Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainaki tuolla leuanvetopuussa on mun mielestä ollu semmonen periaate yleisempi, että tappiin asti ei kannata vetää. Itellä ainaki leuanvedon kehittyminen tuntuu kysyvän määrää aika paljon. Muutama viikko sitten maxtoistot oli 16, ja siitä etiäpäin reenailin 4 krt viikossa päivää kohden 1. vkolla 48 (6 x 8) toisella 80 (8 x 10) ja ton jälkeen kokeilin maksimeja joku päivä, tosin jotain flunssaakin tossa välissä oli. 19 meni about 2 viikon treenillä, eli 3 enemmän! Tosin semmosessa tangossa vetelin painisalilla, missä en ennemmin ole, saatto vaikuttaa vähän. Eilen lähdin sitten kolmatta viikkoa alottelemaan 120 leukaa vedin (10 x 12).Aina ku meet kotona leuanvetotangon ohi nii nykäset siitä niin monta leukaa ku menee, ja sisulla yks vielä siihen päälle. Siitä se lähtee...
Saako kysyä NNN, minkä tyyppisellä treenillä olet itse nostanut leuat 5 -> 15 2 kuukaudessa?Leuat saa nousuun todella nopeasti. Itse alotan treenata lihaskuntoa vasta syksyllä. Tosin lajini kehittää lihaskuntoa, että kyllä se ihan kunnossa pitäisi olla. Leuat saa nopeasti vaikka 5->15 kuukaudessa tai kahdessa. Näin ainakin omalla kohdallani. Viime kesänä meni 19 tällä hetkellä varmaan 7. Paino tietenkin vaikuttaa paljon tuloksiin.
Tervehdys kaikille!
Tullaan nyt tähänkin threadiin roikkumaan, tuolla -07 tuli jo oltua mutta mutta.. Voisin Larpin tavoin kertoa tarinanpoikasta, ei välttämättä motivaation kohotukseksi mutta silti opetukseksi.
Eli olen vuosimallia -88 ja tavoite oli päästä -07 Uttiin. Päätös kypsyi vajaa vuosi sitten, joten hyvissä ajoin olin liikkeellä. Lähtötaso oli huono, joten aloitin varovaisesti ja pikkuhiljaa kasvattamaan juoksukuntoa. Siinä sitten kesän ja syksyn treenailin enemmän ja vähemmän, mutta kehitystä tapahtui. Elokuussa juoksin koulussa huvikseni coopperin ja tulos 2900m (ei hyvä mutta parempi kuin ikinä ennen..). Treeni jatkui.
Kun sitten tuli hakupaperien lähettämisen aika ja Utin sivuilta http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/tiedotteet.dsp löytyvästä kirjeestä kävi ilmi uusi hakuedellytys, coopperin testi etukäteen valvotusti, niin pyydin opettajalta nimmarin ja lähetin marraskuussa paperit matkaan coopperintuloksella 2900m. Yllätys olikin melkoinen kun sain kirjeen "teitä ei kutsuta ljk testeihin", kyseinen coopper tulos olisi pitänyt olla väh. 2950m. Vitutus oli melkoinen ErJK testitkin jouduin sitten jättämään väliin ajankohdan takia. Bye bye erikoisjoukot.
Opetus: pitäkää nyt hemmetti huolta siitä, että joko
A(epärehellinen, tyhmä vaihtoehto)= joko hieman viilaatte papereihin pistettävää cooppertulosta (ei suositeltavaa, 2950m coopperissa on ehdoton alaraja oikeastikkin) tai
B(rehellinen, parempi vaihtoehto)=juoksette sen vasta sitten kun hakepaperien lähetysaika on, ei kolmea kuukautta ennen ja pidätte huolta että ootte tarvittavas kunnos siihen mennessä!
Mun ljk haaveet tyssäs siis -07 tuohon, mutta en ole vielä heittänyt pyyhkeitä kehään. Mikäli en pääse keväällä haluamaani opiskelupaikkaan, niin haen armeijaan vuoden lykkäystä keskittyäkseni seuraavan kesä pääsykokeisiin. Tällöin siis saisin uuden tilaisuuden hakea -08 erään, ja lähtötaso olisi huomattavasti parempi kuin vuosi sitten. Joten täällä palstalla roikutaan vieläkin
Sisulla vaan eteenpäin! Hienoa nähdä, ettet valita vaikka tuollainen vituttaisi jo enemmän kuin vähän. Ja sitä pyyhettähän ei ikinä kannata heittää kehään jos kyseessä on jokin mitä todella haluaa.
No se olis aika mielenkiintonen homma, mutta ( ISO MUTTA ) ammatissa voi olla korkeintaan 5 vuoden määräajan jolloin työsuhde loppuu. Mitäs sen jälkeen? Ei meikää ainakaan huvittaisi enään sitte lähteä opiskelemaan jotain duunarin ammattia, vain sen takia, että saisi olla tuon 5 vuotta erikoisjääkärinä... mutta jokainen tehköön omat valintansa...