Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huomenna ainaki lääkärille selvittää mikä polvessa, ku rehähti eturistisiteet kk sitte jalkapallos, ja vaivaa vieläkin välillä. Yks mahdollisuus, että nivelkierukasta osa haljennu. Onkohan mitään asiaa tonne enää sen jälkeen jos on polvi tähystetty?
Miten se hiihto, kumpaa kannattaa harjotella, perinteistä vai luistelua?
Saako punnerruksissa kyynärpäät mennä sivullepäi, (eli et kyynärpäät ei oo ihan kiinni kehossa). On meinaa paljo helpompaa sillee...
Cooper on sulla jo melko hyvä ja sulla on reilu kaks vuotta aikaa treenata niihin testeihin, joten saat sen varmasti nostettua tosi hyviin tuloksiin. Itse suosittelisin kahta lenkkiä viikosa joista toinen tosi kevyesti ja toinen vähän kovempaa, koska aikaa sulla ainaki riittää.Itse olen nyt lukion 1. luokalla (ikää 16) ja sitten ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen ajattelin hakea. Toki on vielä pitkä matka sinne, ja vasta 2012 olisin hakemassa. Ja jos sattuisi pääsemään niin sekin vasta 2013. Olen kuitenkin nyt tätä foorumia seuraillut vähän aikaa. Treenailun ajattelin aloittaa hyvissä ajoin.
Mitä nyt noita fyysisiä testiejä koitin, niin lihaskunnosta olisi mahdollisuudet täysiin pisteisiin, miinus tuo vauhditon pituus jota tällä hetkellä menee vain 2.00 m. Vesipalloa viisi vuotta aikaisemmin harrastaneena voisin väittää myös uinnista tulevan hyvät pisteet, mutta sitäkin pitäisi testata. Ruotsin armeijan sukset olisi talveksi tarkoitus hommata, jotta pääsisi hiihtoa harjoittelemaan.
Cooperista veikkaisin jotain 2500-2700 metriä, joten hommaa on vielä.
Miten muuten on, kuulin, että punnerruksissa rinta pitää osua maahan? Onko näin, vai riittääkö jos kädet ovat 90 asteen kulmassa, että rinnan ja lattian välissä on nyrkki yms?
Nyt olen treenannut siten, että joka toinen päivä punnerruksia, vatsoja ym. lihaskuntoa, ja joka toisena päivänä juoksemista (nyt 5km). Salille menemisestä en tiedä, olisiko parempi vain treenata testeissä olevia liikkeitä, vai olisiko penkistäkin hyötyä?
Vähän läskiäkin löytyy, olen noin 178cm pitkä ja painan 80kg. Tarkoitus olisikin vetää treeniä vähän vähemmällä kalorimäärällä, kuluttaa enemmän kuin syö. Sitten kun olisi kiinteämmässä kunnossa, ajattelin, että menisi se kalorimäärä mitä syökin. Onko tämä järkevää? Entä lisäravinteiden käyttö, kannattaako niitä käyttää, vai pärjääkö ns. luonnollisesti?
Muutama kysymys oli tuossa tekstissä, niin niihin jos joku viisas neuvoisi. Kiitos etukäteen :D