Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon jo perillä jossain ennen 19.00 :jahas: Toinen vaihtoehto ois ollu sitten myöhempään mutta ajattelin että parempi päästä sinne hallille ajoissa siltä varalta jos vaikka nukkuisi vähän.

Onkos muilla palstalaisilla mitään pakkis-aiheista laittaa päälle? Itellä varmaan pipo niin siitä tunnistaa (eka mielikuva varmaan on, että miten tommosella siimalla voi olla pakkispipo :D).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huhhuh... Siellähän on toisilla jo testit täydessä käynnissä. Alkaa pikkuhiljaa nousemaan hätäpaskat otsalle kun ajattelee, että pitäisi varmaan alkaa kamoja pakkailemaan.

Tehdäänpä pieni checklist mukaanotettavista kamoista kun ei muutakaan keksi:

Lenkkarit
Sisäpelikengät (en tiiä tarviiko)
Verkkarit lämmittelyyn
Shortsit+t-paita
Uimahousut
Pyyhe
Peseytymisvälineet (myös hammasharja yms.)
Vaihtovaatteita
Evästä (muutama banaani, pari gainomaxia ja ehkä jotain suklaata)
Vesipullo
Tyyny
Nilkkasiteet+kylmägeeli (varmuuden vuoksi)
Musaa ja lukemista matkaa varten

Aika paljon tavaraa... No varmaan parempi ottaa liikaa kuin liian vähän. Onko muita muuten lähdössä Helsingistä tänään 19.12 junalla?

-Väh. kahdet eri vaatteet juoksun/hiihdon suorittamiseen. (2 verkkarit, 2 hupparia jne. Hiihdolle ja juoksulle erilliset vaatteet, ettei joudu vetämään hiestä märkiä vaatteita niskaan sitko lähtee ladulle.)
-Lämmittelyyn paksumpi pusakka ja housut
-Uimavaatteet (uikkarit ja pyyhe)
-Lenkkarit ja sisäpelikengät
-Jalkaläskiä (sitä ihontapaista laastaria jalkojen hiertymiin jos nyt sitä ylipäätänsä on aikaa sinne laitella)
-Peseytymisvälineet (hammasharjat jne.)
-Henkkarit jos esimerkiksi autokorttia ei vielä löydy niin vaikka passi
-Hiukan rahaa (siellä on Sotku :D)
-Ice-Geeliä
-Rannetuet (Saakohan näitä edes käyttää siellä?)
-Tyyny
-Palautusjuomat- ja patukat ja muutama vesiputeli
-Shortsit ja T-paita
-Vaihtovaatteet (alkkarit jne.)

Tossa nyt jotain, mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Noistakaan varmaan puolia edes tarvitse siellä :D No parempi olla varautunut ko huutaa äitiä siellä sitten kun ei hiihdon jälkeen saa kuivia vaatteita päällensä.

:david:

Mä oon lähös helsingist just tolla 19.12 junalla. Kyl täs alkaa pikku hiljaa jännitys nousee vaik on jo kerran käyny. Toivottavasti sais täl kertaa nukuttuu vähä siel.(Turha toive:D)

Se on lähtö nyt, autolla mennään sinne ja piipahdetaan sukuloimassa ensiksi ja sitten uttihallia kohti :rock: Stadista olen tulossa.

Jännitys käsin leikattavissa, saa nähdä miten käy. Mulla eväänä kaks poweradea ja kolme protskupatukkaa.

Lähtöön vielä noin puolesta tunnista tunti.

Nyt vaan perkeleesti Tsemppiä kaikille valintakokelastovereille! Testeissä nähdään! Viimeseen saakka täysillä tai kunnes ykä lentää! :dance:

Ensimmäinen epäonnistuja saapuu nöyränä kotiin! Pisteitä vain 29 johtuen täysin liian huonosta kunnosta. Kuvittelin olevani vielä hyväkin juoksija vaikken joulu/tammikuun aikana olekkaan juossut kuin pari hidasta lenkkiä. Ei vain uskaltanut kun pelkäsin sen polven räjähtävän lopullisesti jos en anna sen parantua kunnolla.
Lihaskuntotestien jälkeen kuvittelin vielä että pisteet menee sinne 35 pintaan (15 pistettä lihaskuntotesteistä), mutta juoksussa sitten nähtiin että ei se juoksukunto reenaamatta pysy yllä. Lämmittely vielä meni ongelmitta mutta kun piti lähteä itse kisaa juoksemaan asetin tavoitteekseni 13min... Ja niinhän siinä kävi että ajaksi tuli 13.48. Heti kisajuoksun alettua alkoi mahassa vähän vääntämään
mutta ajattelin sen vain olevan ohimenevä juttu. Pisto kuitenkin paheni joka kierrokselta ja piti oikein pysähtyä kävelemään ja löysäämään repun hihnaa että sai vähän ilman kulkemaan. Siitä sitten kaksinkerroin taittuneena juoksin viimeiset 3 kierrosta hitaasti ja saavuin pettyneenä maaliin. Siihen mennessä pisteitä oli kasassa "vasta" 27 mutta uinti ja hiihto olivat vielä jäljellä.
Uinti meni "helposti" aikaan 4.07 ja sain siitä yhden pisteen. 28 pistettä kasassa ennen hiihtoa ja kuvittelin kuitenkin saavani ne 3 pistettä hiihdosta vaikka vatsassa vähän vääntäisikin. Toisin kuitenkin kävi, koko ajan mahassa pisti ja vitutusta lisäsi vielä kaatuminen ensimmäisen kierroksen alussa. Jäin siinä muista jälkeen ja yritin saada heitä vielä kiinni, mutta ei vain pystynyt hiihtämään kovempaa.
Mahassa väänsi ja suksi ei pitänyt ylämäessä eikä luistanut alamäessä (sama tietenkin kaikilla). Tulin sitten reilusti muiden jälkeen maaliin ja sain kokonaiset 1 pistettä -_-. Ja minä kun kuvittelin olevani vielä kunnossa. Hieno kokemus oli kuitenkin. Tuossa oppi kyllä sen että reenaamatta ei kunto nouse ja vähän oppi nöyryyttäkin tuossa. Eipä tullut talven aikana muuta reenattua kuin uintia ja lihaskuntoa+silloin tällöin fillarointia. Uskon kuitenkin että olisin tippunut pois seuraavan päivän lääkärintarkastuksessa 90% varmuudella.
Vähäsen kiero tuo selkäranka (ei tosin haittaa mitenkään) mutta tietenkin he antavat nuo paika mieluummin täysin terveille vaikka olisin vetänyt millaiset pisteet. Tsemppiä nyt kuitenkin muille ja toivottavasti olette paremmassa kunnossa ettekä kaatuile hiihdossa. :)

ps. Immolassa eivät välttämättä ole kovin tarkkoja tuon lääkärintarkastuksen kanssa ja luultavasti pysyisin pystyssä hiihdossa tällä kertaa. Saattaisi se juoksukin mennä muutaman sekunnin nopeammin, eli sinne taidan vielä yrittää :)

Eivät ottaneet mua psykologisiin asti. Pistivät pisterajaksi 31. 3 sec nopeampi juoksu ja kaatumatta jääminen ja olisin voinut kertoa sinulle psykologisista. Mutta sama se on tippua tänään tai huomenna. Sen voin neuvoa että jättäkää sisäpelikengät kotiin ja pakatkaa oma tyyny mukaan.

ps. Osuin muuten näköjään aika hyvin tavoitteisiini kaikissa muisssa paitsi hiihdossa. Juoksussakin jäin vain yhden pisteen päähän tavoitteesta.

Eivät ottaneet mua psykologisiin asti. Pistivät pisterajaksi 31. 3 sec nopeampi juoksu ja kaatumatta jääminen ja olisin voinut kertoa sinulle psykologisista. Mutta sama se on tippua tänään tai huomenna. Sen voin neuvoa että jättäkää sisäpelikengät kotiin ja pakatkaa oma tyyny mukaan.

ps. Osuin muuten näköjään aika hyvin tavoitteisiini kaikissa muisssa paitsi hiihdossa. Juoksussakin jäin vain yhden pisteen päähän tavoitteesta.

Olitko kokeillut repun kanssa aiemmin tota 5km ? Ja mikä oli mahdollisesti aika ? Siis olisiko sun pitänyt juosta 31 sekuntia nopeammin että olisit päässyt jatkoon ? Eikö prkl riitä että alittaa vaikkapa sen 14min ?

Ja auttakaas yhdessä jutussa : Mulla tuntuu vähän päänsärkyä, ja jos käy niin, että en pysty huomenna lähtemään testeihin, niin soitanko sitten Uttiin ja kysyn testipäivän vaihtoa myöhemmäksi ? Ja kuinka pitkälle ne sitten sen siirtävät, jos siirtävät ?

normi, kannattaa tiedustella sieltä Utista. Täällä palstalla on annettu väärää tietoa välillä joidenkin asioiden kohdalla (ei nyt välttämättä mitään kuolemanvakavaa, mutta anyway).

Olitko kokeillut repun kanssa aiemmin tota 5km ? Ja mikä oli mahdollisesti aika ? Siis olisiko sun pitänyt juosta 31 sekuntia nopeammin että olisit päässyt jatkoon ? Eikö prkl riitä että alittaa vaikkapa sen 14min ?

Ja auttakaas yhdessä jutussa : Mulla tuntuu vähän päänsärkyä, ja jos käy niin, että en pysty huomenna lähtemään testeihin, niin soitanko sitten Uttiin ja kysyn testipäivän vaihtoa myöhemmäksi ? Ja kuinka pitkälle ne sitten sen siirtävät, jos siirtävät ?
Sori, muotoilin lauseen huonosti. Piste raja oli 31 pistettä. Minä jos olisin juossut 3 sekuntia nopeammin olisin saanut 1 pisteen lisää, ja vielä kun olisin pysynyt pystyssä suksilla niin olisi varmaanki tullut ainakin se 1 piste lisää. Mutta ei siellä kovin moni juossut yli 13.50. Yllättävän kovia juoksijoita ainakin omassa ryhmässäni.
Ja kyllä olin kokeillut reppujuoksua aikaisemmin. Mutta kun tuo polvi sanoi itsensä irti siinä marraskuun lopulla/joulukuun alussa niin jäi juokseminen lähes kokonaan pois ja se näkyi sitten tuolla testissä. Mutta niinhän siinä käy että huonot tippuu ja parhaat jatkaa.

Viime vuosina on ollut mahdollista huilata päivä Utissa. Eli mikäli huomenna menet paikalle, mutta seuraavana aamuna tunnet olevasi vielä hieman kipeä, on mahdollista huilata päivä ja osallistua sitten seuraavan ryhmän kanssa. Tätä kannattaa kyllä kysyä etukäteen, just in case.

Testipäivää on mahdollista muuttaa. Näin tein itsekin aikoinaan ja uuteen päivämäärään sai itse vaikuttaa. Ehdota siis itsellesi sopivaa päivää.

Viime vuosina on ollut mahdollista huilata päivä Utissa. Eli mikäli huomenna menet paikalle, mutta seuraavana aamuna tunnet olevasi vielä hieman kipeä, on mahdollista huilata päivä ja osallistua sitten seuraavan ryhmän kanssa. Tätä kannattaa kyllä kysyä etukäteen, just in case.

Testipäivää on mahdollista muuttaa. Näin tein itsekin aikoinaan ja uuteen päivämäärään sai itse vaikuttaa. Ehdota siis itsellesi sopivaa päivää.

Kiitos paljon! :thumbs:

Terveisiä Utista!

Olisihan se sitten pitänyt arvata, maitojunalla tullaan kotio :D Sain yhteensä 28 pistettä eikä mitään mahiksia jatkoon kun pisteraja noin korkea... lihaskunto meni hieman yläkanttiin.. tuli 14/16 pojoa... juoksu menikin sitten päin helvettiä kun pidin sitä vatsaremmiä liian tiukalla, niin alkoi puolessa välissä vatsalihakset kramppaamaan ja keskeytin juoksun.. pari minuuttia siinä maattuani tuli laskuvarjojääkärit tsemppaamaan mut juoksuun ja juoksin niin kovaa ku ikinä pystyin ja sain ajaksi 14.30.. juuri ja juuri läpi... tajusin jo juoksun jälkeen, että kovaa täytyy hiihtää, jotta jatkoon olisi mahiksia.. uinnista tuli odotetut 2 pistettä... sitten hiihtämään.. kun sain sukset jalkaan huomasin, ettei niillä saatanan lankuilla ollut minkäännäköistä pitoa... hiihdosta tulikin vain 2 pistettä vaikka luulin olevani hyvä hiihdossa...

Taso oli äärimmäisen kova... omassa ryhmässä vain yksi tippui juoksussa... muutama uinnissa ja yksi hiihdossa... koko päivän testi erästä noin 7 sai lähteä liian alhaisten pisteiden vuoksi...

EDIT: niin muistakaa, ettette pidä sitä vatsaremmiä tiukalla koska se kiristää helposti palleaa ja silloin tulee noita vatsakramppeja.. eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Pakkislaisten menestyminen vaikuttaa huolestuttavan heikolta. Maddis, normi ja red toivottavasti pärjäävät. +muut pakkislaiset joiden nickejä en muista enkä nyt jaksa alkaa selailemaan että ketäs kaikkia täällä nyt olikaan. Onnea vaan tasapuolisesti kaikille testeihin!

Pakkislaisten menestyminen vaikuttaa huolestuttavan heikolta. Maddis, normi ja red toivottavasti pärjäävät. +muut pakkislaiset joiden nickejä en muista enkä nyt jaksa alkaa selailemaan että ketäs kaikkia täällä nyt olikaan. Onnea vaan tasapuolisesti kaikille testeihin!

Kiitos paljon Jahonnes. Saas nähdä kuinka käy. Olen tässä ollut sunnuntaista asti kipeä. Tai ainakin tuntuu siltä. Olisiko mahdollista että tämän jännityksen takia mulla särkee päätä aina välillä ? Kohta tulee yo-kirjotukset, koulutöitä pitäis tehdä ja autokoulupaineitakin on ( uskokaa pois :D ) ja sitten vielä haluttais uttiin. Voisiko nämä asiat kasata paineita ja aiheuttaa migreeniä ? Kun ei mulla kuumettakaan oo ollut ollenkaan eikä heikota, vaan on ihan vahva ja aika normaali olo, paitsi päätä särkee. Noh parhaani menen yrittämään ja runttaan niin paljon kuin jaloista lähtee. Jos tämä pieni flunssanpoikanen ei ole vienyt kaikkia voimia, mun pitäisi pystyä läpäisemään juoksu aika hyvin pistein. Onko antaa vielä jotain vinkkejä, mitä kannattaisi ottaa mukaan ? Tyynyn otan ja energiajuomaa, vaatteita ja banaania :D

Terveisiä Utista myös minulta, vähän iloisemmin ehkä.

Nyt kävi niin, että fyysiset testit sujuivat varsin kivasti ja pisteittä karttui tarvittava määrä + hieman extraa. Juoksu sujui odotettua paremmin ja 18 pistettä karttui jo siitä. 31 pistettä oli jo kasassa lihaskuntojen ja juoksun jälkeen. Hiihto oli kuitenkin helvetin kovaa settiä. En muista milloin olisi tehnyt enemmän mieli lopettaa, mutta painoin loppuun asti, vaikka luulin jo feilaavani koko homman. 2 pistettä kuitenkin tuli ja jatko oli taattu. Fyysisten jälkeen olikin kiva viettää 4 tuntia vastaten 500+ kysymykseen sistä sun tästä.

Ja tosiaan, me emme ainakaan sisäpelikenkiä saaneet käyttää jostain syystä, mutta ei kyllä huomannut, että niitä olisi tarvinnutkaan.

nim. "Nyt on kauhee kiire pojat! -- Saattaa mennä kolme tuntia hyvinkin, joten ottakaa vaatetta vähemmälle."

E: Loppuaika oli jo ihan mukavan tiimihenkistäkin, kun käytiin porukalla olusella Kouvolan Rautatieasemalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom