lcd tv:n hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
Mikäs noista Sonyn 40" Bravioista on paras? Malleja niin pirusti. Mikäs tossa W4500:ssä niin rumaa oli? :)
Paras on kait 40X4500, jossa hinta on ainoa este monelle. Tämä korvasi 40X3500 mallin, josta myös rinnakkaismalli 40X3000, eroja vain kuoren värissä. Näitä saa poistomyynnistä halvalla mutta ovat kaiketi aavistuksen huonompia kuin uudet halvat W-mallit, koska ovat jo vanhaa tekniikkaa.

Tämän hetken valintoja ovatkin siis nuo W-sarjalaiset, eli:

40W4500 (100Hz)
40W4000 (sama kuin yllä mutta "vain" 50Hz)
40E4000 (sama kuin yllä mutta valkoiset kuoret ja mustat kehykset)
40E4020 (sama kuin yllä mutta kuorten lisäksi valkoiset kehykset)
40W4xxx (kaikki samoja mutta erilaisin kehyksin)

Mikä tahansa noista on hyvä valinta. Lisäksi on jotain Z-sarjaa joka lähempänä X-sarjaa, mutta normikuluttaja pärjää noilla muillakin, eli W-/E-malleilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseä ihnottaa Samsungissa juurikin tuo kuvan näyttäminen "kotivideolta". Kai se joku prosessointi sen tekee, itse kytkisin sen pois päältä, samoiten tuo lagi on foorumipuheiden mukaan niin paha ettei se sovellu pelaamiseen.

Samoiten Samsungilla on foorumipuheiden mukaan ongelmia laadussa ja telkkaria pitää roijata korjattavaksi jne.

Koetan katsoo niitä prosessointeja ja säädellä niitä. Voi myös olla että putkitöllöstä -> LCD vaatii pienen hetken tottumista. Pelaaminen ei kyllä käyny itsellä mielessä (en oo vuosiin pelannu mitään). Lapsi pelannee vasta 4-6 vuoden kuluttua ja sitten tekniikka on jo heittäny häränpyllyä. Laadusta taas ei ikinä tiedä minkä kappaleen saa.

Mikäs noista Sonyn 40" Bravioista on paras? Malleja niin pirusti. Mikäs tossa W4500:ssä niin rumaa oli? :)

Mun mielestä eilen yksi vaihtoehto oli W4500 sony 40", mutta varastosaldo nolla. Hintaa 1599 jos muistan oikein. Ihan hyvältä se näytti, niinku muutkin liikkeen 15 telkkaria ;)

Itseä ihnottaa Samsungissa juurikin tuo kuvan näyttäminen "kotivideolta". Kai se joku prosessointi sen tekee, itse kytkisin sen pois päältä, samoiten tuo lagi on foorumipuheiden mukaan niin paha ettei se sovellu pelaamiseen.

Samoiten Samsungilla on foorumipuheiden mukaan ongelmia laadussa ja telkkaria pitää roijata korjattavaksi jne.

Mitä ihmettä sitten tolla kotivideolla tarkoitatkaan, niin ite oon ollu tyytyväinen F86:een. Sekä leffa, että pelikäytössä (ps3)

Tossa F86:ssa SS04 paneelissa oli tosiaan ongelmia, mutta huoltoäijä haki telkkarin pariksi päiväksi veke ja ne pisti uuden firmiksen ja kaikki korjaantu sillä.

ps. mulla on lähes kaikki supermegaparannussäädös pois päältä. Netistä löytää ihan päteviä säätöjä, ku googlettaa "samsung f86 settings" tms

Mä ostin tossa joskus reilu kuukausi sitten Gigantin tarjouksesta Philips 42PFL5603D hintaan 799€. Sikäli kun olen vertaillut kuvaa kavereiden vastaaviin töllöihin niin ei ole yhtään kaduttanut osto. Normaalin telkkarin katselun lisäksi tuuppaan tietokoneelta full hd -leffoja näytölle ja jatkossa xbox360:llä olis tarkoitus pelailla.

Olisko tästä muilla kommentteja / käyttökokemuksia?

Jaa etteikö samsungit olisi hyviä töllöjä? En mä ainakaan mitään vikaa löydä juuri ostamastani.

Miten EPG:n toiminta? Yhden Samsungin perusteella (vajaan vuoden ikäinen malli) ohjelmaopas lagittaa niin pahasti ettei sitä pysty käyttämään.

Miten EPG:n toiminta? Yhden Samsungin perusteella (vajaan vuoden ikäinen malli) ohjelmaopas lagittaa niin pahasti ettei sitä pysty käyttämään.

Mulla toimii hyvin. Kyllä se varmaan niin on että läpeensä hyvää tuotetta ei saakaan. On peräti 2 vuotta kun ostin handan digiboxin silloin halpaan hintaan olisko vajaa 400e ja nyt saisi 200e:lla paljon parempia digiboxeja. Elektroniikka on semmonen osa-alue jossa vaan turpaan tulee teki mitä tahansa.

Löysin netistä asetuksia ja säädin niitä kohdilleen, nyt ei tule "kotivideo" efektiä tai sitten olen jo tottunut uuteen kuvaan.

Kysympäs nyt täältä kun ei meinaa tästä viidakosta itse saada selkoa.. eli
Mikä seuraavista Sony Bravioista olisi paras valinta, sama hinta siis kaikilla ja W sarja olisi 32 tuumainen toiset 40.

1) KDL40L4000K, hintaan 900 E (kulkeeko tämä S-sarjan nimellä?)

2) KDL40U4000K, hintaan 900 E

3) KDL32W4000, hintaan 900 E

4) joku muu vaihtoehto seuraanvaan käyttöön ->

Käyttö olisi 50% PS3 pelikäyttöä (pitää olla FullHD), 40% elokuvien katsontaa ja 10% liitettynä tietokoneen näytöksi.

Jaa etteikö samsungit olisi hyviä töllöjä? En mä ainakaan mitään vikaa löydä juuri ostamastani. Värit on erinomaiset kuten myös mustan laatu. Disainikin on varsin oolrait.
varmaan yks parhaista taulu töllöistä imo. aikalailla samsung tohon panostanu. ite tilasin samsungin karvalakkimallin (eli ei oo fullhd) pixmanilta ja tyytyväinen olen ollut. hinta edelleen 300 halvempi kuin oulussa(tilatessani etu oli pixmanin hyväksi huimat 600e) , ihan hyvä ostos kerranki meikäläiseltä. yleensä ku jotain ostan muka halvalla niin viikko ja sama tuote on alentunut reilusti. pixmankin jopa nosti tuon hankkimani telkun hintaa ostoni jälkeen, nyt näyttäis olevan samassa. ihmeen kauan on hinta pysyny ku kesän alussa tilasin.

mulla töllö on normi tv-käytössä ja elokuva käytössä eli läppäriltä kuvan siirto>>>>lcd. aikalailla lienee sama mikä taulu tv tällasessa käytössä on. peli hommissa varmaan on huomattavasti "hifimpää" tää homma. toivottavasti kestää samsung..

Löysin netistä asetuksia ja säädin niitä kohdilleen, nyt ei tule "kotivideo" efektiä tai sitten olen jo tottunut uuteen kuvaan.
Sit ku etit noita erilaisia säätöjä netistä niin kannattaa katsoa aika tarkkaan mille lähteelle kyseiset säädöt on tarkoitettu. Ihmiset tykkää yleisesti pitää leffakäyttöön paljon lämpimämpiä värejä kuin normaali digi-TV käyttöön.

Ja tuo säätö kannattaa kyllä aina tehdä kunnon materiaalilla, eikä missään nimessä millään huonolaatusella digi-kuvalla. Ne on sellasta kuraa, ettei niistä saa mitään irti. Jos nyt haluu koittaa nii YLE:n uutiset on aika hyvälaatusta.

Mutta siis yhteenvetona: TV-kuva säädetään näyttämään vaan silmiin hyvältä/kohtalaiselta*. Realistisuuden sun muut voi unohtaa. Leffasäädöt (DVD/Blu-ray) tehdään sitten huolellisemmin ja niihin kannattaakin metsästää noita vinkkejä erilaisilta AV-foorumeilta. Pelisäädöt on hyvin pitkälti omien mieltymysten mukaan. Ite suosin peleissä kylmiä värejä, koska oon huomannu, että pelit rakastaa niitä.

*Hyvän voi miltein unohtaa, sillä yleensä päästään vaan tuohon kohtalaiseen ku joudutaan tekemään paljon kompromisseja.

Edit: Ite ajoin eilen omaan W3000 telkkariin uuden firmiksen ja gammarekisteri fixin. Voi, että tätä juhlaa ku sain vihdoin sellaisen kuvan siihen mitä olen ettinyt viime joulukuusta lähtien. :thumbs:

Kysympäs nyt täältä kun ei meinaa tästä viidakosta itse saada selkoa.. eli
Mikä seuraavista Sony Bravioista olisi paras valinta, sama hinta siis kaikilla ja W sarja olisi 32 tuumainen toiset 40.

1) KDL40L4000K, hintaan 900 E (kulkeeko tämä S-sarjan nimellä?)

2) KDL40U4000K, hintaan 900 E

3) KDL32W4000, hintaan 900 E

4) joku muu vaihtoehto seuraanvaan käyttöön ->

Käyttö olisi 50% PS3 pelikäyttöä (pitää olla FullHD), 40% elokuvien katsontaa ja 10% liitettynä tietokoneen näytöksi.
32" on huonompi paneeli ainakin W-mallissa kuin vaikka 40". Miksi 32" on edes vaihtoehtona? Tilaa Saksasta, säästät / saat halvemmalla suuremman.
Osta 40W4000 tai 40E4000.

Linkki Saksan hintaseurantaan:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/994578_-kdl-40w4000-sony.html

Monet noista kaupoista toimittavat myös Suomeen ja Sonyn takuu toimii Suomessakin.

Outo juttu ettei 19" valkoista kaapelivirittimellä olevaa telkkua meinaa löytyä mistään..
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23022

Sekä kaveriksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30444

Lopputulos kutakuinkin tällainen:

62400_04.jpg

Tässä on ihan pätevät leffasäädöt: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/Settings.php

Tietenkin kuvan saa näyttämään aivan hirveältä, jos säädöt on päin vittua. Ja leffoille ja peleille tietenkin omat säädöt jne.
Noista D65 säädöistä pieni sana.

Ne saattavat aluksi näyttää aivan kauheilta ja liian keltaisilta, mutta kun niitä on käyttänyt 2-3 päivää ja laittaa takaisin vanhat asetukset (usein kylmät ja kirkkaat) huomaa kuinka väärin nuo vanhat säädöt toistavat värejä.

TV-käytössä itelläki tuottaa vielä vähän vaikeuksia katsoa kuvaa noilla D65 asetuksilla, mutta leffakäytössä, EI JUMALAUTA! aivan uskomattoman hienon leffafiiliksen antaa. Kuva näyttää siltä kuin olisi leffateatterissa katsomassa. Eikä ihme sinäänsä, sillä käytetäänhän teattereissakin tuota D65 värilämpötilaa.

Eli tuo D65 on värilämpötila jona Hollywood leffatuottajat haluavat, että heidän leffojaan katsotaan. Noilla väreillä leffa toistuu siten kuin sen kuuluukin.

TV-kuvassa nuo asetukset jakaakin sitten mielipiteitä. Siksi käytänkin niitä vain leffakäytössä.

Onko porukka tilaillu pixmaniasta telkkareita? Himoittais tuo samsungin LE40A656A hintaan 989e...
oon tilannu

n 2viikossa tuli, mutta ei kotiin asti vaan lähimpään postiin. 34,90 oli kulut postilla ja se toinen firma ei ois velottanut ku jotain 120e :D. sai valita jomman kumman firman ku tilausta tekee. valinta oli aika helppo ;)

niin mitä tällä tarkoitetaan?

No kuva ei ole sellainen "leffamainen" vaan, noh, et taida kotivideoita paljon kuvata :)

Jatkan tähän ja yritän kuvailla. Kun katsotaan verrokkeina vaikka kahta leffaa, toinen halpa b-luokan tekele ja toinen kunnon huippuleffa vaikkapa taru sormusten herrasta. Alkuun itselleni tuli kaikista elokuvista halvan b-luokan leffan fiilis katsoi mitä tahansa. Dokumenteissä tämä tunnelma ei tullut.

Loppujen lopuksi uskoisin, että syy oli asetuksissa niitä rukkaamalla sai kuntoon (tai sitten vaan tottuu). En usko merkkikohtaiseksi seikaksi. Laitoin viestiä kaverille joka on myös vaihtanut ihan hiljattain putkitöllöstä -> sonyn 40 tuumaiseen. Samanlaiset tuntemukset oli hänellekin tuttuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom