Laskuvarjojääkäriksi 2011

Lihaskunnot vedetään ilman jalkineita, sukat saa olla jalassa, muttei ole suositeltavaa. Lattialla olevat hikilätäköt eivät tosin estä liukastelua paljain jaloinkaan sykkiessä, joten olkaa varovaisia. Viivajuoksussa sattuu usein haavereita; yks jamppa tais kerran loksauttaa olkapään pahasti jo heti ens alkuun. Siihen katkes haku ljk:hon. Itse lensin piruetin hiki-/kusilätäkköön astuessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaaha tänää oli viimenen lajitreeni ennen valintakokeita ja seuraava viikko onkin palauttava, ainoastaan kerran uimaan ja lenkille. Ps. oli vähän huuli pyöreenä kun paikallisessa Prismassa oli myynnissä 10kg painoliivejä jossa painoina on 400g teräskuulapusseja ja hinta oli 34e. Taitaa mennä ostoslistalle, koska reppu tekee alaselän kipeeksi.

Se on sitten maanantaina lähtö ja hiilaritankkaus aloitettu ja alkaa pikkuhiljaa jännityskin kasvamaan! Minkälaiset fiilikset muilla on?

Viimeset treenit on nyt vedetty ja maanantaina lähtö.. Ja kyllä alkaa jännittämään. :D Pitäs vielä noita junia-aikatauluja kattella. Pitääkö siis varsinaset liput noutaa jostakin VR:n lippupisteestä tuolla lipukkeella mikä tuli postista, vai käykö se iha sellaisenaan? Huhhuh.. kohta se on. :whip: :whip: :whip:

Onnea valintakokeisiin! :thumbs:
Vois melkein tulla Urheilupuistoon (missä uima- ja jäähalli on) katsomaan sitä meininkiä, mutta voi olla että ne on suljettuna sen aikaa.

Nonniin. Tiistaina sitten nokka kohti Uttia! Kuluva viikko on sujunut pakkolevossa lievän flunssan takia. Nyt viikonloppuna kuitenkin viimeiset uinnit ja kevyt avaava lenkki suoritettu.
Ma ja Ti lepoa, ja keskiviikkona vedetään sitten vähintään se 40 pojoa ;)

En tiiä joko joku on antanut sen kovimman vinkin että kannattaavaroa sitä testiä edeltävää aamupalaa. Meillä oli niin että kolmasosa jengistä lähti laattaamaan, koska tempo oli niin kova. Ensin sielä paineissa nukutaan normisti punkissa ja aamulla 5 aikaan herätys, heti aamupalalle ja sieltä suoraan sitten lihaskuntotestiin. Lähinnä vissiin ongelma että kun jengiä hitusen jänskättää, sitte ei olla totuttu heräämään noin aikasin, sitten tumpataan stydiä kaurapuuroa masu täyteen ja lähetään heti pumppaamaan nii paljo vatsoja ja punnerruksia ku jaksaa niin herkemmästäkin tulee muonat pihalle :D

Edit: itse tosin onnistuin pidättelemään ;)

Pikaisia paranemisia teille Disasterpiece ja dirkki! Ootko disasteri soitellut testipäivän vaihtamisesta? :/

Ja powder, luin samaa edellisistä LJK-ketjuista. Tarkoituksena syödä aika vähän tuona aamuna. Vasta uintitestin jälkeen uskallan syödä enemmän, mutta silloinkin hillitysti. Aikataulun mukaan uinnin ja hiihdon välissä olisi se puolitoista tuntia, mikä ei kyllä oo kovin ruhtinaallinen sulatteluaika. Ainakaan itelle :D Hiilarijuomilla, geeleillä ja patukoilla mennään! ;) :urjo:

Kiitosta! En ole soittanut, haen siis tuohon erikoisjääkärikurssille, joten testipäivät ovat siellä loppupuolella. En ole varma onko olemassa toista testipäivää alta 362 vuorokauden.

Joo se on huomenna lähtö sitten Uttiin! =) tsemii kaikille muillekin testailijoille ja muistakaa ottaa rennosti älkääkä puristako liikaa nii parhaiten se sillä menee =)

Kiitosta! En ole soittanut, haen siis tuohon erikoisjääkärikurssille, joten testipäivät ovat siellä loppupuolella. En ole varma onko olemassa toista testipäivää alta 362 vuorokauden.

Koitahan nyt parantua!... Ei tekis mieli lähteä yksin perjantaina juoksentelemaan... Ei pysty muutes vaihtaa tota päivää. Taitaa olla ainut päivä jo palveluksessa/reservissä oleville EJK:hon. Lapussakin neuvotaan, että jätä tulematta mikäli tunnet olosi kipeäksi. Syystä, että suorituskyky on "heikentynyt"... Mä luulisin, et sydänkohtaus ois parempi syy! Onko täällä muita perjantaina tulevia? BTW itse otin loppuviikon töistä vapaata. Tuppaa tuolla tunnelin pohjalla tai kalliolla usein vahingoittua vakavasti...

Lihaskuntotestissä vois olla sopivaa tehdä vain vaadittu määrä. En silti usko, vaikka tekiskin viimeiseen punnerrukseen saakka, että vaikuttais myöhempiin suorituksiin.
Huolestuttaa vaan se et takareidet kramppaa uinnissa, kun siinä potkitaan niin perkeleesti! Uinti on vielä kaikenlisäksi juoksun jälkeen...

EDIT: Typo

Itselläkin hieman niin ja näin tuon osallistumisen suhteen, kun onnistunut nyt korvatulehduksen ja jonkinasteisen nuhan hankkimaan. Katsastelee vielä huomisen, mikäli helpottaa tauti ennen kuin peruu osallistumisen. Harmittaisihan tuo aika paljon, mutta parempi se on levätä kuin mennä vähänkään sairaana rehkimään, ja pahimmassa tapauksessa vain tekemään hallaa itselleen.

Tsemppiä kuitenkin testeihin pääseville ja toipilaille paranemista!

Huolestuttaa vaan se et takareidet kramppaa uinnissa, kun siinä potkitaan niin perkeleesti! Uinti on vielä kaikenlisäksi juoksun jälkeen...

Ei kannata potkia :) Ite oon huomannu että ihan yhtä lujaa pääsee vaikkei jaloilla mahottomasti potkiskaan. Kun vetää sellasia kevyitä potkuja niin pysyy tasapainossa, mutta kuitenkin käsillä tekee sen suurimman työn. Tätä tekniikkaa kannattaa kokeilla, jos vaan ei oo kädet ihan finaalissa :puntti:

Ei kannata potkia :) Ite oon huomannu että ihan yhtä lujaa pääsee vaikkei jaloilla mahottomasti potkiskaan. Kun vetää sellasia kevyitä potkuja niin pysyy tasapainossa, mutta kuitenkin käsillä tekee sen suurimman työn. Tätä tekniikkaa kannattaa kokeilla, jos vaan ei oo kädet ihan finaalissa :puntti:

Jos meinaa uida 200 metriä 3.15 minuuttiin tai alle, niin kyllä siinä lujaa potkitaan koko sen ajan. Kädet tekee suurimman osan työstä ja niillä saa vauhdin uimiseen, joten eikö ne kädet myös väsy nopeiten? Että kyllä kannattaa minun mielestä potkia... Potkimalla sitä pysytään pinnassakin! 8 Kertaa altaan päästä päähän. Ehtii jo 100 metrin jälkeen vauhti hidastua tuntuvasti. Ennen uintia juoksua kertyy 5000m painot selässä. Eikä se ole mitään hitainta juoksua. Siinä on jalat melko hapoilla, kun uimaan päästään. Ei siinä, kyllä pystyn uimaan 200m tuohon aikaan, mutta noin rankan juoksun jälkeen saattaa tulla just noita kramppeja... Vauhti tappaa! Niinkuin Legionaalainen Peters sen sanoi.

Jos meinaa uida 200 metriä 3.15 minuuttiin tai alle, niin kyllä siinä lujaa potkitaan koko sen ajan. Kädet tekee suurimman osan työstä ja niillä saa vauhdin uimiseen, joten eikö ne kädet myös väsy nopeiten? Että kyllä kannattaa minun mielestä potkia... Potkimalla sitä pysytään pinnassakin!
Joo, kukin tyylillään :D Itse en ole koskaan tottunu potkimaan muuten kuin juuri pinnalla pysyäkseni. Saattaa toki olla että pitempää matkaa uidessa kädet väsyy paljonkin, mutta itse vielä olen tuon 200 metriä jaksanut ihan hyvin.

EDIT. Ja okei, ehkä nyt vähän muotoilin tuon aiemman viestin väärin. Siis ei suinkaan kannata olla täysin potkimatta, kunhan ei nyt kovin suurta liikettä potki. Kuitenkin koko jalka liikkuu.. meinasin vähän, että tuosta lujaa potkimisesta tulee yleensä jonkin sortin räpiköintiä, mikä vie vain voimat jaloista eikä suuresti edistä uintinopeutta.

Noniin... flunssa selätetty ja testipäivää 2 päivällä lykätty, huomenna lähtö Uttiin! Viimeinkin suht terve, ainoa että muutama alustava treeni olis tullu tarpeeseen. Sitte vaan apinana raivon, ravinteiden ja keskittymisen sekoitusta lataamaan :puntti:

Terve! Osaatteko sanoa miten käy astmaatikoille? Itellä astma parani noin 3 vuotta sitten ja lääkkeet sai sillon lopettaa. Olis hyvä tietää että kannattaako sinne etes hakea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom