Laskuvarjojääkäriksi 2006

Selät,punnerukset ja vatsat menee täysillä pisteillä.Vatsojen ajaks sain pari viikko sit 59 sekunttii:D eli se on siinä ja siinä et menee.Leukoja menee about 8 ja hypyssä menee 220cm.Tosin hyppyy en oo treenannu oikeestaan yhtään.Leukojen treenaus ois pitäny alottaa jo alkusyksystä mut hölmö en sit kuitenkaan.Leuoissa ois hyvä kun ois vähän vähemmän massaa.Melkein 90kg on aika raskas vetää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minullakin menee vatsat, selät ja punnerrukset täysillä, leukoja 10. Vauhditon pituus jää pari senttiä alle 2,20, mutta koitan pumpata rautaa venytellä. Vatsalihastestin aikaraja on aika älytön. Saa vetää aivan täysillä, ja jos jää yhtään ihmettelemään, niin ei hyvää tule. Muissa testeissä aikaa taas on yllin kyllin.

_Harry_ sanoi:
Leukoja menee sellaset 10-12 päivästä riippuen. Vauhditon pituus jää siihen 2.20. Kaikki muut menee 3 pisteen arvosesti. Vedätkö artifex muuten ne vatsat jalat tuettuna vai ilman. Testeissä muistaakseni joku on pitämässä..

pistin pikkuveljen hommiin eli tuettuna menee se 45-48 päivästä riippuen eli vois sanoo 2 pisteen arvosest...selät siinä 65,leuat 16-18,punnerrukset 50 ja vauhditon pituus n. 230!

Ostinpa muuten tuossa paikallisesta armeijatukusta Ruotsin armeijan käytetyt puusukset. Laittelin tervat pohjaan ja lähdin sitten ladulle. Pito oli täydellinen, mutta luisto-ominaisuudet aika järkyttävät. Alamäki sai olla todella jyrkkä, ennen kuin siinä pääsi eteenpäin lykkimättä koko ajan lisää vauhtia. Ja niillä lankuilla kun pitää täysiä mennä, niin ei sitä kyllä miksikään hiihdoksi voi sanoa. Onko kellään varmaa tietoa noista SA-int-suksista, jotta onko niissä puu- vai lasikuitupohjat?

Vatsat 50, selät 90, leuat 20, punnerrukset 50, pituus 250, koordinaatio 1p, juoksu 15p, uinti 2p ja hiihto kelistä riippuen 5-3p.

dive sanoi:
Vatsat 50, selät 90, leuat 20, punnerrukset 50, pituus 250, koordinaatio 1p, juoksu 15p, uinti 2p ja hiihto kelistä riippuen 5-3p.
No ei ainakaan taida divellä fysiikasta jäädä kiinni ljk:hon pääsy..:hyper: ..

Nyrkki-Pasi sanoi:
Ostinpa muuten tuossa paikallisesta armeijatukusta Ruotsin armeijan käytetyt puusukset. Laittelin tervat pohjaan ja lähdin sitten ladulle. Pito oli täydellinen, mutta luisto-ominaisuudet aika järkyttävät. Alamäki sai olla todella jyrkkä, ennen kuin siinä pääsi eteenpäin lykkimättä koko ajan lisää vauhtia. Ja niillä lankuilla kun pitää täysiä mennä, niin ei sitä kyllä miksikään hiihdoksi voi sanoa. Onko kellään varmaa tietoa noista SA-int-suksista, jotta onko niissä puu- vai lasikuitupohjat?
Mun tietääkseni (en kylläkään varmasti) noi sukset on täyttä puuta.. Sen mukaset on myös luisto-ominaisuudet..:D

Ite saan luultavasti selät ja punnerukset melkosen helposti. Vatsat pitäisi mennä mutta ei mitenkään helposti. Oon kuitenkin aina saanu sen 48 minutissa ku oon testannu. Hypyssä saan yli 2.20 mutta 2.40 vaaditaan jo tuuria. Leukoja menee ainakin se 10, mutta 14 on realistiset mahikset. Uinnista tulee varmaan 2-3 pistettä. Hiihdosta paha mennä sanomaan, mutta reenailtua tulee. Ja oon kuullut, että suksissa olisi lasikuitupohjat, mutta en mene takuuseen.

Noi vatsat teettää kyl lieviä vaikeuksia..jos ne pitää olla viel ihan puhtaita. Mitenhän ne siellä testeissä valvoo tota suoritusten puhtautta. Tarkkana saa valvojat olla jos meinas varmistaa et jokaisella tyypillä osuu varmasti kyynerpäät polviin ja lantio ei nouse..

Abasso sanoi:
Leuoissa ois hyvä kun ois vähän vähemmän massaa.Melkein 90kg on aika raskas vetää.

Tottahan tuo, mutta voit lohduttautua sillä, että reppujuoksu ei sitten tunnu verrattain niin raskaalta. Minun kaltaiseni 60-kiloinen sintti kun nostaa kymmenen kiloa hartioille, niin se tarkoittaa 17% painonlisäystä.

Kävin tosin kokeilemassa intervalleja repun kanssa, eikä tuo alun jälkeen niin pahalta tuntunut. Mitä nyt polvet vähän valittelivat.

Lihaskunnosta saattaa tulla täydet ja koordinaatiosta pojo mikäli sen saa tehdä paljain jaloin. Selviytyminen juoksusta, uinnista ja hiihdosta riippuu täysin siitä paljonko saan manattua itsestäni irti.

Tänä vuonna näköjään lihaskunto vedetään jo utissa, eli sen ja juoksun väliin tulee reilusti taukoa. Ainakin meillä heikkokuntoisimmilla on helpompaa. Hurraa.

Nyt on vika omatoiminen treeniviikko menossa ja ensi maanantaista lähtien liikkumisesta pitää huolen valtio. Saa nähdä kuinka väsyneenä sitä testeihin saavutaan.

no nyt se sitten tuli:itku:
Nimittäin flunssa. Ollut maanantaista asti ja tuntuu,että pahenee vain.

Prkl!tämä on tätä meikäläisen tuuria. Kunto varmaan laskee ku lehmänhäntä,ja uimisestakaan ei tuu mitää tässä olotilassa. Nimittäin en vieläkään saa sitä 200metriä hyväksyttyyn aikaan :(

ztume sanoi:

Prkl!tämä on tätä meikäläisen tuuria. Kunto varmaan laskee ku lehmänhäntä,ja uimisestakaan ei tuu mitää tässä olotilassa. Nimittäin en vieläkään saa sitä 200metriä hyväksyttyyn aikaan :(

Ztumelle tzemiä. Parantelet vaan flunssan rauhassa pois ja tulet testeihin sitte kunnossa, vaikka et ehkä parhaassa iskussa olisikaan. Nyt ei ole paljon varaa pitkittää tautia, joten rupiat uusiksi treenaamaan vasta kun alkaa tauti olla voitettu. Ja kun ensi kerran menet altaaseen, niin pyydä vaikka sitä nuorta, nättiä valvojatyttöä kattomaan tekniikan perään.

Eli parannuttuasi keskity saamaan uinnin tekniikka kuntoon. Ei 200m uinnissa auta vaikka olisit kuinka Teräsmies, jos et osaa uida kunnolla. (Kun taas huonokuntoinenkin voi saada hyvän ajan osatessaan tekniikan.)

Mutta tärkein kaikista: PARANNU SAAKELI! :)

ztume sanoi:

nii just...muista sitten ettet missään nimessä mee kipeenä reenaan koska sit se pitkittyy ja pahimmassa tapauksessa PALJON...ja uintiin lohdutuksex: tekee se mulleki tiukkaa se aika, ei oo uinti ollu koskaan mun juttu!

Pikaista paranemista:thumbs:

Juu mulla oli kans flunssa jouluna ja kyllä harmitti, mutta nyt on taas hyvä fiilis reenata ku maltoin parannella kunnolla. Panosta sit uintiin ku oot parantunu, itelläni muutaman kerran jälkeen jo tekniikka parani sen verran että meno oli jo kevyempää.

ztume sanoi:

Huonompi homma tähän väliin, mutta kyllä kolmessa viikossa ehtii hyvin yhden flunssan parannella ja sen verran treenata, etteivät lihakset ole testeissä aivan tukossa. Otat rauhassa vaan.

Itse otin syksyllä influenssarokotteen lähinnä yo-kirjoituksia silmällä pitäen, siellä kun tuppaa taudit leviämään. Pää räkää täynnä ei ole muutenkaan kiva kirjoitella. Tulipahan samalla varmisteltua treeniedellytykset ljk:ta varten.

nikke69 sanoi:
itelläni muutaman kerran jälkeen jo tekniikka parani sen verran että meno oli jo kevyempää.

Kuin myös. Sitä tietää olevansa paska uimari, kun kolmen neljän kerran jälkeen 200m aika parani 20 sekuntia. Vielä kun saisi toiset 20s lyhennettyä, niin olisin ihan tyytyväinen :)

Mites poikien juoksukunto näin lopussa? Ite oon melko luottavainen sen suhteen. En oo kyllä testannu elokuun alun jälkeen itse ratajuoksua, jossa tehtiin niin että 10 kilon repulla 2 kilsaa 5minsan vauhtia ja sit ilman mitään taukoa siitä putkeen vaan se 3 kilsaa. Aika oli kolmelta kilsalta silloin 14.08, mutta uskon että ois parantunu. Reppujuoksua tullut sen jälkeen tullut juoksettua melko rankalla pururadalla ja muutenkin mäkisessä maastossa. Vauhti tosin ei oo ollut yhtä kovaa. Ilman reppua menee sit pidemmät, 13-22 kilsaa. Tänään esim. juoksin noin 17 kilsan lenkin ja jäin vaan noin 5 minuutin päähän viiden miinutin kilometri vauhdista, mikä on ihan OK tulos mun mielestä. Ei mitään huippua mutta tuskin sinne niitä haetaankaan.
Hiihto vähän jännittää, pari kertaa hiihtäny intti suksilla ja nyt viikonlopuks kaverin kanssa mökille hiihteleen enemmän.

No nyt sitten onnistuin paskomaan jalkani. Kaksi viikkoa suunnilleen aikaa parantua. Lihaskunnosta tulee todnäk täydet, pituudesta en ole varma, todelliset pisteet nähdään juoksussa ja hiihdossa. Katsoo, miten Riihimäellä kaksi viikkoa kököttäneenä homma toimii.

No, kuten ennenkin olen sanonut, kyse on siitä miten reenaa, ei miten pitkään tai paljon. SukK:n kokeessa olin ollut 2 kertaa 2 vuoden aikana käynyt uimassa ja hyvin meni. Niin, ja olin silloin kännipäissäni viikko ennen tippunut 4 metriä katolta. Parannellaan muutama päivä ja loppuun saakka täysillä.

Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa.

Nord sanoi:
No, kuten ennenkin olen sanonut, kyse on siitä miten reenaa, ei miten pitkään tai paljon. SukK:n kokeessa olin ollut 2 kertaa 2 vuoden aikana käynyt uimassa ja hyvin meni. Niin, ja olin silloin kännipäissäni viikko ennen tippunut 4 metriä katolta. Parannellaan muutama päivä ja loppuun saakka täysillä.

Täytyy kyllä tosissaan ihmetellä tuota siun ihmekuntoasi. Muistan kyllä sinut varsin hyvin sieltä SukK:n testeistä, ja jo silloin ihmetytti nuo treenisi määrät, kun niistä kerroit. En tiedä mitä sinä olet tehny harkoissasi, mutta sanotaan, että 99% porukasta ei niin vähillä kuntoiluilla pääsisi minnekään. Mie oon kade.:)

Parantelehan jalkasi, eläkä enää ota etanolia ennen testejä, ettet tällä kertaa tipu viidestä metristä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom