Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
Lykkäystäkin oon miettiny, mutta kusee taas kaikki muut tulevaisuudensuunnitelmat jos lykkään. Täytyy nyt kattella mitä tässä tekee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
25.1 alkaa mulla testit. Kokeilin alustavasti noi testit hiihtoa lukuunottamatta läpi ja suurimmaksi kompastuskiveksi osoittautui vauhditon pituus. Sain fressinä hikisesti sen 2m, joka siis minimi, ja alko kuumottamaan et meneekö ylipäätään väsyneenä läpi. Kyykkyjä tms. oon vähän yrittäny yhistää saliharhotteluun mut ei oo näköjään siitä huolimatta tullu yhtään jerkkuu jalkoihin. Olisko kellään jakaa vinkkejä jolla sais nopeesti tota tulosta ylöspäin. Pari viikkoohan täs on enää aikaa mut vituttais ankarasti jos testit kusis ton takia.

25.1 alkaa mulla testit. Kokeilin alustavasti noi testit hiihtoa lukuunottamatta läpi ja suurimmaksi kompastuskiveksi osoittautui vauhditon pituus. Sain fressinä hikisesti sen 2m, joka siis minimi, ja alko kuumottamaan et meneekö ylipäätään väsyneenä läpi. Kyykkyjä tms. oon vähän yrittäny yhistää saliharhotteluun mut ei oo näköjään siitä huolimatta tullu yhtään jerkkuu jalkoihin. Olisko kellään jakaa vinkkejä jolla sais nopeesti tota tulosta ylöspäin. Pari viikkoohan täs on enää aikaa mut vituttais ankarasti jos testit kusis ton takia.

Tekniikka on aika oleellinen tuossa vauhdittomassa. Heilautat käsillä itelles vauhdit siinä ponnistusvaiheessa ja yrität ponnistaa enemmän eteenpäin kuin ylös. Ja sitten suosittelen menemään ilmassa aivan kyykkyyn. Ite oon viimeks hypänny vauhditonta mittanauhan kanssa n. 1,5 vuotta sitten ja tuloksena oli silloin joku 2,80 m. Oon kyllä ajatellu kokeilla jossain välissä vielä ennen testejä että paljonko nykyään menee.

Arvioita kuinka paljon reppujuoksun ensimmäiset 2km rasittavat ? Siis se ripeä yhdessä juoksu..

Parhaassa tapauksessa siitä on enemmänkin hyötyä. Jossain luki että kyseessä olisi ns ohjattu lämmittely/verryttely, joten oikein tehtynä siitä voisi hyötyä repiä. Vauhti on tietääkseni siinä melko vapaa, mutta sitä en muista onko siinä tauko, taikka edes pieni sellainen ennen itse suoritusta? Jos suoraan joutuu siitä jatkamaan niin en uskoisi siitä kyllä itse ainakaan hyötyväni.

Joo ja tahti on tuossa lämmittelyssä vähintään se 5min/km, omaa tahtia ei saa vetää vaan mennään ryhmässä.. Tauko on tämän jälkeen niin pitkä että kaikki on lähtöviivalla. Näin oon ainakin kuullut.
Riippuu täysin kuntotasosta että onko hyötyä vai haittaa, jos väsyy jo lämmittelyssä niin ei siitä ainakaan hyötyä tule olemaan :D

alkoi kiinnostamaan tuo mikä on vartalonhallinta?
Kun alkoi kiinnostaa tämä ljk.
olen tosin vasta 15 joten onko teistä tyhmää jos jo nyt alkaisin treenamaan näitä lajeja?

alkoi kiinnostamaan tuo mikä on vartalonhallinta?
Kun alkoi kiinnostaa tämä ljk.
olen tosin vasta 15 joten onko teistä tyhmää jos jo nyt alkaisin treenamaan näitä lajeja?

Vartalonhallinnan suoritus ohjeet taisi olla armeijan sivuilla.
Ei ollenkaan tyhmää, mutta suosittelen aloittamalla kestävyysharjoittelun tuossa iässä, sillä voimaharjoitteluun liittyy vielä mahdollisia riskejä. 16v jo voi alkaa pumppaamaan salilla kunnolla.

Ljk (luusereiden joukkokokoontuminen ;p)

Länsirannikolta yksi ilmoittautuu mukaan. 26.1-27.1 olis testipäivät. Treenaamisesta sen verran että reilu puolivuotta tullut treenattua juuri tätä koulua varten peruskuntolenkkeilyllä ja salilla kestävyysharjoittelulla(urheilutaustaa jo ennestään, joten peruskunto ihan ok). Salibandyä pelaan 3.div tasolla, joten siitäkin varmasti jotain hyötyä yleiskunnon suhteen on ollut. Uimassakin on tullut käytyä suht. ahkerasti, mutta ainoastaan uinti-ja sukellusosio huolestuttaa eniten. Tsemppiä kuitenkin kaikille testeihin ja pysykää terveinä! : )

sain noiden ohjeiden perusteella tuosta vartalon halinnasta simmoisen käsityksen että siinä vaan hypätää makaa ja sen jälkee seisoo ja makaa?
Eihän siellä tarvii olla mitää aikasempaa hyppykokemusta?

Ei tossa vartalonhallinnassa oo tosiaan muuta kun että mennään nopeasti makaamaan mahalleen, sieltä ylös ja selälleen ja tätä sitten toistetaan. Vaatii nopeutta mutta ei ole vielä tässä vaiheessa reenaamisen arvoista sulla varmaan, kun saa kuitenkin vaan yhden pisteen :D panosta paljon juoksuun ja että saat cooperin 3000:n tai mieluummin sen paremmalle puolelle. Harrastat vaan paljon liikuntaa ja sitten kun hakeminen alkaa olemaan ajankohtaista niin reenaat vähän enemmän noita testejä ajatellen!

Ja aikaisempaa hyppykokemusta ei tartte, eikä siitä hyötyäkään ole.

Ei tossa vartalonhallinnassa oo tosiaan muuta kun että mennään nopeasti makaamaan mahalleen, sieltä ylös ja selälleen ja tätä sitten toistetaan. Vaatii nopeutta mutta ei ole vielä tässä vaiheessa reenaamisen arvoista sulla varmaan, kun saa kuitenkin vaan yhden pisteen :D panosta paljon juoksuun ja että saat cooperin 3000:n tai mieluummin sen paremmalle puolelle. Harrastat vaan paljon liikuntaa ja sitten kun hakeminen alkaa olemaan ajankohtaista niin reenaat vähän enemmän noita testejä ajatellen!

Kuinkahan vaikea päästä läpi siitä vartalonhallinta hommasta ? Ainoa osa testissä mistä ei ole hajuakaan kuinka hyvin menee.

Kannattaa kokeilla, ei se vaadi kun kellon ja pari neliömetriä tilaa :) Eipähän tuu testeissä yllätyksiä. Paha tosta sanoo kuinka vaikee se on kun riippuu jokaisen omasta tasosta. Ite kokeilin tossa ja sain sen aikaan 1:16 yhdessä viivajuoksun kanssa.
Tajusin just että tota vauhditonta ei oo hirveesti tullu kokeiltua, äsken sain monen yrityksen jälkeen 239. Pitäis tekniikka saada kohalleen vielä ennen testejä niin sais tostakin maksimit.

Millasta safkaa porukka on aatellu testien välissä ottaa? Energiapatukoita, geelejä yms?

Palauttavat juomat ois varmaan parhaimmat kun nestettä kuitenkin kuluu aika paljon. Jonkin verran niitä patukoita otan itse kyl mukaan kyytipojaks juomille.

Katalyttejä sisältäviä urheilujuomia ja varmaankin geelejä, patukat eivät imeydy tarpeeksi nopeasti (ainakaan minulla). Saattaapi olla että päivän päätteksi hiukan protskuja, kuten aina :)

Pari viikkoa aikaa testeihin. Ens viikolla kaikki mehut irti ja viimeinen viikko himmailua. Täytyypi vetästä nuo lihaskuntotestit, juoksu ja uinti putkeen. Reppujuoksuakin voisi ensimmäistä kertaa vielä koittaa :) Näkee vähän kuin paljon miestä rasittaa ja eipähän tule aivan shokkina sitten paikan päällä. Mitat 175/70. Tsemii kaikille viimehetken reenailuihin!

Lueskelin noita vanhempia postauksia ja huomasin että pari muutakin tänä vuonna LJK:hon pyrkijää on roaccutan kuurilla atm. Lekuri sano sillo ku alotin kuurin et se saattaa laskee fyysistä suorituskykyä ja oon kyllä huomannu sen. Varsinkin fyysisestä rasituksesta palautuminen on hidastunut. Onks muut huomannu samanlaisia ongelmia ja aiotteko tehä asialle mitään? Ite kelasin et vedän parin päivän breikin mömmöistä noiden testien alla ja toivon et auttais.

Lueskelin noita vanhempia postauksia ja huomasin että pari muutakin tänä vuonna LJK:hon pyrkijää on roaccutan kuurilla atm. Lekuri sano sillo ku alotin kuurin et se saattaa laskee fyysistä suorituskykyä ja oon kyllä huomannu sen. Varsinkin fyysisestä rasituksesta palautuminen on hidastunut. Onks muut huomannu samanlaisia ongelmia ja aiotteko tehä asialle mitään? Ite kelasin et vedän parin päivän breikin mömmöistä noiden testien alla ja toivon et auttais.
Mulla itseasias palautuminen vaan heikkeni kun kyseiseltä kuurilta pääs. Itse sanoisin että turhaa pidät breikkiä, ainakaan noin lyhyttä. Eikö kyseisel mömmöl sitäpaitsi kestä +1kk poistua kehosta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom