Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea vaa kaikille pyrkiville, itekkin sykin rajusti viime vuonna samaan aikaan hyppysiivet mielessä.
Muistakaa kuitenkin ettei se punainen baretti ole kaikki kaikessa ja voin luvata että osalle jotka eivät pääse seuraavalle kurssille tulee mielekkäämpi tai ainakin hauskempi varusmiespalvelus siinä määrätyssä joukko osastossa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuis monta ne oikee ottaa sisää, ku joku puhus jostai 70 (onko tieto valintasihteerilt?)..eikös se oo se 80 ja pari päälle. on muute yllättävä kevyt joulu ollu, ku ikinä ei oo näi joulun alla treenattuu näi pal ku nytte. uiminen ja hiihto huolestuttaa aika pahasti kyl. hiihtoo ei pääse tääl pk-seudul oikee harjottelee :<< mihis aikaan porukka on uinu ton 200m? ite pääsen rintauinnil just 4min.(kroolaus ei oikee suju)

LVJ-kouluun ja krooli ei suju...Ei siinä mitään jos on nopea sammakkoa räpiköimään. :D
Hyvä olis kyllä molemmat osata, mieluummin krooli kuitenkin imo.

No ei siellä sisällä jos on niin hirveesti tarvii uida... lähinnä vissiinkin noissa testeissä joutuu uimaan ja sitte koulutukses ei paljooo paskaakaa :D

mihis aikaan porukka on uinu ton 200m? ite pääsen rintauinnil just 4min.(kroolaus ei oikee suju)
3min 20s salitreenin jälkeen, eli ihan hyvin mielestäni. Uudenvuoden jälkeen alkuviikosta olisi tarkoitus vetää kaikki testit hiihtoa lukuunottamatta läpi oikeilla suoritustekniikoilla, niin tietää vähän missä mennään tällä hetkellä.

Huhhuh!

Kävin tuossa ekaa kertaa testaamassa tuon reppujuoksun ja oli muuten rankka keikka! Aika oli pienoinen pettymys: 14'12''. TOSIN rata jolla juoksin oli sateen ja hoitamattomuuden ansiosta mennyt kuoppaiseksi kuin mikä ja reppukin painoi himassa mitattuna 12kg. Varusteetkin olivat tietysti kylmän sään takia raskaammat kuin mitä tulen testeissä käyttämään (jepjep, kyllähän tekosyitä riittää :jahas:).

Noh, läpihän tuollakin tuloksella mennään ja onhan tässä vielä nelisen viikkoa aikaa treenata. Pistetään siellä sitten tavoitteeksi 13 pistettä eli 13'30'' tai alle.

Tällä hetkellä kaikki näyttää melko hyvältä, paitsi tuon hiihdon osalta. NYT SITÄ LUNTA PERKELE!!! :curs:

Mitenkäs kun hain tuonne ja sit erikoisrajajääkäriksi niin onko kahdet testit, vai päättäävätkö utin testien perusteella? Kumpaan on yleensä ollut helpompi päästä(pienempi pistemäärä)?

Testejä on kaksi, mutta jos olet Utin testeissä käynyt, ei tarvitse rajajääkärien testeissä käydä. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Toki molempiin testeihin saa mennä, jos tuntuu että parannettavaa olisi.

Taitaa olla tuonne erikoisrajajääkäriksi helpompi päästä. Siellä pisteet sisäänpääsyyn määräytyvät koekohtaisesti ja kaikkia lajeja ei ole edes pakko läpäistä hyväksytysti. Toivottavasti pitää edes jotenkin paikkansa, etten ihan kuraa jauhanut.

Onkos täällä kukaan muu huomenna astumassa palvelukseen joka hakee myös ljk:n? Itse lähden huomenna Niinisaloon ja testipäivät on 24-25. Testeissä nähdään!

Mites tää threadi on kuivunut mitä lähemmäksi testejä on menty ? :D ....hmmm...onko havaittavissa pelkoa ? :hyvä: .... no ei vais, kaippa siellä on joku muukin kova jätkä mun lisäksi.

Asiaan. Katselin tuossa jälleen kerran papereita ja aloin ihmettelemään että Kouvolan juna-asemalta lähtee klo: 21.00 ja 22.00 bussit utin ABC:lle. Joudun koukkaamaan riihimäelle ja odottaamaan siellä puolitoista tuntia ennen kuin pääsen Kouvolaan vievään junaan. Toivottavasti Riihimäellä on lämmin juna-asema :jahas: . Joutuu odottaan Kouvolassakin puolitoista tuntia. Onko täällä muitakin kohtalontovereita, joilla on odotusta edessä ? Eihän odotus sinänsä mikään huono juttu ole mutta tylsää siellä on jos yksin joutuu olemaan pulsujen kanssa :( ... ja riihimäellä olen siinä varttiavaille viisi ja kohti Kouvolaa lähden vartin yli kuusi.

Mistä suunnilta te muut otte tulossa ?:kuola:

Sain onneksi pummittua vanhemmilta kyydin Kouvolaan, joten ei tarvitse kärvistellä nuiden lippujen kanssa :)

Kuivunut kasaan varmaankin lähinnä sen takia, että porukka vetää viimeisiä treenejä kovat piipussa nyt vielä kun ehtii :D Itsekin just lähdössä hiihtämään (ekaa kertaa tänä talvena) ja saapa nähdä miten toi sivakointi pitkän tauon jälkeen sujuu. No onneksi intin sukset antaa edes jonkinnäkösen tasotuksen himohiihtäjiä vastaan.

Tsemppiä! Pakkotoistosta oma ryhmä LJK-Kurssille 08! :dance:

Savonlinnasta tullaan. Ensin täältä Parikkalaan ja ~15 min tauko, jonka jälkeen Helsingin junaan, Kouvolassa sit tietty jäädään pois. Pari vaihtoehtoa ajan puolesta milloin mennä: toisella olisi perillä ~19.00 aikoihin ja toisella 21 jälkeen. Aikaisempi olisi tietysti parempi niin kerkeisi majoittua ja nukkua paremmin (hiton hyvin varmaan saa unta :rolleyes: ), mutta silloin tarvitsisi taksilla ajaa sinne hallille. Ei kai se toisaalta paljoa maksa, mutta menee omasta pussista niinkun paperit sanoo.

Treenistä nyt ei ole ihmeitä kerrottavia. Patteri alkaa olla loppu, mutta siitä huolimatta pitää vielä jaksaa. Joululoma meni laiskotteluksi vaikka pakolliset treenit tulikin tehtyä, nyt oon taas kiristänyt tahtia. Uinti ja jonkunverran juoksukin jännittää, hiihtotekniikka on verissä ja totuttelin jo viime talvena vanhan koulukunnan suksiin.

Mulla kans noi 22.1-23.1. Mulla kans pari tuntia odottelua kun täältä lähtee juna just sopivasti silleen ettei tarvitse vaihtaa välissä, ainoa haitta vain että olen "hieman" etuajassa. Pitänee ottaa luettavaa mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom