Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Muutama asia:

1. ErikoisRAJAjääkäri ja erikoisjääkäri ovat 2 eri asiaa.
- Erikoisrajajääkäri on sissi eli sellainen joka istuu metsässä ihan helvetisti (itse olen merisissi/meritiedustelija joten istutaan metsäs saman verran) ja se suorittaa varusmiespalvelusta ihan normaalisti heillä on se ruskea baretti.
- Erikoisjääkäri on sellainen johon voi hakea jos on suorittanut RUK tai AUK. Heidän koulutus kestää 14kk mutta he ovat koulutuksessa ja samalla töissä intissä. Heillä on punainen baretti.

2. Viime vuonna LJK hakijoita oli n 300 edellisinä vuosina n 500-600. Ja viime vuoden cooper minimi oli 2850.

3. Juoksussa juostaan ensin 2km ja sitten suoraan se cooper. On siinä ehkä 2min tauko kun asetutaan paikoille. ja juosta saa ihan millä kengillä vaan vaikka maihareissa jos huvittaa.

4. Treenaamisesta sen verran että niinkuin monet sanoivat kannattaa pitää palautumis viikko ennen testejä ja viikko ennen sitä kannattaa ottaa kevyeesti.

5. sukelluksesta että sukelletaan 4 metriin ja haetaan 1 esine. Jos joku tunte kouvolan niin testi suoritetaan Urheilupuiston uimahallissa kouvolassa.

6. Ja viimeiseksi itse treenaan intissä täl hetkel. Tosin sykkiminen on loppu nyt vähäksi aikaa (uudet alokkaat tulevat vasta tammikuussa ja eka leiri on muistaakseni helmikuun puolella), joten nyt on vaan itse jatkettava juoksua ja punttis käyntejä. Tosin oon ollu nyt kipeä jonkin aikaa et kunto pitää saada kohilleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutama asia:

- Erikoisrajajääkäri on sissi eli sellainen joka istuu metsässä ihan helvetisti (itse olen merisissi/meritiedustelija joten istutaan metsäs saman verran) ja se suorittaa varusmiespalvelusta ihan normaalisti heillä on se ruskea baretti.
- Erikoisjääkäri on sellainen johon voi hakea jos on suorittanut RUK tai AUK. Heidän koulutus kestää 14kk mutta he ovat koulutuksessa ja samalla töissä intissä. Heillä on punainen baretti.

2. Viime vuonna LJK hakijoita oli n 300 edellisinä vuosina n 500-600. Ja viime vuoden cooper minimi oli 2850.

3. Juoksussa juostaan ensin 2km ja sitten suoraan se cooper. On siinä ehkä 2min tauko kun asetutaan paikoille. ja juosta saa ihan millä kengillä vaan vaikka maihareissa jos huvittaa.

4. Treenaamisesta sen verran että niinkuin monet sanoivat kannattaa pitää palautumis viikko ennen testejä ja viikko ennen sitä kannattaa ottaa kevyeesti.

5. sukelluksesta että sukelletaan 4 metriin ja haetaan 1 esine. Jos joku tunte kouvolan niin testi suoritetaan Urheilupuiston uimahallissa kouvolassa.

6. Ja viimeiseksi itse treenaan intissä täl hetkel. Tosin sykkiminen on loppu nyt vähäksi aikaa (uudet alokkaat tulevat vasta tammikuussa ja eka leiri on muistaakseni helmikuun puolella), joten nyt on vaan itse jatkettava juoksua ja punttis käyntejä. Tosin oon ollu nyt kipeä jonkin aikaa et kunto pitää saada kohilleen.

Joo eiköhän kaikki oo tienny ton erikoisrajajääkärin ja erikoisjääkärin eron...

Muutama asia:

Niin te istutte siellä metsässä, Erikoisrajajääkäri ei.

Hyvät joulut kaikille!

Tuli lauantaina suoritettua viimeinen ryyppyreissu ennen testejä ja viski vei miestä aika rankasti :urjo:

Huomenna alkaa viimein astetta kovempi rääkki.

on kyllä ollut jännää seurata tätä topiccia, itsekin kun tulen todennäkösesti tonne hakemaan, mutta kutsunnat ensin helmikuussa. silmään loistaa tää potentiaalin hehkuminen mitä jengillä näyttää olevan. josta tulee mieleen sitten noi kokeisiin valitut jos niitä nyt tuo ~300 on. jaksaako noista kaikki edes treenata, jaksaako kaikki vaivautua loppupeleissä paikalle? jos vähääkään suurimmassa osassa valituista on tällästä meininkiä ku täältä on lukenu ni on meinaa varmaa helvetin tiukat testit ja vois ehkä sanoa että onneakin tarvitaan. tän takia ois sitte kiva ku postailisitte juttua noista testeistä yms.

hyvää joulua kaikille ja tsemiä treeneihin, toivottavasti laskuvarjojääkärit 08 saa oman P-osaston. ;)

Hmm... viimevuonnasihteeri sanoi minulle että cooper raja on 2800 tai 2850 ja että hakijoita on n 300.... tai sitten vain muistan väärin

Ja ei mekään kyl "istuta" siel mut se oli vaan sellain sanonta tarkoitin että vietetään paljon aikaa metsässä

No jos viime vuoden trediä on vähän lukenu nii huomaa et siel petty aika moni ku oli pistäny tulokses 2900m ja se oliki nostettu ilmoittamatta 2950m.

Joo kyllä testeistä tulee varmasti tietoa tännekkin, kuhan ensin saadaa käytyä ne läpi :)

Ite oon omat ryyppyreissuni suorittanu jo kuukausi sitten ja nyt on keskitytty treenaamiseen kunnolla :P Kävin kokeilemassa tossa yks päivä tota reppujuoksua ihan ajan kanssa ja sen verran hapoille se vetää, että ajatus ei oikein kulje... Eli lopetin juoksemisen väärällä kierroksella. Olisi vielä pitänyt se yksi kierros juosta. Aika tuossa vaiheessa oli 11:30, eli uskon kyllä pääseväni juoksutestin läpi, sillä ei mulla sentään 3 minuuttii mene yhdessä kierroksessa.

Mutta nyt nauttikaa kaikki joulusta ja uudesta vuodesta! Varmaankin ravinto-puoli on kaikilla tällä hetkellä ihan kondiksessa :D Onnea ja puhtia treeniin!!

Joo kyllä testeistä tulee varmasti tietoa tännekkin, kuhan ensin saadaa käytyä ne läpi :)

Ite oon omat ryyppyreissuni suorittanu jo kuukausi sitten ja nyt on keskitytty treenaamiseen kunnolla :P Kävin kokeilemassa tossa yks päivä tota reppujuoksua ihan ajan kanssa ja sen verran hapoille se vetää, että ajatus ei oikein kulje... Eli lopetin juoksemisen väärällä kierroksella. Olisi vielä pitänyt se yksi kierros juosta. Aika tuossa vaiheessa oli 11:30, eli uskon kyllä pääseväni juoksutestin läpi, sillä ei mulla sentään 3 minuuttii mene yhdessä kierroksessa.

Mutta nyt nauttikaa kaikki joulusta ja uudesta vuodesta! Varmaankin ravinto-puoli on kaikilla tällä hetkellä ihan kondiksessa :D Onnea ja puhtia treeniin!!

Tuskin sulla tulee olemaan reppujuoksun kanssa ongelmia jos tohon aikaan juoksit yhtä kierrosta vaille koko hommelin. Kannattaa varmaankin käydä vielä kokeilemassa varmuuden vuoksi. Ite meinasin ensi viikolla käydä kokeilemassa.

Saas nähdä tyssääkö homma omalla kohdallani hiihtoon. Etelä-Suomessa kun ei ole lunta tipan vertaa ja lähin hiihtotunnelikin on 30 kilometrin päässä. No täytyy vaan purra hammasta ja painaa verenmaku suussa testeissä.

Olisi pirun hienoa järjestää jotain pakkiksen hakijoiden yhteistreeniä vielä ennen testejä. :jahas: Muutenkin omalla paikkakunnalla ollut vaikeeta löytää treenikaveria samalla mentaliteetilla.

Oksentaminen käy muuten pirun kovasta vatsalihastreenistä, vaikka viekin mehuja aika rankalla kädellä. :jahas:

Saas nähdä tyssääkö homma omalla kohdallani hiihtoon. Etelä-Suomessa kun ei ole lunta tipan vertaa ja lähin hiihtotunnelikin on 30 kilometrin päässä. No täytyy vaan purra hammasta ja painaa verenmaku suussa testeissä.

Olisi pirun hienoa järjestää jotain pakkiksen hakijoiden yhteistreeniä vielä ennen testejä. :jahas: Muutenkin omalla paikkakunnalla ollut vaikeeta löytää treenikaveria samalla mentaliteetilla.

Oksentaminen käy muuten pirun kovasta vatsalihastreenistä, vaikka viekin mehuja aika rankalla kädellä. :jahas:
Mistäs päin Etelä-Suomee sä oot? Ainakin Helsingissä Paloheinässä on 1km mittainen latu ja Vantaalla Hakunilassa 2,7km.

Mites muuten tuo leuanvetojen suorittaminen menee käsien ojentamisen suhteen, eli eihän sitä varsinaisesti päästetä kyynärvarren taittokohtaa kokonaan suoraksi, vaan tavallaan jätetään hieman "varaa" (ei nyt mitään 90 asteen kulmaan tietenkään)?

Kuinka tarkkoja ovat tuosta tekniikasta, aattelin vain, että aika saatanan vaikeeta päästä ylös jos päästää kädet kokonaan suoriksi ilman ns. pysäytystä?

Mites muuten tuo leuanvetojen suorittaminen menee käsien ojentamisen suhteen, eli eihän sitä varsinaisesti päästetä kyynärvarren taittokohtaa kokonaan suoraksi, vaan tavallaan jätetään hieman "varaa" (ei nyt mitään 90 asteen kulmaan tietenkään)?

Kuinka tarkkoja ovat tuosta tekniikasta, aattelin vain, että aika saatanan vaikeeta päästä ylös jos päästää kädet kokonaan suoriksi ilman ns. pysäytystä?

Tuskin täytyy ihan tikkusuoraksi asti päästää käsiä. Sellanen pieni "jännityskulma" varmaan on testeissäkin salittua.

Henkilökohtaisesti suosittelisin kuitenkin treenaamaan sellatti, että ne kädet päästää suoraksi asti ennen seuraavaa vetoa.

No voin sanoa, että tuossa vaiheessa olin niin hapoilla jo, että kyllä siinä kierroksessa olisi se 2 minuuttia mennyt :P Puolituntia juoksun jälkeen oli kyllä todella kevyt olo ja kokeilin juoksua, niin tuntui yllättävän kevyeltä, eli uskon omaavani hyvän palautumiskyvyn... siitähä on vain hyötyä sitten testeissä :P

mutta kommentoikaa nyt hyvät ihmiset miten on treeni kulkenu? Laittakaa muidenkin n'ht'v'ksi treeniohjelmaa? Onko fiilikset vielä tallella?

Kokeilin muuten tuota leuanvetoa ja petyin todella pahasti... sain vedettyä vain 9 leukaa.. tein kylläkin leuat niin, että kädet menivät aivan suoriksi. Mielestäni testeissäkin täytyy tehdä niin :P

Mites muuten, oletteko miettineet mitä tapahtuu jos Utissakaan ei ole kuukauden päästä lunta? Unohdetaanko silloin koko hiihto ja lasketaan pisterajoja vai miten? Tietääkö kukaan onko tällaista tapahtunut aikaisemmin?

Kokeilin muuten tuota leuanvetoa ja petyin todella pahasti... sain vedettyä vain 9 leukaa.. tein kylläkin leuat niin, että kädet menivät aivan suoriksi. Mielestäni testeissäkin täytyy tehdä niin :P
Kyllä niiden pitää mennä ihan suoriksi. Itse saan näin about 15-18 leukaa.

Ja viime vuonna lumitilanne oli ihan sama ja silti hiihtivät..

Nyt alkaa jo huolestuttaa ton juoksun kanssa kun viimeksi päässsyt juoksemaan kunnolla silloin muutama viikko sitten. Tänään kävin taas vähän matkaa hölkkäämässä ja huomas että juoksu tuntuma on kadonnut ihan kokonaan, jalat meni miten sattu ja tuntu että hengästyn liian nopeasti. Torstaina käyn lekurilla tota jalkaa näyttämässä, varmaan kuitenkin määrää vain venyttelyä ja lepoa. Kyllä mä sen 5km pystyn kuitenkin juoksemaan vaikka vähän polveen sattuu mutta ois kiva reenata että sais enempi pisteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom