Laskuvarjojääkäriksi 2006

Juu no taisimpa lukee milin sivuilta joskus että joka kurssista muutama tippuu aina kesken ja se johtuu yleensä liiasta sairastelusta / loukkaantumisista.
Että ei ne testit taida mitään täysin mahottomia olla. En tosin tiedä ku en oo siellä ollut :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tervehdys taas kaikille. Mä meinasin tossa jo alkaa turhautumaan ku tuli sellanen 3 viikon tauko reenaamiseen(ei mitään totaali lepoa mutta eipä yhtään kunnon treeniä tolle jaksolle mahtunu).Nyt kuitenkin taas kohta viikon verran treenaillu kovaa ja eilen illalla hiihdellessä tuli minullekkin mieleen että miten meinaatte valmistautua? Itse eilen juttelin tutun hierojan kanssa ja sovin hieronta ajan torstaille (testit on 24 ti) se sanoi että ei missään nimessä mitään kovaa hierontaa tai venyttelyä että ei kimmosuus lihaksista katoa. Tuntuu itestäkin loogiselta ja näin aijon tehdä. Ajattelin että pe vielä venyttelen normaalisti ja sitten enää kevyttä treeniä ja vähän vauhdin kokeilua. Paljon ravistelua jaloille ja käsille. Huomenna käyn telkemässä kovan treenin salilla(kaikkia liikkeitä mitä testeissä esim. leanvetoa lähelle toisto max. )Maanantai 23 päivä menee muutenkin matkustelessa niin se saa olla totaali lepoa ja akkujen latausta aamua varten. Ainut asia mikä tässä epäilyttää on se että ke(18 päivä) alkaisi brassi ju-jutsun treenit. En tiedä miten kroppa suhtautuu uuteen lajiin. Samaisesta lajista olisi vielä pe harjoitukset mutta en tiedä viitsiikö sillon enää mennä että ei tuu mitään viimehetken mokailuja.

Testit on maanantaina, joten tänään olisi viimeisen kovan treenin päivä. Polvet ja nilkat tosin valittavat siihen malliin, että suunniteltu reppuintervallijuoksu vaihtuu suosiolla uintiin. Viikon aikana ajattelin vielä käydä kerran salilla, lenkillä ja hiihtämässä. Matkaliputkin saapuivat juuri postissa.

En maitohappo kyllä ainakaan itse menisi nyt kokeilemaan mitään uutta lajia! Ne harkat jatkuu varmaan testien jälkeenkin niin ehdit aivan hyvin silloin. Mulla on testit 24-25 päivä. Tällä viikolla treeniin kuuluu 2uintia, hiihto, kävely, lihaskunto ja venyttelyä. Viime viikonlopun olin mökillä ja hiihdettyä tuli ensimmäisenä päivänä 4h ja toisena 2h, ei tosin mitään kovaa vauhtia kun umpimetsässä menin, mutta auttoi toivottavasti suksien hallintaan ja tasapainoon :) ... Toivottavasti ei nyt tule kenellekään enää viimehetken sairastumisia!

Tulipa tuosta sairastumisesta mieleen että ensimmäistä kertaa vuoteen mulla on flunssanen olo. Toivotaan että nää vilunväreet johtuu jostain muusta ku kuumeesta. Kaikista huolimatta taidan lähteä tästä kotiin lääkitsemään itseäni kaiken varalta.:wall:

Hehe juu tää on kyllä aivan peseestä ku tauteja nyt hirveesti liikkellä just tähän aikaan :)
otin influennsa rokotteen mutta nyt on silti ollut pääkipua yms. jonkin aikaa ja yskä taitaa tehdä tulojaan. No pitää toivoo että ei tuu sellasta pahanlaatuista niinkun mulla joskus on.

Aikas herkulliset hiihtokelit tulossa ensi viikolle :hyper: ... Voi maistua hiihdossa niiden hitaimpien oottelu kun hiki jo pikkusen virtailee ja pakkasta -25 astetta :D ... saapahan esimakua siitä :whip: mitä voi olla oikeastikin sitten LJK:ssä tarjolla :rolleyes:

Nostomies sanoi:
Aikas herkulliset hiihtokelit tulossa ensi viikolle

Kyl, mutta kylmyys sinänsä ei ole ongelma, vaan se, että puoli tuntia -25 asteen pakkasessa täysillä kauhominen ei tee keuhkoille kovin hyvää. Eilen vedin kevyen lenkin kommandopipo päässä. Keuhkoihin ei sattunut, mutta hapen saannin kanssa oli vähän niin ja näin. Kun täysiä mennään, niin on se vähintään joku hengitysaukko pipoon leikattava. Täytyy vaan tosissaan toivoa, että keuhkot eivät ota liikaa osumaa.

Töissä pitänyt sopivasti kiirettä, eipä ole tarvinnut paljoa treenailua harkita. Mm. eilen 17h työpäivä, toissapäivänä 12.5h (jolloin tottakai unohdin ruoatkin nätisti kotipöydälle). Viime yönä kerkesin nukkua huikeat viitisen tuntia työpäivien välissä. Onneksi on edes fyysistä työtä, niin pysyy jotenkuten tuntuma hommaan. Tänään oli onneksi lyhyt päivä, joten kerkeää vähän liikkumaankin.

Pitää tosiaan toivoa, ettei olisi ensi viikolla kovia pakkasia, mutta se jää nähtäväksi. Vaan se on hiihdettävä sitten vain, oli keli mikä tahansa. Kunhan nyt ei lumet sulaisi... heh

Lumien sulamisesta tuskin kannattaa ottaa stressiä :D
Joo ja säät on sama kaikille, se pitää muistaa.
Ite nyt pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä ja toivon että kerkeisin parantua täysin tiistaiksi.
Lievä flunssa ja köhä jatkuvasti päällä viimesen viikon ajan. Pitää ottaa vissiin viikonloppu (taas kerran) aivan rauhallisesti.

Toivotaan tosiaan että tiistaina ei oo kovat pakkaset. Itellä on niin huonot kokemukset kovassa pakkasessa kilpaa hiihtämisestä että ei kiitos enää (maalissa yskin verta:))

nyt ainakin vkonlopuksi luvattiin vielä kovenevia pakkasia?!?!?! mutta tosiaankin pitää toivoa parasta ens vkoa ajatellen -- mä meinaan oon salee se, joka ekana putoo kovan pakkasen takia:)

Tänään soittelin valintasihteerille mun flunssasta ja olisin kysellyt voiko sitä testipäivää lykätä, mutta siellä oli sijainen joka sano että soita uudestaan/sieltä soitetaan uudestaan maanantaina (itelläni tiistaina testit ois tarkotus olla).
Kylläpä oli hyödyllinen sijainen siellä.
Täytyy nyt kattoo miten tää tästä kehittyy. Pitää sit soitella uudestaan
maanantaina jos ei olo parane.

Vastaakohan tuolla kukaan puhelimeen viikonloppuisin?.
Nimittäin minullakin on sama homma,että testipäivää pitäs siirtää. Mulla testit 23.päivä.
Tällä hetkellä päätä jomottaa aikas kivasti ja nenä vuotaa :(

Ei vastaa, mutta voithan soittaa sinne maanantaina. Siinä lapussa luki että antaa uuden testipäivän jos sairastuu ennen/samana päivänä kun pitäs olla testit, eli sanot että tulis sinä päivänä hieman kipeeks. Muuten se varmaan alkaa itkemään että olisi pitäny hoitaa toi asia aiemmin.

Juu,no pitää kattoo mikä on huomenna olo.
Mutta luulen kumminkin,että otan ton uuden ajan. Turhaan tonne lähtee kipeenä pelleilee.

Terveiset metsästä!
Eli pari viikkoa ollaan totuteltu armeijaelämään (kurillisesti) löysimmässä komppaniassa. Liikuntaa ollaan saatu mielestäni juuri sopiva annos, vaikka mistään palauttavistasta viikoista ei voidakkaan puhua.

Tällä viikolla coopperissa meni jäätyneellä, mutta hiekoitetulla tiellä 3090m, eli vahvoilla ei todellakaan olla. Lihaskunnosta täpöt ja vauhditon sujui paremmin kuin koskaan. Positiivista on myös se, että olen saanut tehdä p1-ja 2 kokeet täällä, eli tiedän edes vähän mitä odottaa utissa, jos siis fyysisistä selviän. Myös unirytmi on valmiiksi kohdallaan. Paino on myös pudonnut, vaikka olen syönyt kuin sika.
Koittakaa parantua.
26. päivä räjähtää. (ellen ole sairastunut)

nonnii, nyt alkaa jännittämään, lähtö uttiin huomenna ...oon ehtiny sen utti-videonki kattoo jo pariin otteeseen tänään...:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom