Laskuvarjojääkäriksi 2011

Nastalenkkareissa hinnat pyörii siinä 100 euron kieppeillä. Itsellä ei kokemusta niillä juoksemisesta ole, koska aina olen pärjännyt normilenkkareilla. Vauhdikkaammatkin lenkit taittuvat oikein hyvin, eikä tarvitse liukastella, kunhan tiet on aurattu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kandee hommata niihin normi lenkkareihin sellaset "lisäosat" joissa on nastat, ainakin itellä helpottaa huomattavasti kun ei tarvi yhtää varoa jäisiä kohtia. Noita saa varmaan helpommin räätäleiltä.

edit. Siis sellaset kumiset jotka vaan vedetään lenkkareitten / kenkien päälle.

Oolrait. Ainakin Icebugin sivuilla oli jälleenmyyjälistassa paikallinen Intersport, pitänee käydä katsomassa ja kokeilemassa, kun ei tuo hinta nyt niin hirveä ole. Paljonko maksoit paellie nastoista?

noni, nyt uintikin kehittyy... 4,05 ja sainpa vielä kroolattua koko matkan :D

Valintakoepäivät 26-27, jos jollakin nappaisi samaan aikaan olemaan.

noni, nyt uintikin kehittyy... 4,05 ja sainpa vielä kroolattua koko matkan :D

Valintakoepäivät 26-27, jos jollakin nappaisi samaan aikaan olemaan.
Samalla päivällä ollaan eli jos oot oikeesti vetäny ton hiihdon 19:30 niin ei taida mulle (eikä muillekaan) paljoa siitä pisteitä ropista. :D Hiihditkö ton armeijan vehkeillä vai jollain vähän kisasemmilla? Meinaan viimevuonna sisään pääsi yli 30min tuloksilla ja tuo alle 20min viidelle kilometrille armeijan lankuilla ja kumisaappailla on aika tajutonta vauhtia.

Ja vielä tuohon uintiin liittyen. Millainen allas tuolla oikein on? Onko toisessa päädyssä matalaa eli voiko pitää pienen tauon vetojen välissä? Muistaakseni oli ihan luvallista taukoa pitää, mutta ei siitä taida paljoa olla iloa jos joutuu reunasta roikkumaan.

Siis 19,30 hiihdin ihan normaaleilla perinteisen suksilla! Tuskinpa sitä kukaan alle 20min vetää niillä armeijan lankuilla :D Sain testattua SA-int mallisia suksia paripäivää sitten saappaat jalassa ja ajaksi sain 24min. Puu suksiksi niillä pystyi yllättävän hyvin hiihtämään kovaa. Taisi olla tervattua pohjaa kun pitokin oli ihan kohtuullinen!

Ite olen myös tuota altaan pituutta miettinyt. onko 25 vai 50m? Mutta luultavasti sehän on niin että 2-3 testailijaa ui aina samalla radalla. Lähdetäänköhän uintiin ihan altaasta vai hyppäämällä??

Uinti testattu kilsan räpiköinnin jälkee 3,15 eli siinä rajoilla :rock:
Jostai vanhoist keskusteluist joskus luin et ois 25m allas saatan muistaa myös väärin :rolleyes:

Jos ens viikolla sais inttisukset käsiinsä nii vois käydä vähä testailee niillä :D

Miten toi 5 km reppujuoksu menee, juostaanko ensin 2 km, jonka jälkeen pidetään tauko ja jatketaan vielä 3km, vai juostaanko koko 5km ilman taukoja?
Onko toi hiihto vaikea osuus? Luulis hyvällä kestävyyskunnolla saada edes minimipisteet?

Koko 5km yhteen menoon joista viimeisestä 3km otetaan se aika. Ja hiihtäminen varusteiden takia on sellaista ettei ilman kokemusta pääse jatkoon, näin itse ymmärtänyt.

Koko 5km yhteen menoon joista viimeisestä 3km otetaan se aika. Ja hiihtäminen varusteiden takia on sellaista ettei ilman kokemusta pääse jatkoon, näin itse ymmärtänyt.

Hiihdossa ei sentään ole 10 km reppua selän päällä, ja lisäksi pääsyvaatimuksissa lukee että "kohtuullinen hiihtotaito" pitää olla. Itsellä pitäis muut mennä mutten ole viitsinyt hankkia noita SA-suksia, joten on pakko mennä kokeilemaan onneani.

Allas on 25m pitkä. Lähtö kiinnostaisi itseäkin eli onko hyppy vai vedestä?

Oon käsittäny kyllä että tossa reppujuoksussa pidetään taukoa ekan 2km jälkeen. Ei toki pitkään mutta ehkä minuutti pari? Muistan lukeneeni, että ainakin viime vuonna jo tuossa 2km aikana osa porukasta jäi jälkeen, mikä kyllä tuntuu vähän uskomattomalta ellei kuulunut sitten taktiikkaan. Jos se oikeasti siihen 10min vedetään niin kyllä siinä pitäisi kaikkien mukana pysyä.

Hiihdostahan pääsi läpi kunhan pääsi maaliin asti. Eri asia tuleeko silloin kurssille valituksi.

Minuutti pari pidetään taukoa ekan kahden kilometrin jälkeen. Uinnissa lähtö altaan reunalta ja voin kertoa kun 6 testailijaa lyödään kolmelle radalle niin siinä kädet ja päät kolisee vähä väliä mitä viime vuotta muistelen ja aikamoista räpiköintiä koko uinti :D yksikin kaveri ui siksakkia X muotoista kuviota tehden ja tottahan toki siinä sitten pamahti jonkun toisenkin uintisuunta siihen johonki väliin ja päät kolahti yhteen.
Sitten siellä oli taas näitä himouimareita jotka tyylikkäästi sukelteli vastaantulevien ali :D

Heh, on toi luistelu, siis juokseminen niin mahtavaa tuolla ulkona. :D Kaikki paikat ihan jäässä. Noh, kehittyypähän tasapaino :)
Paljonko olette heittäneet kiloja reppuun? Itellä on levypainoina tuommonen 6,5 kg. Ihankuin monet testeissä käyneet ovat sanoneetkin. Toivottavasti huhupuhe testien repuista on totta! Toki voisin heittää lisääkin painoa, mutta alaselkä tuppaa vähän kipeytymään niin ei millään viittisi kyllä.. Mutta, no pain no gain.
Voi veljet, kohta se on :) Tsemppiä äijille viimepäivien rutistuksille.

Reppujuoksusta sen verran, että se johdettu 2 km aika vaihtelee aina 9 minuutista 10 minuuttiin. Riippuu kuka juoksuttaa. Minuutti merkitsee jo paljon. Rinkasta vielä sen verran, että se painaa ikävä kyllä sen 10 kg. Siihen on hitsattu kiinni jotain painolaattoja. Mutta jos on kova poika juoksee, niin ei ole ongelmaa. :D

Okei, hyvä että ilmoitit. Eli lisään sen 4kg ainakin pariksi lenkiksi, ettei nyt ihan tuntematonta touhua olisi. :D

Btw. yllättävä toi johdetun kahden kilometrin juoksun aika. Oon tässä henkisesti valmistautunut jotain 3000 cooperivauhtia varten. Huh helpotus!
Totta puhuen, onneksi on tuo johdettu juoksu. Kylmiltään 3000m / 12 min olisi kyllä todella raskas.

Itellä joku reilu 10kg repussa. Ja taso oot oikeessa luisteluu toi on enempi ku juoksuu täl hetkel :hyper: no viel ei oo pannutuksii tullu mut eiköhä ne viel :D

Enpä malta odottaa että pääsen juoksemaan 10kg säkki selässä :rolleyes: ehkä syksymmällä sitten. Ja otan kyllä takaisin mitä sanoin niistä lumien sulamisesta aiemmin, eihän tuolla jäällä pysy pystyssä kävellenkään. Taidankin laittaa ensi lenkille hokkarit jalkaan lenkkareitten sijaan :david:

140e olis tosiaan ollut ne IceBUGit Intersportissa mitä kävin kattomassa, mutten sitten ostanut kun tuntui tosi epävakaalta vähänkin kovemmalla pohjalla. Asicsia en viitsinyt edes koittaa, kun oli puolet pidemmät nastat eikä ne vissiin edes painu yhtään sisälle asfaltilla juostessa. Irrallisia "nastapohjallisia" oli yllättäen sielläkin myynnissä jollain 25e, muttei tietenkään sopivan kokoisia. :jahas: Pitänee käydä tsekkaamassa seuraavaksi Kuusankosken KT-sport.

Meikällä painaa flunssa, kahteen viikkoon en ole pystynyt tekemään mitään treeniä ja veikkaan että ensi viikolla vasta voin jotakin tehdä. Aika hyvin meni vituiksi lopun valmistelut ym. mutta kyllä se tästä, onpahan ainakin palautunut :) Onneksi kerkesin testata tuota rinkkajuoksua vaikkei se mitään herkkua ollutkaan, ehätin myös hiihtää suhteellisen paljon ennen sairastumista. Minulla tosin ei ollut pertsan vehkeitä, mutta veikkaan että ei ole ainakaan yhtä haastava maasto kuin täällä päin. Harmittaa kun tuon flunssan takia en päässyt hiihtämään noilla eräsuksilla, olin valmistautunut että pääsen hiihtämään niillä uutena vuotena mutta toisin kävi.

Tästä kun toivun, käyn vielä juoksemassa hallissa tuon repun kanssa ja sitten vain huilia ja henkistä valmistautumista tulevaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom