Legendaarisimmat inttimokailusi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratto
  • Aloitettu Aloitettu
Pierasin muodostelmassa ruokalan edessä:

Esitutkinta, 5-kertaa kuulusteluissa, viimeiseksi majurin puhuttelu. Syyte: vakava palvelusrikkomus :eek:

Samaan aikaan jotkut kävi Iv:llä kusemassa baariin oveen, ainoastaan huomautus.

Opetus: ÄLÄ PIERAISE ARMEIJASSA, go intti:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rikkomus: roskaaminen.

Rangaistus: lukuisten makkipakkien tyhjennys leirillä.

Oli kivaa. :jahas:

Oli niin jäätävää perseilyä koko porukalta että paha mennä poimimaan parhaita :D Yksi hyvä esimerkki oli erään mestarin suoritus, nimittäin Prince of Persian pelaaminen vanhalla 386:lla viestipasissa (DOS <3) samalla hetkellä kun skappari pamahtaa ovesta sisään.

edit: Tietoturvan vaarantaminen, olisko ollu 14pv poistumiskieltoa ja sopivasti sitten jouluaattona 19.00 lomille.

Ei mulla mutta kaverille samassa ryhmässä: Morttileirillä Kajaanin syksyisessä korvessa kaveri hukkasi rynkkynsä keskellä yötä. Jokainen voi kuvitella kuinka vitun pimeätä keskellä metsää voi olla syksyllä. Ihan epätoivoisina etittiin koko lössi sitä tuntikausia kunnes joku kompastu siihen.

Jos saa kertoa mitä veljen muistoista, niin tässä tulee yksi.

Niillä oli mosana ollut komppaniassa yksi somali (tai vast) ja se oli vähän enemmän pihalla kun muut joka asiassa.
Kerran ne oli ollut marssilla alokasleiriltä takas kassulle ja polkupyörämarssina vetäny 50min ajoo ja 10min taukoo.

Siinä puolivälissä marssia sille oli tullu kauhee hätä ja oli polkenu joukon kärkeen kapteenin viereen ja puuskuttanu siinä ajaessa, että:

- Hera Kapten, alokas -nimi-, mula jäi rynkky tonne edellisele taukopaikalle.

Ja koko letka takas RK:riä etsimään...

Hirmu rabula aamusta ja piti lähteä aamulenkille ja ei svidu kun piiloon kaappiin ja kun porukka tuli lenkiltä niin kessu ihmetteli et mistä sä lyllerrät esiin?Jotain selitin et mulla on vemppaa jostain selästä et ei pystynyt juokseen ja kessu lähti siitä sitten pois ja huokasin helpotuksesta et täähän meni hyvin niin eiköhän se tullut takaisin jonku kirjan kans ja kysäs et milloinkohan olet sitä vemppaa hakenu...no ei siinä mitään mä sanoin et ei mul mitään ole et ei vaan jaksanut lähtee.7 päivää poistumikieltoa siitä ja viikonloppulomat palo...jess:(

Riksussa on kai ainakin yksi rynkky hukkunut lopullisesti. Aseen hävittäminen on kyllä surkein moka mitä intin aikana voi tehdä ellei lasketa sitä, että ampuisi siellä vahingossa jotakuta.

Huhhuh... vieläkin pelottaa se ajatus, että kuljeskelin ladatun rynkyn kanssa täysin tietämättömänä asiasta...:( Ei saatana, että siinä oli katastrofin ainekset

Kaverille kävi intin ampumaradalla mukavasti, kun ammunnanjohtaja huusi: lataa ja varmista, niin kaverini latas ja vetikin liipasimesta ja pamautti suoraan siihen ampumaradan rinteeseen.. Helvetillinen TULI SEIS komento karjahti vaan sen jälkeen..:eek:

Lohtajalla etittiin yhen autokuskin rynkkyä pitkin mettiä, kun oli sen unohtanu mielestään maastoon. Rynkky löyty lopulta sen jätkän oman auton lavalta kaikkien reppujen alta. Huutoa tuli sille jätkälle pikkasen skappareilta sekä vittuuntuneilta etsijöiltä..:lol2:

Ite tuli joskus leirillä hävitettyä kipinävuorossa kipinälista. Oli mukava ihan arvalla sit herättää seuraava ja sanoa sille, että keksi sä sitten se joka seuraavaks herätetään kun ei oo listaa. Sain aamulla kiitosta, kun muutamia oli herätelty pariin kertaan kipinään..:D

Pahin moka oli Aukin päivystäjällä, joka antoi eräälle sankarille aseen yöllä "puhdistusta" varten, mutta kaveri päättikin ampua itsensä kassun pihalla.

Jos saa kertoa mitä veljen muistoista, niin tässä tulee yksi.

Niillä oli mosana ollut komppaniassa yksi somali (tai vast) ja se oli vähän enemmän pihalla kun muut joka asiassa.
Kerran ne oli ollut marssilla alokasleiriltä takas kassulle ja polkupyörämarssina vetäny 50min ajoo ja 10min taukoo.

Siinä puolivälissä marssia sille oli tullu kauhee hätä ja oli polkenu joukon kärkeen kapteenin viereen ja puuskuttanu siinä ajaessa, että:

- Hera Kapten, alokas -nimi-, mula jäi rynkky tonne edellisele taukopaikalle.

Ja koko letka takas RK:riä etsimään...
Meille kävi samanlainen tapaus alokasaikana kun pyöräiltiin Hämeenlinnasta Padasjoelle. Tehtiin ylimääränen 10km lenkki sitte :D
Ko.kaveri kävi ilmoittautumassa loppu leirin ajan sitte 2h välein sen aseen kanssa.

Mulla on kans kokemuksia siitä aseita oli liikaa. Eli olin päivystäjänä ja PU tuli illalla tarkistamaan paikat. Luti kysyi rynkkyjen määrän, minä kerroin ja luti tarkistamaan. Ylläri aseita olikin yksi enemmän kuin piti ja siitähän alkoi hirveä tenttaaminen multa, että missä vika. Siinä sitten laskin aseet itsekin ja niitä todellakin oli yksi liikaa.

Se skappari alkoi kuulostaa jo rikkinäiseltä levyltä tivatessaan syytä moiseen. No, kun en tiennyt syytä niin en saatana tiennyt. Tyhmyyksissäni menin sitten lopulta möläyttämään ääneen, että "Parempi liikaa kuin liian vähän", mistä volumet nousi entisestään. Lopulta PU kirjoitti kissan kokoisilla kirjaimilla siihen päivystäjän raporttilomakkeeseen (vai mikä se nyt onkaan), ettei päivystäjä tiedä edes aseiden määrää ja lähti.

Vituksen vallitessa siitä sitten tutkimaan asetelineitä ja miettimään missä vika. Siinä huomasin yhdessä telineessä muista erillään olevan rynkyn ja katsoin sitä tarkemmin. Etummaisessa hihnalenkissä oli kiinni lappu jossa luki "ltn M*****a. Meidän joukkueen kouluttajia, joka oli lyönyt jostain syystä oman kuitilla olevan aseensa telineeseen eikä ollut viitsinyt kertoa perkele päivystäjälle mitään. Aamulla sitten selittämään asia vääpelille, joka onneksi vain naureskeli koko asialle.

Loppuaikana tuli sitten päivystäjänä ollessa laskeskeltua aseet vähän joka välissä... :D

Ei tää nyt oikeen mokakaa oo mutta kerrrotaan kuitenkin.Elikkä tapahtui alikessuna ollessa Säkylässä
5.JK:ssa vuonna 91.Jostain syystä yks kappari sai päähän että tarvii ryhmänjohtajien kaappeja tarkastaa.Siinä sitten seistiin posket punasena avonaisen kaapin vieressä mikä oli lievästi sanottuna sekaisin ja ovi teipattu täyteen alastomien naisten kuvia :) Kappari katteli kuvia aikansa,myhäili ja sano että otan kuvat pois...

Hukkasin melkein radion ja sanlan. Olin joukkueen viestimiehenä siis ja radio mun kannossa. Taistelutilanteen päätteeks siinä sitten alettiin purkamaan miinotetta ja joukkueen johtaja käski mun heittää radio zilin perään ja lähtee auttaa muita purkamaan miinotetta. Tuon tein ja sitten kun oli purettu ja tuli aika lähteä ni aattelin, että kun tässä nyt palaillaan leiripaikalle niin eiköhän se radio tuu siellä toisen zilin kyydissä mukana kun itse menin toisen kyytiin (välimatkaa oli ~500m autojen välillä). Mentiinkin sitten vielä kattelemaan seuraavan päivän harjotusaluetta ja siellä tuli käskyä sen verran tiuhaan tahtiin, että pääs radio hetkeks unohtuu. Kouluttaja rupes sit ihmettelee, että missäs radio. Sanoin, että siellähän se on auton perässä. Vaan eipä ollukkaan. Onneks se kuitenkin löyty sieltä edelliseltä harjotuspaikalta jonkun puun vierestä.. Vissiin joku nostanut sen sieltä auton perästä ja aatellu, että tuskin tota tarvii takasin nostaa. Niin ja vielä joku kuskeistakin oli sen nähny lähtiessä siellä puun vieressä, mutta ei ollu vissiin tullu mieleen mainita kellekkään tästä.
Joukkueen kouluttaja piti sit aika tiukan puhuttelun tosta hommasta ja tuli sitten loppuleiri pidettyä radio parin metrin etäisyydellä korkeintaan.

Toinen juttu mikä otti aika rankasti päähän siellä leireillä kun meidän alikit ei oikein hallinnu miinotteiden kirjaamista. Sitä oli mukava yön pimeinä tunteina ettiä 100 miinan miinotteesta (toinen mokoma valereikiä) niitä paria puuttuvaa miinaa. Tai tiheästä metsiköstä putkimiinoja. Huvittavinta oli vielä kun kerran yks skappari päätti näyttää miten noiden merkintojen perusteella noi miinotteet näyttää kartalla, ni eiköhän ne ollu sielläkin ihan miten sattuu, ei siellä päinkään missä ne oikeesti oli :D

Kerran oltiin tulossa leiriltä kassulle ja mä sanoin että mä haluaisin viä jäädä tänne mettään viikoksi. :D:D:D:D Kaikki sit nauro :hyvä: Emmä oikeesti halunnu jäädä sinne. :)

Pahin moka oli Aukin päivystäjällä, joka antoi eräälle sankarille aseen yöllä "puhdistusta" varten, mutta kaveri päättikin ampua itsensä kassun pihalla.

OT: Itse puhdistin aseeni monta kertaa yöllä(poikkeuksellinen hiljaisuus aika tai vastaavasti olin itse päivystymässä :D) jos leirit tai komennukset menivät sopivasti "ristiin".

Itseltäni pahin inttimoka oli varmaan kaapelin vetäminen loppusodassa määränpäähän "väärinpäin" eli kyseinen mokkula ei sitten mennytkään viestitekan luukusta läpi...

Koko kaapeli pois ja toisesta suunnasta sitten sama reitti. (tietenkin kaikki vedonpoistot ja muut solmut piti käydä avaamasta matkalla).

Naisten tuvan herättäsen unohtaminen ennakkoon oli myös ehkä mainitsemisen arvoinen teko :P

ps. Helvetin tyhmä systeemi tuokin että kaapeli pitää vetää vain oikeasta suunnasta...

Kuskileirillä: heittelin rinkkoja masin lavalta alas ni siihen sattu sellai 50kg kaveri alle, sai täpöstä päähänsä -> taju veks.

Yhtymässä:

-olin lämmittämässä telttoja toisen kuskin kanssa, kun sitten paisteltiin omassa teltassa makkarat, niin sillävälin sissit olivat käyneet viemässä toisesta teltasta seuraavan päivän ohjelman/suunnitelmat/kipinälistan jne. tuli vähän sanktioita.

-Loppuvaiheessa jouduimme vetämään puollustuslinjan huoltolalle asti, niin siinä sitten ryntäsin metsään sipalle. kerkesin ista jo kaatuneelle puulle houst nilkoissa kun tajusin katsoa taakseni. onneksi, sillä muuten olisin hetkeä myöhemmin paskantanut sissikoksun niskaan :D tuli pikkasen kiire :D

Kasarmilla:

-Revittelin huvikseni muken takapihalla kun siihen tuli sitten skappari kyselemään että mitäs v*ttua se jääkäri täällä tekee. noh, uusissa 05 asepuvuissahan nuo arvomerkit ovat rinnassa, ja tällä skapparilla oli siis takki auki. Gonakuskina en siis herroitellut, vaan vastasin ihan pokkana kokeilevani transitin ominaisuuksia liukkaalla kelillä. Skappari alkoi ärjyä jotani, joten ajattelin tämän olevan vain joku virkainto luti, joten tiedossa olisi pahimmillaan vain pekkaa. tämä skappari otti nimen ylös ja lähti sitten vetämään. noh, siinä ehdin vilaukselta nähdä arvomerkit rinnassa. "helvetti, kolme palloa, täähän oli kapteeni." noh, painuin sitten yksikköön takaisin, ja menin viemään loma-anomusta yksikköupseerille. olin toiminut myös kirjurina ennen mosien tuloa, joten kävelin vain sisään. ensimmäisenä tajusin että se sama skappari isti siinä huoneessa, ja samalla yksikköupseerini totesi hieman huvittuneena että "kas, [nimi], me tässä tämän uden prikaatin everstin kanssa hieman puhuimmekin sinusta. näyttää siltä että ne korpraalin jämät jäivät saamatta."

kuulin tuosta koko lopun palvelusajan :D

Kaverini veti kuitenkin parhaat, normaalisti hän palasi aivan naamoissa lomilta, mutta kotiuttamisvelviltä hän tulikin omalla autolla. heeba sit soittelee joensun keskustasta ettei löydä takaisin prikaatiin, mihin pitäisi ajaa :D

Yks ihan hauska oli kun sain paskan puomivartio nakin jäpi leirillä. Keskellä yötä sitten ihan pimeessä majuri ajaa siihen portille. Nohevana poikana käppäilin ikkunalle ja siinä sössötin sitten että "Herra vänrikki..." sekä loput liirumlaarumit. Äijä vaan vetäs nimen vihkoon eikä sanonut mitään. Mietin sitten että oli kyllä vähän vanhan näkönen vänrikki. Noh kattelin listasta nimen ja siinä luki majuri nimen edessä. :D Erittäin hyvällä paikalla tuo 05 asun arvomerkki kun vyö peittää sen. Saa melko arvalla heittää niitä arvomerkkejä välillä.

Yheltä inttikaverilta putos rynkky lampeen. Ens yö sitten vahdittiin lampea ettei rosmot vie rynkkyä. Se vitutti. :jahas: Ajattelin sitten ottaa homman rennosti.. tein nuotion ja aloin nukkumaan sen viereen.

Pariin kertaan kävi nuo sekoilut hyvän tulen ja kamiinan kans. Kerran itse ja kerran yksi kaveri. Ei aina jaksanut kaataa siihen korkkiin sitä ja sillä viskata kamiinaan. Yllättäen suoraa pullosta kaataen nappasi sen tulen siihen pulloonkin. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom