Leijonan Kita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Älä vittu lue sitten.

Eikö sulle riitä se yksi thread samasta asiasta, jonka itse aloitit? Pitää tulla jauhamaan sitä mantraa tähänkin threadiin, johon se ei millään tavalla kuulu.

Olen katsonut nuo molemmat jaksot, ja tuntuu että noihin TV:ssä näytettäviin jaksoihin on otettu vain kaikkein pahimmin ukotettavat tapaukset. Tuntuu moni olevan totaalisen pihalla asioista, ehkä sen takia tuo onkin "hyvää" viihdettä...Vastaavasti leijonien kiiluvan ahne katse ja käytös oli huippua eilen, keskinäistä sanallista tappelua myöten. Kyösti Kakkonen on huippu lihavana sikaliikemiehenä, veti roolia tai ei. Niin stereotypinen nilkki. Eilinen subbar-kaveri oli huippu; en vieläkään tajua mikä sen liikeidea oli. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika turha ohjelma, tuossa taas nähdään että rikkaat rikastuvat ja köyhät (+tyhmät) köyhtyvät. Hyvin kyllä VARASTIVAT nuo leijonat sen polypropyleenilaatikkobisneksen jolla aivan järjettömät kansaivälisetkin markkinat kun lootat teetetään kiinassa (vaikkei "omistaja" tahtonutkaan, mutta 80% äänivaltaa vastaan hän tuskin saa vastaan pistettyä).

Noh, mutta kuten tässä turistaan niin totta joka sana:
rauhotutaanpa nyt siellä herapäissään ja annetaan rinnan laskeutua takaisin kuopalle.

liike elämässä tapahtuu tuollaista "ryöstöä" päivittäin.

jos kaveri on niin tyhmä että antaa 80% 5 sekunnin miettimisellä, niin itsehän se siitä luopui eikä väkipakoin otettu.:jahas:

heikkoja on oltava jotta toiset voi vahvistua.

itse liikemiehenä et tietenkään olisi pyytänyt enempää,vaikka kaverista näki että kyllä se antaa, vaan olisit jäänyt heti 40%...?



joka jätkä Leijonan osassa olisi tehnyt samoin ja ottanut niin paljon kuin irtoaa.

ainoastaa todella surkea liikemies olis hyväksynyt 40% ja se 80% tuli vähän kokeiluna 60% jälkeen kun vihu antoi sen 5 sekunnissa,yllättyi se Leijona itsekin kun kaveri antoi lähes välittömästi sen 80%.

nauravat partaansa siellä konjakkilasin äärellä ja niin tekisin itsekin liikemiehenä.

kateelliset ja tekopyhät heti huutamassa "ryöstöä" ym. sontaa.

Eilinen subbar-kaveri oli huippu; en vieläkään tajua mikä sen liikeidea oli. :D

Haha, toi oli kyl parhautta, vittu ne paprikat ja sen konseptin "arvot" :lol2:
Siis ei hyvää päivää :D
Se oli muuten Soup Bar, kukahan tollekin ne sopat vääntäisi että ne ihmisten suihin uppoaisi, ei ainakaan tommonen ääliö itse.
 
Etsitäänkö tässäkin ohjelmassa morsianta jollekin? Morsian leijonan kitaan?
 
Aika vähän asetutaan kuiteskin noitten leijonien osaan näköjään, ei niitä turhaan riskisijoittajiksi sanota. Kaikki tuntuu olettavan että tämä kyseinen laatikko homma lähtee käyntiin ja tuottaa omaisuuksia, vaikka se saattaa yhtä hyvin kaatua alkuunsa ja leijonien rahat siinä mukana. Toki kyseinen sijotus ei heitä paljoa varmaankaan hetkauta suuntaan tai toiseen (paitsi sitä sössöttävää tätiä jolta tuntu olevan 7000 ylimäärästä tonnia tiukassa), mutta silti mielestäni tämäkin asia olisi ihan huomioon otettavan arvoinen.

Ymmärrän toki ihmisten ärtymyksen kun tyypiltä viiään iso osa omasta yrityksestä halvalla, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa.

öööhhh...

mitä vittua?

1)tuotetta oli esivalmistettu
2)alustava valmistussopimus tehty
(eli siis yhdellä puhelulla tehdas alkaa suoltaa niitä lootia niin paljon kun ehtii. ongelmia valmistuksessa ei tule niin kauan kun ko valmistusmenetelmän kapasiteetti riittää kysynnän täyttämiseen)
3)halvempi kuin kilpaileva tuote -> ei vaadi kummoista markkinointitaitoa
4)halvempi vaikka katetta oli muistaakseni aika reilusti myös.
5)kierrätysidea. vihreät arvot :5: hipitkin tykkää.
 
Kieltämättä ohjelma (tai se loppuosa jonka näin) oli hyvää viihdettä.

Täytyy toivoa, että laatikkokaverilla oli henkilökohtainen patentti tuohon lootaansa sen sijaan että se olisi tuon ilmaiseksi menneen firman nimissä. Saa tuotteen valmistuksen käyntiin nollariskillä ja rahastaa sitten keksinnöstään patentilla. Ellei eilen nähdyssä tumpuloinnissa ollut ennalta suunnitellusta stretegiasta on todella vaikeaa ymmärtää, miksi heppu ei kynsin hampain säilyttänyt itsellään kiistatonta enemmistöä yrityksestä.

Täytyypä seurata jatkossakin, sijoittajien keskinäiset yhteenotot ovat ainakin hulvatonta seurattavaa :)
 
Ohjelman säännöisssä taidetaan sanoa että kun ideeansa myyvä yrittäjä on sanonut rahoitustarpeensa, niin sen jälkeen sitä rahamäärää ei saa enää muuttaa. Idea siinä että yrittäjän pitää olla etukäteen laskenut rahoitustarve millä firma saadaan hyppäytettyä eteenpäin. Kun rahoitustarve on sanottu, keskustellaan vain siitä kuinka suuren osan firmasta tuolla rahalla saa.

Aika outoa jos tämä pitää paikkansa. Tossahan ei "tinkivaraa" yrittäjälle jätetä ollenkaan. Eli joko pelaat itsesi ulos naurettavalla tarjoukselle, tai sitten anna kohtuu tarjoukset ja joudut vielä tinkimään hinnastakin. Mielestäni aika perseestä tuollainen sääntö, jos ei myyvä osapuoli voi enää muuttaa mielipidettään.

Ja aika paljon herätti keskustelua tämä avaus. Itse olen sitä mieltä, että halvalla meni, erittäinkin halvalla. Mutta jos ei yrittäjällä ole "munaa" tuon enempää, miten se pärjäisi edes bisnesmaailmassa omillaan? Eli turha tässä ketään syyttää on, hyväsuskoinen myi fiksummilleen halvalla, elämä on.
 
Pidetään se politiikka sitten poissa tästä ketjusta. Tästä EI TEHDÄ mitään puolue vääntöä. Tästä lähtien kaikki kyseinen roska pääsee deletenapin alle. Keskustellaan itse ohjemasta, ideoista ja leijonista...mutta ei mistään demarit vs. kokoomus sonnasta. Perustakaa omat ketjun noita juttuja varten!
 
Sovittiinko tässä nyt jotain uutta yhtiöjärjestystä vai hä? Eikös sillä laatikko äijällä ollu pulju jo pystyssä (Oy)?
Kyllähän toi idean "isä" voi olla vaikka yksin hallituksen pj ja varsinainen jäsen. Muut pelkästään omistaa osuuden firmasta.
Katsoin vähän sivusilmällä tätä ohjelmaa. Selventäkää kiitos.

Voi olla joo, mikäli sijoittajat antavat olla. Yhtiökokous sen hallituksen PJ:n valitsee ja siellä määräävät sijoittajat, jos vain kaikilla osakkeilla on sama äänimäärä. Leijonat tuskin ainakaan vähempään äänioikeuteen suostuvat.

Ongelma tuossa enemmistöosuudesta luopumisessa on just se, että sijoittajat voivat halutessaan potkia idean keksijän vaikka huomenna ulos firmasta, jos haluavat. Jos taas yrittäjällä on enemmistö, voi itse päättää oman palkkansa ja mihin firman rahat käytetään yms.
 
Mielestäni aika perseestä tuollainen sääntö, jos ei myyvä osapuoli voi enää muuttaa mielipidettään.
"Mä tarjoon nyt tässä teille 0 prosentin osuutta. Hyväksyttekö? Ai ette, soitelkaa myöhemmin uudestaan saatuanne päänne pois perseestänne."

Voi sitä mieltään muuttaa, jos ei ole nössö.
 
"Mä tarjoon nyt tässä teille 0 prosentin osuutta. Hyväksyttekö? Ai ette, soitelkaa myöhemmin uudestaan saatuanne päänne pois perseestänne."

Voi sitä mieltään muuttaa, jos ei ole nössö.

No lueppa tuo viesti jota quottasin. Siinähän mainittiin, että yrittäjän pitää päättää rahasumma jonka se haluaa. No jos nyt puhutaan ton eilisen esimerkin mukaan, eli 40% ja 60.000 euroa. Niin miksi hitossa yrittäjä ei voi korottaa eurosummaa jos leijona korottaa prosenttiosuutta? Vai eikö tuollaista sääntöä edes ole? Ei ole nyt aikaa alkaa sääntöjä tavaamaan. Mutta pointti oli tuo, ei se onko jollain munaa vai ei. Paha tehdä mitään sääntöjen vastaista vaikka ois miten pajon munaa.
 
Niin miksi hitossa yrittäjä ei voi korottaa eurosummaa jos leijona korottaa prosenttiosuutta?

Mutta tuossahan ei ole ideana myydä firmaa, vaan hakea rahoitusta firmalle. Yrittäjä kertoo laskemansa rahoitustarpeen, ja sitten tingitään siitä kuinka suuren osuuden firmasta tuollaisella sijoituksella saa.

Edit: korjattu quote...
 
Sanovat, että tästä porukasta saa vaikka mitä etuja. Silti käsittääkseni kaikkien osakkeiden täytyy laittaa firmaan osuutensa verran rahaa kiinni. Firma ei siis itsessään ole minkään arvoinen. Eli jos meinaa jatkossa laajentua, niin silti itse joutuu ne fyffet tulevaisuudessakin siihen sijoittamaan.
 
Katsoin eilen ensimmäistä kertaa, ja aivan uskomattoman loistavaa viihdettä tarjosti tämä tumma tätönen joka kimitti jotain kauppakorkeakoulun oppikirjoista. "Minä olen lukenut kauppakorkeakoulun uusimpia oppikirjoja! Minulla panoksenani on osaamista! Kannattaisi teidänkin lukea kauppakorkeakoulun oppikirjoja!!11

Sitä en voi käsittää minkä vuoksi täällä kovasti säälitellään sitä laatikkokaveria. Mies menee vapaaehtoisesti viihdeohjelmaan, jossa ideana on muutamassa hassussa minuutissa kertoa liikeidea, ja vastaavasti muutama hassu minuutti miettiä ratkaisua. Tuleeko se muka jotenkin yllärinä, ettei luvassa ole tasaveroisia neuvotteluja ja harkittua päätöstä? Kuka sen pakotti suostumaan siihen tarjoukseen, tai ylipäätään menemään koko ohjelmaan? Kuka kielsi etukäteen miettimästä, mikä on viimeinen tiukka hinta? Jos se on parikymmentä vuotta niitä boksejaan kikerrellyt ilman läpimurtoa, ehkä sitä ei olisi tosiaan ilman ulkopuolista apua koskaan tullutkaan. Pankkeja, starttirahoja, yritysavustuksia sun muita on kyllä ollut olemassa jo pitkään.

Enemmän säälitti se soppamies, sille ei isossa jaossa oltu tosiaan annettu mitään paprikoita kummempia eväitä. Oi voi. Mutta arvot oli jo kunnossa, kyllä se siitä.
 
uskomattoman loistavaa viihdettä tarjosti tämä tumma tätönen joka kimitti jotain kauppakorkeakoulun oppikirjoista.

Onhan se vitun ärsyttävä sössöttäjä mutta kyllä mä sitä panisin. Absurdia muuten heittää jollekin Eero Lehdelle että "lue kauppiksen kirjoja"
 
harvoin tulee katsottua tällaisia ohjelmia, mutta eilen jäin jumittamaan tuota ja se paitakauppias oli kyllä ihan kuutamolla. Mä en alusta anähnyt, mutta oliko sillä mitään muuta ideaa kuin painattaa omia piirustuksia paitoihin. Hän piirtää kaikki kuvat käsin vain yksi kappale yms.. Ja sitten niitä paitoja painetaan jokunen tuhat. Todella originelliä. Onneksi tuolla alalla ei ole vastaavanlaista vielä keksitty:D


Katsoin eilen ensimmäistä kertaa, ja aivan uskomattoman loistavaa viihdettä tarjosti tämä tumma tätönen joka kimitti jotain kauppakorkeakoulun oppikirjoista. "Minä olen lukenut kauppakorkeakoulun uusimpia oppikirjoja! Minulla panoksenani on osaamista! Kannattaisi teidänkin lukea kauppakorkeakoulun oppikirjoja!!11

Kovasti nauratti kun tää naikkonen totes jollekin niille ukoille, että oot käynyt samat kurssit ja toinen totesi, että ei ole ainuttakaan kauppakorkean kurssia käynyt.

Kuka kielsi etukäteen miettimästä, mikä on viimeinen tiukka hinta?

Tää jäi itselle kanssa epäselväksi. Jos mies menee ja sanoo, että ajatellut 40% osuutta ja kävelee pois 80% myyneenä samaan hintaan niin ei kauheen tiukkoja rajoja ole tullut laittaneeksi. Jälkiviisaana on helppo sanoa, että kaverit olisi lähtenyt mukaan paljon pienemmälläkin osuudella, mutta sinne meni. Noh, tietty jäbää kuumotti se, että koko homma kaatuu jos liian tiukkaan pistää vastaan, mutta silti..

ed
Onhan se vitun ärsyttävä sössöttäjä mutta kyllä mä sitä panisin. Absurdia muuten heittää jollekin Eero Lehdelle että "lue kauppiksen kirjoja"

Onhan se kiven kovalle pisnemiehelle aika kova heitto, mutta tuskin siitä nyt kamalasti on haittaa vaikka selailisi hiukan kirjoja.
 
Viimeksi muokattu:
öööhhh...

mitä vittua?

1)tuotetta oli esivalmistettu
2)alustava valmistussopimus tehty
(eli siis yhdellä puhelulla tehdas alkaa suoltaa niitä lootia niin paljon kun ehtii. ongelmia valmistuksessa ei tule niin kauan kun ko valmistusmenetelmän kapasiteetti riittää kysynnän täyttämiseen)
3)halvempi kuin kilpaileva tuote -> ei vaadi kummoista markkinointitaitoa
4)halvempi vaikka katetta oli muistaakseni aika reilusti myös.
5)kierrätysidea. vihreät arvot :5: hipitkin tykkää.

1)tämä tosi
2)kuten myös
3)oli halvempi kuin kilpaileva, mutta jos oikein muistan niin ei kilpailevaa tuotetta käytetty suomen markkinoilla vaan kertakäyttöisiä astioita. Itse näen kyllä järkevänä vaihdon tälläisiin verrattuna kertakäyttöisiin, mutta monia päättäjiä on vaikea luultavasti vakuuttaa, koska uudet laatikot oli kuitenkin 10 kertaa kalliimpia kuin nykyisin käytettävät kertakäyttöiset.
4)katso yllä
5)tosi, ja näinhän sen nykyään tulee ollakkin koska vihreät arvot on nykyään yksi tärkeä kilpailukeino

Näen kyllä ihan hyvän idean itsekkin tässä, mutta se että onko se silti tulevaisuudessa tuottava en menisi kuitenkaan vannomaan.
Nythän tällä tietysti on vähän paremmat mahikset onnistua ku isot pamput on mukana, nimittäin ei tuolta jätkältä vaikuttanu löytyvän edes sitä vähäistä markkinointiosaamista.

Taispa taas tulla sekavaa ja ristiriitasta tekstiä :)
 
Onhan se vitun ärsyttävä sössöttäjä mutta kyllä mä sitä panisin.
Emmäävaan.
Onhan se kiven kovalle pisnemiehelle aika kova heitto, mutta tuskin siitä nyt kamalasti on haittaa vaikka selailisi hiukan kirjoja.
No ei se kirjojen lukeminen kellekään varmaan pahaa tee, mutta jos sen oman pisnisosaamisen terävin kärki on peräisin opiskeluaikaisista oppikirjoista, suosittelisin tälle Osaavalle Panostajalle käyntiä kirjastossa ihan vaikka nyt opintojen päätyttyäkin. Kaikenlaista muutakin jännää on aiheesta kirjoiteltu. Ja jos kauppakorkean oppikirjat lukemalla on niin kovan tason osaaja, saa niitä vastavalmistuneita osaamaan ihan ilmankin osuutta yrityksestä.
 
Itse käsitin tuon heitin pienenä v*ttuiluna kaavoihinsa ja yksioikoisiin tapoihinsa kangistuneelle "sedälle", joka sitten suhtautui nuoreen naiseen kuten tuollaiset vanhat miehet suhtautuu yleensäkin.
 
Itse käsitin tuon heitin pienenä v*ttuiluna kaavoihinsa ja yksioikoisiin tapoihinsa kangistuneelle "sedälle", joka sitten suhtautui nuoreen naiseen kuten tuollaiset vanhat miehet suhtautuu yleensäkin.

ite käsitin tuon pelkona jäädä pahasti jalkoihin
 
Back
Ylös Bottom