Legendaarisimmat inttimokailusi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratto
  • Aloitettu Aloitettu
Onnistuin kerran palvelusajan loppupuolella puhuttelemaan luutnanttismiestä herra kokelaaksi iltavahvarissa. Olin jo niin orjentoitunut siihen että ne nimet lukee kokelas että kun sitten kerran poikkeuksellisesti äänessä oli skappari niin jotenkin vaan nollat taulussa suustani pääsi "herra kok.." Siinä vaiheessa tajusin mitä olin sanomassa ja n. 1/4 sekuntia tuijotettiin lutin kanssa toisiamme kummallakin yhtä hölmistyny ilme naamalla. Sitten lähdin vaan kävelemään tyynen rauhallisesti tupaan eikä tullut puhuttelua tms. vaikka mielessäni kävi jo vaikka millaisia kauhukuvia:eek:
No voi Härregyyyydd!!!

Meillä noita sattu alvariinsa että puhuteltiin alempiarvosena. Tais joku sanoa jopa kapteeniakin kersantiks kun meni kolme auraa ja kolme nappulaa sekasi.

Siihen perään vaan äkkiä korjaus. Kyllä meillä skapparit itekkin tommosille naureskeli eikä kenenkään tarvinnu lähtee punkkaa hikoilemaaan että "mitähän rangaistuksia tästä nyt tulee, kuolenkohan, ammutaankohan mut? poltetaanko mun lomat?"

edit. Etenkään palvelusajan loppupuolella :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Kerran vekaralla ampuiltiin tykillä ja meikäläinen esitti jaosjohtajaa eli lonnin siellä ees taas. Ampumatoimintaa oli harvakseltaan ja oli ruoka-aika joten porukka hipsi murkinalle. Yhtäkkiä alkoi tulla tulikomentoja ja yhdellä tykillä ei muita kuin johtaja paikalla, joka hädissään huusi jotakuta apuun. No ei auttanut kuin mennä. Suuntailin tykin vimpan päälle ja anpusin kudin menemään. Tuli tauko, meni varmaan vartti-puoli tuntia. Sitten kuuluu radiosta että ammunnat keskeytetty, yksi kuti meni 500m yli. Sitten tuli tyypillinen oho-fiilis. :david: Tykeissä kun on korokuplan päällä sellainen suoja minkä saa eteen jos vaikka lunta tupruttaa. No ei tullut sitten sitä tsekattua ollenkaan vaan kuti lähti edellisen tulikomennon korolla. Hetki piti miettiä että mitäs nyt, mutta tunnustettiin sitten moka. Ammuntaa valvova skappari mouhosi hetken melkoiseen ääneen, mutta muuten ei tullut sanomista siitä, mitä vähän jopa ihmeteltiin. Se skappari hommasta toki periaatteessa oli vastuussa, että kai sille tuli enimmät paskat.

Palvelitko 2. KT:ssa? Meillä kävi Pahkalla niin, että korossa oli vaivaiset sata piirua liikaa :D. Lenti sitten railakkaasti pitkäksi, hieman tuli huutoa skapparilta. Onneksi en ollut silloin suuntaamassa. Jos muuten palvelit rosvopatterissa, niin minkälainen meno siellä silloin oli? Ketä skappareina?

Palvelitko 2. KT:ssa? Meillä kävi Pahkalla niin, että korossa oli vaivaiset sata piirua liikaa :D. Lenti sitten railakkaasti pitkäksi, hieman tuli huutoa skapparilta. Onneksi en ollut silloin suuntaamassa. Jos muuten palvelit rosvopatterissa, niin minkälainen meno siellä silloin oli? Ketä skappareina?
Niin joo se oli Pahkajärvi se mesta Vekarajärven suunnalla. En mä siellä käynyt kuin yhdellä leirillä. Ihan komeat maisemat kyllä, jopa Rovaan verrattuna.

kerran yks meijän tuvan gonakuski nakitti toisen tod. nohevan kuskin tankkaamaan gonakuskin mersun telapillarin,, no tämä noheva kuski siinä sitte onessaan ajeli pillarin tankille, tankkihan oli kopintakana ja tämä kaveri ei ilmeisesti tienny asiasta ja laski moottorin täyteen löböä ku ei muuta tankkinkorkin näköstä korkkia löytäny/tienny ja lähti muina miehinä possuttaa takas hallille,, no eipä päässy ku 20m ja mersu laukes siihe.. olipa sotilasmestari riemuissaan.. mut meillä oli hauskaa

Alokkaana ollessa tuli tehtyä yks hauska juttu.
Aamupalalle mentäessä Tammikuussa oli minulla unohtunu kaulahuivi pois varustuksesta.
Tottakai koksu huomas sen rivissä ja kauheen möykän saattelemana hakemaan tupaan kaulahuivia. Pimeessä hapuilin huivin ja takaisin juoksua muodostelmaan. Itestä tuntu vähän isolta se kaulahuivi. Kokelas räjähti täysin huutonauramaan, kun se húomas, että mulla oli intin villakalsarit kaulassa. Vittu että hävetti!

No mitä Vittua :D Meillä ei saanut edes korvaläppiä pitää.

Mä hukkasin vyön ja siinä sitten mietin että mitä vittua pitäis tehä kun kohta joutuu juosta (lumipuku?) päällä muun morttilauman kanssa pihalle muotoon.No nohevana sotilaana tein niistä remmeistä vyön ja aattelin että ei ne ainakaan heti sitä huomaa.No kyllä siinä jonkin aikaa sai luimisteltua takavasemmalla ennen ku kukaan alikeista huomas sitä. :rock:

Serkkupoika ja kumppanit onnistuivat hävittämään tankkinsa kesken metsäharjoituksen..
Olko pasi, ja vekaralla, tällästä tornihuhua kuulin itte intissä, että jotkut sankarit oli pahkajärvelle kai johku kadottanu talvella hyvinnaamioidun pasin leirillä.

Leirillä kipinässä ja sitten ulkoonta kuului kokelaan ja jonkun kesäkessun ääntä. Kömmin pihalle ja siellä se kokelas oli RK kädessä (minun siis) ja ihmetteli, että mitäs nyt tehtäisiin. Reikiä täys olisitte varmaan... Kuittaukseksi "asia selvä" ja takaisin sisään pitämään kamiina kuumana. Ei sen pahempaa ehtinyt sen pikavisiitin aikana tulla.

Ei perkele ja kerran mä olin joku vitun kalusto vastaava ja sitten lastattiin kalustoa autoon.Mun piti käydä veksissä hakee lääkkeitä ja tulin listan kaa takasin ja kävin sen läpi.Sitten kysyin yheltä vempalta että tuliko ne (muistaakseni kiikarit?)sinne lavalle,se sano jotain tyyliin et joo kai.No vittu siellä leiri alueella niitä ei löytynyt mistään ja luulin että ne on hävinnyt sinne.Perkele etin niitä joka puolelta mutta turhaan.Jouduin ilmottaa lutille ja se nyt uhkaili kaikella paskalla,tarjouduin pitää sen kipinän joka ne löytäis.No vittu siellä kasarmilla ne oli.Vittu "joo kai" saatana! :curs:

Jaa niin oltiin talvileirillä leirillä jonottamassa safkaa.Kaikki oli aika väsyneitä ja mä havahduin siihen tosi seikkaan et mun rynkky oli jäänyt teltalle.Sanoin mun edessä olevalle hahmolle että "vittu mun rynkky jäi teltalle".Se käänty ja olikin alikki eikä oppilastoveri.:wtf:

Kaverin tupalaiselta repes perse. Sai siitä pari vuotta aikaa parannella.

Reikä tai joku sen osa tms. Oli pidättänyt 7 päiväsen mosaleirin.

Jollain harjoitus hiihtoreissulla, ihan Vekaran lähimaastossa mulasin suksien kanssa yli polvien asti olevaan jokeen josta piti päästä yli sukset jalassa. Onneks hiihdin sillon viimeisenä ja pari alikkia auttoi ylös sieltä vedestä suksisauvojen kera.

Lisää huonoja muistoja liittyy noihin suksiinkin harjoituslenkin aikana: Ne lähti varmaan 5 kertaa irti jalasta ja loppulenkillä kun kukaan ei nähny (jonon hännillä taas) otin sukset kainaloon ja kävelin koko lenkin loppuun sukset kainalossa. Muuta pientä jäätämistäkin löytyy mutta ei niitä muista. :D

- johtajakaudella opetettiin alokkaille miten ladataan ase golf-lyönnillä...kouluttaja oli sitä mieltä ettei kuulu taistelijan perustaistoihin.

Mites tää nyt toimikaan? Joko olen tosiaan unohtanut jo moisen tai sitten sivistyksessä on ollut karmiva aukko...?

Piipusta tukeva ote ja huitaset menemään.

Kaveri "tankkasi" 400 litraa vettä löpötankkiin H-luokan veneeseen Suomenlinnassa. Tankissa oli pieni venttiili mistä veden sai laskettua pois, mutta aikaa se vei, kun kyseessä tosiaan noin 400 litraa...

Yhtenä perjantaina saatiin muutaman kaverin kanssa nakki, että mennään kaupunkiin valvomaan jotain tapahtumaa. Vituttihan se, koska lomille lähtö meiän osalta myöhästyisi.
Aluksi oli jotain liikenteenohjausta ja penkkien kantamista ym. paskaa, mutta sen jälkeen olikin aika rentoa, syötiin rosvopaistia ja juotiin kaljaa..:rock:
Eräs majuri kantoi meille kaksin käsin kaljaa, koska kaikki piti saada juotua. Kaverillekkin se toi kaks avattua pulloa kerralla, kun piti saada ne nopeasti pois käsistä.:hyper:
No lomien viivästyminen ei enää kovin paljoa vituttanutkaan, ja loput kaljat saatiin jakaa ja viedä kotiin. Harvoin sitä saa vetää palvelusaikana viittä pulloa kaljaa ihan luvan kanssa.. Majuriakin nauratti meidän alkoholin ja rennon meinigin mukana tuoma epäsärmyys ja muu toilailu..:D

2 vuorokauden valvomisen jälkeen laukesi paukkupatruuna lipastaessa(ase oli jäässä ja kämmäsin sen jotenkin). Ei muuta kuin kuulosuojaimet päähän ja 3 tunniksi kipinään. Siinähän tuli hätä päästä sipalle ja herätin toverin. Toveri vaikutti olevan ihan hereillä ja puhui selkeästi. Tulin takaisin niin yhdet housut oli syttyneet tuleen. Sain pekkaa, koska toveri jonka olisi pitänyt olla kipinässä ei ollut noussut makuupussista. Oli synkkää jäädä kahden viikon leirin jälkeen viikonlopuksi auttamaan spadeja toiselle leirille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom