Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nii ja lankkuihi viel pitovoiteet pohjaa :D Mites poikien treenit edistyy ? Ite ollu jo pari viikkoo kipeenä eikä pystyny harjottelee :/ Hirvee hinku ois lähtee lenkille, mut ootetaa nyt et tulis terveeks.

Huomenna ainaki lääkärille selvittää mikä polvessa, ku rehähti eturistisiteet kk sitte jalkapallos, ja vaivaa vieläkin välillä. Yks mahdollisuus, että nivelkierukasta osa haljennu. Onkohan mitään asiaa tonne enää sen jälkeen jos on polvi tähystetty?

Huomenna ainaki lääkärille selvittää mikä polvessa, ku rehähti eturistisiteet kk sitte jalkapallos, ja vaivaa vieläkin välillä. Yks mahdollisuus, että nivelkierukasta osa haljennu. Onkohan mitään asiaa tonne enää sen jälkeen jos on polvi tähystetty?

Tämä kiinnostaa myös meikäläistä. Mun tähystettiin molemmat polvet keväällä 2007. Hyvin ovat polvet parantuneet, mutta tiedä häntä, miten luopeasti asiaan suhtautuvat. Kokemuksia?

No ei sun tarvi siitä mitään sanoo, kun ne arvet menny piiloon jo. Vai onko? Siellä kerrot elämän tarinaas just sen verran, ku haluat. Ei ne niitä tietoja mistään saa.

Siis ei mullakaan haittaa toi millään tavalla, mutta kuvautan vaan siltä varalta, että siellä on jotain. Vakuutus sanois puolenvuoden päästä jos tulis jotain, että vanha juttu ja tulis itelle maksettavaks.

Kyllähän ne aika huomaamattomat on. Kuitenkin leikkauksessa tehtiin pieni viilto, koska lumpion asentoa korjattiin.

Jos kysyvät, kerron. Polvet eivät juuri enää vaivaa. Painiessa paukkuvat, mutta niinhän siinä kaikki paikat. Reisiin vielä enemmän voimaan, jotta tukevat paremmin polvia.

Pitäs alkaa tulevalla syyslomalla se ahkerampi lenkkeily.. Millaisella treenauksella pääasiassa on saatu sitä kuntoa paremmaksi?
Ajattelin sittenkin laittaa hakemuksen immolan kaveriksi myös uttiin, eihän siinä mitään häviä.
Omaan juoksukuntooni oon aina ollut tyytyväinen, en ole juurikaan ikinä lenkkeillyt säännöllisesti, cooperin tulos on joskus juostu juoksumatolla 2800m, en tiedä kylläkään kuinka suuntaa antavaa tulosta siitä sitten saa?

Just tänään kokeilin cooperia juoksumatolla.. tikkasin helvetinmoista tahtia ja tulos oli 2400m :D tavallisesti olen juossut sen 3200m joten luotto mattoon meni täysin.

Jees tosiaan viime vuonna hain, läpäisin testit (39/49p), en tullut valituksi ja täysillä mukana ollaan tänäkin vuonna! Hyvin itsevarma fiilis, uintia täytyy vielä hioa. Vituttaa vaan kun tarvii astua palvelukseen tammikuussa ja odotella siellä tuloksia (jos testit läpi menee).

Terves! Itsellä kans olis vasta 2011 ajankohtainen, mutta ilmoittaudun mukaan joukkoon, jos ei muuta niin nämä testit toimii pirun hyvänä motivaattorina. Jos nyt sitten pääsis vielä jostain syystä sisään niin unelma juttu:rolleyes:

Itse olen nyt lukion 1. luokalla (ikää 16) ja sitten ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen ajattelin hakea. Toki on vielä pitkä matka sinne, ja vasta 2012 olisin hakemassa. Ja jos sattuisi pääsemään niin sekin vasta 2013. Olen kuitenkin nyt tätä foorumia seuraillut vähän aikaa. Treenailun ajattelin aloittaa hyvissä ajoin.

Mitä nyt noita fyysisiä testiejä koitin, niin lihaskunnosta olisi mahdollisuudet täysiin pisteisiin, miinus tuo vauhditon pituus jota tällä hetkellä menee vain 2.00 m. Vesipalloa viisi vuotta aikaisemmin harrastaneena voisin väittää myös uinnista tulevan hyvät pisteet, mutta sitäkin pitäisi testata. Ruotsin armeijan sukset olisi talveksi tarkoitus hommata, jotta pääsisi hiihtoa harjoittelemaan.
Cooperista veikkaisin jotain 2500-2700 metriä, joten hommaa on vielä.

Miten muuten on, kuulin, että punnerruksissa rinta pitää osua maahan? Onko näin, vai riittääkö jos kädet ovat 90 asteen kulmassa, että rinnan ja lattian välissä on nyrkki yms?

Nyt olen treenannut siten, että joka toinen päivä punnerruksia, vatsoja ym. lihaskuntoa, ja joka toisena päivänä juoksemista (nyt 5km). Salille menemisestä en tiedä, olisiko parempi vain treenata testeissä olevia liikkeitä, vai olisiko penkistäkin hyötyä?

Vähän läskiäkin löytyy, olen noin 178cm pitkä ja painan 80kg. Tarkoitus olisikin vetää treeniä vähän vähemmällä kalorimäärällä, kuluttaa enemmän kuin syö. Sitten kun olisi kiinteämmässä kunnossa, ajattelin, että menisi se kalorimäärä mitä syökin. Onko tämä järkevää? Entä lisäravinteiden käyttö, kannattaako niitä käyttää, vai pärjääkö ns. luonnollisesti?

Muutama kysymys oli tuossa tekstissä, niin niihin jos joku viisas neuvoisi. Kiitos etukäteen :D

Moro!

Jos nuo mil.fi sivujen ohjeet pitää yhtään paikkansa niin nenän tai leuan on osuttava punnerruksissa maahan ja kädet pitää palata täysin suoriksi.

Ite aina ajattelen että omalla keholla treenaaminen on tehokkainta ja luonnollisinta kunnon kasvattamista, mutta toisaalta käyn itekkin salilla kerran viikossa koululla vaihtelun vuoksi. Vaihtelu on kyllä tosi tärkeetä pitemmän päälle :worship: Mutta mä en kävisi salilla esim. jos sinne olis vaikea päästä tai se olis kallis.

Oot kyllä ihan normaalipainonen, mutta kannattaahan sitä aina pudottaa siihen hyvään painoindeksiin esimerkiksi. Kannattaa kuitenki ensisijaisesti ajatella että mitä syö eikä oikeastaan että miten paljon, mut kuulostaa musta hyvältä!

Luonnollisesti on aina kaikkein parasta, siinä pitää kuitenki olla vähän tarkempi. Netistä löytyy varmaan hyvii treeniravinto settejä. Mut kyllä myös "luonnollisia" lisäravinteita on olemas, ne kannattaa. Esim. gnld:ltä löytyy hyviä, pikku mainos :) Ne pitäis olla tehty tosi ei-synteettisesti jolloin ne olis luonnollista tavaraa.

Toivottavasti saat tästä jotain irti, ei kyllä irronnut kauhean hyvä vastaus enkä kyllä oo kauhean viisas enkä kokenutkaan näissä asioissa, toivottavasti joku muukin pistää vastausta. Tosi hyvä kun sulla on paljon aikaa, saat treenata rauhallisesti = järkevästi, anna palaa, motivaatio vaan korkeella = voitto :kippis1:

Itse olen nyt lukion 1. luokalla (ikää 16) ja sitten ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen ajattelin hakea. Toki on vielä pitkä matka sinne, ja vasta 2012 olisin hakemassa. Ja jos sattuisi pääsemään niin sekin vasta 2013. Olen kuitenkin nyt tätä foorumia seuraillut vähän aikaa. Treenailun ajattelin aloittaa hyvissä ajoin.

Mitä nyt noita fyysisiä testiejä koitin, niin lihaskunnosta olisi mahdollisuudet täysiin pisteisiin, miinus tuo vauhditon pituus jota tällä hetkellä menee vain 2.00 m. Vesipalloa viisi vuotta aikaisemmin harrastaneena voisin väittää myös uinnista tulevan hyvät pisteet, mutta sitäkin pitäisi testata. Ruotsin armeijan sukset olisi talveksi tarkoitus hommata, jotta pääsisi hiihtoa harjoittelemaan.
Cooperista veikkaisin jotain 2500-2700 metriä, joten hommaa on vielä.

Miten muuten on, kuulin, että punnerruksissa rinta pitää osua maahan? Onko näin, vai riittääkö jos kädet ovat 90 asteen kulmassa, että rinnan ja lattian välissä on nyrkki yms?

Nyt olen treenannut siten, että joka toinen päivä punnerruksia, vatsoja ym. lihaskuntoa, ja joka toisena päivänä juoksemista (nyt 5km). Salille menemisestä en tiedä, olisiko parempi vain treenata testeissä olevia liikkeitä, vai olisiko penkistäkin hyötyä?

Vähän läskiäkin löytyy, olen noin 178cm pitkä ja painan 80kg. Tarkoitus olisikin vetää treeniä vähän vähemmällä kalorimäärällä, kuluttaa enemmän kuin syö. Sitten kun olisi kiinteämmässä kunnossa, ajattelin, että menisi se kalorimäärä mitä syökin. Onko tämä järkevää? Entä lisäravinteiden käyttö, kannattaako niitä käyttää, vai pärjääkö ns. luonnollisesti?

Muutama kysymys oli tuossa tekstissä, niin niihin jos joku viisas neuvoisi. Kiitos etukäteen :D
Cooper on sulla jo melko hyvä ja sulla on reilu kaks vuotta aikaa treenata niihin testeihin, joten saat sen varmasti nostettua tosi hyviin tuloksiin. Itse suosittelisin kahta lenkkiä viikosa joista toinen tosi kevyesti ja toinen vähän kovempaa, koska aikaa sulla ainaki riittää.

Ja sitten nuo punnerrukset sun muut, nii itellä ainaki salilla käynnin aikana jäi juoksulenkit lähes kokonaan pois, niimpä aloitin lenkkeilyn ja teen kotona kaikki liikkeet joita voi.

Muaki kyllä vähän epäilyttää tuo uinti ja juoksu...ei oo ennää palijoa aikaa treenata muutama kuukausi vain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom