Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paperit lähti Uttiin ja 3200m coopperissa! Mites onko muita helsinkiläisiä hakenut ja minkä lajin harrastajia olette? Itse olen potkunyrkkeilijä.

Itse oon tosiaan entinen yleisurheilija. Nykyään varsinaiset urheilulajit, joita voin sanoa harrastavani säännöllisesti, on parkour ja lumilautailu. Ja toki niiden ohella tulee käytyä säännöllisesti lenkillä ja punttisalilla.

Itse varsinaisiksi urheilulajeikseni voisin sanoa Lumilautailu, skeittaus ja lenkkeily, myös pari kertaa viikossa tulee käytyä kuntouimassa/salilla. Muita hakioita Turun nurkilta?

Heippa kaikki! Eli kyselisin tämmöistä, että onko mulla mitään realistisia mahdollisuuksia päästä tuonne jlk:hon 2013 vuoden saapumiserään vaikka nyt olen suoraan sanottuna huonossa ellei erittäin huonossa kunnossa sillä tuota ylipainoa on jokseenkin rutkasti. Sanottakoon nyt vaikka, että painoa on tuollaiset 125kg, ja pituutta 192cm. Uintia ja hiihtoa on pienestä pitäen tullut harrastettua (tosin ei seuroissa), joten niissä on tekniikka ja osaaminen suht kunnossa. "Ainoana" miinuksena on juoksu ja lihaskunto jotka ovat tietenkin suuressa roolissa noissa testeissä. Cooperi meni viime vuonna sinne 2000 tienoille. Lihaskunto on taas niinkin kehnosti, että punnerruksia kerralla saan sen 10kpl max ja leukoja 1 :S. Vatsoja ja selkiä kyllä saan tehtyä aikamoista vauhtia. Aloin tässä laskeskelemaan, että vuoden 2013 keväällä on minulla kirjoitukset ja nyt en satu muistamaan, että milloin testit ljk:hon ovat, mutta varmaankin samana vuonna olisi ne testit. Olen nyt aloittanut treenaamisen eli uintia ja juoksu/hölkkälenkkiä on tullut harrastettua. Nyt kunnon lumimyräköitä odotellaan niin pääsee laduillekkin testaamaan tuota hiihtoa. En tiedä, että pitäisikö viikoille lisätä tuota kuntosalitreeniäkin vai riittäisikö ihan perus punnerukset, vatsat yms. treenaus. Henkinen puoli sen sijaan on enemmän kuin kunnossa ainakin tällä hetkellä. Ljk tuntuu semmoiselta haaveelta, että sinne pääsy on alkanut muodostumaan jonkinlaiseksi pakkomielteeksi. Jokaisella treenisuorituisella koitan aina vielä puristaa vielä vähän lisää, ja vielä vähän lisää itsestäni eikä minkää muun tavoittelu tunnu enää miltään. Haluaisin niin kovasti käydä armeijan ljk:ssa ja oikeastaan en pelkästään halua vaan aion myös pyrkiä tähän. Tavoitteet ovat korkealla, tiedostan sen aivan hyvin, mutta kun halua löytyy niin ei voi olla lopettamatta. Jostain syystä kaikki mitä olen foorumeilta lueskellut, että "kuinka rankkoja pitkät marssit tai hiihdot ovat olleet tms" ovat enemmänkin kiehtoneet kuin pelottaneet. Helppohan se on täältä ruudun takaa sanoa kun ei ole ollut kokemassa, mutta aika rautainen asenne mulla aina ollut. Eli jotenkin tiivistettynä: Onko minulla mahdollisuuksia tuonne, jos niin minkälaista treeniohjelmaa kannattaisi ottaa ja kaikki muukin avustava tieto on tietenkin paikallaan. Lisään vielä, että semmosiakin "kivoja" juttuja on kun silmälasit (jotka kyllä saa näönkorjausleikkauksella helposti korjattu) ja skolioosi. Mitää astmaa, allergioita tms. pitkäaikaissairautta minulla ei ole, joten kaikki haaste on tuossa fyysisessä puolessa ellei tuo skolioosi pilaa koko hommaa.

Pääsyvaatimuksen:

hyvä terveys
palveluskelpoisuusluokka A
näön tarkkuus molemmissa silmissä vähintään 1,0 ilman laseja (silmä-/piilolasien käyttö on este kouluun pääsylle)
tarkka väriaisti
normaalit näkökentät
normaali kuuloaisti
hyvä fyysinen kunto
uimataito vähintään 200 metriä
kohtuullinen hiihtotaito.

Karsivia tekijöitä ovat vaikeat ihotaudit, lääkehoitoa vaativat allergiat, hoitamattomat hampaat tai hammasproteesit, vuotta tuoreemmat raajojen murtumat tai vaikeat nivelvammat sekä rikosrekisteri tai rangaistukseen johtaneet teot (varkaus, kavallus, pahoinpitely tms).

Tämä suoraan puolustusvoimien sivuilta. Joten Silmälasit ainakin pitäisi saada pois, tosin en tiedä suhtautumisesta Laserilla korjattuun näköön.

Eipä tullut papereja laitettua vetämään.

Jeb jeb, tuli nyt sitten ne laput lähetettyä kuiteskin immolaan ja uttiin. Cooper meni tuohon 2950 pintaan, mutta nytten painojen kanssa tullut kokeiltua juoksua nii tuntuu hieman ilkeältä vielä polvessa :s. Saa nähä mitenkä sitten reilun kuukauden päästä menööp, mutta ei vielä passoo luovuttaa, kuitenkin uinti menny harppauksin eteenpäin ja sen piti olla se vaikein kohta tässä. Aika näyttää.

EDIT: Mikäs Rombous, eikai unohtunut? :o

Jeb jeb, tuli nyt sitten ne laput lähetettyä kuiteskin immolaan ja uttiin. Cooper meni tuohon 2950 pintaan, mutta nytten painojen kanssa tullut kokeiltua juoksua nii tuntuu hieman ilkeältä vielä polvessa :s. Saa nähä mitenkä sitten reilun kuukauden päästä menööp, mutta ei vielä passoo luovuttaa, kuitenkin uinti menny harppauksin eteenpäin ja sen piti olla se vaikein kohta tässä. Aika näyttää.

Itellä nyt melko sama meininki. Nyt on vaan ollu aika pitkä tauko kunnon treenistä (flunssaa ja yleistä laiskuutta), että pitäs saada tässä kuukauden sisällä kaikki menetetty takasin :(

Mikäs Rombous, eikai unohtunut? :o

Ei unohtunut, tuli vaan punnittua vähän asioita ja todettua että on treenien kannalta muu palveluspaikka kätevämpi. Ja pääsee sitä muuallakin suorittamaan ihan reippaasti jos sille päälle sattuu, onnea testeihin muille!

Täällä löytyy toinen onnellinen kirjeen omistaja! päivämäärät 26.-27.1 :)
Hyviä jouluja kaikille ja toivotaan, että lumi tulis maahan mahdollisimman nopeesti!

Täällä löytyy toinen onnellinen kirjeen omistaja! päivämäärät 26.-27.1 :)
Hyviä jouluja kaikille ja toivotaan, että lumi tulis maahan mahdollisimman nopeesti!

26.-27.1 nähkäämme siis. hymyperseessä lueskelen kirjettä. :P Hyvää joulua ja sitä lunta etelään kiitos! :) Muita samana päivänä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom