Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
Viime viikolla alko uintitreenikin näyttää jo ihan lupaavalta, eli vähän tuntuis siltä että läpi mennään jokaisesta osiosta. Mutta nyt sitten alko vaivata se näkötesti siellä. Tuossa syksyllä kun piti yksityisellä käydä täyttämässä se puolustusvoimien terveystarkastuslomake, näkö oli just se 1,0. Nyt sitten mietin tässä, että miten tarkkoja ne on siellä Utissa siinä lääkärintarkastuksessa, että onko siinä varaa yhteenkään virheeseen, kun siellä kuulemma putoaa vuosittain jätkiä just sen näkötestin takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa kanssa ihmetelly tosta lihaskunnosta! Netissä lukee selvästi, että kädet pitää koskee vatsoissa maahan jne.. Uskaltaakohan sitten itse tehä samanlailla testeissä? Minuutin suorituksen jälkeen kumminkin tulee sanomista, että sait 10 vatsaa kun muut hylätty :face:
Myös hiihdosta kysymys! Riittääkö tosiaan, että pääsee vaan maaliin niin suoritus hyväksytty? Sillonhan ei tosin pisteillä porskutella, mutta aikarajaa ei ole?

Ei kai tässä auta kuin pistää Spostia menemään matkalipuista ja kovaa treeniä muutamisen viikkoa viellä ja viimeinen vähän höllää ennen testejä :) Ja kaipaisin myös vastausta tähän hiihtokysymykseen? riittääkö vain että pääsee "Maaliin"?

Juu tuli sieltäki kirje. Perkele osuu just samaa aikaa yhen opiskelija ristelyn kans :D

Joo no itellä peruuntu omalta kohdalta myös opiskelijaristeilyt... Paluu suomeen ois samana päivänä kun pitäis uttiin mennä niin ei oikeen innosta/kannata krapulassa mennä suorittaa testejä... Vähän semmone et ei tiedä pitäiskö raivota vai iloita... :D

Nyt iski lievä kuumotus.
Kokeilin tänään reppujuoksua ja ajaksi tuli 16:00.
Mitä veikkaatte kuinka suuresti jetlag, lievä kuume ja mäkinen maasto vaikuttaa ? (enemmän ylämäkeä)
Jännitys oli myös aika kova, että sydän hakkasi aika paljon ennen lähtöä ja hengästyin jo kovasti parin sadan metrin jälkeen sen takia. Juoksutreenistä on ollut myös hieman taukoa.
Ovatko nämä jotain defenssejä ja tekosyitä ?
Muuten näyttäisi olevan kaikki muut alueet reilassa, hiihtoa vanhoilla lautasuksilla treenaten.
Arvioikaa tilannettani ? Suurin ongelmani tuntuisi nyt olevan jännitys.

Nyt iski lievä kuumotus.
Kokeilin tänään reppujuoksua ja ajaksi tuli 16:00.
Mitä veikkaatte kuinka suuresti jetlag, lievä kuume ja mäkinen maasto vaikuttaa ? (enemmän ylämäkeä)
Jännitys oli myös aika kova, että sydän hakkasi aika paljon ennen lähtöä ja hengästyin jo kovasti parin sadan metrin jälkeen sen takia. Juoksutreenistä on ollut myös hieman taukoa.
Ovatko nämä jotain defenssejä ja tekosyitä ?
Muuten näyttäisi olevan kaikki muut alueet reilassa, hiihtoa vanhoilla lautasuksilla treenaten.
Arvioikaa tilannettani ? Suurin ongelmani tuntuisi nyt olevan jännitys.

Kyllähän nuo hidastavat aika paljon, etenkin jos kuumetta on niin suorituskyky voi olla paljonkin pienempi. Lisäksi ylämäet hidastavat vähä ja tietenkin myös väsyttävät enemmän. Minulla on myös pieni ongelma tuon jännityksen kanssa ja pahin juttu juoksussani on nyt että tuppaan lopettamaan juoksuni kesken, koska luulen etten jaksa loppuun asti, vaikka voimien puolestani varmaan jaksaisinkin. Pidemmillä lenkeillä tuo ei ole ongelma mutta lyhyillä lenkeillä ja etenkin radalla juostessa tuo tuppaa olemaan ongelma. No pitää saada pääkoppa kuntoon ennen testejä niin kai se hyvin menee.

Hiihdosta sen verran että itsekkin olen yrittänyt treenata mahdollisimman huonoilla suksilla ja mahdollisimman pitävällä voitelulla, jotta saisi mahdollisimman realistisen kuvan ja hyvin näyttäisi menevät. Toivotaan myös että testeissä kulkee

Nyt vaan itseluottamusta kehiin, koska itseluottamus on tärkeä osa noissa testeissä. Jos ei usko että voi suorittaa testiä, niin läpäisymahdollisuudet putoavat jo huomattavasti.

jos jännität omissa oloissasi suth harmitonta pientä mittausta, niin paljokohan jännität itse testeissä?
Yleensä vois ajatella pienen jännityksen ja sen tuoman adrenaliinin olevan ihan positiivinen asia.

Ja muuta että pitäs lähetellä sähköpostia nuista kyytilipuista tässä vielä ku kerkeää. Vähän jäi viimetinkaan, niinku itse hakupapereiden lähettelyki.

jos jännität omissa oloissasi suth harmitonta pientä mittausta, niin paljokohan jännität itse testeissä?
Yleensä vois ajatella pienen jännityksen ja sen tuoman adrenaliinin olevan ihan positiivinen asia.

Ja muuta että pitäs lähetellä sähköpostia nuista kyytilipuista tässä vielä ku kerkeää. Vähän jäi viimetinkaan, niinku itse hakupapereiden lähettelyki.

Minua ei myöskään jännitys haittaa pahemmin, mutta voin sanoa että minua jännittää aina enemmän omat testit kuin viralliset testit. Syytä en tiedä, mutta näin se vain aina on :D

Jännitys auttaa minulla vain lihasvoimaa mittaavissa, saan sen kylla hallittua jos toistan juoksuharjoitusta.
Ja kyseisen testini jälkeen oli sellainen tunne että voisin jatkaa vielä matkaa, mutten yhtään lujempaa, oikeastaan koko matkan.
Minkä kokoisia ihmiset ovat ? itse 183cm 70kg.
Tsemppiä kaikille loppukiriin !

Uskon, että tuo kuume oli isompi syy sydämen hakkaamiselle kuin se jännitys.

Oon tässä viime päivinä tehny lenkkejä silleen, että oon lähteny alussa täysillä liikkeelle ja sitten vaan juossu loppuun asti, vaikka miten sattuu. Se on nykyään tuttu tunne, että jo ensimmäisen kilometrin jälkeen maistuu veri kurkussa, oksennus meinaa lentää ja tuntuu siltä, ettei millään jaksais juosta loppuun asti. Hoidan asian niin, että ajattelen juoksevani vielä vähän matkaa ja käveleväni sen jälkeen, mutta en sitten kuitenkaan anna missään välissä itteni kävellä. Lopulta sitten tullaan kotiin sen näkösenä niinku olis jääny traktorin alle, mutta sitten onkin hyvä olo siitä että pysty juoksemaan loppuun asti. Tällästä itsensä psyykkaamista. Mutta tuota ei välttämättä kannata kokeilla silloin, jos yrittää saada hyvän ajan. Eilen lähdin cooperissa täysillä ja sattu ihan vietävästi koko suorituksen ajan ja vauhti vaan pieneni tasaisesti, vaikka yritin nostaa sitä. Tuloksena 2800...

Itse tosiaan 183 cm ja ~80 kg. Täältäkin tsemppiä kaikille!

Oon pari kertaa tota repun kanssa juoksemista kokeillu nyt tässä ja ihan hyvältä tuntuu. Reppu nyt on mikä on, ekan kerran jälkeen oli hartiat ihan jumissa mutta muuten ei oikein tunnu sen kummemmalta. Lenkin jälkeen jalat vähän enemmän hellinä kuin ilman reppua, tietysti. Noita veren maku suussa-lenkkejä pitäis juosta niin pääsis vähän niitten testien tuntumaan sitten :D

Tuohon 29 pisteeseen pitäisi ainakin riittää, lihaskuntotestejä oon tehny putkeen ja niistä on tullu täydet. Pari viikkoa tosi juoksupainoista reeniä ja sitten vähän rauhallisemmin niin eiköhän se hyvin mene. Uintia kerran viikkoon.

Pikkasen jänskättää mutta ei mitään ylivoimaista, katotaan sitten päivää ennen testejä :D Ja mitat 180/80. Tsemppiä jätkät!

Tajusinko oikein että jos reppujuoksu menee läpi siitä tulee 10p ?
Ja hiihdon pisteytys tulee päivän ihannetuloksesta: Ensimmäinen maaliintulija laittaa täysienpisteiden rajan ajallaan ja sitten joka minuutti siltä ajalta kymmenestä pisteestä putoaa yksi ?

Pikainen kysymys, vaikka olen vasta 2013 testeihin mahdollisesti menossa. Heräsi kiinnostus tähän laskuvarjojääkärikoulutukseen vasta äskettäin, kun tutustuin puolustusvoimien tarjontaan. Bodailuharrastuksen poikasta olen aloitellut viime syksyllä. Kunto on "ok", normicoopperissa menee varmaankin 2750-2850. Pituutta 177cm ja painoa 85kg, olen tiputtelemassa keväällä painoa, kun tuota rasvaa löytyy jonkun verran.

Hiihtoa aloittelisin tässä piakkoin, keväällä HIIT ja 1x normilenkki viikkoon, HIITin jälkeen 2x viikkoon normilenkki ja 1x rääkkilenkki, salilla kokoajan 3-4krt/vko. Kuntopiiri kehiin touko/kesäkuussa ja sitä niin pitkään/paljon kuin tarvetta. Kesällä paljon uimista. 2012-2013 talvella Jumalan siunaus, paljon lunta ja armeijasukset alle.
Lihaskuntotestit uskon saavani kaikki 3p:ksi tuohon mennessä, sen verran hyvin ne on menneet läpi elämän.

..Ja mites tuo hiihto, sivuilla ei ollut mainintaa onko siitä edes mahdollisuutta saada hylättyä?

Onko teidän mielestänne realistisia mahdollisuuksia päästä 2013 testit läpi?

On, mutta suosittelen että alat heti lisäämään painoja juoksuun, sillä reppujuoksu on se karsivin tekijä.
Treeniä vaan päälle niin odotukset ovat hyvinkin realistiset.

Akillekset päätti sanoa juoksusopimuksen irti. Täytyy nyt koittaa mennä heti pyhien jälkee ortopedille tai mehiläiseen urheilulääkärille, vaikka tiiän, että juoksukielto sieltä tulee ja parin kk kuntoutus... Kaikki ei taida aina mennä niinku pitäis..

Akillekset päätti sanoa juoksusopimuksen irti. Täytyy nyt koittaa mennä heti pyhien jälkee ortopedille tai mehiläiseen urheilulääkärille, vaikka tiiän, että juoksukielto sieltä tulee ja parin kk kuntoutus... Kaikki ei taida aina mennä niinku pitäis..

Ei hitto voin vain kuvitella kismityksen määrää. Koskas on määrätty palvelukseen ? Suosittelen että anot aloitus ajan muutosta niin että ehdit hakemaan uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom