Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy nyt testit 22-23.1 läpikäyneenä sanoa,että oli muuten aivan onnistunut kokemus. Varsinkin tiimihenki testiporukan kanssa oli mahtava:thumbs: Olittekos muuten gsz ja Zerro eilen 16.25 Kouvolasta Helsinkiin lähteneessä junassa, sekä Kouvolan asemalla kaljalla ennen lähtöä? Meinaan vaan,että itekin olin tuossa porukassa. Olin se jannu siinä punasessa Mammuthin takissa, joka ilmesty sinne ravintolaan hieman muita myöhemmin..
mutta anyway, onneks olkoon kaikille testit läpitahkonneille!:worship:
p.s: Bond-teema "nyt on kiire!"- huutojen kanssa oli varsin mieleenpainuva herätys:D
Itse lähdin 16.30 taajamajunalla Riihimäen suuntaan. Olitkos muuten yksi näistä sissipartion sankareista, jotka juoksivat jostain Utin metsistä linja-auton perään? :hyvä:

Taidat olla jo neljäs tuosta porukasta, joka tänne kirjoittelee. Nyt vaan toivotaan, että kaikki pääsee sisään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep,olinpa hyvinkin:D Toivotaan,että sitä näkisi mahdollisimman monta tuttua kasvoa utissa heinäkuussa, edellyttäen tietysti,että se hyväksyntä maaliskuussa postiluukusta tipahtaa:rock:
Jos nyt otetaan kantaa tuohon VomboVompatin kritiikkin,niin itse en ainakaan tuollaista havainnut... Kyllä ne valvojat aika hyvällä prosentilla puuttuivat mahdollisiin,jopa pieniinkin, virheisiin suoritusten teossa..Siitä hiihtotestistä vielä; niiden välineiden kuuluikin olla huonoja ja olosuhteiden suht. vaikeahkot. Nimittäin tällä haluttiin testata sitä, kuinka paljon kokelailla on sitä kuuluisaa suomalaista Sisua...

Terve. Olen seurannut tätä keskustelua ihan alusta saakka, ja itsekin olen siis kiinnostunut laskuvarjojääkärikurssista. Itselläni on vielä 2 vuotta että armeija kutsuu. Siksi ajattelinkin kysyä, että onkohan minulla mitään mahdollisuuskia päästä kurssille, kun nykyinen kuntoni on tämä:

Cooper: 2500m
Leuat: Hädintuskin 2
Vatsat: 1 piste
Selät: 3 pistettä
Koord. testi: ~2min meni
Uinti ja hiihto on vielä kokeilematta, mutta hiihtoa joka talvi harrastanut. Uintia taasen en.

Olisi myös muutama kysymys noista pääsykokeista. Selkälihasten suoritusliike lukee mil.fi:ssä, että vartaloa nostetaan 30cm. Mitattiinko tätä millään? Toinen kysymys on, että kelpaako jos näkö on parannettu laserleikkauksella.

Kiitos ja etukäteen, ja onnittelut niille joilla testit meni hyvin!

Jepjep. Taidankin olla ensimmäinen tuosta 23.-24. päivien porukasta joka ehtii tänne kirjoittelemaan.

Testit lähtivät hyvin käyntiin: lihaskuntotesteistä täydet pojot ja juoksun aika oli 12'35'' eli 17 pistettä. Tavoitteeni oli 13'15'' joten ei voi olla kuin tyytyväinen. Uinnista nappasin sen 2 pistettä niin kuin aioinkin. Aikaani 3'32'' olen myös tyytyväinen. Ennen hiihtoa kasassa oli siis 35 pistettä ja fyysisen testin läpäisy näytti jo aika varmalta. Hiihdostakaan en osannut huolehtia siitä huolimatta, että olin pitänyt suksia jaloissa viimeksi yläasteella. Hiihtopaikalla mieliala sukelsi hieman kun sain ne "sukset" jalkaani. Ei ollut pitoa, ei luistoa ja sauvojen päät olivat kuin laakerikuulat. Hiihtoreittikin muistutti enemmän luistelurataa. Noh, ei muuta kuin sisulla eteenpäin ja tuloksena 3/10 pistettä. Olisi paremminkin voinut mennä, mutta läpi meni ja se riitti tällä erää. Saldona fyysisistä testeistä siis 38 pistettä ja jatkoon.

Sitten n. 40 miestä harvempana porukka painui suihkuun. Pienen lepotauon ja ruokailun jälkeen sitten psykotesteihin. 4 tunnin istuminen ja kaikenmaailman "kiristääkö vanne päätäsi" -kysymyksiin vastailu oli puuduttavaa, mutta minkäs teet. Näiden jälkeen sitten päästiinkin kevyelle iltapalalle ja nukkumaan.

Seuraava päivä (eli tänään) meni istuskelun merkeissä odotellessa vuoroa haastatteluun, terveystarkastuksiin ja ryhmäkeskusteluun. 6 tunnin tylsistymisen jälkeen lähtikin vihdoin bussi Kouvolan asemalle ja sitä kautta kotiin. Ja täällä sitä nyt ollaan.

Porukka oli kyllä mukavaa ja ryhmähenki tiivistyi testien edetessä. Kaikki olivat kovakuntoisia ja motivoituneita, vaikka osa joutuikin jättämään leikin kesken. Itse olen suorituksiini enemmän kuin tyytyväinen. Jos katsotte aikaisempia viestejäni, odotin itselleni ehkä 32-35 pistettä. Nyt sain 38 pistettä ja paremmalla hiihdolla mahdollisuudet olisi ollut yli 40 pisteeseenkin.

Mutta nyt vain odottelemaan tuloksia ja toivottavasti heinäkuussa koittaa jälleen matka Uttiin :thumbs:

Mis ryhmäs olit D_Steele?

Itellä meni testit ihan hyvin/niin kuin odotinkin. Lihaskunnosta sain 15/16 mikä oli heti pieni pettymys. Juoksusta lähin hakemaa 18 pistettä ja sain loppujen lopuks taisteltuun 19, aika oli 12.10. Uinnissa tuli toinen pettymys, mulla oli hyvät mahikset täysiin pisteisiin mutta lähin liian lujaa ja hyydyin pikkasen. Lopputulos 3.26 ja 2 pistettä. Hiihdossa sit rämmittiin perinteiseen stadilaiseen tapaan ja 1 pojo taskuun.:D Kokonaispisteet siis 37.

Terve. Olen seurannut tätä keskustelua ihan alusta saakka, ja itsekin olen siis kiinnostunut laskuvarjojääkärikurssista. Itselläni on vielä 2 vuotta että armeija kutsuu. Siksi ajattelinkin kysyä, että onkohan minulla mitään mahdollisuuskia päästä kurssille, kun nykyinen kuntoni on tämä:

Uinti ja hiihto on vielä kokeilematta, mutta hiihtoa joka talvi harrastanut. Uintia taasen en.

Olisi myös muutama kysymys noista pääsykokeista. Selkälihasten suoritusliike lukee mil.fi:ssä, että vartaloa nostetaan 30cm. Mitattiinko tätä millään? Toinen kysymys on, että kelpaako jos näkö on parannettu laserleikkauksella.

Kyllähän sä ehdit kuntoas tarpeeksi nostaa, jos vain jaksat treenata tarpeeksi. Ei minun mielestä pitäisi olla edes kovin ylivoimaista tuollainen kehitys, mutta ei tietenkään helppoakaan. Keskity siihen juoksuun paljon heti alussa.

Eikä ne tullut minkään mittanauhan kanssa katsomaan, että porukka nosti päätänsä sen 30 senttiä. Katselivat ja ilmoittivat, jos on parannettavaa.

En, jäin siihen muutamaks minuutiks ootteleen taajamajunaa Riihimäelle.

Joo, eipä vissiin :D

VomboVompatti, jos nyt jo vituttaa noin paljon niin onkohan Utti nyt sitten ihan oikea paikka? Paljonko sait muuten fyysisitä pisteitä?

Pisteitä tuli reilusti yli 40 mutta pari pistettä k*sin ihan omaa huolimattomuuttani/pa*kuuttani. Psykot oli puuduttavat, tylsät ja niissä muissa pälli testeissä en kerinny tehä kaikkia ku oli nii vähä aikaa. Aina kun pääsin vauhtiin niin johan kuulu huuto KYNÄT PÖYDÄLLE!!!!!!!! Lääkärin tarkastus siel polil olikin sitten jo täyttä pa*kaa. Fyysiset testit voisin lähtee tekee koska vaan uudelleen mut noita muita en enää niin puuduttavaa/vittumaista se nimittäin oli.

LOL. Sanon nyt suoraan että olet aivan alkutekijöissä ainakin fyysisesti. Miten joku saa tuhlattua siihen koordinaatio testiin 2min :wtf: Ja toi coopperi sitä sun on parannettava jos et pääse edes 3000m niin sun on turha edes puhua ljk:oosta. joten ei kun lenkille mars siellä se juoksukunto nousee. Ja noita lihaskuntotestejä opettelet tekemään aivan ensimmäiseksi oikein. Käy kattomassa Mil/liikunta sivulta noi lihaskunnon suoritus ohjeet. Muista se että yksi oikein suoritettu punnerrus on arvokkaampi kuin 10 väärin tehtyä. Vai uintia et ole harjoitellut. No painu sinne uimahalliin treenaamaan muista se että aikainen lintu madon nappaa.

Vompatti, mutta muista että minulla on vielä 2 vuotta aikaa. Kyselinkin sitä että pystyykö kahessa vuodessa kehittymään tarpeeksi. Ja täälllä korvessa mitään uimahalleja ole.

No offence mutta vompatin jutut alkaa monilta osin ja yleiseltä tyyliltään kyllästyttää. Uskon että KKcK pystyt kovalla työllä ja päättäväisyydellä saavuttamaan vähintäänkin riittävän kunnon. Itsellä kunto ei pari vuotta sitten ollut juurikaan parempi.

Itse testeistä: lopputulos ylitti omat odotukset moninkertaisesti. Missään ei tökännyt ja kokonaispisteitä 36. Lihaskunnosta täydet, juoksusta 17/20 (12.45 sec), uinti 1 piste (mä olin se ykkösryhmästä kuka ui 4.29 :D), hiihto aikaan 27+3 min (=30 min). Unta en saanut käytännössä ollenkaan mutta siihen on koulun ja myöhäisten treenien takia tottunut, joka auttoi testeissä :).

Mistäs D-steelen tunnistaa? Numero ym? Itse olin 23.-24. päivän testeissä nro. 3.

Teksti saattaa sisältää sekoilua mutta en jaksa tarkistaa vaan nyt saunaan ja syömään!

Noniin, testit ovat onnellisesti ohi ja kotona ollaan. 32 pistettä sain eli rajoilla mentiin, mutta täytyy olla silti onnellinen sillä tavoite oli päästä testit kunnialla läpi. Erityisesti juoksuaikani oli positiivinen yllätys, väliaikoja kuunnellessani olin niin kujalla että luulin testien päättyvän juoksuun. Ajaksi tuli lopulta 12.52 vaikka juostessa laskin että en varmasti alita tuota 14.30 vaadittua aikaa. Uinti oli ihan hirveää rämpimistä ja pääsin sen juuri ja juuri läpi, ei se väärin ole. Hiihto oli yllättävän rentoa ja vaikka "latu" olikin aikamoinen esterata puroineen sun muineen, tuntui että paukkuja jäi vähän liikaakin. Ajaksi tuli lopulta 26 + 2 min. Kannatti käydä, oli helvetin siistiä! (Paitsi se tämänpäiväinen odottelu siellä kuulustelumestassa...)

Joo kyllä alko käydä hermoille se odottelu. Sama homma oli vielä siellä lääkärillä. Reissu painui kyllä mieleen se täytyy myöntää, erityisesti keskiviikko-aamu...

Ja täälllä korvessa mitään uimahalleja ole.
Uimahallien uupuminen on huono juttu, sillä se olis kyllä aivan ehdotonta.

Jos jossain järvessä pääsee uimaan niin se auttaa jo paljon. Kyllä sielläkin tekniikkaa saa sen verran treenattua että ainakin läpi pääsee. Eikä uinti nyt niin suuressa osassa testeissä edes ole (max. pisteet vain 3, juoksussa 20). Lähempänä testejä käyt KKcK sitten muutaman kerran hallissa jossain kauempana niin hyvä siitä tulee.

Mistäs D-steelen tunnistaa?

Olin numerolla 11. Aika matalalla profiililla vedin koko testit läpi, mutta siitä ehkä tunnistaa että kuljin vähän joka paikassa nahkatakki päällä. (Kun en älynnyt muuta takkia ottaa mukaan :D)

Onko täälllä ketään 1. ryhmästä? Oma numeroni oli 59.
Juoksussa ajaksi tuli 12.48, mikä tosiaankin yllätti positiivisesti, kun kotona treenatessa en kertaakaan saanut 3000m juostua alle 14.30min.

Menikö muuten hiihdossa se pisteytys niin, että 1min/1piste, vai muuttuiko se jotenkin noitten olosuhteitten myötä?

Vompatti, mutta muista että minulla on vielä 2 vuotta aikaa. Kyselinkin sitä että pystyykö kahessa vuodessa kehittymään tarpeeksi. Ja täälllä korvessa mitään uimahalleja ole.
Aktiivisella treenaamisella pystyt saavuttamaan jonkin asteisen tason. Treeniä. Vompatti ilmeisesti ei osaa lukea, että sinulla on 2 vuotta aikaa. Käytä ne 2 vuotta hyödyksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom