutta arvot oli jo kunnossa, kyllä se siitä.

Tässähän tätä olikon jo käsitelty Lumen toimesta.

Ja tuo soppamies oli huvittava, mä en siis nähnyt sitä, mutta kuulin sen sönkötystä kun pojan kanssa syötiin iltapuuroa. Mä en saanut yhtään mitään selvää siitä, mikä sen idea yleensäkin oli? Ajattelin vain, että eipä sitä keskittymään pystynyt kun pojan kanssa sääti, ilmeisesti ei pelkästään se ollut kyseessä.

Tais muuten mennä boksille tuo jakso, pitää kattoa tuo "soppamies" sieltä jos se tallessa on.
 
Ja tuo soppamies oli huvittava, mä en siis nähnyt sitä, mutta kuulin sen sönkötystä kun pojan kanssa syötiin iltapuuroa. Mä en saanut yhtään mitään selvää siitä, mikä sen idea yleensäkin oli? Ajattelin vain, että eipä sitä keskittymään pystynyt kun pojan kanssa sääti, ilmeisesti ei pelkästään se ollut kyseessä.

eipä auttanut se, että löi volyymit tappiin ja lopetti kaiken muun touhuamisen, ei sillä kaverilla ollut varmaankaan mitään pointtia puheissaan.
 
Eli sikäli ei kaiffarin tarvitse enempää kauppiksen kirjoja selailla. Olisiko kirjoittanutkin pari niistä opuksista? Paska jätkä silti, ei siinä mitään. Tai no mulkkuja ne kaikki ovat. Varsinkin se lihava "taiteentuntija". Vaikka eipä kai sitä muuten miljonääriksi pääsisikään. No eipä siinä mitään jos tykkää kuolla rikkaana ja yksin. Tuskin noilla asenteilla montaakaan tosiystävää kerätään ympärille.

Tunnet miehen henk. koht.? Kun se kerran ihan paska jätkä on, vai ihanko kuitenkin showmielellä tehdyn ohjelman perusteella tän mielipiteen valitsit? Vai tarkoitatko, että on automaattisesti paska jätkä, jos on miljonääri? ;)
 
"taiteentuntija". Vaikka eipä kai sitä muuten miljonääriksi pääsisikään. No eipä siinä mitään jos tykkää kuolla rikkaana ja yksin. Tuskin noilla asenteilla montaakaan tosiystävää kerätään ympärille.


liikemaailmassa ei olla kavereita hakemassakaan vaan tekemässä työtä,vapaa-aika ja kaverit on sittten eri asia

tunnen muutamia kovan luokan rahamiehiä ja tyypit on työssänsä ihan erilaisia kuin siviilissä.

nyhveröstä ja "kaikkien kaverista" ei tule koskaan miljoonamiestä jos ei lotossa voita.
 
Tunnet miehen henk. koht.? Kun se kerran ihan paska jätkä on, vai ihanko kuitenkin showmielellä tehdyn ohjelman perusteella tän mielipiteen valitsit? Vai tarkoitatko, että on automaattisesti paska jätkä, jos on miljonääri? ;)

Noh noh. Katsoin ohjelman ja kaveri vaikutti paskalta jätkältä. En tunne henk.koht. koska en hengaile paskojen jätkien kanssa :D
 
On se kyllä komiaa, kun lihava setä pystyy nahkaistuimeltaan perse lattiassa määrittelemään, mikä on taidetta ja mikä ei, kun tuntuu noilla yliopiston taiteentutkijoillakin olevan ihan täysi työ. Ainiin, se oli käynyt jossain "nerudan" näyttelyssä.

Harmi, ettei tää laatikkokaveri varmaan nähnyt noita aiempia esityksiä, olisi tiennyt jo valmiiksi, mikä kaveri tää röhnöpetteri on. Olisi osannut ottaa noi rajojen kokeilut ihan sellaisenaan ja olisi jäänyt firmasta vielä jotain itselleki. :( Kävi sääliksi kilttiä miekkosta. Ja paljonkohan noita hyviä autotallifirmoja Suomestakin löytyy, jotka lopulta kusetetaan valmiin tuotteen kanssa, liiketoimintaosaamisen puutteessa puille paljaille. Toivottavasti äijällä on patentti.
 
3)halvempi kuin kilpaileva tuote -> ei vaadi kummoista markkinointitaitoa

Pakko sekaantua vaikken ole ohjelmaa katsonutkaan...
Miten paljon halvempi? Onko hintaan laskettu pelkät valmistuskustannukset, vai koko ruletin pyöritys logistiikka ja markkinointi mukaanluettuna? Ylipäätään joku styroksiloota kuulostaa niin väsyneeltä idealta, että ihme jos edes jotain siitä sai.
 
Kai se meni niin, että loota maksaa 60 euroa ja sitä voi käyttää monta kertaa. (Ja jos se hajoaa, niin matsku on kierrätyskelpoista).

Tällä hetkellä "target group" käyttää kertakäyttöisiä(?!) styroksilootia, jotka maksaa 3 euroa /kpl. En tiedä, miten hajonneita styroksilootia voi kierrättää.

Väite esitettiin, että kuukaudessa olis tuo keksintöloota maksanut itsensä takaisin. Eli edukasta käyttäjälle siis.

Itselleni vaikutti sentyyppiseltä tuotteelta, että ns. ammattilaisille (kalastajat, viljelijät) tuo olis ns. hyvä ja kannattava tuote.

Ja menekki olis taattu. Tyyliin muuttolaatikot.

Halvalla meni, jos joku multa kysyy,

-j
 
Wiki:
"Lehti on valtiotieteiden maisteri, kauppaneuvos ja kauppatieteiden kunniatohtori. Hän omistaa Taloustutkimus Oy:n ja Suomen Lehtiyhtymä Oy:n, joiden hallitusten puheenjohtaja
hän myös on. Hän on ollut vuodesta 2002 Suomen Yrittäjien puheenjohtaja."

Eli sikäli ei kaiffarin tarvitse enempää kauppiksen kirjoja selailla. Olisiko kirjoittanutkin pari niistä opuksista? Paska jätkä silti, ei siinä mitään. Tai no mulkkuja ne kaikki ovat. Varsinkin se lihava "taiteentuntija". Vaikka eipä kai sitä muuten miljonääriksi pääsisikään. No eipä siinä mitään jos tykkää kuolla rikkaana ja yksin. Tuskin noilla asenteilla montaakaan tosiystävää kerätään ympärille.
Klikkaa siitä samalla auki se mitä se kunniatohtori tarkoittaa. Eli ei välttämättä olekaan kirjoittanut niitä opuksia.
 
Klikkaa siitä samalla auki se mitä se kunniatohtori tarkoittaa. Eli ei välttämättä olekaan kirjoittanut niitä opuksia.

Kunniatohtori (dr.h.c., lat. doctor honoris causa) on henkilö, jolle yliopiston tiedekunta on myöntänyt tohtorin arvonimen ainoastaan jonkin saavutuksen takia ilman tohtorintutkinnon suorittamista. Sitä vastoin kunniatohtorin tulee olla tehnyt vastaavat suoritukset akateemisen maailman ulkopuolella tai tehnyt jotakin tieteelliselle tutkimukselle erityisen hyödyllistä.
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunniatohtori
 
Seuraavan liikeenhän noi sijoittajat tekee niin että tekevät hallituksen päätöksellä toisen rahoituskierroksen esim.1 miljoona euroa = idea nikkarilla ei ole varaa osallistua uuteen pääomittaiseen = idea nikkarin osuus dilutoituu = ei kohta enää omista omasta ideastaan mitään.¨

EDIT: VIIHDEARVO OHJELMALLA ON HYVÄ

TALOUSELÄMÄ 05.10

Kun yrittäjä Hannu Jokinen on 60 000 eurolla ostanut pakettiauton, palkannut työntekijän ja maksanut hallin vuokrat, hän voikin valmistautua luovuttamaan lisää prosentteja yrityksestään saadakseen sille pääomaa.
 
Millon nähdään eka "Vapaavuori on tuomittu kolmesta eri rikoksesta" -ketju. Saanko itse vastata? Teidän tiedotuspolitiikalla ei ikinä.

Minunhan se piti aloittaa.

Minun varmaan koulutuksen ja työpaikan suhteen pitäisi olla kokoomuksen suurin kannattaja. En vain ole. Osittain siksi, että tämän palstan muutaman apinan takia en ikinä voisi kuvitellakaan olevani siinä jengissä.

Ja itse en edusta mitään puoluetta, vituttaa vain tommonen yksipuoleinen paskanjauhanta.


Joskus olen itse miettinyt, että mikä on mennyt kotikasvatuksessa pieleen, että omistaa elämänsä osakkeenomistajien ja toimitusjohtajien varakkuuden parantamiseksi. Varsinkin, kun tämän palstan jannut on näitä "Kansantaloustieteen perusteet 3 ov" -kurssin suorittaneita jamppoja.


Edit: Aika hassua muuten, että kokoomuksessa on eniten rikoksia tehneitä ihmisiä kaikista puolueista. Sama Ruotsissa. Hmm..
Mutta, kato se on huomiotaloutta.

Vituttaa muutenkin.

Kiitos tämän tiedon tuottamisesta. Olemme kaikki nyt paljon viisaampia kun tiedämme kantasi:D
 
Kai se meni niin, että loota maksaa 60 euroa ja sitä voi käyttää monta kertaa. (Ja jos se hajoaa, niin matsku on kierrätyskelpoista).

Tällä hetkellä "target group" käyttää kertakäyttöisiä(?!) styroksilootia, jotka maksaa 3 euroa /kpl. En tiedä, miten hajonneita styroksilootia voi kierrättää.

Mun mielestä tuossa ei ainakaan tällä pohjatiedolla ole bisneskeissiä. Tai no jos 60 euron styroxlootia saa kaupaksi niin pakkohan sen on kannattaa. :david:

Sijoittajat olivat sitäpaitti ihan herra keksijän armoilla, eivät varmaankaan varmistaneet mistään pitävätkö nämä lähtötiedot paikkansa. Ainakin itse olen nähnyt safkaa kuljetettavan sellaisissa mustissa moneen kertaan käytettävissä lämpöastioissa. No keksijä nettosi 60ke, ihan kivasti.
 
Back
Ylös Bottom