lcd tv:n hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa kuitenkin tässä Full HD kiimassa pitää mielessä, että littutelkkarin kuvanlaadun kannalta resoluutio ei ole se olennaisin parametri. Euroopassa ei varmaan HDTV lähetyksetkään (jahka ne joskus alkaa) tule olemaan 1080p piitkään aikaan. Jotain 42" telkkaria saa katsoa melkoisen läheltä että silmä erottaa 1080p:n tuomat lisäpikselit.

Isoin itseäni ilahduttava asia tässä teräväpiirtotelkkarissa on paremmat kodekit ja eroonpääsy lomittelusta (Euroopassa, USAssa jostain käsittämättömästä syystä päätyivät 1080i:hin). Vielä kun edes jotain kanavaa saisi järkevällä kompressiosuhteella - Suomessahan on ainakin ennen analogikanavien lopetusta täysin pilalle raiskattu SD-sisältökin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurin plussa olisikin jos olisi kompuutteri ruokkimassa tuota.

Nimenomaan se olisi se märkä uni. Nykyisessä HD Ready telkussa kun on auttamatta liian pieni resoluutio PC peleille, konsoleille toki aivan riittävä ja niille muutamalle PC:n laajakuvaa tukevalle pelillekin. 4:3 1024x768 reso on vaan auttamatta pieni.

DVD-plazalta kannattaa myös lukaista kommentteja noista telsuista. 1080p24-tukea ainakin tuntuu moni tuolla kaipaavan, jos jossain vaiheessa aikoo HD-soittimen telkkuun kiinnittää. Ainakin tulevissa LG:n malleissa tuo pitäisi olla. Toistaa filmit myös 24 freimiä sekunnissa, ei nykimistä, toisinkuin joillakin 60Hz ja 50Hz malleilla. Osaa ihmisistä tuo häiritsee, osaa ei.

Nimenomaan se olisi se märkä uni. Nykyisessä HD Ready telkussa kun on auttamatta liian pieni resoluutio PC peleille, konsoleille toki aivan riittävä ja niille muutamalle PC:n laajakuvaa tukevalle pelillekin. 4:3 1024x768 reso on vaan auttamatta pieni.
Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä pelien resoluutioasiaa, mutta jotenkin ison reson paremmuus on perusteltavissa jos nenä on tietokoneen näytössä kiinni.

Kuinka lähellä sitä telkkaria meinaat pelatessa istua jos toi reso ei riitä? Jostain muutaman metrin päästä jos katsoo 42" telkkua niin vaikka reso olisi 4000x2500 niin silmän erotuskyky loppuu kesken eikä lisäyksityiskohtia yksinkertaisesti näe vaikka ne kuvaruudulla olisikin.

Olen hieman katsellut osto aikeissa uutta televisiota. Tämän mallin saisin suht edullisesti (en tästä liikkeestä), mutta onko tämä laadultaan millainen? Kaupoissa Samsungin kuva on yleensä miellyttänyt omaa silmääni.

Samsung LE32S81
http://www.oodeys.com/Product/Samsung-LE32S81-23534.aspx

Tuossa toinen töllö mitä olen harkinnut.

PHILIPS 32PF5331
http://www.konepiste.com/epages/Capnova.sf/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/8710895995580

Kumpikohan noista olisi kannattavampi hankinta?

Haimme eilen lcd töllön ja mahdollisimman viimeisen päälle tekniikkaa. Eilen tuli vaan semmonen huomio että lähestulkoon kaikki leffat vaikuttaa silmään pikkuisen amatöörimäiseltä, halvalta ja b-luokan leffalta. Mistä ilmiö johtuu?

Kuvakoosta se ei ole kiinni koska katsoo telkkaria 2m kauempaa tai metrin lähempää niin ilmiö on sama. Vanhassa kuvaputkitelkkarissa ei moista ilmiötä ollut.

Niin töllö on Samsung ja kutossarjaa 37". Katseluetäisyys 2,5-3,5 metriä. Testissä 2m ja lähes 5m

Haimme eilen lcd töllön ja mahdollisimman viimeisen päälle tekniikkaa. Eilen tuli vaan semmonen huomio että lähestulkoon kaikki leffat vaikuttaa silmään pikkuisen amatöörimäiseltä, halvalta ja b-luokan leffalta. Mistä ilmiö johtuu?

