Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Mitkäs on fiilikset äijillä näin pari päivää ennen testejä?
Itellä ehkä hieman jännittynyt ja lievästi flunssanen olo. No eiköhän se tästä. Tuntuis että olis lihakset jotenkin hiukan väsyneet tjsp. Täytyykin varmaan herätellä niitä hiukan tänään käsipainoilla.

Miten aiotte vetästä nämä pari testiä edeltävää päivää? Lepoa ja nestetankkausta? Mitkä valintakokeiden osiot jännittävät eniten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yllättävän rauhallinen olo. Tänään jo lähtö klo 18.10 junalla haarajoelta lahteen ja sieltä kouvolaan. Pahimmat jännitykset jännitin jo pari viikkoa sitten ja nyt on ollut sellanen olo että pääsen jos pääsen, ja jos en pääse niin voin hakea ensi vuonna uudestaan.

Juna kohti Kouvolaa lähtee meigällä 2 minuuttii yli 8 Lahesta. Hiukan jännittää vaikka kaiken järjen mukaa hyvin pitäs mennä. Tai noh, eihän sillä meiningillä siellä ookkaa mitää järkee...
Kassi on pakattu ja nestettä tankattu. Nyt ei voi muuta ku antaa kaiken mitä ittestä voi irti saada. Muistakaa pojat se suomalainen SISU!!!

Oikein paljon onnea ja menestystä kaikille muillekki! Jos ei sisää päästä ni kyl se maailma kaatuu, mut ei se mitää...

Hieman ylis kasin junalla lähetään myös kaverin kanssa Lahesta kohti Kouvolaa. Saas nähä, jos tunnistaa, että toi hermoraunio on ainaki Uttiin menossa.

Pientä jännitystä ilmassa tietty. Nyt psyykkaamaan. ->

Juu voi olla, että meikän tunnistaa siitä, että puntista valuu kusta.
Mitenhä siel Kouvolan päässä löytää sen kyydin sinne Uttii :S Ei ollu meinaa niis lapuis mitää tietoo mistä sielt asemalt se bussi lähtee...

Mulla myös 23.-24. päivä :hyvä: eli huomenna matkaan!

Pahemmilta sairasteluilta ja vammoilta on vältytty, mutta vähän on nuhaa niin ei happi kulje hyvin nenän kautta.

Launtaina vedin viimeisen lenkin, semmosen reilu 8km melko rauhallisesti ja perjantaina oli viimenen uinti. Nyt ois tarkotus vaan syödä hyvin ja nukkua ensi yö oikeen kunnolla.

Testeissä eniten jännittää uinti kun oon siinä aika perseestä :D. Juoksukin saa aikaan perhosia mahassa, mutta kaiken järjen mukaan sen pitäisi mennä ok. Hiihtämässä oon käyny tänä talvena vaan kerran sillon "ensimmäisen" talven aikaan, mutta rääkki vaan päälle niin hyvä tulee :evil:

Mitäs välipalaa/juomaa ootte muut ottanu testeihin? Itellä pari gainomaxia, mehua ja karkkia (proteiinipatukka ym.). Krokotiilijuomaa otin kanssa kaikenvaralta :)

Onnea matkaan kaikille!

Kohta pitäisi lähteä. Melko rauhallinen olo, pääsen jos rahkeet riittää, kaikkeni aion antaa. Viimenen etappi on sama 20.02 juna lahdesta Kouvolaan. Siellä nähdään.

Voe helvattu heräsin just ja huomasin et tänään pitäis lähtee sinne uttiin. Ei kyl millää jaksais LOL. Mitä nyt noista kelikameroista kattelin niin Kouvolassa maa on ainakin valkoinen sen verran että kyllä siellä Utissa hiihdetään. Pakkasta ja lumisadetta luvattu alkuviikoksi. Kävin eilen illalle juoksemassa 21km ja olo on täysin p*ska (mm.flunssanen). Lisäksi lihakset ovat vielä hellinä viikonlopun kovien punttitreenien jälkeen. Joten taitaa noi huomiset testit mennä ihan V*tuilleen PrK. Kaiken kukkuraksi mun täytyis lähtee jo parin tunnin päästä täältä ku ei täält mene noit junia samaa tapaa ku jostaa hesan korvesta. En oo jaksanu ees pakata vielä ku väsyttää niin perkuleesti ja huomen pitäis herätä viel kello 6. Miksei ne halvatun testit voi olla ihmisten aikaan.

Ps. Mitä oon kuullu nii se reppujuoksun ensimmäiset kaksi kilometriä juostaan noin 9 minuuttiin tänä vuonna et varautukaa siihen kokelaat. Lisäksi sen repun paino tänä vuonna on noin 11-12kg

Pss. Ne lihaskuntotestit on sit tehtävä täsmälleen oikein muuten teiät voidaan hylätä. Jos ne lihaskuntotestit tekee "sinnepäin" niist saa kaikista helposti sen kolme pistettä ja tähä seikkaan siellä utissa kuulemma tänä vuonna kiinnitetään myös huomiota.

Psss. Jos ette huomanneet nii niis utin papereis mitkä tuli postissa on 10 fyysisesti viimeiseksi valitun osalta kokonaispisteiden keskiarvo 30 eli ei sinne sisään päästäkseen mitään hirmu piste saalista tarvitse haalia. Pääasia on kuitenkin että saatte sen vaadittavan minimin eli 29 pojoo. Tärkeämpää on se miten pärjäätte haastatteluissa ja psykologisissa testeissä.

Pssss. Ei se elämä siihen lopu jos ette pääse uttiin tai k*sette testit!!!!!!!

Mulla myös 23.-24. päivä :hyvä: eli huomenna matkaan!

Pahemmilta sairasteluilta ja vammoilta on vältytty, mutta vähän on nuhaa niin ei happi kulje hyvin nenän kautta.

Launtaina vedin viimeisen lenkin, semmosen reilu 8km melko rauhallisesti ja perjantaina oli viimenen uinti. Nyt ois tarkotus vaan syödä hyvin ja nukkua ensi yö oikeen kunnolla.

Testeissä eniten jännittää uinti kun oon siinä aika perseestä :D. Juoksukin saa aikaan perhosia mahassa, mutta kaiken järjen mukaan sen pitäisi mennä ok. Hiihtämässä oon käyny tänä talvena vaan kerran sillon "ensimmäisen" talven aikaan, mutta rääkki vaan päälle niin hyvä tulee :evil:

Mitäs välipalaa/juomaa ootte muut ottanu testeihin? Itellä pari gainomaxia, mehua ja karkkia (proteiinipatukka ym.). Krokotiilijuomaa otin kanssa kaikenvaralta :)

Onnea matkaan kaikille!

Onnea sinullekkin sinne! :hyvä:

Evästä otan varmaankin Dexalin Light-mallin palautusjuomaa, pari Fastin protsku- ja energiapatukkaa, pari Snickersiä ja jotain mandariineja iltapalaksi. :david:

Kyllä sä sen uinnin tulet läpi vetämään, älä murehdi turhia. Sellanen asenne täytyy nyt vaan koittaa saada päälle, että sinne mennään näyttämään, että on se mitä sinne pääsyyn vaaditaan eikä kokeilemaan josko on tarpeeksi hyvä vai ei. Psyykkauksen merkitys on imo aika helvatun tärkeätä tässä vaiheessa. Murehtiminen on kuitenkin loppujenlopuksi aivan turhaa, kun ei sillä testien kulkuun ainakaan mitenkään positiivisesti vaikutettua. Koitan itse ajatella noita testejä vaan "astetta" rankempana treenipäivänä. :dance: Stoalaisuus. :jahas:

Todellakin nuha hiukan harmittaa kun nenäröörellsönit on hitusen tukkeessa. No kyllä viimeistään kloorivedessä pitäisi aueta sinuksien. Hiihdossa kannattaa siinä vuorotyönnössä muistaa pitää se käsi siinä vedon aikana mahd. rentona ja laittaa pääpaino lähinnä niihin potkuihin.

Tsemppiä nyt vaan kaikille! Kohta se nähdään onko viimeisen 7 kk:n treenistä mihinkään vai mennäänkö uusintakierrokselle. :D

Voe helvattu heräsin just ja huomasin et tänään pitäis lähtee sinne uttiin. Ei kyl millää jaksais LOL. Mitä nyt noista kelikameroista kattelin niin Kouvolassa maa on ainakin valkoinen sen verran että kyllä siellä Utissa hiihdetään. Pakkasta ja lumisadetta luvattu alkuviikoksi. Kävin eilen illalle juoksemassa 21km ja olo on täysin p*ska (mm.flunssanen). Lisäksi lihakset ovat vielä hellinä viikonlopun kovien punttitreenien jälkeen. Joten taitaa noi huomiset testit mennä ihan V*tuilleen PrK. Kaiken kukkuraksi mun täytyis lähtee jo parin tunnin päästä täältä ku ei täält mene noit junia samaa tapaa ku jostaa hesan korvesta. En oo jaksanu ees pakata vielä ku väsyttää niin perkuleesti ja huomen pitäis herätä viel kello 6. Miksei ne halvatun testit voi olla ihmisten aikaan.

Ps. Mitä oon kuullu nii se reppujuoksun ensimmäiset kaksi kilometriä juostaan noin 9 minuuttiin tänä vuonna et varautukaa siihen kokelaat. Lisäksi sen repun paino tänä vuonna on noin 11-12kg

Pss. Ne lihaskuntotestit on sit tehtävä täsmälleen oikein muuten teiät voidaan hylätä. Jos ne lihaskuntotestit tekee "sinnepäin" niist saa kaikista helposti sen kolme pistettä ja tähä seikkaan siellä utissa kuulemma tänä vuonna kiinnitetään myös huomiota.

Psss. Jos ette huomanneet nii niis utin papereis mitkä tuli postissa on 10 fyysisesti viimeiseksi valitun osalta kokonaispisteiden keskiarvo 30 eli ei sinne sisään päästäkseen mitään hirmu piste saalista tarvitse haalia. Pääasia on kuitenkin että saatte sen vaadittavan minimin eli 29 pojoo. Tärkeämpää on se miten pärjäätte haastatteluissa ja psykologisissa testeissä.

Pssss. Ei se elämä siihen lopu jos ette pääse uttiin tai k*sette testit!!!!!!!

Elämä juurikin loppuu jos ei pääse Uttiin. Pitää asettaa itselleen pakoittavia motivaattoreita niin ei luovuttaminen käy edes mielessä. :D

Ja mistä olet saanut nämä tiedot koskien fyysisiä testejä ja reppujuoksua? Ja mitä väliä sillä loppujenlopuksi edes on, kun kaikki joutuvat samaan rääkkiin valintakokeissa? Ja ainahan siellä varmaankin ollaan painotettu fyysisten liikkeiden suorituspuhtauteen.

Tsemppiä nyt sullekkin kuitenkin, jos Uttiin vielä aiot lähteä! Älä luovuta enää tässä vaiheessa! (Tai luovuta vaan. Onpahan taas yksi kilpailija meikäläisellä vähemmän. :) )

Viime vuonna fyysisten läpipääsyyn tarvittiin 31 pistettä. Tänä vuonna raja ei ainakaan matalampi tule olemaan. Hiihto tulee olemaan todennäköisesti laskettelurinteessä. Tupamme keskiarvo oli noin 43 pistettä, ja heikoimmat ovat tippuneet heti alussa pois. Hyppykoulutuksessa 3100m cooperin tuloksella on todennäköisesti viimeinen. Oma tulokseni viime vuonna olivat:

Selät: 72
Vatsat: 60
Leuat: 19
Punnerrukset: 55
Vauhditon pituus: 2,60m
Uinti: 2:32
Reppujuoksu: 11:44
(Cooper: 3550m)
Hiihto: 9 pistettä (enemmänkin olisi saanut, mutta pisteet riittivät jo jatkoon, enkä siis viitsinyt repiä kaikkia voimiani irti)

Koulutuksessa olen huomannut, että kuntotasollani ollaan vain hieman keskitason yläpuolella. Psyykkisissä testeissä en ehtinyt vastata läheskään puoliin kysymyksistä, onnea yritykseen, sitä tarvitaan pojat.

P.S.S.S Älkää turhaan kuvitelko tietävänne testeistä mitään, päätämme edeltävänä yönä miten hoidamme testit teidän osaltanne. Täällä tuntuu olevan tietomiehiä, jotka tietävät testeistä enemmän kuin me, jotka pidämme testit. Suosittelisimme pientä nöyryyttä tänne Uttiin tullessa.

Huomatkaas että toi oli VOMBON eka posti.... Se kusettaa :) ... Ei se reppu paina 11-12 kiloa, ei se paina edes sitä 10 kiloa. Ja mistä Vombo on kenties saanut tietää että lihaskunto täytyy tehdä täsmälleen oikein ? Tai voidaan hylätä ? :hyper: voi luoja mikä pelle tulee tahallaan tänne rääpimään. Ettekö te huomaa kuinka se yrittää lannistaa kaikkia ? No niin, paljasta kuka olet :) ... tämä on joku salajuoni.

Aah kun kokoajan särkee päätä ja huimaa pikkasen.:( onko kellään muulla ollut tällaisia tuntemuksia ? Mitä jos ootte kipeitä ? Voiko ton päivämäärän vaihtaa kun mulla on vasta 24-25 päivä ?

Viime vuonna fyysisten läpipääsyyn tarvittiin 31 pistettä. Tänä vuonna raja ei ainakaan matalampi tule olemaan. Hiihto tulee olemaan todennäköisesti laskettelurinteessä. Tupamme keskiarvo oli noin 43 pistettä, ja heikoimmat ovat tippuneet heti alussa pois. Hyppykoulutuksessa 3100m cooperin tuloksella on todennäköisesti viimeinen. Oma tulokseni viime vuonna olivat:

Selät: 72
Vatsat: 60
Leuat: 19
Punnerrukset: 55
Vauhditon pituus: 2,60m
Uinti: 2:32
Reppujuoksu: 11:44
(Cooper: 3550m)
Hiihto: 9 pistettä (enemmänkin olisi saanut, mutta pisteet riittivät jo jatkoon, enkä siis viitsinyt repiä kaikkia voimiani irti)

Koulutuksessa olen huomannut, että kuntotasollani ollaan vain hieman keskitason yläpuolella. Psyykkisissä testeissä en ehtinyt vastata läheskään puoliin kysymyksistä, onnea yritykseen, sitä tarvitaan pojat.

P.S.S.S Älkää turhaan kuvitelko tietävänne testeistä mitään, päätämme edeltävänä yönä miten hoidamme testit teidän osaltanne. Täällä tuntuu olevan tietomiehiä, jotka tietävät testeistä enemmän kuin me, jotka pidämme testit. Suosittelisimme pientä nöyryyttä tänne Uttiin tullessa.

Kiitos kun valaisit hieman asioita Temekr. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuo, Utin papereissa ilmoitettu 29-pisteen minimiraja saattaa vielä nousta ennen testejä? Tarkoitat siis valintapisteitä vai minipisteitä psykologisiin ja toiselle testipäivälle pääsyyn? Pahoittelut jos olen ymmärtänyt koko jutun nyt täysin väärin.

Olet kyllä helvetinmoisessa tikissä ollut testeissä ja varmaan olet nyt vielä kovemmassa kunnossa! :worship:

Aah kun kokoajan särkee päätä ja huimaa pikkasen.:( onko kellään muulla ollut tällaisia tuntemuksia ? Mitä jos ootte kipeitä ? Voiko ton päivämäärän vaihtaa kun mulla on vasta 24-25 päivä ?

Utin papereissa lukee, että testipäivä voidaan vaihtaa, jos on kipeänä omaa valintakoepäivää edeltävänä päivänä tai valintakoepäivänä. Kannattaa varmaankin soittaa sinne Heti kun mahdollista, jos tuntuu siltä, että tahdot vaihtaa testipäiviä.

Mulla tässä käynyt mielessä, että jos testeihin kusee niin että jos pistäs lykkyhakemuksen vuodeks ja sitten vuoden päästä uutta yritystä. Periaatteessa ois upinniemeen lähtöä heinäkuussa, mutta kyllä se vaan ois pirun paljon siistimpi palvella utissa tai immolassa. NYT VAAN NIIN PERKELEEN LUJAA TESTEISSÄ !!! ja jos ei riitä niin sit ei riitä ja mietitään asiat uusiks. JA PERIKSI EI SUOMALAINEN ANNA SAATANA!!!:rock:

Mulla tässä käynyt mielessä, että jos testeihin kusee niin että jos pistäs lykkyhakemuksen vuodeks ja sitten vuoden päästä uutta yritystä. Periaatteessa ois upinniemeen lähtöä heinäkuussa, mutta kyllä se vaan ois pirun paljon siistimpi palvella utissa tai immolassa. NYT VAAN NIIN PERKELEEN LUJAA TESTEISSÄ !!! ja jos ei riitä niin sit ei riitä ja mietitään asiat uusiks. JA PERIKSI EI SUOMALAINEN ANNA SAATANA!!!:rock:

Tossa oli jo sitä asenetta! :D Itelläkin fiilikset korkeella ja ihme kyllä ei jännitä (vielä) yhtään vaikka lähtö onkin huomenna.

Tänää oli futistreenit siel utissa ja halli täynnä kaljuja ukkeleit.. itte menossa vasta vuoden päästä ja alotin tässä heti vuoden alussa treenaamisen, eli pidän huolen, että oon niitten 80 joukossa ketkä sinne menee:rock:

Ainoo mihin tällä hetkellä pitää panostaa aivan mielettömästi on uinti! Tossa kävin hallissa uimassa ja oli sen verran porukkaa, että piti pujotella ihmisten välistä ja aika oli jossaa 4:30 tienoilla..

Olis kiva tietää jo et millain päivä tulee teille huomenna :) nii vois vetästä kokeilun vuoks samanlaisen :whip:

Perkeleen kerpele että jännittää niin maan perkeleesti ! :D Ei meinannut yöllä saada nukuttua paljoa yhtään :hyper: Alle 24h niin on jo täyttä häkää testit menossa. Illalla nähdään, arvon kokelaat :whip:

Hahaha kohta se alkaa kohta se alkaa!

Nyt on jo kauhea innostus päällä päästä testeihin kävi miten kävi. :dance: Lähtö kohti Uttia joskus viiden jälkeen ja siellä kait sitten joskus kahdeksan huitteilla tahi jälkeen.

Mukavaa vaan päästä pois koulusta pariksi päiväksi! :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom