Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valintakokelas nro.79 kolmannesta ryhmästä (23.1.2008-24.1.2008) ilmoittautuu :) Tuli valintakoe suoritettua kunnialla loppuun ja pisteitäkin tuli se n. 35-37. En ehtinyt tsekata taulua.

eli mun laskelmien mukaan jatkoon pääs yhteensä 156.
ekalt:52
tokalt:60
kolmannelt:44

mitenköhä ne ketkä sairastus ennen testei,onkoha niil viel joku testi päivä,vai oliko ne tos kolmannes erässä suorittamas?

Valintakokelas nro.79 kolmannesta ryhmästä (23.1.2008-24.1.2008) ilmoittautuu :) Tuli valintakoe suoritettua kunnialla loppuun ja pisteitäkin tuli se n. 35-37. En ehtinyt tsekata taulua.

Olin ite numero 77, mut en kyl saa päähän kuka olit. Suunnilleen samat pisteetkin tuli.

Jeps. 23.-24.1. olivat testipäiväni.
1. osasto, nro 19.

Utin testit olivat minusta ihan hiton hyvä kokemus, kaikinpuolin: porukka oli tosi asiallista ja rehtiä, ei ollenkaan sellaisia sivari-lusmuja. Torstai-aamun herätys Mortal Combatilla oli yksi parhaimmista kokemuksista. Muutenkin todella rento meininki ja helvetin hyvä yhteishenki.

Fyysisistä tuli 45 (lihaskunto 15/16, juoksu 18/20, uinti 2/3, hiihto 10/10) ja lääkärintarkastuksissa lääkäri sano suoraan, että se on nyt päästä kiinni. :) Olen tyytyväinen omiin suorituksiini. Psykologisista en kyllä tiedä sitten, mitenkö ne menivät.. Joka tapauksessa helvetin hyvä kokemus!

VomboVompatti: jos asenteesi on tuo, ei Utti ole sinulle oikea paikka. Vaikka fyysinen kunto onkin kova, ei kannata tulla, jossei henkinen kantti riitä. Jos kaikesta löytää vitutusta, niin armeijassa tulee olemaan todella vaikeaa.. :P No eiköhän ne psykologit huomaa, jos jotain on vialla, oli nimittäin melko tarkat ne haastattelut. :) Lääkärintarkastuksessa 2 h lääkärin odottelu kylmällä lattialla kyllä ketutti, mutta kun pääsi heittää juttua toisten kaa siinä jonossa, niin ei tuntunut ollenkaan pahalta.

En voi kyllä muuta kuin nostaa hattua niille, jotka Uttiin sitten pääsevät, olinpa porukassa eli en. Ei ole todellakaan häpeä, jos ei tule valituksi. On nimittäin niin kovaa porukkaa hakemassa ja kaikki ovat samalla linjalla.

Itsellä olisi ollut testit 24.-25. päivä, mutta olin tuon koko viikon flunssassa, joten jouduin perumaan testit. Vituttaa vaan, kun treenasin Utti motivaattorina 1,5 vuotta ja sitten kävi näin. Noh aina ei voi voittaa, eikä se elämä tähän pääty. Toivottavasti pääsen sitten Immolan kokeisiin asti.

Jeps. 23.-24.1. olivat testipäiväni.
1. osasto, nro 19.

Utin testit olivat minusta ihan hiton hyvä kokemus, kaikinpuolin: porukka oli tosi asiallista ja rehtiä, ei ollenkaan sellaisia sivari-lusmuja. Torstai-aamun herätys Mortal Combatilla oli yksi parhaimmista kokemuksista. Muutenkin todella rento meininki ja helvetin hyvä yhteishenki.

Fyysisistä tuli 45 (lihaskunto 15/16, juoksu 18/20, uinti 2/3, hiihto 10/10) ja lääkärintarkastuksissa lääkäri sano suoraan, että se on nyt päästä kiinni. :) Olen tyytyväinen omiin suorituksiini. Psykologisista en kyllä tiedä sitten, mitenkö ne menivät.. Joka tapauksessa helvetin hyvä kokemus!

VomboVompatti: jos asenteesi on tuo, ei Utti ole sinulle oikea paikka. Vaikka fyysinen kunto onkin kova, ei kannata tulla, jossei henkinen kantti riitä. Jos kaikesta löytää vitutusta, niin armeijassa tulee olemaan todella vaikeaa.. :P No eiköhän ne psykologit huomaa, jos jotain on vialla, oli nimittäin melko tarkat ne haastattelut. :) Lääkärintarkastuksessa 2 h lääkärin odottelu kylmällä lattialla kyllä ketutti, mutta kun pääsi heittää juttua toisten kaa siinä jonossa, niin ei tuntunut ollenkaan pahalta.

En voi kyllä muuta kuin nostaa hattua niille, jotka Uttiin sitten pääsevät, olinpa porukassa eli en. Ei ole todellakaan häpeä, jos ei tule valituksi. On nimittäin niin kovaa porukkaa hakemassa ja kaikki ovat samalla linjalla.

No älä nyt käy leijuu siellä. Itse sain ton saman pistemäärän fyysisistä 15/16, 20/20, 2/3, 8/10. Äijäl on käynny munkki ku oot saannu kunnon varusteet tos hiihdossa. Omat hiihtovarusteeni olivat muuten sen verran p*skat että toi 10 pojoo tost hiihdosta oli täys mahdottomuus saada. Ja v*ttumaistahan ja tylsää se touhu siellä Utissa todentotta oli.

Ja mitä v*ttua sinä olet täällä kertomaan toisten henkisestä kantista kun olet itse henkisesti 4-6 vuotiaan tasolla.

Heh...:D
Jos tarkastellaan kylmästi numeroita,sen enempää fyysisten pisteistä tai psyklogoisista välittämättä, niin tuo kekelen antama luku fyysisten testien läpäisseistä,eli 156,tarkoittaa periaatteessa sitä,että nyt on sitten 52,5% mahdollisuus päästä Uttiin heinäkuuksi,mikäli siis tänäkin vuonna valitaan viime vuoden tapaan 82..:david: Tosin eipä tällaisella numeroiden pyörittämisellä ole sisäänpääsyn kanssa mitään väliä....
Siitä tokan päivän hitaudesta vielä; oli se harvinaista herkkua venailla niitä psykologeja yli tunnin tjs. siinä parakin edessä:hyvä:

I like those odds.

Ja voisko jotkut ketä on saanut 18p juoksusta kertoa cooper-tuloksiaan? Ois kiva tietää sellanen mahdollinen arvio paljonko sais mentyä, kun viime coopperista on tullu aika kovaa kehitystä. Silloin olisi varmaan mennyt 3000 samalla ajalla ilman reppua ja 2km pohjaa kuin nyt testeissä. Hieman monimutkaista ulosantia, mutta koittakaa ymmärtää.

Mutta eipä noista ko. paikoista mitään SAS-operaattoreita valmistu eikä se ketään välttämättä auta siellä snagarin jonossa, jossa Vompatti uhkailee ja örisee. Mutta se on silti mukava sekä mielenkiintoinen tapa suorittaa varusmiespalvelus.
Off-Topic, joka on siis toinen nimeni :D, mutta lehdessä oli silloin kerran juttua siitä yhdestä britti-papparaisesta, joka taltutti nuoret ryöstäjät aika nöyryyttävästi. Ko. kaveri olikin entinen SAS:n mies. Paska tuuri jätkillä. :hyvä:

Ja :lol2: tuolle Vompatti-vertaukselle.

Ps. Hyppykoulutus on vain pieni osa koulutusta. Sen rooli on enemmänkin palvella "miehistymisenä". Tällä sinun ei kuitenkaan kannata päätäsi vaivata.
Tosiaan ku kattoo sitä värväysvideoo nii ei siinä kokoajan varjoilla hypitty! Aika pitkälti liikuttii kaikin muin keinoin:)

Kuitenkin haluaisin viellä kuulla, kuinka paljon muut 18 pistettä juoksussa saaneet ovat coopperissaan juosseet? Ounailen, että minulla taitaa tulos olla näistä siellä heikoimmasta päästä, mutta kehitystä on tapahtunut varmasti ja haluaisin tietää paljonko voisi tulokseksi ehkä odottaa.

3050m meni ennen kokeita, tämä tosin ulkona jäisellä tiellä -3C pakkasessa.
Uskoisin juoksevani n. 3300-3400m Cooperissa. Varmaa tulosta en kuitenkaan uskalla sanoa.

Kuitenkin haluaisin viellä kuulla, kuinka paljon muut 18 pistettä juoksussa saaneet ovat coopperissaan juosseet? Ounailen, että minulla taitaa tulos olla näistä siellä heikoimmasta päästä, mutta kehitystä on tapahtunut varmasti ja haluaisin tietää paljonko voisi tulokseksi ehkä odottaa.

3500-3550m menee kevyesti coopperissa mutta sainkin tosta reppujuoksusta sen 20 pistettä. Zorro taas vauhdissa täällä. Zorrolle tekee meinaan tiukkaa juosta jo 3000 coopperissa. Siksi se täällä kyselee ja riahuu kun sitä potuttaa kun sille tuli fyysisistä niin vähä pojoja. :hyper:

-- uinti 1 piste (mä olin se ykkösryhmästä kuka ui 4.29 :D) --
Pistit nimittäin kunnon shown pystyyn.. :D
Sait ainakin hyvät kannustukset.:hyvä:

EDIT: Muillekin tietoon, että kun matkaa oli vielä jäljellä 12,5 metriä ja aikaa 20 sekuntia niin joku kävi taputtaa käsiä ja huutaa "hyvä hyvä". Sit kaikki kävi taputtaa niinku urheilukisoissa konsanaan. Kunnon kannustukset.. :D

Cooperissa tuli sillon lokakuussa kun hakemusta laittoi ni 3100. Reppujuoksusta 17 pistettä, ehkä olisi vielä yhden saanut, mutta kuten kävi ilmi, kannatti vähän säästää voimia :)

Toiseksi huomasin että sinne pitäisi ilmoittaa jos on päässyt läpi Utin fyysisistä testeistä.Onko tämä edes välttämätöntä

jos oot utissa läpässy fyysiset ja tehny psykat ni ei immolas tarvi käydä ku lääkäris ja haastattelus (+ryhmäkeskustelu)

Muistakaa nyt, etteivät hyvät pojot fyysisistä tarkoita sisäänpääsyä. Ulkopuoliselle ehkä vaikea hahmottaa, mutta sotilas tarvitsee paljon muutakin kuin fyysistä kyvykkyyttä - joka kylläkin on tärkeää sekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom