Heippa kaikki! Eli kyselisin tämmöistä, että onko mulla mitään realistisia mahdollisuuksia päästä tuonne jlk:hon 2013 vuoden saapumiserään vaikka nyt olen suoraan sanottuna huonossa ellei erittäin huonossa kunnossa sillä tuota ylipainoa on jokseenkin rutkasti. Sanottakoon nyt vaikka, että painoa on tuollaiset 125kg, ja pituutta 192cm. Uintia ja hiihtoa on pienestä pitäen tullut harrastettua (tosin ei seuroissa), joten niissä on tekniikka ja osaaminen suht kunnossa. "Ainoana" miinuksena on juoksu ja lihaskunto jotka ovat tietenkin suuressa roolissa noissa testeissä. Cooperi meni viime vuonna sinne 2000 tienoille. Lihaskunto on taas niinkin kehnosti, että punnerruksia kerralla saan sen 10kpl max ja leukoja 1 :S. Vatsoja ja selkiä kyllä saan tehtyä aikamoista vauhtia. Aloin tässä laskeskelemaan, että vuoden 2013 keväällä on minulla kirjoitukset ja nyt en satu muistamaan, että milloin testit ljk:hon ovat, mutta varmaankin samana vuonna olisi ne testit. Olen nyt aloittanut treenaamisen eli uintia ja juoksu/hölkkälenkkiä on tullut harrastettua. Nyt kunnon lumimyräköitä odotellaan niin pääsee laduillekkin testaamaan tuota hiihtoa. En tiedä, että pitäisikö viikoille lisätä tuota kuntosalitreeniäkin vai riittäisikö ihan perus punnerukset, vatsat yms. treenaus. Henkinen puoli sen sijaan on enemmän kuin kunnossa ainakin tällä hetkellä. Ljk tuntuu semmoiselta haaveelta, että sinne pääsy on alkanut muodostumaan jonkinlaiseksi pakkomielteeksi. Jokaisella treenisuorituisella koitan aina vielä puristaa vielä vähän lisää, ja vielä vähän lisää itsestäni eikä minkää muun tavoittelu tunnu enää miltään. Haluaisin niin kovasti käydä armeijan ljk:ssa ja oikeastaan en pelkästään halua vaan aion myös pyrkiä tähän. Tavoitteet ovat korkealla, tiedostan sen aivan hyvin, mutta kun halua löytyy niin ei voi olla lopettamatta. Jostain syystä kaikki mitä olen foorumeilta lueskellut, että "kuinka rankkoja pitkät marssit tai hiihdot ovat olleet tms" ovat enemmänkin kiehtoneet kuin pelottaneet. Helppohan se on täältä ruudun takaa sanoa kun ei ole ollut kokemassa, mutta aika rautainen asenne mulla aina ollut. Eli jotenkin tiivistettynä: Onko minulla mahdollisuuksia tuonne, jos niin minkälaista treeniohjelmaa kannattaisi ottaa ja kaikki muukin avustava tieto on tietenkin paikallaan. Lisään vielä, että semmosiakin "kivoja" juttuja on kun silmälasit (jotka kyllä saa näönkorjausleikkauksella helposti korjattu) ja skolioosi. Mitää astmaa, allergioita tms. pitkäaikaissairautta minulla ei ole, joten kaikki haaste on tuossa fyysisessä puolessa ellei tuo skolioosi pilaa koko hommaa.