Kuvakoosta se ei ole kiinni koska katsoo telkkaria 2m kauempaa tai metrin lähempää niin ilmiö on sama. Vanhassa kuvaputkitelkkarissa ei moista ilmiötä ollut.

Niin töllö on Samsung ja kutossarjaa 37". Katseluetäisyys 2,5-3,5 metriä. Testissä 2m ja lähes 5m

Kun PAL tavara (lomitettu, resoluutio 576 x 768) levitetään levitetään FullHD telkkarin 1920 x 1080 -resoluutiolle, niin tulos ei voi milloinkaan olla hyvä. Telkkari joutuu "taikomaan tyhjästä" sitä kuvaa kun se levitetään koko ruudulle. DVD:llä kuvanlaatu voi olla vähän parempi, mutta tv-lähetyksien katsominen on niin kamalaa etten suostuisi tekemään sitä vapaaehtoisesti. Pitäs olla kunnollinen lomituksen poisto ja skaalaus että siitä saa edes siedettävän.

Kun PAL tavara (lomitettu, resoluutio 576 x 768) levitetään levitetään FullHD telkkarin 1920 x 1080 -resoluutiolle, niin tulos ei voi milloinkaan olla hyvä. Telkkari joutuu "taikomaan tyhjästä" sitä kuvaa kun se levitetään koko ruudulle. DVD:llä kuvanlaatu voi olla vähän parempi, mutta tv-lähetyksien katsominen on niin kamalaa etten suostuisi tekemään sitä vapaaehtoisesti. Pitäs olla kunnollinen lomituksen poisto ja skaalaus että siitä saa edes siedettävän.

Ei kuvanlaatu ole huono (ei todellakaan) vaan leffat vaikuttaa huonolta ja huonosti näytellyiltä. Harrison fordin ja sean conneryn karismasta katosi ainaki 25% Indiana jonesin DVD versiossa. Katsoin myös telkusta eilen bondia ja siitäkin puuttui jotain en vaan tiedä mitä. Kuvanlaatu dvd ja tv on molemmissa hyvä. HD/bluray:ta en oo kattonu ainakaa vielä.

Telkkarissa on asetuksiakin miljoona erilaista.. Onko jotain mitkä pitäis ehdottomasti olla päällä tai pois päältä.

Oletko muuten ollut telkkuun tyytyväinen?
Ite kaipailisin source-kanaville jotain parannusta,esim. jotain listaa tai jotain...
Ja itse saman ilmiön huomasin silloin kun tv oli uusi,mutta nyt siihen on jo tottunut.
Ilmeisesti tämä kaikki johtuu siitä, että tv:n dynamiikka ja ominaisuudet ovat aivan eriluokkaa kuin vanhassa putkitöllössä, josta siis itse vaihdoin kuutos-sarjalaiseen. Eli toisaan alkuun kaikki ohjelmat näytti käsikameralta kuvatulta ja näyttelijätkin näyttää ihan tavallisilta ihmisiltä... pikkuhiljaa siihen tottuu.
Blurayllä ei asia kauhesti parane, koska kuvan laadusta tässä ei ilmeisestikään ole kyse, vaan siitä millainen tunnellma niissä on, vain miten sen nyt järkevästi selittäisikään...?

Just olin vastaamassa että et kai ostanut Samsungia. Sitten luin loppuun asti. :jahas:
sitä saa mitä tilaa.

Oletko muuten ollut telkkuun tyytyväinen?
Ite kaipailisin source-kanaville jotain parannusta,esim. jotain listaa tai jotain...
Ja itse saman ilmiön huomasin silloin kun tv oli uusi,mutta nyt siihen on jo tottunut.
Ilmeisesti tämä kaikki johtuu siitä, että tv:n dynamiikka ja ominaisuudet ovat aivan eriluokkaa kuin vanhassa putkitöllössä, josta siis itse vaihdoin kuutos-sarjalaiseen. Eli toisaan alkuun kaikki ohjelmat näytti käsikameralta kuvatulta ja näyttelijätkin näyttää ihan tavallisilta ihmisiltä... pikkuhiljaa siihen tottuu.
Blurayllä ei asia kauhesti parane, koska kuvan laadusta tässä ei ilmeisestikään ole kyse, vaan siitä millainen tunnellma niissä on, vain miten sen nyt järkevästi selittäisikään...?

Onhan tuo telkku PALJON parempi kuin edellinen. Eroa kuin yö ja päivä. En ole kuitenkaan mikään tv:n harrastelija enkä edes paljo telkkaria katso, mutta sukulaisella (paapalla) hajosi telkkari torstaina niin haettiin itelle uus pikaisesti ja onhan tuon hankinta ollu listalla jo vuoden päivät ei vaan oo innostanut.

1399e maksoimme tosta ja käytännössä jouduttiin valkkaamaan mitan perusteella kun kirjahyllyyn ei 98cm leveämpi eikä 67cm korkeampi mene millään ilveellä. Nyt tuo istuu sinne kuin nappi otsaan ;) Sonylla oli tarjolla 40" ja mitatkin olisi menny justjajust mutta varastosaldo näytti nollaa. Ja toisaalta olen oikein tyytyväinen että tuumakoko on 37, 40" olisi ollut mulle liian iso kun tuokin on aivan rajoilla.

EDIT: ACE77:n kuvaus on vallan loistava! Käsikameralla kuvatulta tuntuu tosiaan.

EDIT: Hupelle, mikä olisi pitäny ostaa?

Jaa etteikö samsungit olisi hyviä töllöjä? En mä ainakaan mitään vikaa löydä juuri ostamastani. Värit on erinomaiset kuten myös mustan laatu. Disainikin on varsin oolrait.

Mikäs on tän hetken paras siinä 2k luokassa? Oli W4500 jo varauksessakin, mutta oli niin pirun ruma että piti jättää kauppaan. E4020 kuva taas oli paska, niin sitäkään ei oikein viitsinyt. Philipsin 9-sarja antoi hyvää kuvaa ja oli ambilightit ja ties mitkä, mutta hinta karkasi, eikä innosta maksaa philipsistä noin paljon. Samsung olisi muuten, mutta edellisessä ainakin oli niin paskat kaiuttimet ettei tosikaan ja A656 punainen reuna näyttää ikävältä.

Ehkä venailen sitten Sonyn EX-1:stä vai mikä tämä seuraava valkoinen ja johdoton malli olikaan

Jaa etteikö samsungit olisi hyviä töllöjä? En mä ainakaan mitään vikaa löydä juuri ostamastani. Värit on erinomaiset kuten myös mustan laatu. Disainikin on varsin oolrait.
Mikä malli sulla on? Itsekin aikeissa ostaa joku Samsungin 40" telkku.

Mikäs on tän hetken paras siinä 2k luokassa? Oli W4500 jo varauksessakin, mutta oli niin pirun ruma että piti jättää kauppaan. E4020 kuva taas oli paska, niin sitäkään ei oikein viitsinyt. Philipsin 9-sarja antoi hyvää kuvaa ja oli ambilightit ja ties mitkä, mutta hinta karkasi, eikä innosta maksaa philipsistä noin paljon. Samsung olisi muuten, mutta edellisessä ainakin oli niin paskat kaiuttimet ettei tosikaan ja A656 punainen reuna näyttää ikävältä.

Ehkä venailen sitten Sonyn EX-1:stä vai mikä tämä seuraava valkoinen ja johdoton malli olikaan
Itse ostin tuon Sonyn 52W4000 telkun 1927 eurolla. Olen tyytyväinen. Nyt taitaa samaan rahaan saada 52W4500 myös. E-sarjalaista ei valitettavasti saanut 52" kokoisena, ostin makkariin tuon 40E4000 joka on periaatteessa sama kone mutta erivärisin kuorin. Hyvä peli sekin.
Itseä ihnottaa Samsungissa juurikin tuo kuvan näyttäminen "kotivideolta". Kai se joku prosessointi sen tekee, itse kytkisin sen pois päältä, samoiten tuo lagi on foorumipuheiden mukaan niin paha ettei se sovellu pelaamiseen.

Samoiten Samsungilla on foorumipuheiden mukaan ongelmia laadussa ja telkkaria pitää roijata korjattavaksi jne.

Mikäs noista Sonyn 40" Bravioista on paras? Malleja niin pirusti. Mikäs tossa W4500:ssä niin rumaa oli? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom