Laskuvarjojääkäriksi 2006

tuo osoittaa, että Nord on spyykkisesti teräsmies!!! :)
ja uinnista vielä sen verran, että se tosiaankin on tekniikkalaji ja kunto astuu siinä mukaan vasta sitten kilparadoilla... kannattaa kokeilla uimahallilla semmosia käsissä pidettäviä läpysköjä -- niillä saa liikeradat helpommin oikein, eli kun niillä saa kauhottua itseään eteenpäin, niin homma on oikealla suunnalla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sportti sanoi:
tuo osoittaa, että Nord on spyykkisesti teräsmies!!! :)
ja uinnista vielä sen verran, että se tosiaankin on tekniikkalaji ja kunto astuu siinä mukaan vasta sitten kilparadoilla... kannattaa kokeilla uimahallilla semmosia käsissä pidettäviä läpysköjä -- niillä saa liikeradat helpommin oikein, eli kun niillä saa kauhottua itseään eteenpäin, niin homma on oikealla suunnalla

Jeps, Nord on spyykkisesti teräsmies ja fyysisesti ihmemies. :rock: Mie en kertakaikkiaan voi tajuta miten tuollainen kunto on mahdollinen Nordin entisillä elämäntavoilla ja treenailuilla (sikäli kuin minä niistä kuulin). Sanoinkin Nordille jo SukK:n testeissä, että miksi ihmeessä hää ei ruvennu kilpaurheilijaks kun kerran lahjat ovat tuota luokkaa... No, jokainen tekee omat ratkaisunsa, eikä niitä sovi haukkuman (paitsi nyt, kun Suomi menetti yhden olympiamitalitoivon, heh).

Juu mulla kans vähän kroppa antaa vihjeitä siitä että saattais olla mahatauti tulossa :(
Täytyy nyt toivoo että on väärä hälytys. Eihän tässä enää ole kuin reilu viikko tehokasta reeniaikaa jäljellä, minkä jälkeen pitää vetää se viimenen palauttava viikko.

Mitenhän tuon viimesen viikon kans kannattas tehä?Pelkkä kouluun ja takas fillarointi tuskin on järkevää vaan jotain pientä kannattaa varmaan tehä.Ite aattelin jos kävis vaikka kerran uimassa,kävelemässä joku päivä ja sit venyttelis jonkun puolisen tuntii launtaina ja sunnuntaina(itellä testit 23-24 eli ma,ti).Nii ja tsekata viimesellä viikolla et ei vejä mitään armottomia rasvapaukkuja.

Juu jos viimeselle viikolle ite aattelin sellasta että kerran kävis uimassa ja yhden kevyen, lyhyemmän ja reputtoman lenkin juoksemassa. Sit parina päivänä kevyttä lihaskuntoo, ei mitään kovin raskasta kantsi tehdä. Ja koiran kanssa vois käydä kävelyillä, veikkaan että se ois ihan fiksua. Juu pitäis vissiin hyvät venyttelyt tehdä edellisinä päivinä. Itelläni 24-25 testit (tiistai-keskiviikko).
En ole oikein ikinä tota venyttelyä oikein kunnolla harrastanut, täytyypä lukee jostain netistä kunnon ohjeet. Ois voinut kyllä olla ihan fiksua alottaa venyttely jo vuosi sitten kun alotin juoksemisen, mutta helppoahan sitä on näin jälkeen sanoa.

Olipahan tänään sitten testijuoksu. Juoksu ollut todella vähillä viimeisen 3kk ajan, sanotaan, että 4-6 lenkkiä tehnyt koko aikana. Juostu matka 7.5km, aika 31min, eli pirun surkea. Tuo vauhti meinaa laskujeni mukaan noin 2900m cooperissa. No, nyt pieni herättelytuokio ennen testejä niin juoksu 20p.

Mie en ainakaan meinaa treenejäni mitenkään optimoida noita testejä varten, sen verta kevyiltä vaikuttavat. Mutta mikäli jotkut teistä meinaavat, niin omat kokemukseni viittaavat siihen suuntaan, että teette aivan samoja juttuja mitä testeissä tullaan tekemään, mutta huomattavasti kevyemmin. Eli älkää jättäkö lihaskuntoa ja uintia täysin pois jo viikkoa ennen. Päivän pari voipi lepäillä, mutta missään nimessä ei ainakaan enempää. (Itse tulin SukK:n testeihin jalat jo valmiiksi kipeinä ja hienoinen univelka päällä. Eivät jääneet jalkojen iskukyvystä kiinni nuo testit, mm. reppujuoksusta 5p.)

Opossumi sanoi:
Mie en ainakaan meinaa treenejäni mitenkään optimoida noita testejä varten, sen verta kevyiltä vaikuttavat.

Njoo, miten sen keveyden nyt ottaa. Mutta onhan se niinkin, että ei noissa juoksu-, uinti- ja hiihtotesteissä tarvitse kuin "vain" tehdä kaikki täysillä, fyysisen kunnon kestävyyttä ei todellakaan viedä äärirajoille kuin yksi testi kerrallaan. Haastetta voi ehkä olla palautumisessa juoksusta riittävästi uintia varten.

Kokonaisia lepopäiviä en aio ottaa viimeisellä viikolla paria kolmea enempää, mutta treeni tulee vastaavasti olemaan kevyttä ja mukavaa.

Opossumi,
ei nyt millään pahalla mutta aika kovan herättelyn saat tehdä jos meinasit 20 pistettä saada juoksusta :) .
Meinaan että pystyykö siihen ketkään muut kun oikeasti HUIPPU kuntoiset kaverit?
Tuntuu ainakin perhanan vaikealta. Itelläni noin 13-15 pistettä jos tulee niin olen tyytyväinen.

nikke69 sanoi:
Opossumi,
ei nyt millään pahalla mutta aika kovan herättelyn saat tehdä jos meinasit 20 pistettä saada juoksusta :) .
Meinaan että pystyykö siihen ketkään muut kun oikeasti HUIPPU kuntoiset kaverit?
Tuntuu ainakin perhanan vaikealta. Itelläni noin 13-15 pistettä jos tulee niin olen tyytyväinen.

No, voi olla että jää esim. 18 pojoon, mutta hyvin lähelle sitä maksimia ainakin. Itse asiassa uskoisin, että kerkeän vielä saada juoksun lähes siihen, mitä se parhaimmillaan oli. Viime keväänä esim. juoksin 10kg repun kanssa tunnin kovaa ja kolme-neljä tuntia myöhemmin sain cooperissa 3100m. No, testeissähän se sitten nähdään, että miten menee, mutta uskoisin pärjääväni juoksun puolesta. :)

Ei kyllä Opossumi ole pelkoa että noilla tuloksilla saavuttaisit 18pistettä testeissä. Alahan vaan jo nyt kehitellä tekosyytä miksi se juoksu ei sitten kulkenutkaan. Ja sen lisäksi olisi hyvä pitää jalat maassa ja jättää turha leijuminen sikseen, sillä kun et keneltäkään kunnioitusta saa.

Itekki on ruennu vähän jarruttelee juttuja, kun on puhunu viimesen vuuen ajan et haen uttiin.Mieluummin sanoo et käyään yrittää ja katotaan mihin itestä on, kun menee toitottaa et kyllähän sinne nyt mennään vaikka väkisin.Tietysti jos tietää todella olevansa huippukunnossa ja fyysiset menee heittämällä läpi nii sit ehkä uskaltaa sanoo et ainakin ne pääsee läpi.Suurempi yllätys se niille kaikille epäilijöille sit on jos sinne pääsee kun se, et ei pääsekkään.En nyt mitenkään moiti näillä kommenteilla muita, mutta itse pidän mieluummin vähän matalempaa profiilia,vaikka paikkaan kovasti haluankin.

Abasso sanoi:
Itekki on ruennu vähän jarruttelee juttuja, kun on puhunu viimesen vuuen ajan et haen uttiin.Mieluummin sanoo et käyään yrittää ja katotaan mihin itestä on, kun menee toitottaa et kyllähän sinne nyt mennään vaikka väkisin.Tietysti jos tietää todella olevansa huippukunnossa ja fyysiset menee heittämällä läpi nii sit ehkä uskaltaa sanoo et ainakin ne pääsee läpi.Suurempi yllätys se niille kaikille epäilijöille sit on jos sinne pääsee kun se, et ei pääsekkään.En nyt mitenkään moiti näillä kommenteilla muita, mutta itse pidän mieluummin vähän matalempaa profiilia,vaikka paikkaan kovasti haluankin.

Itsellä on jokseenkin sama meininki. Olen harjoitellut melko pitkään juuri näitä testejä varten ja kunto on ainakin parempi kuin sillä tupakoivalla sohvaperunalla, joka alotti harjottelun :) . Ei silti kuulu tapoihin käydä hirveemmin leijumassa nettipalstoilla omilla suorituksilla. Pettymys se on jos ei sisään pääse, mutta kyllä joka paikassa saa täysillä vetää ja koetella omia rajoja, se on vain itsestä kiinni. Hyppäämään taitaa tosin päästä ainoastaan Utissa...

ainakin Vekaralla järjestetään hyppykursseja, mutta en tiedä tarkkaan millaisia ovat -- mutta en kumminkaan usko, että ne mitään utti-juttuja olis. jos joku tarkemmin tietää niin lisä info ei ole pahitteeksi...

nyt ainaki vapautus täx vuodex yx paikka uttiin fyysisten puolesta...mul on angiina ja 38.6 kuumetta...kyllä VITUTTAA:curs: :curs: :curs:

reppu juoksu menee(tai ennen sairastumista meni) 12kg repulla sen ekan 2km jälkeen 11.35-11.40 et en tiä kuinka ihme kuntosii kaverei tääl on mut oon saanu todella tehdä töitä tänä syksynä et kukaan ei nosta cooperin tulosta3000 metristä 3600 metriin parissa viikossa

uinti tosin on se mun heikko kohta mut saan sen siihen 4.15

Ei helvetti kyllä vituttaa artifexin puolesta.Ei toivo kyllä kellekkään tollasta kovan treenaamisen jälkeen vaikka samoista paikoista kyse onkin.

Juu kyllä vituttaa sun puolesta nyt.
No siinä ois ainakin hyvä kirittäjä ollut testeihin, meinaan että varmasti olisit artifex noilla tuloksilla yksi parhaista juoksussa. Vaikka en kyllä ite ois lähellekkään sun perässä pysynykkään :)

no voi perketi.
Itse aloitin taas reenit eile. Viime viikon olin kipeenä. Tuskin kerkiää enään siihen "huippu kuntoon",mutta vähän edes paikat aukeaisi ennen testejä.
Ja uinti täytyy vielä saada kuntoon. Kiirettä pitää,mutta kaikkeni yritän.

artifex:Meinasitko odottaa vuoden,ja hakea uudestaan?

luepa artifex uurestaan se kutsukirje :) . siinä sanotaan että jos on kipeänä voi soittaa niin saa uuden ajan (olisikohan pitänyt kertoa jos kerran oot noin kova kilpailija :D ) niin vaikka et nyt ihan normaali kuntoon pääsisikään niin suosittelen yrittämään. Tai edes soittamaan ja kysymään että milloin se uusi testipäivä olisi ja katsoa ehditkö parantua.

tämmöstä tämä on...ei voi mitään! kuume on tosin laskenu nyt 37.6 et toivottavasti ei nouse enää mut kurkku on kyl siinä kunnossa et hetkeen ei kyl liikuta

joo tiiän kyl et myöhemmin voi mennä testeihin jos sairastuu mut tää angiina ei lähe kovin nopeest ja todennäkösest sitä seuraa kova yskä! mut katotaan nyt...ja haen todellaki ens vuonna uudestaan vähän pidemmällä reenauksella!
saa pitkästä aikaa tehtyy kunnon peruskuntokauden tähän alkuun ni sit sais tost ajasta viäl paljon pois! täytyy vaan siirtää tota armeijaa heinäkuusta tammikuulle ku muuten joutuis oleen intist ihan törkeen kauan jos sattuis pääseen uttiin sit vielä...no opiskelu on hyvä peruste( ja jos alkavat valittaan ni sanon et mun on pakko saada suorittaa rikos- ja prosessioikeuden kurssit ennen armeijaa et must vois tulla oikeusupseeri!)

mut tsemppii kaikille nyt ja muistakaa et se juoksu on päästä kiinni loppupeleis...tosin kunto auttaa mut tarvii revittää:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom