Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Täältä löytyy toinen fyysisiin kosahtanut valintakokelas. Juoksuun jäi, mulla meni pohkeet alta ennen maalia, oli niin hapoilla että kyynelet meinas tirahtaa. Koordinaatiotesti pisti mulla pakin aivan sekaisin ja jalat ihan hapoille, oli muuten yllättävän paha, vaikka piste siitä tulikin. Ois pitäny reenata sitä.

Leuoissa laskin mielessäni 15 ja aattelin lopettaa, pari kolme olisin vielä saanut, ja yllätyksekseni hypättyäni alas laskija takaa sanoi kolmetoista. Vittu.:(

Kestävyys ei vaan riittänyt tällä kertaa, mutta vielä ei luovuteta saatana! lykkäyshakemus sisään ja ens vuonna uutta huomattavasti kovempaa yritystä ! :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvät fiilikset jäi koko reissusta!

Omasta mielestäni ylitin itseni, homma ei tule jäämään kiinni fyysisistä. Kaikki on nyt sitten psykologisten, haastattelun ja ryhmäkeskustelun varassa. Luulin että nehän meni hyvin, mutta vielä täytyy fyysistenkin jälkeen puolet porukasta karsia, täytyy vaan odotella maaliskuuta.

Mites aikooko porukka jatkaa treenaamista kuinka tiukalla tahdilla? Itse ainakin lopetan tipattoman tammikuun ja nollaan vähän viikonloppuna, pitää sitten miettiä.

Zerro kuka mahdatkaan olla? Nimin. samassa porukassa ollut. :kippis1: Itse olin se pitkä kaveri.

Niin joo, pienet golf-taputukset militaristi-kokelaalle. Maastohousut, kenttäpullo ja helvetinmoinen yritys löytyivät jo, mutta harmillisesti jäi hiihdosta kiinni. Tulen aina muistamaan räväkän agressiivisen koordinaatiosuorituksesi.

Itsehän olin se salskea nuorukainen ruskeassa nahkatakissa, joka pelaili kännykällään tetristä aina kun kerkesi. Porukan ainoa siideriä lipittävä. :(

En kyllä osaa erottaa yhtä erityisen pitkää kaveria koko joukosta. :P

Rispektiä myös kaverille, jolta laatta jostain syystä lensi heti alussa, mutta jatkoi aina juoksuun asti, jossa taisi saada jopa lisää vatsanväänteitä (?).

Tänään varmasti uni maittaa, vaikka en saakaan uinua samanlaisella pilvenuntuvapatjalla kuin testien aikana.

No en nyt mikään erityisen pitkä, mutta aika lailla pisimpiä tuon päivän kokelaita(189). Istuin siinä sun vasemmalla puolella.

joo meitsi kans samassa mestassa. muistan teijät molemmat.mä oon se nummelan poika, joka veti "hot kebabii". ravintola vaunussa hesaa kohti....etkös sä qsz matkannu kans ravintola vaunussa?(en oo iha varma)

Saakohan sitä lykkäystä millään kevyin perustein? Vai millä tavoin meinasit, jos sut on määrätty jonnekin muualle? :confused:
Kyllä sen tänä päivänä saa niin kevyin perustein yleensä, etten usko siinä mitään ongelmaa olevan. Perustelee vaan hyvin vaikka ettei ole vielä valmis menemään tjsp.

Kyllä sen tänä päivänä saa niin kevyin perustein yleensä, etten usko siinä mitään ongelmaa olevan. Perustelee vaan hyvin vaikka ettei ole vielä valmis menemään tjsp.
:wtf:

Jos näin tosiaan on, perkele että tulisin onnelliseksi. Vois varmaan nyt jo ruveta pähkäilee sopivaa syytä (muija heitti pihalle, Buddha ilmeni minulle ja käski matkustaa Tiibetiin tjms.)

Oikeasti haluisin kohotella kuntoa tässä pari vuotta ja ennen kaikkea päästä opiskelemaan.

Onko muuten kellään täällä aavistustakaan siitä, että miten menetellään sellaisessa tapauksessa, jos mun pitäis astua heinäkuun alussa palvelukseen ja yliopiston pääsykokeen tulokset tulevat vasta sen palvelukseenastumispäivän jälkeen? Ja siis sattumoisin pääsenkin yliopistoon. Ilmeisesti keskeytän palveluksen sitten sen viikon tai kahden jälkeen? :D

Onko muuten kellään täällä aavistustakaan siitä, että miten menetellään sellaisessa tapauksessa, jos mun pitäis astua heinäkuun alussa palvelukseen ja yliopiston pääsykokeen tulokset tulevat vasta sen palvelukseenastumispäivän jälkeen? Ja siis sattumoisin pääsenkin yliopistoon. Ilmeisesti keskeytän palveluksen sitten sen viikon tai kahden jälkeen? :D

Jos mä oikein ymmärsin niin mun tutulle kävi juuri näin, että kesällä meni inttii ja sai samalla tietää että opiskelupaikka on varma ja nyt kun pääs pois intistä niin se menee vasta syksyllä tampereelle.. eli se opiskelupaikka on olemassa, mutta ensin käydään se varusmiespalvelu ja sitten koulu :)

Jos mä oikein ymmärsin niin mun tutulle kävi juuri näin, että kesällä meni inttii ja sai samalla tietää että opiskelupaikka on varma ja nyt kun pääs pois intistä niin se menee vasta syksyllä tampereelle.. eli se opiskelupaikka on olemassa, mutta ensin käydään se varusmiespalvelu ja sitten koulu :)
Näinpä arvelin, mutta eiväthän he voi pakottaa jäämään. :D

tuli tässä ihan mielenkiinnosta mieleen että kuinka päihteellistä porukkaa sinne hakee/siellä on. eli siis oliko testeissä paljon tupakka ja nuuska miehiä jos yhtään sattu silmään. ajattelin vaan että vaikka fyysiset läpäisisikin niin mahtaakohan tällänen painaa viimesissä valinnoissa.

ps. en ole ljk:ksi hakeva nikotiiniriippuvainen alkoholisti. :kippis1: tälle ei vaan voi mitää kun on liikaa aikaa ja ajateltavaa.

Ei nyt millää jaksais selailla tätä edestakasin jne. niin pitää kysyy et onko siis vielä toisetkin testit? missä siis valittas se lopullinen porukka?

Kestävyys ei vaan riittänyt tällä kertaa, mutta vielä ei luovuteta saatana! lykkäyshakemus sisään ja ens vuonna uutta huomattavasti kovempaa yritystä ! :rock:

Ensimmäisellä kerralla valintakokeissa tulin kipeäksi (kuume) testejä edeltävänä yönä Kouvolassa. Kyseessä oli ko. vuoden toiseksi viimeiset testit ja leikki oli sillä erää ohi. Palvelukseenastuminen olisi ollut heinäkuussa, mutta lykkäyshakemus sisään ja vuoden päästä uusiksi testeihin. Tuloksena unohtumaton vuosi Utin kankailla.

Itse sepustelin lykkäysanomukseen opiskelujeni olevan siinä vaiheessa, että olisi viisainta lykätä palvelusta vuodella, mikä ei tietenkään todellisudessa pitänyt paikkaansa. Eli pitäisi olla suht varma saada lykkäystä, perustele kuitenkin huolella.

Yllä oleva siis rohkaisuna & lohdutuksena. Utissa opetettua: "Jos luovuttaa kerran, luovuttaa aina."

Ei osunut kyllä yhtään tupakoitsijaa mun silmiin, mutta lääkärintarkastuksen yhteydessä kysyttiin käytätkö alkoholia, tupakkaa tai nuuskaa. Monet laittoivat kyllä, että alkoholia tulee käytettyä. Itsekin laitoin, että tulee käytettyä silloin tällöin ja lekuri kuitenkin laittoi papereihin, että sovelias olen.

Ja testejä on siis vain yksi kerta.

whata deepest shittiii koko touhu. Aino hyvä ja mukava puoli nois utin testeissä oli ne fyysiset testit. Itse tein kaikki liikkeet niin kuin ne siellä näytettiin lisäksi tein liikkeitä rauhallisesti ja teknisesti oikein valitettavasti moni muu ei näin tehnyt. Siellä Utti hallissa oli niin sekavainen seurakunta kaiken maailman tallaajia että huh huh. Fyysisissä testeissä ohjeena annettiin ,että tehkää liikettä tasaisesti ja teknisesti oikein. Mutta mitä porukka näytti tekevän testien liikkeet ihan miten sattuu (päin persiilleen). Kun porukka ei jaksanut punnertaa oikein siellä näkyi vaikka kuinka paljon niitä neiti punnerruksia tai muuten vaan epäpuhtaita suorituksia. Tietenkin nämä punnerrusten tekijät ja muut pöljät sitten ilmoittivat myös nämä lukuisat epäpuhtaat suoritukset kirjureille. Toiseksi esimerkiksi voidaan mainita henkilö x kenen selkälihasliikkeitten tekemistä seurasin. Tämä x ilmoitti tehneensä n.80 selkälihasliikettä. Repesin tästä ja sanoin että niin varmaan teitkin mutta ylävartalosi ei noussut kuin korkeintaan 10-15 senttiä parhaimmillaankaan. Eli fyysisissä testeissä kusettaminen oli naurettavan helppoa. Sinun piti itse sanoa tuloksesi kirjurille eli käytännössä moni paransi tällä tavalla suoritustaan ikävää ja epäreilua mutta totta. Kaikki fyysiset lihaskunto testit tehtiin paljain jaloin myös se viivajuoksu hässäkkä. Tästä johtuen ainakin omissa jaloissani nahkaa lähti.
Lihaskuntotestien jälkeen lähettiin bussilla kohti Kouvolan jäähallia.

Kouvolan jäähallilla suoritettiin reppujuoksu testi. Aiemmin sanomani 11-12 kilon painoinen reppu oli lähinnä oma toivomukseni. Todellisuudessa se reppu ei painanut paljon pa*kaakaan. Itse olen lukuisia kertoja juossut sen saman testin n.15 kilon painoisella repulla. Tämä Utin painoreppu olisiko ollut jotain 5kiloa joka tapauksessa kevyeltä se ainakin tuntui. Lämmittelykin mentiin niin perkuleen hiljaa että eihän siinä edes hiki tullut. Lämmittelyn jälkeen tuli muutaman minuutin paussi ja sitten lähdettiin itse suoritukseen. Reppujuoksussa juostiin kolmatta rataa ja ohitukset piti tehdä neljättä rataa pitkin. 11 kierrosta piti juosta. Ensimmäiset ohitettavat tulivat vastaan jo toisella tai kolmannella kierroksella. Näitä saikin sitten tasaisesti ohitella koko matkan. Viimeiset neljä kierrosta meni rauhallisella lönköttely vauhdilla. Mitä sitä turhaan rehkimään kun 20 pistettä enempää ei ole kuitenkaan jaossa siinä juoksussa. Painorepun kanssa on tosi helppo ja mukava juosta. Repun sai hyvin kiinni eikä se hiertänyt ja raastanut niin kuin joku koulureppu.

Juoksun jälkeen tuli vuoroon hyppy 5 metristä, sukellus ja uinti. Nämä olivat naurettavan helppoja enkä ainakaan huomannut että ryhmästäni kukaan olisi näissä osioissa tippunut. Uinnin 1 pisteen aika raja on tosin älyttömän lepsu 4.30. Usealla tosin se uinti meni yli sen 4 minuutin.

Hiihto testi oli se fyysiset testit päättänyt osio. Utin hiihto varusteet olivat täysin surkeat ja onnettomat. Utin suksissa oli myös eroja toisten suksien pohjat olivat ihan säpäleinä (ei luistanut ei sitten millään) toiset pohjat olivat tyydyttävässä kunnossa (luisti hieman). Sauvoja oli myös tylsiä, mikäli sait tylsiksi kuluneet sauvat reippaasti yli 60% prosenttia käsityönnöstä meni hukkaan kun sauva ei pitänyt ei sitten millään. Eli mikäli olisit ollut kuinka kova hiihtäjä ja sinulle olisi sattunut huono tuuri eli olisit saanut huonoimmat varusteet ei hiihtämisestäsi niillä surkeilla vehkeillä olisi tullut mitään. Et olisi ainakaan saannut täysiä pisteitä. Utin hiihto osuudessa menestyminen riippuu myös onnesta eli siitä minkä kuntoiset varusteet saat.

Itellä jäi ainaki ihan hyvä fiilis fyysistä testeistä. Ehkä jotkut sitten tekivätkin lihaskunnot vähän niin ja näin, mutta tuskin kyseiset puolikuntoiset sitten juoksussa, uinnissa ja hiihdossa pärjäsivät samalla taktiikalla. Minua ei ainakaan haitannut toi kenkien puute viivajuoksussa, ehkä olenki vain niin kova jätkä?

Ja tuskin noiden testien tarkoitus oli olla ennen kaikkea mukavat.

kekele sanoi:
joo meitsi kans samassa mestassa. muistan teijät molemmat.mä oon se nummelan poika, joka veti "hot kebabii". ravintola vaunussa hesaa kohti....etkös sä qsz matkannu kans ravintola vaunussa?(en oo iha varma)
En, jäin siihen muutamaks minuutiks ootteleen taajamajunaa Riihimäelle.
Weiland sanoi:
Näinpä arvelin, mutta eiväthän he voi pakottaa jäämään. :D
Joo, eipä vissiin :D

VomboVompatti, jos nyt jo vituttaa noin paljon niin onkohan Utti nyt sitten ihan oikea paikka? Paljonko sait muuten fyysisitä pisteitä?

Täytyy nyt testit 22-23.1 läpikäyneenä sanoa,että oli muuten aivan onnistunut kokemus. Varsinkin tiimihenki testiporukan kanssa oli mahtava:thumbs: Olittekos muuten gsz ja Zerro eilen 16.25 Kouvolasta Helsinkiin lähteneessä junassa, sekä Kouvolan asemalla kaljalla ennen lähtöä? Meinaan vaan,että itekin olin tuossa porukassa. Olin se jannu siinä punasessa Mammuthin takissa, joka ilmesty sinne ravintolaan hieman muita myöhemmin..
mutta anyway, onneks olkoon kaikille testit läpitahkonneille!:worship:
p.s: Bond-teema "nyt on kiire!"- huutojen kanssa oli varsin mieleenpainuva herätys:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom